Новият европарламент има оръжие да уязви Зелената сделка, има ли волята

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    Със сигурност е нужно известно смекчаване най-малкото заради източните членки на ЕС като нас и заради агресията на Русия. Климата и здравето са важни, но няма смисъл да имаме прекалено много по-строги цели и стандарти от другите големи глобални замърсители, а така или иначе най-богатите страни или отделни големи градове нека бъдат колкото напред искат в нещата, никого не им забранява

  2. 2 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 713 Неутрално

    УБИВАЙ! ЗЕЛЕНОТО НА САПУН!!!

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    Нормално е един орган, който е приел някакъв...... да го наречем закон, да може да го промени или отмени изцяло. Един парламент се състои от хора, изпратени да представляват мнението на обществото. Ако обществото си промени мнението, трябва да настъпят промени.
    Бихте ли поставили пълен член тук: "Новия Европарламент има оръжие..."?

    Еретик
  4. 4 Профил на yanne@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":

    Бих поставил,но все пак аз не съм редактор в Дневник..

  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Кво стана, търсенето на електрички нещо намалява, всичките ЕС производители имат залежали коли на склад. Нещо плана не върви както беше спуснат с директиви :)

  6. 6 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 773 Неутрално

    "исках, ама нямах желание..."

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Брюкселски фантазии. Ще променят климата на планетата в един отделно взет континент! Баш като дискусията за пролетарската революция - може ли да победи в една отделна държава. Нито един климатичен параметър не е понижил показателите си от времето на Киото протокол, а добива на фосилни горива постояно нараства. Защото само така се наваксва на нуждите на човечеството. С висококалорично и управляемо гориво. Чакам СОР 29 в Баку с удостоверение за напразните усилия на Европа. Трябва мир, ново ООН-е и довеждане на бедните страни до по-високо технологично ниво. И тогава - всички заедно.

  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    Зелената идиотщина трябва да се отмени изцяло! Ако искат да направят нещо реално и смислено, да забранят пластмасовите продукти за еднократна употреба!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    "Междувременно започна войната на Русия срещу Украйна и ЕС се изправи пред енергийна и ценова криза, европейците започнаха стремително да обедняват, електрическите автомобили се продават значително под очакванията"
    Как? Как? Как?
    Нали това беше руска хибридна пропаганда и нямаше такова нещо???

  11. 11 Профил на Dimitar Manov
    Dimitar Manov
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Много трудно, ама почва да им идва акъла на зелените екстремисти... Бавно-бавно проглеждат :) Калкулатора е много мощен аргумент... :)))

  12. 12 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Доло рацете от зелената далавера!

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  13. 13 Профил на yanne@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#8] от "venelingeologia":

    Не са фантазии Схема за източване на обществен ресурс са.

  14. 14 Профил на Ipolit
    *****
    Неутрално

    Това с оставането на ДВГ пак е популизъм. Основният проблем на електрическите коли не е дали са по-лоши от колите с ДВГ, а цената. Следващите 2-3 години ще се появят повече електрически коли на прилична цена, докато колите с ДВГ ще продължат да поскъпват. И вече наистина ще има смисъл от електрическите. Сега Хюндай трябва да пуснат Inster, който се очаква да може да мине 320-350 км, има размерите на Рено Клио и вероятно ще струва под 20 000 евро. Има Ситроен еC3, който също е нормална кола и цената е някъде там. Просто автопроизводителите прецакаха електрическите коли, като пускаха само псевдолуксозни боклуци по над 100 000 лв. И китайците в момента не са заплаха, защото и те продават в Европа псевдолуксозни коли на малко по-ниска цена, но пак в тоя сегмент. Иначе за мен електрическите са по-добрия избор в сравнение с новите коли с ДВГ по отношение на ремонтопригодност и надеждност. Едва ли има бензинова кола, произведена през последните 4-5 години, за която някой да гарантира, че двигателят ѝ ще изкара над 200 000 км и после ще може да бъде поправена.

  15. 15 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 30 Неутрално

    не, тук няма лобизъм. Няма как едни компании които се занимават с производство на двигатели и компоненти за тях, и които срещат "затруднения" да се преструктурират в вече заети пазарни ниши, да са мотивирали по някакъв начин когото и да е ... нали?

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  16. 16 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Когато ми е студено, си обличам пуловер, докато гретето затопля със сешоара атмосферата. Това ни е малкото различие

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  17. 17 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Това с оставането на ДВГ пак е популизъм. Основният проблем на електрическите коли не е дали са по-лоши от колите с ДВГ, а цената. Следващите 2-3 години ще се появят повече електрически коли на прилична цена, докато колите с ДВГ ще продължат да поскъпват. И вече наистина ще има смисъл от електрическите. Сега Хюндай трябва да пуснат Inster, който се очаква да може да мине 320-350 км, има размерите на Рено Клио и вероятно ще струва под 20 000 евро. Има Ситроен еC3, който също е нормална кола и цената е някъде там. Просто автопроизводителите прецакаха електрическите коли, като пускаха само псевдолуксозни боклуци по над 100 000 лв. И китайците в момента не са заплаха, защото и те продават в Европа псевдолуксозни коли на малко по-ниска цена, но пак в тоя сегмент. Иначе за мен електрическите са по-добрия избор в сравнение с новите коли с ДВГ по отношение на ремонтопригодност и надеждност. Едва ли има бензинова кола, произведена през последните 4-5 години, за която някой да гарантира, че двигателят ѝ ще изкара над 200 000 км и после ще може да бъде поправена.
    —цитат от коментар 14 на Ipolit


    проблема на ел.колите е пробега и дългото време за зареждане. Както и въглеродния отпечатък , който е много по висок от този на дизеловия автомобил. от Субективна гледна точка, докато не се намери решение за сменяеми батерии или бързи зарядни станции ( под бързи имам предвид десет, максимум двадесет минути ) този тип автомобили ще бъде пригоден само за градски условия и неинтензивен пробег.
    От екологична гледна точка - докато не се намерят методи за производство на батерии и ел. енергия които да щадят природата, тези автомобили са си едно лицемерие

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  18. 18 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ipolit":

    Ако имаше глобална конкуренция досега цените на електричките да са паднали с пъти.
    Регулациите всъщност показват, че не иде реч за опазване на климата, а за осигуряване на пазарно предимство и печалбите на тези които се занимават с тия неща.
    Дори и регулацията относно безопасността са лобистки.
    Разрешаваш да се бръмчи с тротинетка с 50-80км/час а за автомобил - тежки краш тестове.
    Електричките имат място в градските условия и ще се наложат.
    За по-дълги разстояни също, но ще отнеме време да се развие технологията, ама това без конкуренция няма как да се получи.

  19. 19 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "Тирбушон":

    Няма бързи зарядни станции, има обаче достатъчно мощни зарядни станции. Примерно, оня ден зареждах Кона с 65 kWh батерия на 300 kW станция. Е, максималната мощност на зареждане достигна до 75 kW при батерия заредена до 80% от капацитета си. Като надвиши малко над 80% и мощността спадна на 37 kW. Този режим на зареждане се определя от бордовия компютър на колата, а не от зарядната станция.

    73! Go Go
  20. 20 Профил на Ipolit
    *****
    Неутрално

    До коментар [#19] от "Go Go":

    Те всички коли се зареждат бързо от 10 до 80 процента. После пада и е по-ефективно да караш до следваща зареждачка 300 км, отколкото да я чакаш да стигне до 100%, че да минеш 400 км.

  21. 21 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#17] от "Тирбушон":Няма бързи зарядни станции, има обаче достатъчно мощни зарядни станции. Примерно, оня ден зареждах Кона с 65 kWh батерия на 300 kW станция. Е, максималната мощност на зареждане достигна до 75 kW при батерия заредена до 80% от капацитета си. Като надвиши малко над 80% и мощността спадна на 37 kW. Този режим на зареждане се определя от бордовия компютър на колата, а не от зарядната станция.
    —цитат от коментар 19 на Go Go


    Ами Го Го и аз това съм написъл - няма бързи зарядни станции.
    Аз съм впечатлен - 300 кВ станция... ако пуснеш 330 такива ще точат единия блок на АЕЦ ( 300кВт х 330 = 1 гВт ) .

    Има много решения, имаше идея да си купуваш колата без батарии, те да са сменяеми и да имам оператори на които плащаш наем за тях. Отиваш до станцията и ти сменят батериите със заредени за 2 мин. След това те си ги зареждат и ги дават на друг. Ама за това се иска универсалност и опериращи компаниии. Идеи има, ама засега реализацията не е добра.

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  22. 22 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 30 Неутрално

    * извинете 3300 станции трябва да пуснеш за запълниш единия блок на АЕЦ-а , не 330 .... ама при близо милион коли само в софия и 3300 е капка в морето

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  23. 23 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тирбушон":
    "300кВт х 330 = 1 гВт"

    В грешка си, 300 квт по 330 е малко под 100 мегавата докато 1 гигават е 1 000 мегавата. Бързите зарядни станции обикновено имат буферна батерия също така

  24. 24 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#22] от "Тирбушон":

    Не е капка в морето 3 330 бързи зарядни защото за няколко часа могат за заредят десетки хиляди коли, не си мисли, че си по-умен от най-умните и всички правителства

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#22] от "Тирбушон":

    Ето примерно в Норвегия само Тесла има над 2 000 колонки за зареждане с мощност най-често 250 квт пък има и хиляди колонки на други фирми разбира се

    https://www.teslarati.com/tesla-2000th-charging-stall-norway/

  27. 27 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#26] от "vht16370188":

    Хайде да помятаме :) в България се продават около 300 милиона литра гориво на месец ( около 230 млн Дизел и около 65 млн бензин, пропан бутана и метана няма да ги броим ) един литър дизел или бензин съдържа грубо около 10 кВт енергия ( съвсем грубо ).
    Та значи под формата на течни горива се продават около - 300 млн х 10 кВт = 3 000 гВт
    един месец има 720 часа, делим горната цифра на 720 и получаваме 4,2 гВт/час.
    Хайде да кажем че заменим половината от тези автомобили, камиони и бусове и автобуси с електрически - ми то целия АЕЦ е 2 гВт :) ще трябва още.... пък АЕЦ-а много екологично заравя едни ядрени отпадъци незнайно къде ( доскоро си ги вземаше Русия, ама сега не знаем какво ще ги правим ) , та честити ни екологични коли :)

    Не знам каква е лектропреносната и електропроизводствената мрежа в Норвегия, доколкото съм чувал там основния източник на енергия е ВЕЦ, който наистина е екеологичен. Ние обаче нито сме готови нито сме екологични, да ми думкат въглища в Бобов Дол за да карам екологична кола в София ми се вижда лицемерно

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  28. 28 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    Кво стана, търсенето на електрички нещо намалява, всичките ЕС производители имат залежали коли на склад. Нещо плана не върви както беше спуснат с директиви :)
    —цитат от коментар 5 на realguru


    Странно, там където живея не се наблюдава такова нещо.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  29. 29 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#27] от "Тирбушон":

    Литър гориво може да има 10 квтч енергия, но ефективността на ДВГ е 35% средно така, че 60-70% от тази енергия се губи главно в топлина и сам може да сметнеш примерно, че една ДВГ кола с разход 5 на 100 харчи по твоите думи 50 квтч енергия докато един елекромобил харчи средно ⅓ от това (в града по-малко, извън града повече разбира се).. Освен това повечето ни ток е чист и все повече става чист, изобщо няма какво да го говорим то докато тук половината от всички коли са станали на ток вече ще е най-рано 2040г и това най-рано пък реалистично е след това все пак едно е само по-новите да са на ток и друго е всички..

  30. 30 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "Ipolit":

    Тц ..

    Основният проблем на електричкте е , че СА ПО-НЕУДОБНИ за потребителя..

  31. 31 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "vht16370188":

    Колите - бял кахър.

    Така или иначе НЕ ТЕ СА ОСНОВНИЯТ КОНСУМАТОР на фосили на планетата Земя.

    Норвегия е мн. добър пример за горното!

  32. 32 Профил на Георги Борисов
    Георги Борисов
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Зелената сделка уби повече хора отколкото Втората световна война.

    Не се eбaвайте с Момчето да не ви спре кафето
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ipolit":
    . Едва ли има бензинова кола, произведена през последните 4-5 години, за която някой да гарантира, че двигателят ѝ ще изкара над 200 000 км и после ще може да бъде поправена???
    В кой век живееш? Това да не ти е Жигула или Москвич?

  35. 35 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Има много решения, имаше идея да си купуваш колата без батарии, те да са сменяеми и да имам оператори на които плащаш наем за тях. Отиваш до станцията и ти сменят батериите със заредени за 2 мин. След това те си ги зареждат и ги дават на друг. Ама за това се иска универсалност и опериращи компаниии. Идеи има, ама засега реализацията не е добра.
    —цитат от коментар 21 на Тирбушон


    Таи идея доказано не работи. Батериите достигат до 40-50% от теглото на колата. Освен това трябва да са сигурно защитени, монтират се под пода на колата за да е нисък центъра на тежестта и се защитават със здрава стоманена рамка. Смяната им е технологично трудна задача, мое да се извършва само в специализиран сервиз. Тази процедура е много продължителна (5-8 пъти по дълга) от зареждането на която и да е зарядна станция. Колкото и евтина да е самата смяна, заедно с цената на енергията, направо си е икономически неизгодна. Да не говорим, че много лесно могат да се монтират стотици зарядни колонки без каса и каквото и да е обслужване на място. А пък възможността да си зареждаш в собствен гараж с променлив ток от мрежата , е просто бе алтернатива. И последно, няма как да караш докато изтощиш изцяло батерията и точно там да има сервиз, който да ти я замени.
    Има и други аргументи, но мисля, че и тези стигат.

  36. 36 Профил на Ipolit
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "Ipolit":. Едва ли има бензинова кола, произведена през последните 4-5 години, за която някой да гарантира, че двигателят ѝ ще изкара над 200 000 км и после ще може да бъде поправена??? В кой век живееш? Това да не ти е Жигула или Москвич?
    —цитат от коментар 34 на Софианец


    Всъщност Жигулите и Москвичите (особено Москвичите), можеха да се поправят с подръчни инструменти във всеки сервиз. Продаваха се ремонтни комплекти, гарантиращи 3 основни ремонта (по 300 000 км) за Жигули, а Москвичите бяха със сменяеми цилиндрови втулки. Сегашните коли са със свръхпрецизни сглобки, свръх технологични горивни камери, тъй че искам да те видя как ще ремонтираш двигател на модерна кола.

  37. 37 Профил на Кнб
    Кнб
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Всъщност гледайки как е устроена структурата на властта в ЕО, тя е същата като в третия райх.

    Неизбраната пряко комисия има повече власт от парламента. Комисията просто се е наричала много по-откровенно тогава. И командващите са от същата нация "велика" а и методите не се различават. Даже отново в Европа има война. Засега само с 1000 км фронт.

    А за зелената "сделка", която не е сделка а принуда на външни сили и лобита, главно производители на петрол и оръжия: когато Европа фалира и бъде докарана до просешка тояга, неспособна да се защити и неспособна да произведе и продаде каквото и да е защото трябва да е екологически неконкурентноспособна, и бъде принудена да купува и хляба си отвън, целта им ще бъде постигната. Каниете, написалият споразумението за Европа, притежател на петролни кладенци, живеещ понякога в Испания понякога в Мароко, понякога на арабския полуостров, ще може да си купи някое друго селище, ако не и провинция в Испания. А може би не в Испания а някъде на по-сигурно място извън Европа.

  38. 38 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    Когато Путин иска да накаже някого - първо му взема акъла..

    EV сами по себе си НЕ СА ОСНОВНА ТЕХНОЛОГИЯ за намаляване на въглероден отпечатък..

    Ако са произведени и се задвижват с нисковъглеродна енергия ОК..

    Да, но в общия случай НЕ Е ТАКА!

    И май е по-добре, вместо напънът да е за EV да се дадат пари и за други технологии..

    Но купените медии беснеят "електрички! Електрички!" а троловете-гретени пердашат мнения из форумите..

    Москва плаща!

    Гретените са комунета!

  39. 39 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#27] от "Тирбушон":Литър гориво може да има 10 квтч енергия, но ефективността на ДВГ е 35% средно така, че 60-70% от тази енергия се губи главно в топлина и сам може да сметнеш примерно, че една ДВГ кола с разход 5 на 100 харчи по твоите думи 50 квтч енергия докато един елекромобил харчи средно ⅓ от това (в града по-малко, извън града повече разбира се).. Освен това повечето ни ток е чист и все повече става чист, изобщо няма какво да го говорим то докато тук половината от всички коли са станали на ток вече ще е най-рано 2040г и това най-рано пък реалистично е след това все пак едно е само по-новите да са на ток и друго е всички..
    —цитат от коментар 29 на vht16370188


    за к.п.д си прав.
    Може ли да уточниш обече какво имаш предивд под "чист ток", този дето се прави от въглища, или този дето произвежда ядрени опадъци с нясна съдба? Може би този дето генерира на 300 хиляди тона опадни силициеви панели годишно ( в световен мащаб ) от които се рециклира само металната рамка ... кой точно е чистия ток?

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    След което ще има друга фикс идея.
    Оставете пазарът да си каже думата, а не спъвайте развитието и идеите.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Преди 20-30 години всеки би скочил на електрическа кола или такава различна от ДВГ.
    Тогава нямаше интернет, който добре да бъде ползван за промивка на мозъци.

    Пичове, имате кола на ток, зареждате в гаража какъв ви е проблема бе? Ква зелена сделка, кво ви дреме? Ток днес теоритично всеки може да си произвежда, за в бъдеще и практично. Какво сте забили глави в кое повече или по малко замърсява? Вечер включваш сутрн изклчваш и караш 1 седмица градско и локално без презареждане. Ще пътуваш 2-3 пъти през годината по над 1000км, както с ДВГто, и това е!

    Кви са тези драми? Пропаганда и измислици премислици!

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на dani_2077
    dani_2077
    Рейтинг: 14 Разстроено

    Накратко - Зелената сделка е скъпа лудост, която трябва да бъде ревизирана 🤷🏻‍♂️.

    Бъди свободен 🤔❗
  46. 46 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    Новият европарламент, като националните, бъркотия!

  47. 47 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#27] от "Тирбушон":

    3000ГВтч =3ТВтч месечно, а у нас годишно производството е около 40ТВтч. забравяш обаче, че КПД на ДВГ е 40%, а на елколата е 90% затова 3х12=36ГВтч годишно се сравнява ето така: 36х0,4=14,4 ТВтч механична енергия от ДВГ върши механична работа колкото 14,4/0,9=16ТВтч при елколите. 16ТВтч е колкото само от АЕЦ Козлодуй. За по просто 1 литър бензин върши 4кВтч механична работа при КПД 40%., а 4,44кВтч ток върши същата работа при КПД 90%. 1 л бензин е 4,44кВтч при посочените КПД за двата вида двигатели.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Преди 20-30 години всеки би скочил на електрическа кола или такава различна от ДВГ.
    Тогава нямаше интернет, който добре да бъде ползван за промивка на мозъци.
    Пичове, имате кола на ток, зареждате в гаража какъв ви е проблема бе?
    —цитат от коментар 43 на patrokalche
    "

    В 1964 г. Дженерал Мотърс представя кола със сребърно-цинкови батерии ..
    В 1971 - прави, заедно с НАСА електромобили за Луната..

    В 1977 правят прототип "Електро Ветт" с никел-цинкови батерии , а в 1990 показват на автосалона в Калифорния "ГМ-Импакт" ..

    За беля - Роджър Смит , изпълнителен директор , при презентацията на модела е толкова убедителен, че някакъв чиновник от "Калифорнийския съвет за въздуха"

    И се взема решение - фирмите продаванщи коли в Калифорния да имат 2% МПС с нулеви емисии

    Поне 2% - в 1998 г.
    И поне 5 - в 2001 и 10% в 2003 г.
    Иначе нямат право да продават и толкоз!

    И се появява EV1 - с оловни батерии ..

    Пичове, имате кола на ток, зареждате в гаража какъв ви е проблема бе?

    Първият проблем - се оказало теглото и окачването и гумите , втори проблем - малкият багажник, трети проблем цената (за такива пари е можело да се купи "Мерцедес") , четвърти проблем пробегът, с оловните батерии е бил ок 100 км. , пети - ускорението, шести - необходимостта да се сменят батериите, седми - климатика , седми - че това всъщност е малка двуместна кола ..

    И калифорнийците купили 40 коли ..

    Намалили малко лизинга ..
    И 287 коли още били взети

    Появявил се и EV2 - с никелови батерии ..
    И били купени общо 800 коли ..

    И в 1999 "Дженерал Моторс" си спира производството.
    След като е изхарчил към милиард ..

    С милиони загуби.

    Преди 15 години - в 2010 излезе ПЪРВИЯТ СЪВРЕМЕНЕН СЕРИЕН ЕЛЕКТРОМОБИЛ с литиева технология ..Mitsubishi i-MiEV
    .. " The i-MiEV was the world's first modern highway-capable mass production electric car ..

    Пичове, имате кола на ток, зареждате в гаража какъв ви е проблема бе?

    Оказа се - и тука има проблеми ..
    И слаби продажби ..

    https://www.youtube.com/watch?v=2r5SwqC6W6Q

    П.П

    А и да не забравяме, че електромобилите САМИ ПО СЕБЕ СИ НЕ СА ЗЕЛЕНА ТЕХНОЛОГИЯ И НЕ НАМАЛЯВАТ ПАРНИКОВИТЕ ЕМИСИИ..

    Ако се произведжат и експолоатират с безвъглеродна енергия - ОК ..

    В нормалният случай на Земята не е така и ако светът мине 100% на електрички - ЕМИСИИТЕ ЩЕ СА ПО-ГОЛЕМИ..





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #