"Фолксваген" отложи решение за нов завод за батерии заради слабо търсене на електрически коли

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Цитат:
    "Фолксваген" отложи решение за нов завод за батерии заради слабо търсене на електрически коли
    -----------

    Зловещи сили ръгат пръчки в спиците на прогреса...

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Весело

    "заради слабо търсене на електрически коли"
    =============
    Ко стана веееее....? Пак ли се отлага намаленото търсене на петрол? Аз се надявах от понеделник да зареждам евтино заради електричарите...

    Еретик
  3. 3 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    https://www.electrive.com/2023/10/13/volkswagen-increases-global-ev-sales-by-45-percent/

    Ръста на продажби на електромобили на ВАГ за първите 9 месеца на годината е 45%, но явно са очаквали повече

  4. 4 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Има да чакаш на електричарите защото ОПЕК и Русия ще се погрижат да не ти е евтино спокойно и им бъди благодарен за картела

  5. 5 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 521 Неутрално

    За VW не знам какво е слабо но търсенето на електрически превозни средства е скочило значително на някои пазари в Европа. Сред тях са Белгия, където ръстът на електромобилите е скочил с 224%, Гърция, където увеличението е 183%, Люксембург със 164% и Португалия също със 164%. Електрическите превозни средства са особено популярни в Германия, където регистрациите са се увеличили със 171%.

    Като Model Y и Мodel 3 имат ръст от съответно 208% и 307%, докато VW ID.4 е с 61% ръст.

  6. 6 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Слабо търсене на електрически Фоксвагени е уточнението. Иначе Тесла Модел Y е на път да стане най- продаваният автомобил за годината.

    Разбирам им мъката на автомоболните компании. Фоксваген сигурно има повече фабрики от Форд, но Форд има около 60 фабрики за автомобили по света. $2 милиарсда на фабрика са нужни за конвертирането за произвеодство на електрически автомобили. $120 милиарда за всички фабрики на Форд.

    Цялата печалбата от ДВГ автомобили няма да им стигне за 10 години транзишън.

    Същото е проблем и за ГМ, и за Тойота и за всички останали.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":Има да чакаш на електричарите защото ОПЕК и Русия ще се погрижат да не ти е евтино спокойно и им бъди благодарен за картела
    —цитат от коментар 4 на vht16370188


    За мен не се притеснявай. Ти бързай да купиш къща и електрокар и чакай да ги избиеш от разходи за транспорт.

    Еретик
  8. 8 Профил на ink001154975
    ink001154975
    Рейтинг: 8 Неутрално

    електромерите превъртяха .....как да има търсене ......де е келипира ?
    мода мода ....ама като тънее джоба да ти ... и модата

  9. 9 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":

    какво да избием бе? В момента Модел 3 с федералният данъчен кредит струва $31к. Много по- евтино от БМВ 3. Кола стандарно с 5 отопляеми седалки, две предни охлаждащи седалки, стъклен покрив, инфотейнмънт и базов автопилот.

    Ел колите в момента са по- евтини от тези с ДВГ и пропастта ще расте.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Vasil Angelov СУПЕР
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 11 Неутрално

    абе
    майсамо на фолксваген им е 'забавено търсенето' :)
    това показва статистиката...

  12. 12 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    От големите не знам кой ще оцелее в този си вид след 10 години. Може би , само Тойота. марките притежавани от фамилии също са исторически доста издръжливи. Форд и БМВ се притежават от фамилии.

    Форд оцеля през 2008 без да банкрутира защото през 2006-та Бил Форд инструктира изпълнителният им директор да събере колкото може повече кеш. Форд тогава заложи марката си за $5 милиарда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    Скоро излезе и електро Ситроен С3 от 24К евро с предстояща версия за 20К евро

    https://www.autobild.de/artikel/citroen-e-c3-erster-check-23174845.html

  14. 14 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 672 Неутрално

    В момента, в Канада се чака за ИД4 около година, година и половин и това, имайки предвид, че завода в Чатануга произвежда вече електрически автомобили (преди ги внасяха от Германия) при стимул от 12к от правителството

  15. 15 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    До коментар [#6] от "Realist":

    Ами нищо непочаквано, компаниите са свикнали да работят на пазарен принцип, тогава печелят. Когато се вземе политическо решение спешно да преобразуват всички заводи за автомобили с ДВГ в заводи за електрически автомобили, нещата загрубяват.

  16. 16 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    До коментар [#15] от "Yotce":

    Е то не е толкова спешно, а в рамките на немалко години

  17. 17 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#5] от "witch_doctor":

    Не разбрах в момента спориш с VW ли?

    Те твърдят не ни купуват колите, ти викаш " -не бе, купуват ви ги" ?!?

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Весело

    Даааа.......... И какъв е дялът на ел колите в България?

    "УУУУУУУУУУУУ.................... вие сте идиоти!"
    Ако излизаше на сметка, всичкото мангал щеше да кара Тесла.
    А това е: "Ще започне да ти излиза на сметка след като купиш къщата и колата". Дотам не мисли.
    От 2016 година закривате бензиностанциите. Аз съм на възраст, няма да дочакам.

    Еретик
  19. 19 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    В момента, в Канада се чака за ИД4 около година, година и половин и това, имайки предвид, че завода в Чатануга произвежда вече електрически автомобили (преди ги внасяха от Германия) при стимул от 12к от правителството
    —цитат от коментар 14 на ivailosavoff


    Проблемът им е че не могат да го произвеждат евтино на тази цена и това им яде от печалбите които получават от ДВГ. Преди 120 години в САЩ е имало над 350 основни производители на каляски. От тях е оцелял само един. Четох преди години за най- големият, Дюрант-Дорт, 50 000 каляски на година от няколко завода. Всичко това е обречено 1904-та, 1917-та тази компания престава да съществува.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  20. 20 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#18] от "Костадин Иванов":

    Всеки ще кара Тесла когато излезе Тесла за $25к. И това ще стане в близките няколко години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  21. 21 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 643 Любопитно

    "Фолксваген" отложи решение за нов завод за батерии заради слабо търсене на електрически коли
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Лошо, Седларов!
    Лошо!
    Как ще си купуваме електрички
    след като няма да има батерии?!?

    Лошо!

  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#13] от "vht16370188":

    То това много хубаво (за потребителя), ама производителят е дълбоко на загуба 😉

    Ford Lost $62,016 For Every EV It Sold In 3Q

    https://robertbryce.substack.com/p/ford-lost-62016-for-every-ev-it-sold

  23. 23 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#5] от "witch_doctor":Не разбрах в момента спориш с VW ли? Те твърдят не ни купуват колите, ти викаш " -не бе, купуват ви ги" ?!?
    —цитат от коментар 17 на zxp53317185


    И точно това мое твърдение(викане) къде го прочете?

    Много правилно си почнал с... не разбрах!

  24. 24 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Electric cars don't have a demand problem. They have an affordability problem.
    Carmakers are pumping the brakes on EVs

    https://ca.news.yahoo.com/electric-cars-dont-demand-problem-201516303.html

  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    До коментар [#18] от "Костадин Иванов":Всеки ще кара Тесла когато излезе Тесла за $25к. И това ще стане в близките няколко години.
    —цитат от коментар 20 на Realist


    Близките колко? Аз не съм Дънкан Маклауд, пък правя сметка за себе си.

    Еретик
  26. 26 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Слабо търсене на германски електромобили или на електромобили изобщо? Добре е журналистите да проверяват информация, не само да преписват фирмени прессъобщения.

    Истината ни прави свободни.
  27. 27 Профил на Just another guy
    Just another guy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Костадин Иванов":Всеки ще кара Тесла когато излезе Тесла за $25к. И това ще стане в близките няколко години.
    —цитат от коментар 20 на Realist


    Мислиш ли? Тесла се позиционира като ''premium'' бранд. Като такъв най-логичното нещо е да се ориентира към по-платежоспособни клиенти, а не да се цели в средностатистическия купувач на Рено, или Фиат (от американските марки, мисля че Шевролет влиза в тази графа).

  28. 28 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#25] от "Костадин Иванов":

    Ами, следи новините, Гига Мексико ще бълва по 4 милиона на година. Строителството на фабриката вече започна, Тесла строи фабрика за година- две. Първият $25к модел ще излезе от Гига Тексас, където ще е първата линия за него. Гига Мексико ще е трета генерация фабрика, най- модерната, най- оптимизираната, произвеждаща най- евтините модели.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Още малко безплатна информация да ви сервирам.
    Единствената компания която в момента е печеливша от производство на електромобили е китайската BYD, но дори и тя започва да "гълта вода" и акциите и спадат.

    https://carmarket.bg/elektromobili/prodazhbite-na-byd-sa-na-pyt-da-izprevariat-tezi-na-tesla-7868

  30. 30 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Весело

    Даааа.......... И какъв е дялът на ел колите в България? "УУУУУУУУУУУУ.................... вие сте идиоти!"Ако излизаше на сметка, всичкото мангал щеше да кара Тесла. А това е: "Ще започне да ти излиза на сметка след като купиш къщата и колата". Дотам не мисли. От 2016 година закривате бензиностанциите. Аз съм на възраст, няма да дочакам.
    —цитат от коментар 18 на Костадин Иванов


    Хубавото на прогресът, е че върви независимо от булгар идиотите.

  31. 31 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Electric cars don't have a demand problem. They have an affordability problem.Carmakers are pumping the brakes on EVshttps://ca.news.yahoo.com/electric-cars-dont-demand-problem-201516303.html
    —цитат от коментар 24 на Curb Your Enthusiasm


    Ето един сайт, където има пълен списък на всички ел коли, със цени, пробег и т.н.

    С нетърпение чакам Ситроен С-3, почти се бях минал да купувам Дачия Спринг.

  32. 32 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Опс, забравих линка:
    https://ev-database.org/

  33. 33 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#29] от "zxp53317185":

    Тесла има 17% печалба на автомобил от автомобилната си дивизия и 27% печалба на парче от енергийната си дивизия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Весело

    Още малко безплатна информация да ви сервирам. Единствената компания която в момента е печеливша от производство на електромобили е китайската BYD, но дори и тя започва да "гълта вода" и акциите и спадат. https://carmarket.bg/elektromobili/prodazhbite-na-byd-sa-na-pyt-da-izprevariat-tezi-na-tesla-7868
    —цитат от коментар 29 на zxp53317185


    Сега цената на акциите пада на всички, не само на колите.

    Иначе, BYD е една от фирмите които бръкнаха в гъза на Фолксваген.

    Тойота също се съпротивляват, гледам, че направили ДВГ на амоняк.
    Та, най-загубените да могат да си карат ДВГ-тата още дълго.


  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2853 Весело

    заради слабо търсене на електрически коли
    =======
    Реалиста е на друго мнение...
    Но тия неща ще ги обсъждаме след изборите в уса, догодина...

    Bukalemun
  36. 36 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    До коментар [#28] от "Realist":

    "Ами, следи новините, Гига Мексико ще бълва по 4 милиона на година. Строителството на фабриката вече започна............."
    ===========
    Дааа...... и онази фабрика, дето правеше самолети за България е почната.... ама платените самолети ги няма.
    Дааа..... през 2016 година петролът падна и купихте букети за "държавите бензиностанции". Още ги закриват, едната си купи световно по футбол, другата ни продаде машини за гласуване.

    Еретик
  37. 37 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Същото се наблюдава и в САЩ, особено след стачката на автомобилният профсъюз. И Джи-Ем, и Форд, отлагат с години промяната. Това отваря нишата за още повече Тесла, където и сега са лидер.

    Тойота току що намали проектната продажба за 2023-та на първият им опит в електрическите коли, bZ4X която стартира от $42000 в САЩ, с опции е над $50000 и мисля че няма данъчен кредит, защото се внася от Япония.

    Този автомобил не е нищо специално, даже е по- назад от останалите, 60 киловатов чарджър като масовите модели на останалите производители в момента поддържат поне 150 киловата, 250 киловата, че някои са и с 350 и 400 киловата чарджъри, 800 волтова архитектура.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Весело

    заради слабо търсене на електрически коли=======Реалиста е на друго мнение...Но тия неща ще ги обсъждаме след изборите в уса, догодина...
    —цитат от коментар 35 на eti mehter


    Малко ми е странно да чета такива коментарии от теб.

    Особенно, след като вашият фюрер реши да заложи на елетрическите коли?
    Нима смееш да противоречиш на фюрера си?

  39. 39 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    До коментар [#18] от "Костадин Иванов":Всеки ще кара Тесла когато излезе Тесла за $25к. И това ще стане в близките няколко години.
    —цитат от коментар 20 на Realist


    И да припомня. За много граждани на страната 25 000 долара са много пари. Вижте средните за страната покупки.

    Еретик
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#39] от "Костадин Иванов":

    Ако $25к са много пари за теб, нищо не ти пречи да си купиш на старо, втора, трета, четвърта употреба. Автомобилните литиеви батерии идват с 8 и 10 години гаранция от производителя. те са електронен компонент който издържа няколко десетилетия. Новите батерийни технологии позволяват по 2 милиона километра на кола.

    Тъй че ще имаш мегдан и за 10-та ръка, нов внос.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  42. 42 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 825 Весело

    До коментар [#11] от "Vasil Angelov":

    Чудесна новина за анти-затоплистите... Фолксваген си прави планове за ръст от 250% на електрически коли и предвижда 4 фабрики... ръстът е 180% и фолксваген казва, че ще строи само три фабрики... но анти-затоплистите разбират, че електрическите коли нямат бъдеще, защото никой не ги купува...

  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    за дизелите не чакай. за бензинови хибриди следващите 5-6-7 години ще е джам. след това електрическите. няма страшно

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  44. 44 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Весело

    И да припомня. За много граждани на страната 25 000 долара са много пари.
    —цитат от коментар 39 на Костадин Иванов


    Ние не сме част от прогреса, ние само потребяваме остатъците от него.
    Прогресът върви в западните страни, що се касае ел мобилността, отчасти и в Китай.

    Даже Турция заложи на това, дадена е разпоредба, за колите на администрацията, да се преминава към ТОГГ.

    Затова не се лъжете, никой не прави кола за 25 000$ за бай ганьо, а за прогресивният свят.



  45. 45 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#33] от "Realist":

    Има к*ра ми Янко, я им виж акциите как се сриват.



  46. 46 Профил на Ivan Stoyanov
    Ivan Stoyanov
    Рейтинг: 174 Неутрално

    За мен няма нищо по хубаво от 5литров бензинов двигател с газова уредба. Това е бъдещето а т.н. електрички или по народно му "блъскащи колички" от панаирите още няколко години и никой няма да ги купува.

  47. 47 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Може ЕС да преразгледа някои прибързани решения за двигателите с вътрешно горене.

  48. 48 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#34] от "Destino":

    Въобще не им падат на всички акциите, виж с Тойота какво става 😉

    И между другото по стечение на обстоятелствата те са единствените които показаха среден пръст на електромобилите 😃

  49. 49 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Има к*ра ми Янко, я им виж акциите как се сриват.
    —цитат от коментар 45 на zxp53317185


    Мдаа, Тесла като пазарна капитализация в момента струва колкото всички останали на куп. Като гледам капитализацията, май, май, другият който пазара смята, че ще оцелее е Тойота. И никой друг.

    Тесла е с пазарна капитализация от $630 милиарда, Тойота е пазарна капитализация от около $300 милиарда.

    И мисля че пазарната капитализация на Тесла е двойна спрямо Тойота защото пазара прогнозира, че Тесла ще е първата компания която ще реши задачата с роботизираното шофиране.

    Фолксваген е с пазарна капитализация от $55 милиарда, ГМ, $39 милиарда, Форд $38 милиарда, ...

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 50 Профил на geparez
    geparez
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Немските електрички са пълни дървета. Евтина китайска пластмаса се използва в целия интериор. Всяка екстра, която искаш допълнително, струва много кинти отгоре. Базовите модели имат по 4 гуми, което изчерпва списъка с екстрите.
    Японците са много по-напред. Мазда примерно, предлагат кожа и корк в интериора си, дори и за базовите модели. Хедсъп дисплей, камери 360 градуса и т.н.
    Ми нормално на фашагите да не им харесва колко бързо растат

  51. 51 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До сега много рядко, утвърдени производители са произвеждали по нова технология. По нова технология произвеждат старт-ъпи, които слеед това стават утвърдени производители.

    Промяната от ДВГ на електрички за старите охранени и управлявани от профсъюзите котки ще е много болезнена, ще струва много пари. Някои ще фалират.

    По принцип марки не се губят, но човек като гледа Волво, може да се замисли какво ще стане с да кажем, Шевролет.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1042 Весело

    Тойота също се съпротивляват, гледам, че направили ДВГ на амоняк.
    Та, най-загубените да могат да си карат ДВГ-тата още дълго.
    —цитат от коментар 34 на Destino

    Ти си загубен. :)

  53. 53 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#49] от "Realist":

    Гледай P/E ratio-то, пазарната капитализация си е плод на целия hype преди години който тепърва ще спихва, още повече след разлюбването на Мъск от ляво-либералната общност.

  54. 54 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Може ЕС да преразгледа някои прибързани решения за двигателите с вътрешно горене.
    —цитат от коментар 47 на citoyen


    Нямат избор, никой досега не е успял да си надскочи сянката 😉

  55. 55 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    И естествено че могат да произведат електрическа кола. Джи-Ем в момента прави електрически Хъмър, който е направо кола мечта. Проблемът е колко струва да се произведе?

    Тези компании живеят на масовото производство и супер ниските маржини. При тях капиталовите разходи са огромни преди да излезе първият автомобил, а оттам и първият евтин масов автомобил който да докара печалба.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#49] от "Realist":Гледай P/E ratio-то, пазарната капитализация си е плод на целия hype преди години който тепърва ще спихва, още повече след разлюбването на Мъск от ляво-либералната общност.
    —цитат от коментар 53 на zxp53317185


    Какво да гледам, Шушон? Тойота е скъпа акция за автомобилна компания, 11 P/E , Тесла е евтина акция за Технологична Хай- Тек компания, forward P/E от 30-40 . forward P/E защото Тесла расте с 40% на година.

    Не мога да сравнявам ДВЕ РАЗЛИЧНИ НЕЩА!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    Нали уж много печелела от продажба на коли? 😃🤦

    Сега пък стана технологична компания 🤷

    https://auto.hindustantimes.com/auto/electric-vehicles/tesla-shares-tumble-big-time-as-concerns-over-demand-for-evs-becomes-serious-41698808812927.html

  58. 58 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    Т*панар, може ли да обясниш как да ползваме федералния кредит в Европа ?????

  59. 59 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 640 Весело

    Триото полезни липсва да даде компетентно мнение под дописката (по-скоро Шофера да напопържа по стара демократична традиция съмняващите се в светлото бъдеще)
    😉

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  60. 60 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#57] от "zxp53317185":

    Баси и глупостите?

    Завода на Панасоник в Япония пооизвежда най- старото поколение батерии за Тесла, които още се слагат само в Model S и Model X. Двата модела:

    1. Общо са под 5% от продукцията, защото са най- скъпи. Масовата Тесла е 3 и Y, двете са над милион и половина на година.

    2. И двата модела не попадат в обсега на федералният данъчен кредит в САЩ и това намалява още повече продажбите им.

    намери нещо друго, Шушон!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Неутрално

    До коментар [#34] от "Destino":Въобще не им падат на всички акциите, виж с Тойота какво става 😉И между другото по стечение на обстоятелствата те са единствените които показаха среден пръст на електромобилите 😃
    —цитат от коментар 48 на zxp53317185


    Времето ще покаже, кой е заложил на правилната технология.

    Ел двигателите имат 2 ПЪТИ по-високо КПД.
    Цените на батериите само падат.
    Най-интересното тепърва предстои.
    Имам предвид западният свят.

  62. 62 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 559 Весело

    До коментар [#44] от "Destino":

    Комплексиран мангал, прочети сляпо боже да прогледа, докато чакаш да ти натоварят камиончето с нови пратки за разнасяне

  63. 63 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Ел двигателите имат 2 ПЪТИ по-високо КПД.
    —цитат от коментар 61 на Destino


    КПД-то на ел двигател е 99%. КПД-то на бензинов двигател е едва 25%. Хибридите, излишно усложнена технология използват трикове като магнитна спирачка за да увеличат КПД-то, нещо естествено за електрически автомобил.

    85-90% е КПД-то на батерията, 99% е КПД-то на електрическият двигател.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  64. 64 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3904 Весело

    До коментар [#60] от "Realist":

    Ама ти пак намери на кой да обясняваш!? "фараона" изчезна, но винаги някой друг се появява, и то все по-голем "талант"..

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  65. 65 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    Какъв Панасоник те гони бе, пише че акциите им се сриват заради изгледи за намалено търсене на електромобили.

  66. 66 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":Ама ти пак намери на кой да обясняваш!
    —цитат от коментар 64 на hamiltonf


    Като ще ръсиш акъл, поне се научи кога се ползва "кой" и "кого" 😉

  67. 67 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Тесла е още старт-ъп, нормално е акциите да се качват и да падат. Само автомобилният бизнес на Тесла струва да кажем $300 милиарда, колкото този на Тойота. Останалите $300 милиарда от капитализацията са най- верояттно базирани на факта, че пазара залага, че тесла първа ще реши задачата с автономните автомобили.

    Това че Тесла и Тойота са с пазарна капитализация от $300 + милиарда, а всички останали автомобилни производители са 10 пъти по- малка капитализация би трябвало да покаже, че инвеститорите залагат, че в следващите 10 години ще оцелеят само Тесла и Тойота.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Ама ти пак намери на кой да обясняваш!? "фараона" изчезна, но винаги някой друг се появява, и то все по-голем "талант"..
    —цитат от коментар 64 на hamiltonf


    Под автомобилните статии, Фараона гастролираше като Симчо от Коми! 😂🤣

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Какъв Панасоник те гони бе, пише че акциите им се сриват заради изгледи за намалено търсене на електромобили.
    —цитат от коментар 65 на zxp53317185


    Ами ти прочети това което си постнал. Или, нямаш този навик?

    Аз следя всеки ден новините за Тесла и знам за какво става въпрос.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Аз следя всеки ден новините за Тесла и знам за какво става въпрос.
    —цитат от коментар 69 на Realist


    Следиш к*ра ми Янко 😉

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-10-31/tesla-tsla-erases-145-billion-in-valuation-as-demand-woes-intensify

    Tesla Inc. shares have wiped out nearly one-fifth of their value in less than two weeks amid growing concerns that demand for electric cars is starting to weaken.

  71. 71 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#70] от "zxp53317185":

    Единствената новина за Тесла, Шушон, беше че Панасоник, компания която прави 80% от батериите си за Тесла намалява производството и уволнява работници от най- старата си фабрика в Япония. тази фабрика в Япония все още произвежда първа генерация батерии за Тесла. Сега Тесла е на втора и трета генерация.

    Панасоник в същото време (ако си научил за тримесечният им доклад) увеличава инвестициите си в Гига Невада и строи още 2 фабрики за батерии край Гига Тексас.

    И това е логично, защото само ел атомобили с батерии произведени в САЩ получават пълният данъчен кредит. Заради това Тойота шари $5 милиарда за батерийна фабрика в Аризона, А Хюндай- Кия правят огромен комплекс за $5 милиарда в Джорджия.

    Форд също прави свой електрически град в Мичиган, с батерии по технологията на CATL.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Неутрално

    [quote#70:"zxp53317185"][/quote]

    Причината е ценовата война + кризата с инфлацията на запад. (която вече е под контрол)

    Даже 200 долара е супер, за тези които са влезнали преди няколко години.

    Станат ли нещата с FSD, очаквам поне 500, защото 400 сме видяли вече.

  73. 73 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#72] от "Destino":

    Кой ще продава на $200, Рон барон от днес:

    https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1719751126927409650

    Ron Baron thinks $TSLA can hit a $4 trillion market cap.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#71] от "Realist":

    Значи хората черно на бяло, с дебел шрифт и веднага под заглавието са ти го написали че причината е спад в търсенето, оня вика - "Панасоник" 🤷

  75. 75 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Ако мислите, че Тесла няма да реши роботизираното шофиране, тогава цената на акция е дори $150, не $200. Ако обаче заложите, че Тесла ще реши този проблем, което най- вероятно ще стане, тогава акцията ще е $1500.

    Както знаем пазара залага на бъдещето.

    И преди малко обясних, че от автомобилните компании пазара залага САМО на Тесла и Тойота, на никой друг. Това също са бъдещи събития.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  76. 76 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Неутрално

    До коментар [#72] от "Destino":Кой ще продава на $200, Рон барон от днес:https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1719751126927409650 Ron Baron thinks $TSLA can hit a $4 trillion market cap.
    —цитат от коментар 73 на Realist


    Аз не се сдържах, и купих още 10 акции тези дни.
    Ако това стане, за 4-трилиона, значи акциите ще станат 1000+.

  77. 77 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#76] от "Destino":

    Аз също купувам на всяко падане!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#77] от "Realist":

    Ясно 😃🤦

  79. 79 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 96 Неутрално

    До коментар [#71] от "Realist":Значи хората черно на бяло, с дебел шрифт и веднага под заглавието са ти го написали че причината е спад в търсенето, оня вика - "Панасоник" 🤷
    —цитат от коментар 74 на zxp53317185


    Отговарям на особенно надарените:
    проблем с продажбите имат основно немците.

    Всички други продават.

    А големият бизнес още даже не е почнал да минава та Ел транспорт.
    Стане ли това, арабите и блядите трябва да си пият нефта.

  80. 80 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Ясно 😃🤦
    —цитат от коментар 78 на zxp53317185


    Купувам Тесла от 2010, откогато Тесла излезе на борсата. Тогава акцията беше $1.28 на сегашните цени. Продадох всичко 2016-та защото спешно се нуждаех от средства и започнах наново след няколко месеца, тогава акцията струваше $13 по сегашните цени.

    Който ме следи в този форум знае, регистрацията ми е от 2008-ма.

    Ти съответно си станал милионер в рубли с инвестициите си в правилните компании.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 193 Неутрално

    До коментар [#75] от "Realist":

    Залагането на Тойота ми изглежда доста странно. Тия изостават особено много, направо са заровили главата в пясъка като щрауси.

  82. 82 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Весело

    До коментар [#76] от "Destino":

    "Аз не се сдържах, и купих още 10 акции тези дни.
    Ако това стане, за 4-трилиона, значи акциите ще станат 1000+."

    До коментар [#77] от "Realist":
    "Аз също купувам на всяко падане"
    ==================
    Ами така си кажете, момчета! Акциите падат, вие купувате, ясно е защо агитирате. Добре, така по-нормално изглежда.
    Купувайте!

    Еретик
  83. 83 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Неутрално

    До коментар [#80] от "Realist":

    Ти в щатите живееш нали? Щото у БГ хората дават средно до 6000 лв за кола. И СРЗ е 1600 лв. Бруто. И 70 % от населението живеят в жилищна където не могат да зареждат на нощна тарифа евтино. Така че при цена на минимум 15 хилки за келев нисан лийф първо поколение с пробег от 130 км на зареждане…ел коли в БГ масово - просто забрави в близките 10 + години. И София НЕ Е БЪЛГАРИЯ (това последното не за тебе)

  84. 84 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Залагането на Тойота ми изглежда доста странно. Тия изостават особено много, направо са заровили главата в пясъка като щрауси.
    —цитат от коментар 81 на bobyb


    И аз не знам също. Вместо Тойота бих купил индекса на цялата икономика на САЩ, който е с P/E между 14 и 22, не Тойота, която е с P/E от 11, GM с P/E от 3 или Форд с P/E от 7.

    Това което цитира опонента ми по- горе, P/E показва как пазара третира автомобилните компании въобще. Индекса на цялата американска икономика по- добре от индекса на най- добрата автомобилна компания в света.

    Ако избирах между Тохйота и S&P 500, щях да заложа на S&P 500.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Ами така си кажете, момчета! Акциите падат, вие купувате, ясно е защо агитирате. Добре, така по-нормално изглежда. Купувайте!
    —цитат от коментар 82 на Костадин Иванов


    Какво ви е образованието? Работническо- селски произход, ПУЦ от Горно Нанадоолнище?

    Естествено, че агитираме някаква група от миризливи ватени куртки и шушони каращи още Лади и Москвичи и всяка година затварящи компоти и лютеница на село за зимата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#84] от "Realist":

    Между другото, притеснявам се за ГМ, Фолксваген е европейският ГМ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#81] от "bobyb":

    Имах в предвид кой ще оцелее от всички автомобилни компании. Това гледах тези дни:

    https://www.youtube.com/watch?v=0V2a6Be9AvM

    В общи линии това което писах по- горе!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 193 Неутрално

    До коментар [#86] от "Realist":

    Дори ГМ и ФВ са доста по-напред от Тойота в електрификацията в момента. Не ми изглежда Тойота да прави нещо сериозно, освен всяка година да излиза с бомбастичната новина как ей сега ще почнат да правят солид батерии. И така вече колко - 5-7 години?

  89. 89 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Неутрално

    “По данни на Министерство на вътрешните работи (МВР) до юли регистрираните е-автомобили в страната достигат 9038, което все още е под половин процент (0.30%) от всички 2.97 млн. леки автомобила.” Тази година. Толкова за проникването на ел автомобили в БГ. Даже 10+ години да станат масови ложе да е малко.

  90. 90 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Гневно

    До коментар [#80] от "Realist":Ти в щатите живееш нали? Щото у БГ хората дават средно до 6000 лв за кола. И СРЗ е 1600 лв. Бруто. И 70 % от населението живеят в жилищна където не могат да зареждат на нощна тарифа евтино. Така че при цена на минимум 15 хилки за келев нисан лийф първо поколение с пробег от 130 км на зареждане…ел коли в БГ масово - просто забрави в близките 10 + години. И София НЕ Е БЪЛГАРИЯ (това последното не за тебе)
    —цитат от коментар 83 на mvx33545439


    Този април се охарчих 30 000 лева за стара дизелова кола.
    Никога не бих дал пари за кола, дето няма пробег 500 километра, ако ще по 10 000 да ги направят новите. Аз не съм тротинеткаджия.

