Великобритания ще изчака ЕС за забраната на бензиновите коли

Великобритания обмисля да отложи забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили до 2035 г. - пет години по-късно от планираното в момента, съобщи Би Би Си във вторник.
Според медията през следващите дни британският премиер Риши Сунак ще произнесе реч, която ще съдържа обещания за забавяне и отслабване на няколко правителствени политики за намаляване на емисиите на парникови газове, свързани с климатичните промени.

Мнозина европейци искат действия за климата, но ако това не променя начина им на живот
Би Би Си смята, че те няма да засегнат основната цел на правителството, записана в закон през 2019 г., за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.
"Нашият подход винаги ще бъде прагматичен и ще гарантира, че разходите няма да се прехвърлят върху трудолюбивите семейства", се казва в коментар на британското правителство до Ройтерс, в което новината не се отрича и не се потвърждава.
Целта за забраната на автомобилите с традиционни двигатели от 2030 г. беше въведена като централна част от плановете на тогавашния британски премиер Борис Джонсън за "зелена революция".
Година преди изборите Сунак е предпазлив спрямо въвеждането на политически трудни политики за климата, коментира Ройтерс.
Великобритания напусна общия пазар на ЕС с излизането си от общността през 2020 г. и вече не е задължена да се съобразява с европейските политики.

Какъв ще е ефектът след забраната на автомобилите с традиционни двигатели в Европа
Като част от Зелената сделка, с която си поставя за цел да достигне нетни нулеви СО2 емисии от икономическата си дейност до средата на века, ЕС прие законодателство, с което от 2035 г. на европейския пазар ще могат да се продават нови автомобили само с нулеви емисии на въглероден диоксид.
Законодателството, което беше прието през март изисква всички продадени нови автомобили да имат нулеви емисии на въглероден диоксид от 2035 г. и 55% по-ниски емисии от 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г., като начин за бързата декарбонизация на автомобилните паркове в Европа.