Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели

Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели

Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
Когато започна облекчаването на ограниченията за пътуване в Европа с утихването на пандемията от COVID-19, туристите започнаха да се завръщат по-масово в Мадрид, за да открият, че централната част на испанската столица е претърпяла видима промяна, разказва агенция "Ройтерс", цитирана от БТА.
Центърът на Мадрид, който преди беше известен с евтините си хостели, с очуканите магазинчета за сувенири и с кошмарния трафик, сега "блести" с повече пешеходни зони и с по-широки тротоари, изградени по протежението на улици, които са по-чисти и по-безопасни, според общинските власти на столичния град.
Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
Тези промени са част от плана на управата на Мадрид да привлече повече вериги от петзвездни хотели, за да придобие по-съществен дял от пазара на луксозния туризъм в Европа, който досега беше запазена територия на Париж, Лондон и Милано, отбелязва "Ройтерс".
И реакцията на големите хотелски вериги не закъсня. Те започнаха до откриват нови луксозни хотели в централната част на испанската столица.
Корпорацията Four Seasons Hotels отвори хотел в близост до централния площад на испанската столица "Пуерта дел Сол". Новият хотелски комплекс е с площ от 1500 кв.м. В него е разположен мол с магазини на луксозни марки, сред които Dior и Hermes. Луксозният хотел е създаден след реновирането на седем сгради.
Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
Друга голяма хотелска верига - Marriott International, отново отвори хотела си Santo Mauro Palace в Мадрид, след като по време на пандемията го обнови. През този месец американската компания започна преустройство на друг свой хотел в испанската столица - Westin Palace. Капацитетът му ще бъде увеличен с 400 стаи.
Намиращият се наблизо Ritz наскоро беше обновен и стана част от луксозния бранд на хотелската верига Ritz - Mandarin Oriental.
Музикалната корпорация Universal Music, която навлиза и в хотелиерския бизнес, е избрала Мадрид за първия си петзвезден хотел, посочва "Ройтерс".
Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
В края на 2023 г. столицата на Испания ще разполага с над 2700 луксозни хотелски стаи, с 50 на сто повече спрямо десетилетие по-рано, според доклад на британската фирма JLL, специализирана в бизнеса с недвижими имоти с търговско предназначение.
В Мадрид се подготвя откриването на 33 нови хотела, половината от които са от по-високия клас, се казва в друг доклад, изготвен от консултантската компания Colliers.
Мадрид се надява да избегне насищането, наблюдавано в Барселона или на Балеарските острови, като същевременно залага, че луксозният сектор му помага да генерира същите приходи. Барселона, напротив, ограничава изграждането или разширяването на хотели в центъра си, за да отговори на неуправляемите количества посетители.
Покачващи се цени
Появата на луксозни хотели беляза нов пик в цените на стаите.
Антонио Каталан, партньор в Santo Mauro Palace, каза, че цените на най-скъпите стаи там са се повишили от около 400 евро на вечер преди пандемията до 1200 евро на вечер сега. Заетостта остава стабилна, въпреки че цените на стаите се повишават, заявиха шестима мениджъри на хотели пред "Ройтерс".
"Все още имаме цени на половината на Париж и под Рим", добави Каталан. Трима мениджъри на луксозни хотели казаха, че очакват цените да се повишат повече през следващите години.
Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
Веригите ресторанти ги следват.
Robuchon International, носител на 15 звезди Мишлен, отвори триетажен ресторант в Мадрид миналата година.
Алехандро Питашни, аржентински инвеститор, е отворил четири ресторанта в испанската столица от 2018 г. насам. Той също така е инвестирал в луксозни апартаменти за краткосрочно наемане и иска да купи хотел в града тази година.
Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
"Оптимист съм за туристическата индустрия в Мадрид", каза той.
Богатите американци се присъединяват към латиноамериканците, включвайки Мадрид в европейските си пътувания, коментират мениджъри. Броят на посетителите от САЩ в Испания се е увеличил с 25% през април в сравнение със същия месец на 2019 г., показват официални данни. Някои мениджъри също забелязват увеличение на броя на азиатските посетители.
Залагането на лукса се отразява в разходите. Чуждестранните туристи в Мадрид са харчили 336 евро на ден през април - два пъти повече от средното за страната.
"Стремим се да привлечем международните туристи, които харчат най-много", каза директорът за туризма в Мадрид Луис Мартин.
Мадрид се включва в надпреварата за богати туристи, залагайки на петзвездни хотели
Reuters
Авиокомпаниите също набират популярност. Испанската Iberia разшири полетите си до САЩ и Латинска Америка това лято с 15% в сравнение с 2019 г., докато Air China тъкмо увеличи полетите до Мадрид от един на четири на седмица. China Eastern ще има пет полета седмично до Мадрид от този месец.
Всичко това означава повече работни места. Заетостта в туристическия сектор на Мадрид е нараснала с 15% от 2019 г. насам в сравнение с 5.4% в национален мащаб. По-голямата част от този растеж е в четири- и петзвездните хотели, каза Хосе Мария Мартинес от профсъюза CCOO.
"Испанският туристически сектор винаги се е опитвал да се конкурира с други дестинации на ниски цени, каза той. Някои компании са разбрали, че е по-добре да заложат на по-печеливши формати."