Еврокомисията ще осигури финансиране за проучването за нов мост при Русе

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    Има логика да се строи нов мост над Дунав при Русе- Гюргево, защото:
    - там минава международен път от Север за Юг през Букурещ
    -старият мост на "Дружбата " е вече морално и физически остарял
    А какво точно ще стане..... тепърва ще се разбере.

  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Има логика да се строи нов мост над Дунав при Русе- Гюргево, защото:- там.
    —цитат от коментар 1 на bat_plamen


    Тъкмо щях да напиша че това е най - малоумното място за нов мост 🤷

  3. 3 Профил на sin mi
    sin mi
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Е, къв е смисъла , нали Пу ще напада цяла Юропа .
    За кво да му строим мост ?

  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Има логика да се строи нов мост над Дунав при Русе- Гюргево, защото:- там минава международен път от Север за Юг през Букурещ-старият мост на "Дружбата " е вече морално и физически остарялА какво точно ще стане..... тепърва ще се разбере.
    —цитат от коментар 1 на bat_plamen


    Чисто от логистична гледна точка няма абсолютно никаква логика да дублираш вече съществуващ маршрут.

    Нови мостове е най - логично да се направят на първо време на Оряхово - Бекет, Силистра - Калъраш и Свищов - Зимнич.

    Те ще създадат нови маршрути, по добра свързаност и най - важното алтернатива на сегашните.
    Отделно ще олекотят натоварването по сегашните маршрути.

  5. 5 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":

    Оряхово или Свищов. Свищов е май по-добре, защото е в центъра на северната ни граница.

  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":


    До коментар [#1] от "bat_plamen":

    Повярвайте,че ако наистина имаше нужда от още един мост,той отдавна щеше да бъде изграден..

  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":Оряхово или Свищов. Свищов е май по-добре, защото е в центъра на северната ни граница.
    —цитат от коментар 5 на pamela


    За Свищов бях гледал анализ че е с по - подходяща география за изграждане на мост и съответно ще е с по - ниски разходи. Освен това ще ни свърже с Александрия, където мисля е най - голямата българска общност в Румъния.

  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":До коментар [#1] от "bat_plamen":Повярвайте,че ако наистина имаше нужда от още един мост,той отдавна щеше да бъде изграден..
    —цитат от коментар 6 на deaf


    Точно на това много трудно ще повярвам.
    То по тази логика затова чакаме и 50 години за Хемус... щото няма много нужда 😉

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    "Срокът за изпълнение на проучването е 39 месеца."

    Повече от три години за проучване, в някои държави за това време ги строят и забравят даже. :)

  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":

    Какво му е на "Хемус"? Или ти искаш магистрала с по пет платна от всяка страна? За какво ни е?

  12. 12 Профил на 3opa
    3opa
    Рейтинг: 66 Неутрално

    Щом е по причина сигурност - ще го построят.
    Иначе подобен мост не е изгоден за България.
    Някои от вас може би си спомнят дългогодишните спорове между България и Румъния къде да е вторият мост. Румънците искаха по на Изток (заради Букурещ), а ние по на Запад.
    За нас е по изгодно да има трети мост по средата между двата моста.
    Но това е само предпроектно проучване. Резултатът от него може да е "няма смисъл", но проучвателите ще приберат едни пари.

  13. 13 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":

    Не бъди умен!
    Това пречи.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  14. 14 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    “…дали мостът ще бъде шосеен или смесен с жп линия..”

    Идиоти!
    Разбира се, че трябва да е само с по една лента в посока, по-тясна по възможност, та шофьорите инстинктивно да намаляват скоростта, за да няма инциденти.

  15. 15 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":Какво му е на "Хемус"? ?
    —цитат от коментар 11 на deaf


    Освен че не съществува в цялост ли?

  16. 16 Профил на kikiriki01
    kikiriki01
    Рейтинг: 221 Неутрално

    13 милки пред проектно проучване на мостче е множко и ако не е от европейската каца с мед ще е 50-60% от тази сума със всички допълнителни неща и забавянията .

  17. 17 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Весело

    До коментар [#10] от "realguru":

    За това време Рашата ще е фалирала поне два пъти и мостът няма да има значение за военната мобилност. Но пък ще е много необходим, за да преминават влаковете с репарации от Москва до Балканите. Затова го направете с повечко жп линии.

  18. 18 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 370 Неутрално



    И при Оряхово и при Свищов и при Лом. Между две държави-членки на ЕС.
    Будапеща - 7(седем) моста на Дунав, Братислава - 5(пет).

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Любопитно

    До коментар [#2] от "zxp53317185":

    И как така да е " малоумно" след като в на европейски коридор Север - Юг.....?! Аз миналата есен летях до Букурещ и оттам до Русе пътувах с бус! От Букурещ до Русе пътят е с две ленти във всяка посока и е на места си личи , че има пресен асфалт ......! Т.е. и а изградена добра инфраструктура между Букурещ и Русе.....?!

  20. 20 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Весело

    До коментар [#10] от "realguru":

    Кримският мост беше построен за 2 години.
    Може би ЕС/България/Румъния да поискат помощ от Москва.

  21. 21 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Разгеле! Дано да се задвижат нещата и като финансиране за строежа на самия мост.
    Определено има нужда от нов мост тук.

  22. 21 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 207 Неутрално

    3 години и 3 месеца ще се прави само проучване? За което ще се похарчат 25Млн лв?!? Той Голдън гейт (дето е бая по-сложен инженерно) с технологиите от преди век е бил построен за подобно време.

  23. 23 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 701 Любопитно

    До коментар [#18] от "subaru":
    До коментар [#7] от "zxp53317185":
    До коментар [#5] от "pamela":

    Че трябват повече мостове трябват.

    Но тези по вашите предложения ще бъдат насред нищото, защото от наша страна няма път, който да може да поеме трафика, а от румънска - съвсем нищо няма.

  24. 24 Профил на Констататор СУПЕР
    Констататор
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Нова магистрала ще мине през България. Румъния ударно строи път от украинската граница до пристанището Констанца, заобикаляйки Полша, Унгария и Словакия.

    Изграждането на трасето се извършва в авариен режим: около 3000 работници и стотици превозни средства работят 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата.

    Освен това Румъния, България и Гърция работят по проект за свързване на Черно море със Средиземно море, предаде БЛИЦ.

    Магистралата Констанца - Александруполис, пресичаща България, трябва да бъде готова до пет години. В бъдеще тя може да се използва и за подобряване на комуникацията между военните бази на САЩ на Балканите.

    Ако инициативата бъде разширена до украинската граница, магистралата ще може да осигури излаз на селскостопански продукти от Украйна към румънските и гръцките пристанища.

    Румънските власти заявиха, че износът на украински стоки през тяхната страна вече се е увеличил с 50%, докато поляците по този начин рискуват да загубят статута си на най-голямата транзитна точка на Украйна.

    Въпреки че сега не е трудно да се заеме мястото на поляците, казано направо: всички основни контролно-пропускателни пунктове с Полша остават блокирани, работи само Медика-Шегини, който е с малък капацитет.

    Друг е въпросът, че по този начин румънците ще могат не само да участват в доставките на украинско зърно и други продукти, но и да получават и прехвърлят оръжия от партньорите от НАТО. И тук важно място ще заеме пристанището в Александруполис, чието разположение може да елиминира проблемните места в логистиката на изток.

    Пристанището е дълбоководно, а освен това може да се разтоварва директно на железопътни линии, минаващи през България и Румъния, както и на север до Полша. Освен това изградената около него инфраструктура позволява да се избегнат допълнителни проблеми при прехвърлянето на сили на север до границите на Украйна и Молдова.

  25. 25 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Остават още четири от обещаните от Кирчото.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 26 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 207 Неутрално

    До коментар [#18] от "subaru":До коментар [#7] от "zxp53317185":До коментар [#5] от "pamela":Че трябват повече мостове трябват. Но тези по вашите предложения ще бъдат насред нищото, защото от наша страна няма път, който да може да поеме трафика, а от румънска - съвсем нищо няма.
    —цитат от коментар 23 на ХЪ ХЪ ХЪ


    И при Свищов и при Никопол и при Гиген има повече смисъл отколкото дублажът при Русе - има си шосета от румънска страна, може и да трябва да се уширят и утъпчат по-добре като за по-натоварен трафик от камиони ама не кой знае какъв проблем. Тя идеята е още в България да разделим трафика за Източна Румъния, Молдова, Украйна и Русия (който да си остане през Русе) от този дето е Централна Европа, който през мост при Свищов или Никопол директно ще си цепи на север към дефилето на р.Олт - основния пролом на Карпатите вместо както досега всички да се набиват в Букурещ и да висят по 3ч в задръстванията по околовръстния им.

  27. 27 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#18] от "subaru":До коментар [#7] от "zxp53317185":До коментар [#5] от "pamela":Че трябват повече мостове трябват. Но тези по вашите предложения ще бъдат насред нищото, защото от наша страна няма път, който да може да поеме трафика, а от румънска - съвсем нищо няма.
    —цитат от коментар 23 на ХЪ ХЪ ХЪ


    Нали ти е ясно че да изградиш довеждащата инфраструктура до подобно съоръжение коства само част от средствата и времето за изграждането му?
    И между другото именно това е идеята - да имаме по - добра свързаност - вътрешно и външно.

  28. 28 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    До коментар [#10] от "realguru":Кримският мост беше построен за 2 години.
    —цитат от коментар 20 на мики маус


    А колко пъти го ремонтираха оттогава няма ли да споделиш?

  29. 29 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    До коментар [#10] от "realguru":Кримският мост беше построен за 2 години.
    —цитат от коментар 20 на мики маус


    Незаконните строежи се строят бързо и некачествено.

  30. 30 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3479 Весело

    "Предпроектното проучване трябва да бъде направено за 39 месеца"

    Кире, мандатът ще изтече.....

    Еретик
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    идеално! до там си има и пътища като хората. какво да строят в нищото.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  33. 33 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    идеално! до там си има и пътища като хората. какво да строят в нищото.
    —цитат от коментар 32 на karatista


    Мда, в останалите Дунавски градове не живеят хора, само в Русе 😉

  34. 34 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#33] от "zxp53317185":

    тва е транзитен проект, а не русенци да ходят на евтин кауфланд у джурджу, брачед!

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  35. 35 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#34] от "karatista":

    но че трябват на още места, да

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":

    Писах по- горе , че мостът на " Дружбата " е вече стар........комай гони 60 години вече.....!

  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Весело

    До коментар [#20] от "мики маус":

    Ама как върви движението по т.н. "Кримски Мост"........нещо да има проблем с платана .....щото преди време едно рухна във водата.....!

  38. 38 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#4] от "zxp53317185":Писах по- горе , че мостът на " Дружбата " е вече стар........комай гони 60 години вече.....!
    —цитат от коментар 36 на bat_plamen


    По света се ползват мостова на по няколко века, 60 години нищо не е.
    Въпрос на поддръжка.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#33] от "zxp53317185":тва е транзитен проект, а не русенци да ходят на евтин кауфланд у джурджу, брачед!
    —цитат от коментар 34 на karatista


    Транзитен де, те от предложените всички са такива.
    Въпросът е защо транзитът трябва да дублира вече съществуващ маршрут. Къде е логиката?

  41. 41 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#40] от "zxp53317185":

    ми виж карта на румънски и български магистрали и пътища и сигурно ще видиш логика.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  42. 42 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#41] от "karatista":

    Знам я почти наизуст 😉
    Ама да свързваш магистрала с два моста в един и същ град е нещо ново 😉

  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#42] от "zxp53317185":

    мост с 2 платна при два пътя с 4+ от двата му края... да се връщаме на задачите от 4ти клас за един басейн как се пълни от една тръба и...

    звучи странно, но явно не може просто да разшириш моста

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  44. 44 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    звучи странно, но явно не може просто да разшириш моста
    —цитат от коментар 43 на karatista


    Не можеш де, затова и ще се строи нов.

    Ама откъдето и да го погледнеш няма много логика да го пльоснеш до стария 😉

  45. 45 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#36] от "bat_plamen":

    Писах по- горе , че мостът на " Дружбата " е вече стар........комай гони 60 години вече.....!

    Не се заяждам но виж колко е Живота на Мост Тунел или Метро.
    Това се строй за векове не за десетилетия.
    Ясно че и Мостът на дружбата е Недоносче или не е бил Подържан.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#23] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    И сте прав и не сте. Диалектика. Основния въпрос на философията. Кое е първичното материята или съзнанието? Яйцето или кокошката? Няма път, защото няма мост. Може местата да не са точно тези. Ще се уточнят от двете страни. Където има път има движение. Движението е живот. И като съм го ударил на философия един популярен цитат на немския философ Едуард Бернщайн - "Целта е нищо, движението е всичко".

  48. 48 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#23] от "ХЪ ХЪ ХЪ":И сте прав и не сте. Диалектика. Основния въпрос на философията. Кое е първичното материята или съзнанието? Яйцето или кокошката? Няма път, защото няма мост. Може местата да не са точно тези. Ще се уточнят от двете страни. Където има път има движение. Движението е живот. И като съм го ударил на философия един популярен цитат на немския философ Едуард Бернщайн - "Целта е нищо, движението е всичко".
    —цитат от коментар 47 на subaru


    Не е много философско, а си е емпирично доказано че инфраструктурата привлича трафика, а не обратното.
    Още по първите магистрали по хитлерово време първата година е минавал по един автомобил на час. След година трафикът се удвоил - по кола на половин час... и между другото още си ги ползват въпросните аутобани 🙂

  49. 49 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Съгласен абсолютно!

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    Транзитен де, те от предложените всички са такива.
    Въпросът е защо транзитът трябва да дублира вече съществуващ маршрут. Къде е логиката?
    —цитат от коментар 40 на zxp53317185

    Старият е много тесен.

    Еретик
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#15] от "zxp53317185":

    След Плевен на изток по посока Варна почти няма движение на коли. Това е истината...





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #