За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Аскет
Рейтинг: 417 НеутралноЦитат:
"Фолксваген" отложи решение за нов завод за батерии заради слабо търсене на електрически коли
-----------
Зловещи сили ръгат пръчки в спиците на прогреса...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 Весело"заради слабо търсене на електрически коли"
Еретик=============
Ко стана веееее....? Пак ли се отлага намаленото търсене на петрол? Аз се надявах от понеделник да зареждам евтино заради електричарите...
vht16370188
Рейтинг: 3016 Неутралноhttps://www.electrive.com/2023/10/13/volkswagen-increases-global-ev-sales-by-45-percent/
Ръста на продажби на електромобили на ВАГ за първите 9 месеца на годината е 45%, но явно са очаквали повече
vht16370188
Рейтинг: 3016 НеутралноДо коментар [#2] от "Костадин Иванов":
Има да чакаш на електричарите защото ОПЕК и Русия ще се погрижат да не ти е евтино спокойно и им бъди благодарен за картела
witch_doctor
Рейтинг: 521 НеутралноЗа VW не знам какво е слабо но търсенето на електрически превозни средства е скочило значително на някои пазари в Европа. Сред тях са Белгия, където ръстът на електромобилите е скочил с 224%, Гърция, където увеличението е 183%, Люксембург със 164% и Португалия също със 164%. Електрическите превозни средства са особено популярни в Германия, където регистрациите са се увеличили със 171%.
Като Model Y и Мodel 3 имат ръст от съответно 208% и 307%, докато VW ID.4 е с 61% ръст.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоСлабо търсене на електрически Фоксвагени е уточнението. Иначе Тесла Модел Y е на път да стане най- продаваният автомобил за годината.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Разбирам им мъката на автомоболните компании. Фоксваген сигурно има повече фабрики от Форд, но Форд има около 60 фабрики за автомобили по света. $2 милиарсда на фабрика са нужни за конвертирането за произвеодство на електрически автомобили. $120 милиарда за всички фабрики на Форд.
Цялата печалбата от ДВГ автомобили няма да им стигне за 10 години транзишън.
Същото е проблем и за ГМ, и за Тойота и за всички останали.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 НеутралноЗа мен не се притеснявай. Ти бързай да купиш къща и електрокар и чакай да ги избиеш от разходи за транспорт. Еретик
ink001154975
Рейтинг: 8 Неутралноелектромерите превъртяха .....как да има търсене ......де е келипира ?
мода мода ....ама като тънее джоба да ти ... и модата
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#7] от "Костадин Иванов":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.какво да избием бе? В момента Модел 3 с федералният данъчен кредит струва $31к. Много по- евтино от БМВ 3. Кола стандарно с 5 отопляеми седалки, две предни охлаждащи седалки, стъклен покрив, инфотейнмънт и базов автопилот.
Ел колите в момента са по- евтини от тези с ДВГ и пропастта ще расте.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Vasil Angelov
Рейтинг: 11 Неутралноабе
майсамо на фолксваген им е 'забавено търсенето' :)
това показва статистиката...
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноОт големите не знам кой ще оцелее в този си вид след 10 години. Може би , само Тойота. марките притежавани от фамилии също са исторически доста издръжливи. Форд и БМВ се притежават от фамилии.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Форд оцеля през 2008 без да банкрутира защото през 2006-та Бил Форд инструктира изпълнителният им директор да събере колкото може повече кеш. Форд тогава заложи марката си за $5 милиарда.
vht16370188
Рейтинг: 3016 НеутралноСкоро излезе и електро Ситроен С3 от 24К евро с предстояща версия за 20К евро
https://www.autobild.de/artikel/citroen-e-c3-erster-check-23174845.html
ivailosavoff
Рейтинг: 672 НеутралноВ момента, в Канада се чака за ИД4 около година, година и половин и това, имайки предвид, че завода в Чатануга произвежда вече електрически автомобили (преди ги внасяха от Германия) при стимул от 12к от правителството
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноДо коментар [#6] от "Realist":
Ами нищо непочаквано, компаниите са свикнали да работят на пазарен принцип, тогава печелят. Когато се вземе политическо решение спешно да преобразуват всички заводи за автомобили с ДВГ в заводи за електрически автомобили, нещата загрубяват.
vht16370188
Рейтинг: 3016 НеутралноДо коментар [#15] от "Yotce":
Е то не е толкова спешно, а в рамките на немалко години
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#5] от "witch_doctor":
Не разбрах в момента спориш с VW ли?
Те твърдят не ни купуват колите, ти викаш " -не бе, купуват ви ги" ?!?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 ВеселоДаааа.......... И какъв е дялът на ел колите в България?
Еретик"УУУУУУУУУУУУ.................... вие сте идиоти!"
Ако излизаше на сметка, всичкото мангал щеше да кара Тесла.
А това е: "Ще започне да ти излиза на сметка след като купиш къщата и колата". Дотам не мисли.
От 2016 година закривате бензиностанциите. Аз съм на възраст, няма да дочакам.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноПроблемът им е че не могат да го произвеждат евтино на тази цена и това им яде от печалбите които получават от ДВГ. Преди 120 години в САЩ е имало над 350 основни производители на каляски. От тях е оцелял само един. Четох преди години за най- големият, Дюрант-Дорт, 50 000 каляски на година от няколко завода. Всичко това е обречено 1904-та, 1917-та тази компания престава да съществува.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#18] от "Костадин Иванов":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Всеки ще кара Тесла когато излезе Тесла за $25к. И това ще стане в близките няколко години.
vagabond66
Рейтинг: 643 ЛюбопитноЛошо, Седларов!
Лошо!
Как ще си купуваме електрички
след като няма да има батерии?!?
Лошо!
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#13] от "vht16370188":
То това много хубаво (за потребителя), ама производителят е дълбоко на загуба 😉
Ford Lost $62,016 For Every EV It Sold In 3Q
https://robertbryce.substack.com/p/ford-lost-62016-for-every-ev-it-sold
witch_doctor
Рейтинг: 521 НеутралноИ точно това мое твърдение(викане) къде го прочете?
Много правилно си почнал с... не разбрах!
Curb Your Enthusiasm
Рейтинг: 841 НеутралноElectric cars don't have a demand problem. They have an affordability problem.
Carmakers are pumping the brakes on EVs
https://ca.news.yahoo.com/electric-cars-dont-demand-problem-201516303.html
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 НеутралноБлизките колко? Аз не съм Дънкан Маклауд, пък правя сметка за себе си. Еретик
Forest
Рейтинг: 554 НеутралноСлабо търсене на германски електромобили или на електромобили изобщо? Добре е журналистите да проверяват информация, не само да преписват фирмени прессъобщения.
Истината ни прави свободни.Just another guy
Рейтинг: 8 НеутралноМислиш ли? Тесла се позиционира като ''premium'' бранд. Като такъв най-логичното нещо е да се ориентира към по-платежоспособни клиенти, а не да се цели в средностатистическия купувач на Рено, или Фиат (от американските марки, мисля че Шевролет влиза в тази графа).
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#25] от "Костадин Иванов":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ами, следи новините, Гига Мексико ще бълва по 4 милиона на година. Строителството на фабриката вече започна, Тесла строи фабрика за година- две. Първият $25к модел ще излезе от Гига Тексас, където ще е първата линия за него. Гига Мексико ще е трета генерация фабрика, най- модерната, най- оптимизираната, произвеждаща най- евтините модели.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноОще малко безплатна информация да ви сервирам.
Единствената компания която в момента е печеливша от производство на електромобили е китайската BYD, но дори и тя започва да "гълта вода" и акциите и спадат.
https://carmarket.bg/elektromobili/prodazhbite-na-byd-sa-na-pyt-da-izprevariat-tezi-na-tesla-7868
Destino
Рейтинг: 96 ВеселоХубавото на прогресът, е че върви независимо от булгар идиотите.
Destino
Рейтинг: 96 НеутралноЕто един сайт, където има пълен списък на всички ел коли, със цени, пробег и т.н.
С нетърпение чакам Ситроен С-3, почти се бях минал да купувам Дачия Спринг.
Destino
Рейтинг: 96 НеутралноОпс, забравих линка:
https://ev-database.org/
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#29] от "zxp53317185":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тесла има 17% печалба на автомобил от автомобилната си дивизия и 27% печалба на парче от енергийната си дивизия.
Destino
Рейтинг: 96 ВеселоСега цената на акциите пада на всички, не само на колите.
Иначе, BYD е една от фирмите които бръкнаха в гъза на Фолксваген.
Тойота също се съпротивляват, гледам, че направили ДВГ на амоняк.
Та, най-загубените да могат да си карат ДВГ-тата още дълго.
eti mehter
Рейтинг: 2853 Веселозаради слабо търсене на електрически коли
Bukalemun=======
Реалиста е на друго мнение...
Но тия неща ще ги обсъждаме след изборите в уса, догодина...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 НеутралноДо коментар [#28] от "Realist":
Еретик"Ами, следи новините, Гига Мексико ще бълва по 4 милиона на година. Строителството на фабриката вече започна............."
===========
Дааа...... и онази фабрика, дето правеше самолети за България е почната.... ама платените самолети ги няма.
Дааа..... през 2016 година петролът падна и купихте букети за "държавите бензиностанции". Още ги закриват, едната си купи световно по футбол, другата ни продаде машини за гласуване.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноСъщото се наблюдава и в САЩ, особено след стачката на автомобилният профсъюз. И Джи-Ем, и Форд, отлагат с години промяната. Това отваря нишата за още повече Тесла, където и сега са лидер.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тойота току що намали проектната продажба за 2023-та на първият им опит в електрическите коли, bZ4X която стартира от $42000 в САЩ, с опции е над $50000 и мисля че няма данъчен кредит, защото се внася от Япония.
Този автомобил не е нищо специално, даже е по- назад от останалите, 60 киловатов чарджър като масовите модели на останалите производители в момента поддържат поне 150 киловата, 250 киловата, че някои са и с 350 и 400 киловата чарджъри, 800 волтова архитектура.
Destino
Рейтинг: 96 ВеселоМалко ми е странно да чета такива коментарии от теб.
Особенно, след като вашият фюрер реши да заложи на елетрическите коли?
Нима смееш да противоречиш на фюрера си?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 НеутралноИ да припомня. За много граждани на страната 25 000 долара са много пари. Вижте средните за страната покупки. Еретик
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#39] от "Костадин Иванов":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ако $25к са много пари за теб, нищо не ти пречи да си купиш на старо, втора, трета, четвърта употреба. Автомобилните литиеви батерии идват с 8 и 10 години гаранция от производителя. те са електронен компонент който издържа няколко десетилетия. Новите батерийни технологии позволяват по 2 милиона километра на кола.
Тъй че ще имаш мегдан и за 10-та ръка, нов внос.
ilinko
Рейтинг: 825 ВеселоДо коментар [#11] от "Vasil Angelov":
Чудесна новина за анти-затоплистите... Фолксваген си прави планове за ръст от 250% на електрически коли и предвижда 4 фабрики... ръстът е 180% и фолксваген казва, че ще строи само три фабрики... но анти-затоплистите разбират, че електрическите коли нямат бъдеще, защото никой не ги купува...
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#2] от "Костадин Иванов":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!за дизелите не чакай. за бензинови хибриди следващите 5-6-7 години ще е джам. след това електрическите. няма страшно
Destino
Рейтинг: 96 ВеселоНие не сме част от прогреса, ние само потребяваме остатъците от него.
Прогресът върви в западните страни, що се касае ел мобилността, отчасти и в Китай.
Даже Турция заложи на това, дадена е разпоредба, за колите на администрацията, да се преминава към ТОГГ.
Затова не се лъжете, никой не прави кола за 25 000$ за бай ганьо, а за прогресивният свят.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#33] от "Realist":
Има к*ра ми Янко, я им виж акциите как се сриват.
Ivan Stoyanov
Рейтинг: 174 НеутралноЗа мен няма нищо по хубаво от 5литров бензинов двигател с газова уредба. Това е бъдещето а т.н. електрички или по народно му "блъскащи колички" от панаирите още няколко години и никой няма да ги купува.
citoyen
Рейтинг: 720 НеутралноМоже ЕС да преразгледа някои прибързани решения за двигателите с вътрешно горене.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#34] от "Destino":
Въобще не им падат на всички акциите, виж с Тойота какво става 😉
И между другото по стечение на обстоятелствата те са единствените които показаха среден пръст на електромобилите 😃
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоМдаа, Тесла като пазарна капитализация в момента струва колкото всички останали на куп. Като гледам капитализацията, май, май, другият който пазара смята, че ще оцелее е Тойота. И никой друг.
Тесла е с пазарна капитализация от $630 милиарда, Тойота е пазарна капитализация от около $300 милиарда.
И мисля че пазарната капитализация на Тесла е двойна спрямо Тойота защото пазара прогнозира, че Тесла ще е първата компания която ще реши задачата с роботизираното шофиране.
Фолксваген е с пазарна капитализация от $55 милиарда, ГМ, $39 милиарда, Форд $38 милиарда, ...
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
geparez
Рейтинг: 8 НеутралноНемските електрички са пълни дървета. Евтина китайска пластмаса се използва в целия интериор. Всяка екстра, която искаш допълнително, струва много кинти отгоре. Базовите модели имат по 4 гуми, което изчерпва списъка с екстрите.
Японците са много по-напред. Мазда примерно, предлагат кожа и корк в интериора си, дори и за базовите модели. Хедсъп дисплей, камери 360 градуса и т.н.
Ми нормално на фашагите да не им харесва колко бързо растат
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо сега много рядко, утвърдени производители са произвеждали по нова технология. По нова технология произвеждат старт-ъпи, които слеед това стават утвърдени производители.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Промяната от ДВГ на електрички за старите охранени и управлявани от профсъюзите котки ще е много болезнена, ще струва много пари. Някои ще фалират.
По принцип марки не се губят, но човек като гледа Волво, може да се замисли какво ще стане с да кажем, Шевролет.
Тангра
Рейтинг: 1042 ВеселоТи си загубен. :)
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#49] от "Realist":
Гледай P/E ratio-то, пазарната капитализация си е плод на целия hype преди години който тепърва ще спихва, още повече след разлюбването на Мъск от ляво-либералната общност.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноНямат избор, никой досега не е успял да си надскочи сянката 😉
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноИ естествено че могат да произведат електрическа кола. Джи-Ем в момента прави електрически Хъмър, който е направо кола мечта. Проблемът е колко струва да се произведе?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тези компании живеят на масовото производство и супер ниските маржини. При тях капиталовите разходи са огромни преди да излезе първият автомобил, а оттам и първият евтин масов автомобил който да докара печалба.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоКакво да гледам, Шушон? Тойота е скъпа акция за автомобилна компания, 11 P/E , Тесла е евтина акция за Технологична Хай- Тек компания, forward P/E от 30-40 . forward P/E защото Тесла расте с 40% на година.
Не мога да сравнявам ДВЕ РАЗЛИЧНИ НЕЩА!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#56] от "Realist":
Нали уж много печелела от продажба на коли? 😃🤦
Сега пък стана технологична компания 🤷
https://auto.hindustantimes.com/auto/electric-vehicles/tesla-shares-tumble-big-time-as-concerns-over-demand-for-evs-becomes-serious-41698808812927.html
0tempora0mores
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#9] от "Realist":
Т*панар, може ли да обясниш как да ползваме федералния кредит в Европа ?????
DDR
Рейтинг: 640 ВеселоТриото полезни липсва да даде компетентно мнение под дописката (по-скоро Шофера да напопържа по стара демократична традиция съмняващите се в светлото бъдеще)
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?😉
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#57] от "zxp53317185":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Баси и глупостите?
Завода на Панасоник в Япония пооизвежда най- старото поколение батерии за Тесла, които още се слагат само в Model S и Model X. Двата модела:
1. Общо са под 5% от продукцията, защото са най- скъпи. Масовата Тесла е 3 и Y, двете са над милион и половина на година.
2. И двата модела не попадат в обсега на федералният данъчен кредит в САЩ и това намалява още повече продажбите им.
намери нещо друго, Шушон!
Destino
Рейтинг: 96 НеутралноВремето ще покаже, кой е заложил на правилната технология.
Ел двигателите имат 2 ПЪТИ по-високо КПД.
Цените на батериите само падат.
Най-интересното тепърва предстои.
Имам предвид западният свят.
0tempora0mores
Рейтинг: 559 ВеселоДо коментар [#44] от "Destino":
Комплексиран мангал, прочети сляпо боже да прогледа, докато чакаш да ти натоварят камиончето с нови пратки за разнасяне
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноКПД-то на ел двигател е 99%. КПД-то на бензинов двигател е едва 25%. Хибридите, излишно усложнена технология използват трикове като магнитна спирачка за да увеличат КПД-то, нещо естествено за електрически автомобил.
85-90% е КПД-то на батерията, 99% е КПД-то на електрическият двигател.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
hamiltonf
Рейтинг: 3904 ВеселоДо коментар [#60] от "Realist":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБАма ти пак намери на кой да обясняваш!? "фараона" изчезна, но винаги някой друг се появява, и то все по-голем "талант"..
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#60] от "Realist":
Какъв Панасоник те гони бе, пише че акциите им се сриват заради изгледи за намалено търсене на електромобили.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноКато ще ръсиш акъл, поне се научи кога се ползва "кой" и "кого" 😉
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноТесла е още старт-ъп, нормално е акциите да се качват и да падат. Само автомобилният бизнес на Тесла струва да кажем $300 милиарда, колкото този на Тойота. Останалите $300 милиарда от капитализацията са най- верояттно базирани на факта, че пазара залага, че тесла първа ще реши задачата с автономните автомобили.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Това че Тесла и Тойота са с пазарна капитализация от $300 + милиарда, а всички останали автомобилни производители са 10 пъти по- малка капитализация би трябвало да покаже, че инвеститорите залагат, че в следващите 10 години ще оцелеят само Тесла и Тойота.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноПод автомобилните статии, Фараона гастролираше като Симчо от Коми! 😂🤣
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоАми ти прочети това което си постнал. Или, нямаш този навик?
Аз следя всеки ден новините за Тесла и знам за какво става въпрос.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноСледиш к*ра ми Янко 😉
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-10-31/tesla-tsla-erases-145-billion-in-valuation-as-demand-woes-intensify
Tesla Inc. shares have wiped out nearly one-fifth of their value in less than two weeks amid growing concerns that demand for electric cars is starting to weaken.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#70] от "zxp53317185":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Единствената новина за Тесла, Шушон, беше че Панасоник, компания която прави 80% от батериите си за Тесла намалява производството и уволнява работници от най- старата си фабрика в Япония. тази фабрика в Япония все още произвежда първа генерация батерии за Тесла. Сега Тесла е на втора и трета генерация.
Панасоник в същото време (ако си научил за тримесечният им доклад) увеличава инвестициите си в Гига Невада и строи още 2 фабрики за батерии край Гига Тексас.
И това е логично, защото само ел атомобили с батерии произведени в САЩ получават пълният данъчен кредит. Заради това Тойота шари $5 милиарда за батерийна фабрика в Аризона, А Хюндай- Кия правят огромен комплекс за $5 милиарда в Джорджия.
Форд също прави свой електрически град в Мичиган, с батерии по технологията на CATL.
Destino
Рейтинг: 96 Неутрално[quote#70:"zxp53317185"][/quote]
Причината е ценовата война + кризата с инфлацията на запад. (която вече е под контрол)
Даже 200 долара е супер, за тези които са влезнали преди няколко години.
Станат ли нещата с FSD, очаквам поне 500, защото 400 сме видяли вече.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#72] от "Destino":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Кой ще продава на $200, Рон барон от днес:
https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1719751126927409650
Ron Baron thinks $TSLA can hit a $4 trillion market cap.
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#71] от "Realist":
Значи хората черно на бяло, с дебел шрифт и веднага под заглавието са ти го написали че причината е спад в търсенето, оня вика - "Панасоник" 🤷
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоАко мислите, че Тесла няма да реши роботизираното шофиране, тогава цената на акция е дори $150, не $200. Ако обаче заложите, че Тесла ще реши този проблем, което най- вероятно ще стане, тогава акцията ще е $1500.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Както знаем пазара залага на бъдещето.
И преди малко обясних, че от автомобилните компании пазара залага САМО на Тесла и Тойота, на никой друг. Това също са бъдещи събития.
Destino
Рейтинг: 96 НеутралноАз не се сдържах, и купих още 10 акции тези дни.
Ако това стане, за 4-трилиона, значи акциите ще станат 1000+.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#76] от "Destino":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Аз също купувам на всяко падане!
zxp53317185
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#77] от "Realist":
Ясно 😃🤦
Destino
Рейтинг: 96 НеутралноОтговарям на особенно надарените:
проблем с продажбите имат основно немците.
Всички други продават.
А големият бизнес още даже не е почнал да минава та Ел транспорт.
Стане ли това, арабите и блядите трябва да си пият нефта.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоКупувам Тесла от 2010, откогато Тесла излезе на борсата. Тогава акцията беше $1.28 на сегашните цени. Продадох всичко 2016-та защото спешно се нуждаех от средства и започнах наново след няколко месеца, тогава акцията струваше $13 по сегашните цени.
Който ме следи в този форум знае, регистрацията ми е от 2008-ма.
Ти съответно си станал милионер в рубли с инвестициите си в правилните компании.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
bobyb
Рейтинг: 193 НеутралноДо коментар [#75] от "Realist":
Залагането на Тойота ми изглежда доста странно. Тия изостават особено много, направо са заровили главата в пясъка като щрауси.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 ВеселоДо коментар [#76] от "Destino":
Еретик"Аз не се сдържах, и купих още 10 акции тези дни.
Ако това стане, за 4-трилиона, значи акциите ще станат 1000+."
До коментар [#77] от "Realist":
"Аз също купувам на всяко падане"
==================
Ами така си кажете, момчета! Акциите падат, вие купувате, ясно е защо агитирате. Добре, така по-нормално изглежда.
Купувайте!
mvx33545439
Рейтинг: 150 НеутралноДо коментар [#80] от "Realist":
Ти в щатите живееш нали? Щото у БГ хората дават средно до 6000 лв за кола. И СРЗ е 1600 лв. Бруто. И 70 % от населението живеят в жилищна където не могат да зареждат на нощна тарифа евтино. Така че при цена на минимум 15 хилки за келев нисан лийф първо поколение с пробег от 130 км на зареждане…ел коли в БГ масово - просто забрави в близките 10 + години. И София НЕ Е БЪЛГАРИЯ (това последното не за тебе)
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоИ аз не знам също. Вместо Тойота бих купил индекса на цялата икономика на САЩ, който е с P/E между 14 и 22, не Тойота, която е с P/E от 11, GM с P/E от 3 или Форд с P/E от 7.
Това което цитира опонента ми по- горе, P/E показва как пазара третира автомобилните компании въобще. Индекса на цялата американска икономика по- добре от индекса на най- добрата автомобилна компания в света.
Ако избирах между Тохйота и S&P 500, щях да заложа на S&P 500.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоКакво ви е образованието? Работническо- селски произход, ПУЦ от Горно Нанадоолнище?
Естествено, че агитираме някаква група от миризливи ватени куртки и шушони каращи още Лади и Москвичи и всяка година затварящи компоти и лютеница на село за зимата.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#84] от "Realist":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Между другото, притеснявам се за ГМ, Фолксваген е европейският ГМ.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#81] от "bobyb":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Имах в предвид кой ще оцелее от всички автомобилни компании. Това гледах тези дни:
https://www.youtube.com/watch?v=0V2a6Be9AvM
В общи линии това което писах по- горе!
bobyb
Рейтинг: 193 НеутралноДо коментар [#86] от "Realist":
Дори ГМ и ФВ са доста по-напред от Тойота в електрификацията в момента. Не ми изглежда Тойота да прави нещо сериозно, освен всяка година да излиза с бомбастичната новина как ей сега ще почнат да правят солид батерии. И така вече колко - 5-7 години?
mvx33545439
Рейтинг: 150 Неутрално“По данни на Министерство на вътрешните работи (МВР) до юли регистрираните е-автомобили в страната достигат 9038, което все още е под половин процент (0.30%) от всички 2.97 млн. леки автомобила.” Тази година. Толкова за проникването на ел автомобили в БГ. Даже 10+ години да станат масови ложе да е малко.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 ГневноТози април се охарчих 30 000 лева за стара дизелова кола.
Никога не бих дал пари за кола, дето няма пробег 500 километра, ако ще по 10 000 да ги направят новите. Аз не съм тротинеткаджия. Еретик
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#88] от "bobyb":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.И аз така мислех, преди стачката на профсъюзите в САЩ. която обхвана ГМ, Форд и Стелантис. В момента от Форд признават, че отстъпките ще оскъпят колите им между $700 и $900 на парче. Реално цената на автомобилите им няма да се вдигне с толкова, но според Форд ще трябва да затегнат други разходи. и най- вече инвестициите в електрически автомобили.
Проблемът на автомобилният бизнес е че техният продукт се нуждае от огромни инвестиции години наред преди да излезе на печалба.
И всички големи производители на автомобили в момента съкращават инвестициите си в електрически автомобили и батерии.
Всичко това отваря полето за Тесла, където в момента е почти монополист.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#90] от "Костадин Иванов":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тесла Модел 3 е с 535 километра пробег на заряд. Слабо информирани?
mvx33545439
Рейтинг: 150 НеутралноДо коментар [#90] от "Костадин Иванов":
Явно си паралия. Не си от масата. 6000 лв е средната стойност на регистрираните . Средната възраст е 20 г. За 30000 може да се издебне блъснат модел 3 2021 г от щатие от някои като норд ауто и подобни. Електричката в България има смисъл ако:
Живееш на място, където имаш условия да зареждаш евтино (нощна) и/или условно безплатно (фотоволтаици)
Ако си до голям град където работиш и всеки ден си с нея напред назад при предното условие.
Иначе зареждането на публични станции вече масово е платено. И скъпо.
Иначе ало си се видял с пари и искаш да се кефиш що не - да дадеш 100 хил евро за супер електричка и да се кефиш. Но в масовия случай хората са бачкатори с ограничен бюджет.
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 340 НеутралноЕдин електрически автомобил колко струва?
mvx33545439
Рейтинг: 150 НеутралноДо коментар [#92] от "Realist":
За 30 000 с неговия бюджет само блъсната от щатите. И после още минимум 15000 да я оправи. С една дума - забрави
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#95] от "mvx33545439":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.ОК, разбирам. Аз също бих купил Модел 3 на старо ако ми е нужна друга кола, които даже в момента се намират $25к на старо, с по 100к мили, 160к километра на километража.
Но, още ме кара моят 2011 моделна година, първа генерация Шеви Волт, който се оказа прекрасна и дълговечна кола. Скоро ще ударя 150к мили, батерията не е мръднала, кара като нова. Тази кола е зареждана поне един път на ден от 0 до 100% на батерията, а в 30% от дните и по 2 пъти на ден.
Имам и Тесла,Модел S, 2018-та моделна година, която е доста по- скъпа кола. Топ модел за 2018-та, с всички екстри тогава.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноТова е базов Модел 3, който има всички екстри и в САЩ, нов, с данъчният кредит струва $31к. Тази кола, която е пътувала 160 000 километра е с 20% по- ниска цена.
Това да покаже как тесла държи цената си.
По принцип, лично аз бих предпочел нова, щом мога да ползвам данъчният кредит.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
mvx33545439
Рейтинг: 150 НеутралноДо коментар [#96] от "Realist":
Разликата в стандарта на живот е огромна. Представяш ли си средностстатистическо 4 членно семейство живеещо с 3000 лв на месец. И това се смята за добър стандарт на повечето места в БГ. Каква кола биха си позволили тези хора? Даже нисан лийф първо поколение за 15 хил е химера. Бюджета тука е около 6 хил лв, за това всичко що е 18- 20 години се усвоява. Стари дизеляци, бензинки на газ… Масова подмяна на парка с електрички за до 5 години? Ако стане чудо и стойността им почне да отговаря на покупателната способност на българина…аз мисля - няма шанс. До 10 години свръхоптимистично би било електрически автопарк на 35%. А иначе прогнозирам бг да стане Куба на двг-тата. Особено ако ни кацне едно проруски управление за дълго ни се ев@ мамата…
Костадин Иванов
Рейтинг: 3611 НеутралноДо коментар [#93] от "mvx33545439":
Еретик"Електричката в България има смисъл ако:
Живееш на място, където имаш условия да зареждаш евтино (нощна) и/или условно безплатно (фотоволтаици)
Ако си до голям град където работиш и всеки ден си с нея напред назад при предното условие."
============
Не отговарям на условията. 5 дни ходя пеш на работа, после се понасям нанякъде. Навъртам около 25 000 годишно.