Нидерландия ограничава износа на модерно оборудване за производство на чипове

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    "Нидерландия ограничава износа на модерно оборудване за производство на чипове"
    ..............
    Добро утро!
    Те руснаците си напазаруваха чипове!

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Разумна мярка!!!
    Колкото по-далеко от китайците и орките -
    толкова по-здравословно за Цивилизацията!!!

  3. 3 Профил на kha
    kha
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Нидерландия ограничава износа на модерно оборудване за производство на чипове"..............Добро утро!Те руснаците си напазаруваха чипове!
    —цитат от коментар 1 на Боян Баянов


    Леле, колко си бос по темата. Ето, образовай се.

    https://www.youtube.com/watch?v=zQu_TMgHO98

  4. 4 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 761 Весело

    " стъпка, предприета на фона на натиска, който САЩ упражняват върху съюзниците си"

    После като си говорим за васали, да няма обидени ...
    Оказва се, че Путин е прав...

    И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
  5. 5 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боян Баянов":

    Не става дума за чипове, а за машините, с които се правят чиповете.

    В случая руснците нямат нищо общо - те и да имат машините нищо не могат да произведат защото имат ръце, с които само да се чешат. А главите им служат единствено да си носят ушанките.

  6. 6 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    Това не са васали, а партньори и единомишленици. Ако искат...

  7. 7 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "georgievb":

    И какво от това че го констатира като прави същото?

  8. 8 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    До коментар [#5] от "Един препатил":
    "В случая руснците нямат нищо общо - те и да имат машините нищо не могат да произведат защото имат ръце, с които само да се чешат."
    ...............
    Затова казвам, че руснаците си купуват необходимите им чипове,
    а не производствени линии. Досега успяват да си купят каквото им трябва. Желаещи да им го продадат - много!

    „Само 7% от западните компании наистина са напуснали Русия
    Новината за напускането миналата година за кратко застраши усилията на Кремъл да заглуши въздействието на войната върху руснаците. Продължаващото присъствие на толкова много компании обаче подкопа усилията на Вашингтон да смаже руската икономика, тъй като данъците на фирмите помагат за поддържането на руската военна машина и позволяват на руснаците да запазят предвоенните си удобства и качество на живот, дори когато руските ракети унищожават живота на украинците.“, 16.04.2023 г.
    ..............
    "Defense Express: Американски компоненти са открити в руска ракета Х-101

    В Киевска област са намерени останки от крилатата ракета Х-101, в която са намерени компонентите"

  9. 9 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 746 Неутрално

    " стъпка, предприета на фона на натиска, който САЩ упражняват върху съюзниците си"После като си говорим за васали, да няма обидени ... Оказва се, че Путин е прав...
    —цитат от коментар 4 на georgievb


    Китайците и руснаците защо не си правят сами машините бе гений? Упс, как да стане, като няма акъл. То това не е като да крадеш технологии и да нападаш мирни държави. И китайците, и руснаците ще бъдат поставени на мястото им, поне докато ги управляват някакви диктаторчета заплашващи или нападащи съседите си.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  10. 10 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Световното господство е в онези държави, които държат високите технологии.

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 347 Неутрално

    В края на краищата износът към Китай ЩЕ бъде ограничен..колкото и да скачат тук едни недоучили рублофили...Опитът доказва че Пекин се стреми да завладява пазари именно с продукти,технологии и машини от САЩ и ЕС....Има чувствителни сектори в електрониката които се използват в отбраната ,космоса и елитарната наука и НЕ трябва да попадат в китайски или руски ръце....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  12. 12 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    "Русия използва чуждестранни компоненти в новите си ракети", 30.04.2023 г.
    https://news.bg/int-politics/rusiya-izpolzva-chuzhdestranni-komponenti-v-novite-si-raketi.html

    Откъде ли са се пръкнали тези чуждестранни компоненти в новите руски ракети?
    Нали има ембарго?
    Да не би да са ги напазарували отнякъде?
    Чудна работа, много чудна!

  13. 13 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    До коментар [#8] от "Боян Баянов":

    Само 7% от западните компании наистина са напуснали Русия
    Новината за напускането миналата година за кратко застраши усилията на Кремъл да заглуши въздействието на войната върху руснаците. Продължаващото присъствие на толкова много компании обаче подкопа усилията на Вашингтон да смаже руската икономика
    ======
    Напълно вярно....
    И колкото да се обесняват че въпросните 7 % са заради хатъра на Украйна.... истината е съвсем различна....
    Става въпрос най вече за причини от комерсиален тип...