    Еретик
  91. 91 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#88] от "bobyb":

    И аз така мислех, преди стачката на профсъюзите в САЩ. която обхвана ГМ, Форд и Стелантис. В момента от Форд признават, че отстъпките ще оскъпят колите им между $700 и $900 на парче. Реално цената на автомобилите им няма да се вдигне с толкова, но според Форд ще трябва да затегнат други разходи. и най- вече инвестициите в електрически автомобили.

    Проблемът на автомобилният бизнес е че техният продукт се нуждае от огромни инвестиции години наред преди да излезе на печалба.

    И всички големи производители на автомобили в момента съкращават инвестициите си в електрически автомобили и батерии.

    Всичко това отваря полето за Тесла, където в момента е почти монополист.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#90] от "Костадин Иванов":

    Тесла Модел 3 е с 535 километра пробег на заряд. Слабо информирани?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Неутрално

    До коментар [#90] от "Костадин Иванов":
    Явно си паралия. Не си от масата. 6000 лв е средната стойност на регистрираните . Средната възраст е 20 г. За 30000 може да се издебне блъснат модел 3 2021 г от щатие от някои като норд ауто и подобни. Електричката в България има смисъл ако:
    Живееш на място, където имаш условия да зареждаш евтино (нощна) и/или условно безплатно (фотоволтаици)
    Ако си до голям град където работиш и всеки ден си с нея напред назад при предното условие.
    Иначе зареждането на публични станции вече масово е платено. И скъпо.
    Иначе ало си се видял с пари и искаш да се кефиш що не - да дадеш 100 хил евро за супер електричка и да се кефиш. Но в масовия случай хората са бачкатори с ограничен бюджет.

  94. 94 Профил на Jordan Dimitrov
    Jordan Dimitrov
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Един електрически автомобил колко струва?

  95. 95 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Неутрално

    До коментар [#92] от "Realist":

    За 30 000 с неговия бюджет само блъсната от щатите. И после още минимум 15000 да я оправи. С една дума - забрави

  96. 96 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#95] от "mvx33545439":

    ОК, разбирам. Аз също бих купил Модел 3 на старо ако ми е нужна друга кола, които даже в момента се намират $25к на старо, с по 100к мили, 160к километра на километража.

    Но, още ме кара моят 2011 моделна година, първа генерация Шеви Волт, който се оказа прекрасна и дълговечна кола. Скоро ще ударя 150к мили, батерията не е мръднала, кара като нова. Тази кола е зареждана поне един път на ден от 0 до 100% на батерията, а в 30% от дните и по 2 пъти на ден.

    Имам и Тесла,Модел S, 2018-та моделна година, която е доста по- скъпа кола. Топ модел за 2018-та, с всички екстри тогава.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Модел 3 на старо ако ми е нужна друга кола, които даже в момента се намират $25к на старо, с по 100к мили, 160к километра на километража.
    —цитат от коментар 96 на Realist


    Това е базов Модел 3, който има всички екстри и в САЩ, нов, с данъчният кредит струва $31к. Тази кола, която е пътувала 160 000 километра е с 20% по- ниска цена.

    Това да покаже как тесла държи цената си.

    По принцип, лично аз бих предпочел нова, щом мога да ползвам данъчният кредит.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  99. 99 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Неутрално

    До коментар [#96] от "Realist":

    Разликата в стандарта на живот е огромна. Представяш ли си средностстатистическо 4 членно семейство живеещо с 3000 лв на месец. И това се смята за добър стандарт на повечето места в БГ. Каква кола биха си позволили тези хора? Даже нисан лийф първо поколение за 15 хил е химера. Бюджета тука е около 6 хил лв, за това всичко що е 18- 20 години се усвоява. Стари дизеляци, бензинки на газ… Масова подмяна на парка с електрички за до 5 години? Ако стане чудо и стойността им почне да отговаря на покупателната способност на българина…аз мисля - няма шанс. До 10 години свръхоптимистично би било електрически автопарк на 35%. А иначе прогнозирам бг да стане Куба на двг-тата. Особено ако ни кацне едно проруски управление за дълго ни се ев@ мамата…

  100. 100 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    До коментар [#93] от "mvx33545439":

    "Електричката в България има смисъл ако:
    Живееш на място, където имаш условия да зареждаш евтино (нощна) и/или условно безплатно (фотоволтаици)
    Ако си до голям град където работиш и всеки ден си с нея напред назад при предното условие."
    ============
    Не отговарям на условията. 5 дни ходя пеш на работа, после се понасям нанякъде. Навъртам около 25 000 годишно.

    Еретик




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #