Германски супермаркет моли клиентите да плащат "истинската" еко цена на някои стоки

Германските потребители, които се радват на едни от най-евтините хранителни стоки в Европа, бяха помолени тази седмица от веригата супермаркети "Пени" да плащат допълнително за някои продукти, за да покрият "истинската им цена", предаде "Ройтерс", отбелязвайки, че целта е да се повиши осведомеността за екологичната цена на производството на храна.
В най-голямата европейска икономика през 2022 г. едва 11.1% от бюджета на германските домакинства е отивал за храна при средно 15.9% за Европейския съюз като цяло и съответно 20.6% и 17.9% в Испания и Италия, сочат данни на федералната статистическа служба.
Но евтината им храна, често произвеждана в индустриален мащаб, има висока екологична цена. Германското селско стопанство е отговорно за 55.5 милиона метрични тона парникови емисии за миналата година, приблизително 7.4% от емисиите на страната. |
"Трябва да се изправим пред неудобното послание, че цените на нашата храна не отразяват последващите разходи, които възникват за околната среда и обществото", каза членът на борда на директорите на "Пени" Щефан Гьоргенс пред "Ройтерс".

Световната мания за колаген води до унищожаването на Амазонската джунгла
По време на кампанията за "истинска цена", която продължава до събота, клиентите в 2150 клона на "Пени" ще бъдат таксувани с цена за девет продукта, от кисело мляко до колбаси и веган шницел, включваща разходи за климат, здраве, почва и вода. Ще им бъде показана и цената, която обикновено биха платили.
Например цената на парче сирене от 300 грама се е увеличила до 4.84 евро от 2.49 евро.
Компанията заяви, че ще дари всеки допълнителен доход за проект, подпомагащ земеделието да стане по-устойчиво, но освен това очаква голям спад в продажбите, тъй като потребителите се борят с инфлацията.

Германското министерство на земеделието, ръководено от Зелените, настоя за действия за намаляване на въглеродния отпечатък в сектора, включително насърчаване на регионални продукти, биологично земеделие и изискване върху етикетите на месните продукти в супермаркетите да се казва как се отглеждат животните.

Производители на кафе и бонбони са обезпокоени от закона за обезлесяването на ЕС
Друга германска верига супермаркети, "Лидл", през февруари обяви, че от 2025 г. ще спре да продава евтино месо, което разчита на отглеждането на животни в най-ниската от четирите категории животновъдство и ще увеличи количеството растителен протеин, което продава.
Учени от Техническия университет в Нюрнберг и Университета в Грайфсвалд ще проучат как потребителите реагират на новите цени на "Пени", казаха от компанията.
Инфлацията в Германия е в низходяща тенденция, но цените на храните все още са с 11% по-високи от преди година, показаха предварителни данни от федералната статистическа служба в петък. |
Проучване от март прогнозира, че екстремното време може да струва на Германия до 900 милиарда евро кумулативни икономически щети до средата на века.

Според данни, предоставени от "Пени", органичните продукти имат екологични разходи средно от 1.15 евро, докато неорганичните продукти, които разчитат на химикали, имат средни екологични разходи от 1.57 евро.
Не е ясно обаче дали потребителите са готови да плащат повече, за да намалят въздействието си върху околната среда.
"Мисля, че е добре, каза клиентът Холгер Мекел в магазин във Франкфурт за кампанията на "Пени". Трябва да видя колко скъпи са станали отделните продукти. Не съм сигурен дали бих ги купил. Зависи."