    Bukalemun
  14. 14 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боян Баянов":

    Не са, даже вадят чипове от перални и друга битова техника.
    Положението на достъп до технологии в Русия е плачевно, както и достъпът до инженерни специалисти.
    След 5 години, ако санкциите и бойкотът останат, ще правят само дървени чипове.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  15. 15 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Русия купува и внася безпилотни летателни апарати и електроника за въоръжените си сили през схеми за внос от Казахстан. " И не само. Не е голяма новина че има ембаргов внос. Тук доста хора сме съвременници на ембаргото в югославия. Някой сегашни политици даже направиха пачка тогава.

  16. 16 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#8] от "Боян Баянов":

    Това досега беше предимно Турция и ОАЕ, но тези врати лека полека се затварят.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  17. 17 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Това е търговска война с Китай, която се започна да се води от миналото лято. Защо Дневник решиха да ни светнат едва днес за мен е неразбираемо. Възможно е толкова слабо да ги интересува.

    За сведение на мурзилките: Както казвате в подобни случаи - вие сте "ни при чем". Вие тези чипове, за които иде реч, още не сте се опитали да ги ползвате дори във военната индустрия. За производството им - дори не сте помечтали.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  18. 18 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 746 Неутрално

    "Русия използва чуждестранни компоненти в новите си ракети", 30.04.2023 г.https://news.bg/int-politics/rusiya-izpolzva-chuzhdestranni-komponenti-v-novite-si-raketi.html Откъде ли са се пръкнали тези чуждестранни компоненти в новите руски ракети?Нали има ембарго?Да не би да са ги напазарували отнякъде?Чудна работа, много чудна!
    —цитат от коментар 12 на Боян Баянов


    Ватник, вместо да задаваш тъпи въпроси и да пускаш линк за статия отпреди месеци, да беше прочел самата статия, а? Че там ясно си пише:

    'Но може да си ги набави през трети страни, като ги контрабандира. Ето защо е необходим санкционен натиск върху терористичната държава на всички нива", заключи Игнат.'

    Само дето към момента вече се знае кой и какво е контрабандирал, та нови ватнишки ракети за избиване на мирни хора все по-малко... Затова и ватниците карат с безаналоговите Ц-300 на принципа там нещо да удари...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  19. 19 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#6] от "Роси":

    “ Това не са васали, а партньори и единомишленици.”
    ——
    Добре казано! И ние сме винаги партньори на някое съкращение , било то СССР, САЩ, ЕС… и т. нат.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  20. 20 Профил на Samsun
    Samsun
    Рейтинг: 8 Неутрално

    АСМЛ е много интересна компания. Добре е да се прочете за какво става въпрос.

    И като почнат разни аналогови чугунени олигофрени да ви разправят за това колко са велики китайците или пък, недай си боже - руснаците, добре е да им се разкаже за АСМЛ и какво значи тя за световната икономика. Холандска компания, за която повечето хора дори не са чували.

  21. 21 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#6] от "Роси":
    Партньори и единомишленици могат да бъдат, когато едната страна приема мнението и условията на първата и същевременно другата страна прави същото. и гледат в една посока на развитие.
    Когато единият партньор казва, натиска, указва и т.н. , а другия просто се съгласява и изпълнява, тогава този термин " Партньори и единомишленици" не важи за техните отношения.
    Поне така е описано в дебелите учебници, където е описано какво е демокрация, свободен свят и свободна търговия.
    В същите учебници са описани отношенията, които коментираме с коренно различни термини, но ще те оставя да си го намериш сама :)

  22. 22 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Тайван произвежда над 60% от чиповете и над 90% от най-модерните. Те разработиха план да взривят всички заводи при атака от Китай преди 6 месеца и САЩ им помогнаха да изградят система това да стане с натискането на един бутон.
    Идеята е да предотврати в война с Китай, защото на тях не им пука за малкият остров, но апетита за чипове им е огромен, т.е. Китай няма смисъл да губят пазари, ако не получат чиповете на Тайван(китайска логика). Технологията за 7 нано милиметра в момента е налична в Тайван, въпреки че дизайна е на NVIDIA, те имат само 12 нано милиметра в САЩ.

  23. 23 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 746 Неутрално

    АСМЛ е много интересна компания. Добре е да се прочете за какво става въпрос. И като почнат разни аналогови чугунени олигофрени да ви разправят за това колко са велики китайците или пък, недай си боже - руснаците, добре е да им се разкаже за АСМЛ и какво значи тя за световната икономика. Холандска компания, за която повечето хора дори не са чували.
    —цитат от коментар 20 на Samsun


    И акциите им са добра инвестиция :) За разлика от хартийките на ватнишките и китайските компанийки.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  24. 24 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    „Бивш френски премиер започна работа в руската компания „Зарубежнефт“

    Фийон е поредния бивш европейски политик,
    присъединили се към руските компании за изкопаеми горива.
    В края на юни 2021 г. той е назначен в борда на „Зарубежнефт“, а на 24 декември пък влиза в управителния съвет на най-голямото руско нефтохимическо дружество – „Сибур".

    Австрийският бивш външен министър Карин Кнайсел,
    която нашумя с танц с президента Владимир Путин на сватбата си през 2018 г., беше назначена през юни в борда на петролния гигант „Роснефт".

    Бившият германски канцлер Герхард Шрьодер е председател на борда на „Роснефт“ от 2017 г., председател е на съвета на директорите на Nord Stream 2 AG (Швейцария) и е председател на Комитета на акционерите на Nord Stream AG (Швейцария).“, 03.07.2021 г. https://bgnes.bg/news/bivsh-frenski-premier-zapochna-rabota-v-ruskata-kompania-zarubezhneft/

    Бившият канцлер на Австрия Кристиан Керн от юли 2019 г. е назначен в борда на директорите на Руските железници.

    Бившият премиер на Финландия Еско Ахо е в надзорния съвет на Сбербанк.
    https://www.segabg.com/hot/category-foreign-country/chuzhdi-politici-napuskat-bordovete-na-ruski-kompanii
    ...................
    Щом като на Путин не му е проблем да си пазари западни политици на килограм, защо да му е проблем да си пазари чипове на тон?!?

  25. 25 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    "Нидерландия ограничава износа на модерно оборудване за производство на чипове"..............Добро утро!Те руснаците си напазаруваха чипове!
    —цитат от коментар 1 на Боян Баянов


    това е насочено спрямо Китай. Китай не може да купува eUV машини, сега вече и dUV машини. Останалите производители на dUV са две японски фирми - Канон и Никон мисля че бяха. И те няма да изнасят в Китай и да ремонтират съществуващите инсталации.

  26. 26 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    АСМЛ е много интересна компания. Добре е да се прочете за какво става въпрос. И като почнат разни аналогови чугунени олигофрени да ви разправят за това колко са велики китайците или пък, недай си боже - руснаците, добре е да им се разкаже за АСМЛ и какво значи тя за световната икономика. Холандска компания, за която повечето хора дори не са чували.
    —цитат от коментар 20 на Samsun


    Холандска майка, но имат закупени в фирми от щатите, с което щатите са част от играта и ако щатите кажат, че от САЩ няма да излизат компоненти за машините за ASML за продажба в Китай тогава ASML не може да направи нищо друго, освен да ограничи продажбата на литографски машини към Китай.

  27. 27 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Data compiled by Yale showed that of nearly 1,600 companies in Russia before the war, more than a quarter had continued to operate fully there, with some only postponing planned investments. In a survey of twice as many firms, that proportion was closer to 50 percent.

    https://www.nytimes.com/2023/03/02/business/russia-companies-exit.html

  28. 28 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#6] от "Роси":Партньори и единомишленици могат да бъдат, когато едната страна приема мнението и условията на първата и същевременно другата страна прави същото. и гледат в една посока на развитие.Когато единият партньор казва, натиска, указва и т.н. , а другия просто се съгласява и изпълнява, тогава този термин " Партньори и единомишленици" не важи за техните отношения.Поне така е описано в дебелите учебници, където е описано какво е демокрация, свободен свят и свободна търговия. В същите учебници са описани отношенията, които коментираме с коренно различни термини, но ще те оставя да си го намериш сама :)
    —цитат от коментар 21 на osuald


    И къде видя, че интересите на холандците и американците не съвпадат? Или викаш и едните, и другите трябва да се чувстват щастливи когато китайците им крадат технологиите? Най ме кефи как феновете на ватниците и китайците, плюещи системно по прогнилия запад, квичат когато запада им отреже възможността да крадат. Ватници и китайци, нали сте най-великите, а прогнилия запад не струва - измислете си, направете си, кой ви пречи?

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  29. 29 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "rumen_s":

    Мен ме кефят пасивно-агресивните коментари насочени към запада и пълното мълчание, когато российката и чайниците правят същото. Нали сте борци за справедливост другарЕ, що не мерите с един аршин?

  30. 30 Профил на Karamfil Kalchev
    Karamfil Kalchev
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Ми не знам, много закасняло решение, което ще срине икономика на Нидерландия или просто нямат капацитет.
    Китай до година - две пуска около 30 нови заводи за чипове, САЩ строят в момента 14 явно за тях ще произвеждат машини и нямат повече капацитет
    А в ЕС цял 1 завод се строи в Германия - Между другото Европа държеше 45-50% от производство на чипове 90-те години сега едва 9%
    САЩ в момента държат 12-14%, но след пускане на новите заводи ще дръпнат

  31. 31 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 665 Весело

    Що се карата за нищо?!?
    Е, ако на някой му трябват чипове
    и не му продават, може да се сдобие с тях
    от перални машини, микровълнови печки,
    тостери и други такива изделия!
    За по-големи уточнения-попитайте
    кака ви Урсула!
    Тя ги разбира тези работи!

  32. 32 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#28] от "rumen_s":Мен ме кефят пасивно-агресивните коментари насочени към запада и пълното мълчание, когато российката и чайниците правят същото. Нали сте борци за справедливост другарЕ, що не мерите с един аршин?
    —цитат от коментар 29 на hqh351181596


    В смисъл, руснаците измислиха самоварите, а китайците пироните и прогнилия запад им ги открадна, или как?

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  33. 33 Профил на Samsun
    Samsun
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#26:"ekp351157130"][/quote]

    О да, така е, то дори първоначалната технология за тези машини е разработена в американски университет. Та, да, американците са в играта, разбира се.

  34. 34 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    В момента, един от големите проблеми на Украйна, са иранските дронове. Откъде, тези прости иранци, се снабдяват с елементната база за тези оръжия?
    ...............
    "Иранските дронове - сглобени предимно с части на американски компании

    Части, произведени от повече от дузина американски и западни компании, са открити в един ирански дрон, свален в Украйна миналата есен. Това съобщи CNN, цитирайки украинското разузнаване.
    Оценката, която беше споделена с представители на правителството на САЩ в края на миналата година, илюстрира мащаба на проблема, пред който е изправена администрацията на Байдън, която обеща да спре производството на Иран на дронове, които Русия пуска със стотици в Украйна." 05.01.2023 г.
    https://news.bg/int-politics/iranskite-dronove-sglobeni-predimno-s-chasti-na-amerikanski-kompanii.html
    ..............
    А иранските дронове си летят и вредят на Украйна.
    Днес също.

  35. 35 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#28] от "rumen_s":
    Някъде да прочете да се вайкам , че някой няма да може да краде?
    А, относно съвпадането на интересите, никъде не коментирам това дали е така.
    Но коментирам , че действието на едните е под натиск от другите, поне така пише в статията, и тогава трудно можеш да кажеш , че това са партньорски взаимоотношения. Повече прилича на старши и младши партньор, където отношенията отново можеш да определиш като " партньорски", но правата и задълженията са различни.
    И престани да определяш всеки ,който казва нещо различно от твоето мнение за ватник или китаец, вече е демоде. :)

  36. 36 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "rumen_s":

    Говоря за феновете на късий, чийто естествен компас е насочен далеч от всяка обективност.

  37. 37 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    АСМЛ иска над милярд за новата си машина и много производители се отказаха. Ще се примирят с чипове с по-ниска концентрация.

    Червена линия, червен картон
  38. 38 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    " стъпка, предприета на фона на натиска, който САЩ упражняват върху съюзниците си"После като си говорим за васали, да няма обидени ... Оказва се, че Путин е прав...
    —цитат от коментар 4 на georgievb


    Абе дайте на Путкин всякакви чипове, той и без това няма да ги направи на имане! Една пералня не може да направи, един тостер, а за кафе-машина да не говорим! слага на ракетите първокласни чипове, ама кръглата Земя и пречи да улучи, верно произвеждат хладилници Зил, който се чува през два квартала с цел контрол да не спре тока! А тоалетни чинии си крадат от комшиите! Велика е руската нация! Непабедимая! Самая магучшая! Безаналогова в простотията си!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  39. 39 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "osuald":

    Производителите на чувствителни за националната сигурност на алианса технологии подлежат на контрол от държавата. Кое е толкова невероятно че сащ са се намесили. Ама нали тука трябва да въртим плочата за лошите американци, които не се държат равнопоставено с "малката" Холандия. Тази компания е стратегическа за алианса , произвеждаща машини за чипове , които след това се влагат в най-съвременните американски оръжия.
    With the company’s high-end machines churning out chips that can also go into state-of-the-art weapons and artificial intelligence devices, ASML is effectively being treated as critical infrastructure for U.S. national security and has become a target of industrial espionage for China.
    https://www.japantimes.co.jp/news/2023/04/28/business/tech/asml-center-us-china-chip-war/

  40. 40 Профил на Изо Дзадзе СУПЕР
    Изо Дзадзе
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Рашистите се молеха на Китай за чипове, ама китайците отказаха. Сигурно рашистите ще изкарат нов модел ракета, на която блока с електроника ще тежи повече от бойната глава :)
    Даже и Москвич вече не могат да направят, внасят от Китай готови коли, в завода в Русия само им монтират емблемите. Ама населението много мръснишки иска западни коли.

    Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
  41. 41 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Технологиите напреднаха до степен, че не е проблем за коя държава да произвежда качествени чипове.
    Със забрани няма да се оправи света, нужен е равноправен диалог между държавите. Англосаксонците ще трябва да се откажат от вечните си мераци да управляват абсолютно целия свят. Тази яхна политика вече е към края си.

  42. 42 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    До коментар [#41] от "faraon":

    Да бе, напреднаха и всеки си произвежда чипове за самобръсначките, само Магучая не може защото е изостанала с няколко века!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  43. 43 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#35] от "osuald":

    При холандците си е съзнателен избор, никакъв натиск не е. Индустрията за чипове е водена от САЩ, но холандците имат огромна тежест и ноу-хау, което даже американците нямат. А те го нямат, защото не им трябва. Холандците по такива теми внаги са били дупе и гащи със САЩ и чувствата са супер топли.
    Няма нужда от никаква принуда, защото интересите съвпадат напълно.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  44. 44 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    До коментар [#41] от "faraon":Да бе, напреднаха и всеки си произвежда чипове за самобръсначките, само Магучая не може защото е изостанала с няколко века!
    —цитат от коментар 42 на lz2


    Произвежда. Може да не са най-качествените, най-модерните, но за военните им нужди, вършат добра работа.

    Освен това световните пазари са презадоволени с чипове, какъв е проблемът да си набавят липсващите?

    За световния мир най-важният елемент е равноправният диалог, човечността. С шантаж, принуда и военна сила вече не може да се контролира света.

  45. 45 Профил на taralezha
    taralezha
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#44] от "faraon":

    "Освен това световните пазари са презадоволени с чипове,"

    Това, ама изобщо не е вярно! Не е като преди година, две, но все ище има невероятен недостиг и изчакване на поръчки.

  46. 46 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    До коментар [#44] от "faraon":"Освен това световните пазари са презадоволени с чипове,"Това, ама изобщо не е вярно! Не е като преди година, две, но все ище има невероятен недостиг и изчакване на поръчки.
    —цитат от коментар 45 на taralezha


    В момента по света се изграждат няколко десетки завода за чипове. Руснаците също работят в тази насока, вложили са десетки милиарди долари. Тъй че чиповете не са проблем.

    Да отбележим, че в хиперзвуковата ракета не чиповете са най-важният елемент, а сплавите, без които няма добри резултати. Именно при изобретяването и изготвянето на специалните сплави руснаците са най-добри.

  47. 47 Профил на batzdravo СУПЕР
    batzdravo
    Рейтинг: 2863 Весело

    За световния мир най-важният елемент е равноправният диалог, човечността. С шантаж, принуда и военна сила вече не може да се контролира света. Произвежда.
    Може да не са най-качествените, най-модерните, но за военните им нужди, вършат добра работа.
    —цитат от коментар 44 на faraon



    До коментар [#44] от "faraon":

    Така е! А със СВО може ли?!
    Умник! ;)
    И си много прав, могат спокойно да използват компютри "Елбрус", страхотни са, щото могат да се използват вместо нападателно а и отбранително оръжие! В крайна сметка са "разработени" за армията! ;)

  48. 48 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1886 Весело

    До коментар [#8] от "Боян Баянов":
    "руснаците си купуват необходимите им чипове,
    а не производствени линии. Досега успяват да си купят каквото им трябва. "

    Грешиш. Това което е нужно на Русия за модерни оръжия в момента не може да го купи.
    Ето един важен пример. За да се използва Изкуствен интелект на борда на самолет и особено за управление на дрон е необходима много голяма изчислителна мощност. Компютрите, пример за които сега постигнат такава мощност са копачите за криптовалути. Разликата е, че алгоритмите при криптовалутите са други и не става с подобни компютри. Освен това на един дрон не можеш да разположиш цяла ферма за криптовалута, но ако компютрите са с ново поколение чипове фермата става подходяща за носене от дрон.
    Следователно точно сега е момента да отрежем всички бандитски държави от предстоящото развитие на оръжията в следващите 10 години.

    подпис
  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5943 Неутрално

    Ах, Китай, Китай...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на ink001154975
    ink001154975
    Рейтинг: 8 Весело

    пълни глупости
    как би печелела ако не изнася ????
    сменят схемата , спират да плащат определеи налози , и вдигат цените за някой
    а и след срещи с Лобисти сделките ще преминават през фирми от незаселени острови

  51. 51 Профил на ZZ Top
    ZZ Top
    Рейтинг: 188 Весело

    До коментар [#1] от "Боян Баянов":Не са, даже вадят чипове от перални и друга битова техника. Положението на достъп до технологии в Русия е плачевно, както и достъпът до инженерни специалисти. След 5 години, ако санкциите и бойкотът останат, ще правят само дървени чипове.
    —цитат от коментар 14 на motochristo


    Кви перални, бре?!Не разбра ли, че стаа въпрос за последно поколение чипове?!

    Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGE
  52. 52 Профил на ZZ Top
    ZZ Top
    Рейтинг: 188 Весело

    До коментар [#41] от "faraon":Да бе, напреднаха и всеки си произвежда чипове за самобръсначките, само Магучая не може защото е изостанала с няколко века!
    —цитат от коментар 42 на lz2


    Ето ти още самобръсначки. Летящи!

    Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGE
  53. 53 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Весело

    Нидерландия ограничава износа на модерно оборудване за производство на чипове
    ***********************************************************************************************************

    То щото ,НИКОЙ друг на света не разполага с такова оборудване...
    Сметката си е за тях....
    Китайците , вече , НЯМАТ стигане.
    Включително ,и в производството не само на чипове, а и оборудването за производството им.
    Драги ми ''недерландци'' ...
    Вие, тоя влак го изтървахте , още през началото на 90-те години на миналият век.

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  54. 54 Профил на akad.nedeltcev
    akad.nedeltcev
    Рейтинг: 1030 Неутрално
  55. 55 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#41] от "faraon":Да бе, напреднаха и всеки си произвежда чипове за самобръсначките, само Магучая не може защото е изостанала с няколко века!
    —цитат от коментар 42 на lz2


    Сори , ама си го просиш ,отдавна...Още повече , че определението което ще ти дам , е доста истинско. А, то е:
    -ГЛУ-ПАК!

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  56. 56 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#53] от "onemanband":

    С това твърдение по-горе доказахте че сте наистина еди непросветен дурак....живеещ в миналият век...Ама от уличен музикант и руски трол...толкоз!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  57. 57 Профил на ZZ Top
    ZZ Top
    Рейтинг: 188 Весело

    До коментар [#52] от "ZZ Top":

    ПропуснАл съм линка: https://i.imgur.com/3yXE8u7.png

    До коментар [#42] от "lz2":

    Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGE
  58. 58 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#53] от "onemanband":С това твърдение по-горе доказахте че сте наистина еди непросветен дурак....живеещ в миналият век...Ама от уличен музикант и руски трол...толкоз!!!!
    —цитат от коментар 56 на Willy Messerschmitt


    Обоснови се...Защо мислиш така?
    Абе ей, аланкоолу...Даже и тоя - пикливият ти айфон , с който толкова се гордееш ,,е ''made in China'' ,бе!
    А Филипс/която не е то1чно холандска/ , се произвеждат в Китай ,от речи си от 1995-та, бе
    Тръгнал и той-нетисменика, с Мечката - дренки да бере...

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  59. 59 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Неутрално



    Ми ето ...Още едно плюсче/причина/, за Китай , когато си вземе обратно Тайван , да се изкефи.

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  60. 60 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#41] от "faraon":

    Явно толкова не е проблем, че китайците по корем лазеха пред Тошиба да им продадат старите си машини за литография на чипове. И понеже не е проблем, японците учтиво ги посъветваха да напъхат заявките си по надълбоко...да не казвам къде. И понеже хич не е проблем, китайци и руснаци обикалят около Филипс като псета пред месарница.
    Но предполагам това са дреболии които могат да бъдат решени с няколко десетилетия усърден труд в шарашките.

  61. 61 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#41] от "faraon":Явно толкова не е проблем, че китайците по корем лазеха пред Тошиба да им продадат старите си машини за литография на чипове. И понеже не е проблем, японците учтиво ги посъветваха да напъхат заявките си по надълбоко...да не казвам къде. И понеже хич не е проблем, китайци и руснаци обикалят около Филипс като псета пред месарница.Но предполагам това са дреболии които могат да бъдат решени с няколко десетилетия усърден труд в шарашките.
    —цитат от коментар 60 на block

    Дорогой...
    Филипс , имат производство в Китай ,от 1995та година...Та, до днес.
    Даже самобръсначката ми Филипс/140 £/ , е ''мейд ин Чайна'' ...
    Мислиш ли ,ч е за цялото това време, китайците/които вече имат 2 поколения специалисти по материята/ не са разработили матрици?
    Мислиш ли , че те там са Идиоти, подобно на българските?!?!
    Е...Не са, да те светна. Китайската цивилизация , е на 5000 години!
    Неслучайно е това.

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  62. 62 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    "Нидерландия ограничава износа на модерно оборудване за производство на чипове"..............Добро утро!Те руснаците си напазаруваха чипове!
    —цитат от коментар 1 на Боян Баянов


    Не си в час тука. Става въпрос за съвсем различно нещо.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  63. 63 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    "Русия използва чуждестранни компоненти в новите си ракети", 30.04.2023 г.https://news.bg/int-politics/rusiya-izpolzva-chuzhdestranni-komponenti-v-novite-si-raketi.html Откъде ли са се пръкнали тези чуждестранни компоненти в новите руски ракети?Нали има ембарго?Да не би да са ги напазарували отнякъде?Чудна работа, много чудна!
    —цитат от коментар 12 на Боян Баянов


    Баянов, релкс малко с ембаргото. Не можеш да осигуриш 100% ембарго. Все нещо ще се промъкне. Но на каква цена? За сега няки неща минават през Турция и през Казхстан. Но всеки месец затягат тези малки дупки. Каква мислиш че е цената на тези чипове които се промъкват с все по-голям риск? Можеш ли да направиш сериозно производство и да имаш планиране по такъв начин? И по-важно, можеш ли да имаш R&D с такива ограничения? За специализирани чипове по твой дизайна да не говорим. И тук става въпрос само за военно производство. Това винаги е била и голямата грешка на СССР и РФ. Всичко модерно се пази в тайна за военните. Точно обратното е на запад. Най-модерните неща имат граждански приложения първо. Чак когато се установи технологията се използват при военните.
    Не можеш да направиш сериозен и "евтин" суперкомпютър без тази литография на ASML. Не че не можеш да направиш и машина като ASML, но ще ти трябват години рисърч и много, много пари. ASML не са някакви богове които са открили водата на живота. Просто Филипс и после ЕС вложиха много милиони в продължение на много години. Преди години САЩ бяха водещи в литографията после Канон и Никон, след това ASML. Няма нищо свръхестествено тука.
    Китай краде на корем от запада повече от 30 години. Така спестиха Трилиони! Е, сега вече ще трябва да си разработват нещата сами. Ще им струва пари и време. Други ще крадат от тях. Техни учени ще отиват да работят в други държави за повече пари. И всичко това ще трябва да го направят в условия на свиващ се индустриален сектор, тежка финансова и банкова криза и абсолютно прогнил имотен пазар. Good luck and Welcome to the brave new world!

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  64. 64 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    [quote#61:"onemanband"][/quote]

    китайците ако искат на двеста хиляди години да си имат цивилизация, това не значи, че като правят самобръсначки и смартфони по чужда технология са си направили и своя. шест компании в света са горе долу в най тежката категория що се отнася до литографските машини и изненада! нито една от тях не е китайска. една европейска - асмл на филилипс и асм, две японски и три американски. китайчетата с удоволствие биха си продали старата майчица за да имат такава технология и сами да си правят машините за чипове, но някак не им се получава. иначе да - продават им чипове на китайците, вярно е. но както продават така и могат да спрат да продават и петхилядогодишната китайска цивилизация остава да изпълнява съответните чупки в кръста за да се държи все пак някак на гребена на технологичната вълна. та така.. странното е, че китайците верно са открили барута ама до опиумните войни разчитат на заостени пръчки и холивудски кунгфу мечове. има и други примери. ето добре бяха тръгнали ама другарят Си реши да стегне малко гайките на технологичните им компании и пак ще се върнат към това да са голямата фабрика на планетата.

