Каските стават задължителни за тротинетките в Италия

Каските стават задължителни за тротинетките в Италия

Тротинетките са особено популярни в Рим и в Милано, където се използват, както от местните, така и от туристите
Reuters
Тротинетките са особено популярни в Рим и в Милано, където се използват, както от местните, така и от туристите
Италианският парламент одобри в сряда законопроект, който ще изисква водачите на електрически скутери да носят каски и да бъдат застраховани, като същевременно въвежда по-строги глоби за неправомерно паркиране, съобщи "Ройтерс".
Подобно на други европейски страни, използването на електронни тротинетки в Италия се увеличи бомбастично, допринасяйки за увеличаване на произшествията и оплакванията от шофьори и пешеходци от водачи, които нарушават правилата за безопасност и паркиране.
"Край на дивите скутери", заяви министърът на транспорта Матео Салвини в публикация в социалните медии, добавяйки, че потребителите на електронни скутери също ще трябва да получат регистрационни номера и да им бъде забранено да се движат по велосипедни алеи, пешеходни зони и извънградски пътища.
Поправките забраняват паркирането на тротинетки по тротоарите, движение в обратна посока на автомобилния трафик и ограничава скуростта до 20 км/ч от сега разрешените 25 км/ч.
Возенето на пътник ще струва на нарушителя глоба от 50 евро.
Националният статистически институт на Италия съобщи през юли, че пътните произшествия с наранявания с участието на тротинетки, са се увеличили до 3365 през 2023 г., с 21 смъртни случая, спрямо 2929 наранявания и 16 смъртни случая през 2022 г.
Привържениците на електронните скутери, които в градове като Рим и Милано са популярни сред местните жители и туристите, казват, че осигуряват нулево замърсяване и евтина алтернатива на обществения транспорт или други възможности за придвижване.
Джорджо Капиело от компанията за отдаване под наем Bird, определи пред Ройтерс реформата като "напълно идеологическа". Според него фирмите не са докладвали никакви жертви на техните превозни средства през 2022 и 2023 г.
Други страни в Европа също са ограничават използването на електронни скутери. Миналата година френската столица Париж забрани двуколесни електрически превозни средства под наем след референдум, докато Мадрид оттегли лицензите им през септември.
Сенатът на Италия даде окончателно одобрение на новия закон за магистралите с 83-47 гласа.

Още промени в закона за магистралите

Реформата включва по-строги наказания за шофиране в нетрезво състояние или употреба на наркотици и затвор до 7 години за тези, които изоставят животни на пътя, което води до инциденти.
Пешеходците вече ще имат предимство на пешеходни пътеки не само, когато са започнали да ги пресичат, но дори, ако изчакват край тях.
Санкциите за говорене по телефона при шофиране се разширяват, за да обхванат и свалянето на ръцете от волана за писане на лаптоп, даблет или други електронни устройства.
Мотоциклистите ще бъдат глобявани, ако пътникът им няма каска.
Увеличават се санкциите за паркиране на места за зареждане на елекрически автомобии и на места за бременни и родители с деца, както и за изхвъляне на бокук от колата.
Салвини, който е и вицепремиер и лидер на крайно дясната партия "Лига", каза, че новите правила са изготвени след широки консултации "с обща цел: намаляване на касапниците по италианските пътища".