Медийната група Mediahuis купи новинарската мрежа EURACTIV

Базираната в Белгия европейска медийна група Mediahuis обяви днес, че е купила новинарската мрежа EURACTIV ("Юрактив"), популярна и в България като източник на новини от евроинституциите в Брюксел и Страсбург. В съобщението не се посочва цената на сделката, но се твърди, че EURACTIV ще се възползва от мащаба на една международна медийна група, за да се превърнe във водещата медия за политиките в ЕС".
EURACTIV можеше да продължи и сама, защото няма някаква видима причина да се продаде, но очевидно собствениците ѝ са решили, че е по-добре да са част от международна група, за да направят крачка в епохата на изкуствения интелект, коментира "Политико".
Това казва и Кристоф Льоклерк, основател на "Юрактив", настоящ ръководител на центъра за анализи Europe's MediaLab, работил за консултантската компания McKinsey и бивш служител на евроинституциите за защита на конкуренцията. Според него след промените през последните 30 години, предизвикани от навлизането на интернет и на социалните мрежи: "Сега са необходими по-голям мащаб и обхват. Сами не бихме могли да инвестираме достатъчно в AI за журналистиката, да участваме в медийната консолидация или да начертаем стратегическата автономия, от която се нуждае Европа. И не на последно място, да надделеем в една област, която става твърде англосаксонска."
За базираната в Антверпен група Mediahuis това е първата подобна придобивка на мрежа с редакции и франчайзинг звена в няколко държави в Европа.
"Расте конкуренцията за отразяване политиката на ЕС, главно извън съюза. В рамките на Mediahuis EURACTIV ще се възползва от мащаба на международна група: по-задълбочени знания и опит, например по отношение на технологиите. Това ще позволи на EURACTIV да използва напълно добрата воля [на новия собственик] към своята марка и своята уникална, обхващаща целия континент мрежа, за да се развие към пълния си потенциал", се казва в съобщението.
Mediahuis, която има амбицията да се нареди сред водещите европейски медийни групи (наричани още европейски шампиони), има около 4600 служители и годишен оборот от близо 1.2 млрд. евро. Групата има дейност в Белгия (De Standaard и Nieuwsblad), Нидерландия (NRC и De Telegraaf), Ирландия ( Irish Independent и Sunday Independent), Люксембург ( Luxemburger Wort) и Германия (Aachener Zeitung). Тя твърди, че всеки ден достига с новините си до 10 милиона читатели онлайн и с хартиени издания.
EURACTIV създава съдържание на 13 езика, има журналисти в Брюксел, Париж и Берлин, както и мрежа от медийни партньори в Европа. Ръководството става през регистрираната в Нидерландия EURACTIV Media Network BV с поделение в Брюксел с общо 200 служители и средно 1.8 млн. читатели всеки месец.