  65. 65 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Тайван произвежда над 60% от чиповете и над 90% от най-модерните. Те разработиха план да взривят всички заводи при атака от Китай преди 6 месеца и САЩ им помогнаха да изградят система това да стане с натискането на един бутон.Идеята е да предотврати в война с Китай, защото на тях не им пука за малкият остров, но апетита за чипове им е огромен, т.е. Китай няма смисъл да губят пазари, ако не получат чиповете на Тайван(китайска логика). Технологията за 7 нано милиметра в момента е налична в Тайван, въпреки че дизайна е на NVIDIA, те имат само 12 нано милиметра в САЩ.
    —цитат от коментар 22 на accidental



    Около 90% от дизайна който се произвежда в TSMC е Американски. Така че това е съвсем друга бира. След като превземат Тайван и превземат TSMC и запчнат те да правят производството .... тогава идва въпросът с дизайна. Китайците си мислят че могат сами да си го направят. Аз съвсем не съм сигурен

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  66. 66 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Весело

    [quote#61:"onemanband"]
    —цитат от коментар 64 на block
    китайците ако искат на двеста хиляди години да си имат цивилизация, това не значи, че като правят самобръсначки и смартфони по чужда технология са си направили и своя....[/quote]

    ...Моля?!?!
    Гледам , и не вярвам на очите си...Тоест, искаш да кажеш . че ако някой ЕФЕКТИВНО произвежда нещо си там , и то от 30 -40 години, няма технологията за производство?!?!
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Дорогой...Технологията , а най-вече специалистите(конструктори и дизайнери-инженери),вече китайски.
    Придобити, откраднати, НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ!
    Китайците ,вече развиват технологията ,и са по напред от западните компании.
    Не вярваш?
    Например , ПЪРВАТА 5G , е от китайски сървъри...Не, моторолски...Китайски !
    Поне 4- години , преди американската!

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  67. 67 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ASML machines make the most advanced computer chips and it's the only company in the world with that kind of technology. This effective monopoly means that exactly how ASML's machines work is subject to some of the most stringent corporate security in the world.

    https://www.bbc.com/news/business-64514573.amp

    Компанията е златно яйце. Нормално е чайнасите да си късат ризите за да притежават нейни технологии. Нормално е и САЩ да ги порежат. Иначе тука някой чак обвързаха защитат на технологията със световния мир....

  68. 68 Профил на hqh351181596
    hqh351181596
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересен е въпроса със собствеността:
    https://www.marketscreener.com/quote/stock/ASML-HOLDING-N-V-12002973/company/
    Секция
    Shareholders:
    ASML Holding NV ADR (USN070592100)
    И
    ASML Holding NV (NL0010273215)
    Не е баш като САЩ да са притиснали държавната компания собственост на отрудения холандски народ, както е в нечий глави...

  69. 69 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#66] от "onemanband":

    сега нали за машини за чипове ставаше въпрос? или бъркам нещо? за пет джито вярно е че китайците изкараха първата работеща такава... (5 джи сървър не бях чувал за такова чудо).
    не казвам, че нямат а по скоро че нямат нещо наистина забележително като постижение. пак се връщам на темата - ако китайчетата имаха нещо дори и минимално близо до технологиите на асмл или канон или който и да е от големите, нямаше да мяукат толкова като настъпени а просто щяха да си ги правят.
    да, крепят се на гребена на технологичната вълна но едва едва :)

  70. 70 Профил на plamentherockfella
    plamentherockfella
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#69] от "block":

    И за двете става въпрос. И за двете.
    А по въпроса за 5 джи -сървърърите, помня ,че преди 2-3 години , американците натискаха тука-в UK ,ЯКО Борис Джонсън, сакън, за да не инсталира Huawei 5G сървъри, а да изчака година за Motorola.
    Накрая го пречупиха , и 5Джи-то, закъсня с една година тука.
    Уж Нuawei , били ''вражески'', и т.н.т.
    Нищо ,че 4 G тука , беше ПАК осигурено със сървъри , закупени от Нuawei.ю
    Извод:
    -Ако не е продадено от американците, значи е ''вражеско'' , видиш ли .

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  71. 71 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    "Как произведени в САЩ чипове се озовават в Русия?

    Доставките на полупроводници от Хонконг и континентален Китай скочиха десетократно след нахлуването на Москва в Украйна", 13.04.2023 г.
    https://www.investor.bg/a/459-harduer/372940-kak-proizvedeni-v-sasht-chipove-se-ozovavat-v-rusiya

  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 868 Любопитно

    Рашистите се молеха на Китай за чипове, ама китайците отказаха. Сигурно рашистите ще изкарат нов модел ракета, на която блока с електроника ще тежи повече от бойната глава :) ...
    —цитат от коментар 40 на today


    Хич не е смешно, ами си е истина. Руските ракети от цивилната им програма падаха точно заради импортозамешчението на електороника (и не само електроника) и свързаното с него свръхтегло.
    Аха, после разправяха лакърдии, че попа не поръсил правилно ракетата със светена вода и дявола се възползвал, ама то е за пред по-простите путинофили.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #