Инфлуенсърите във Франция са застрашени от затвор, ако нарушат нови закони за реклама

На живо
Заседанието на Народното събрание

Инфлуенсърите във Франция са застрашени от затвор, ако нарушат нови закони за реклама

Инфлуенсърите във Франция са застрашени от затвор, ако нарушат нови закони за реклама
European parliament (Multimedia centre)
Инфлуенсърите във Франция могат да влязат в затвора, ако се установи, че са нарушили нови разпоредби за популяризиране, след като законодателство по въпроса беше официално прието в четвъртък, предаде Би Би Си.
Строгите нови закони целят да защитят потребителите от подвеждащи или фалшиви търговски практики онлайн.
Те ограничават популяризирането на лотарийни игри и залагания и забраняват рекламирането на артикули като тютюн.
За първи път подобна мярка се определя със закон в Европа.
Междупартийното законодателство беше прието единодушно при гласуване в Сената в сряда, след като премина през останалата част от парламента.
Инфлуенсърите са онлайн личности, които имат голям брой последователи и могат да задават тенденции. Някои насърчават хората да купуват продуктите, които рекламират, но често не декларират, че приемат пари в замяна на рекламата.
Френските законодатели заявиха, че изправени пред нарастващия брой хора, измамени онлайн, са се опитали да "изяснят контурите" на търговската дейност и да уточнят "отговорностите и задълженията" на инфлуенсърите.
Съгласно новите закони "лица с търговско влияние" няма да могат да рекламират лотарийни или хазартни игри на платформи, които нямат капацитета да наложат забрана за непълнолетни.
Промотирането на козметична хирургия и някои финансови продукти и медицински изделия също ще бъде забранено наред с тютюна.
Нарушенията могат да доведат до наказание до две години затвор или глоба до 300 хил. евро.
Има обаче опасения за способността на властите да контролират новите правила - особено когато акаунтите на инфлуенсъри са видими във Франция, но човекът е физически извън юрисдикцията на страната.
Смята се, че във Франция има повече от 150 хил. инфлуенсъри, според данни от френското Министерство на икономиката, финансите и индустриалния и цифров суверенитет.