За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
BGman
Рейтинг: 758 ВеселоКупувайте си електрички...там няма вредни емисии...
vht16370188
Рейтинг: 3006 Неутрално"От 2025 г. ЕС ще намали горната граница на средните емисии от продажбите на нови превозни средства до 94 грама/км от 116 г/км сега."
Пълно безобразие несъобразено с реалностите освен това не се броят емисиите от тока на зареждаемите. Най-вероятно ще бъде смекчено, но защо трябва изобщо да слагат такива резки и дори вредни цели, че после в последния момент да се чудят как да го отложат
cinik
Рейтинг: 2717 НеутралноОт какъв зор? При всяко затягане на екологичните изисквания в Европа, у нас се изсипват на безценица съвсем прилични за нашите стандарти автомобили втора употреба, които заменят грохналите таралясници.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“vht16370188
Рейтинг: 3006 НеутралноДо коментар [#2] от "vht16370188":
"освен това не се броят емисиите от тока на зареждаемите"
Примерно в Полша тока генерира средно 660 грама СО2 на Квтч тоест един електромобил който харчи средно 15 квтч на 100км отделя 100на грама СО2 на км заради тока, а го броят сякаш отделя 0 СО2
ekp351157130
Рейтинг: 1687 Неутрално@cinik
Това е за новите коли и важи за цялата флота, която производителят продава. Това натиска производителите да продават по-малко коли с по-големи двигатели и да продават повече малолитражки, които имат по-малко емисии, за да постигнат свинското със зеле. Разбира се, като продават електрички, те са броят като 0.
danvan
Рейтинг: 7244 НеутралноГаньо трябва да кара таралясника!
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatИ да свини!
После защо сте първи по смъртност в ЕС.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
ekp351157130
Рейтинг: 1687 Неутралное, това е в Полша. Във Франция е друго. Там в микса само 10% от тока има СО2 емисии (много атом и отделно ВЕИ). В Германия имат повече СО2 емисии, защото нямат атом, но пък ВЕИ е около 57%. Зимата в Германия има повече СО2, защото Франция изнася по-малко ток от атом. АЕЦ-ите на Франция са строени за да могат зимата да се топлят на ток. Лятото не е толкова топло, не вървят толкова климатици и имат излишък на ток. Германия купува атомният ток през лятото и заедно с ВЕИ-то си изкартва лятото, като ТЕЦ-овете на въглища не работят. Тогава емисиите на СО2 са нулеви.
Kalin G
Рейтинг: 179 Неутралнозащото ние произвеждаме и това е жизненоважно за нас... пак някой е взел пари да срами Държавата!
vht16370188
Рейтинг: 3006 НеутралноДо коментар [#5] от "ekp351157130":
"Разбира се, като продават електрички, те са броят като 0."
Зареждаемите хибриди също се броят почти като 0 емисии дори и собственика да го ползва главно в ДВГ режим и пробега на ток да е малък
vht16370188
Рейтинг: 3006 НеутралноДо коментар [#9] от "Kalin G":
"защото ние произвеждаме и това е жизненоважно за нас.."
Най-малкото електромобилите все още са по-скъпи в най-евтините сегменти, а от друга страна е добре да сме съпричастни с европейските си съграждани които произвеждат особено Германия пък щом дори зелено-лявата им коалиция го иска значи наистина е вредно да икономиката..
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноСлед двуминутно търкане на очите идвам само за да оставя това
👍
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Таралеж
Рейтинг: 2689 НеутралноМалко но “качествено”!
Това е девизът на някои “умни” хора.
И не само българи, за съжаление повечето от нас сме такива “умници”.
Може по малко да живеем, повече да се разболяваме от замърсения въздух но предпочитаме да караме евтини димящи коли.
Може да сме болни от пушене, ама си правим “кефа” да пушим цигари.
Може и да знаем че прекаленото ядене и малкото ходене са вредни но ни е кеф да се натъпчем и да легнем.
🤣🤣🤣🤣🐑
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1956 ЛюбопитноПротестират за снизходително отношение към производителите, а в центъра на София нЕма да "пускат" коли с емисии, които са над нормите.🙄Еми, съгласувайте ги тия работи де!😉
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#6] от "Кака Данчи":
Како Данчеейййййййййй ❤️
Я кажи кой е умрял от СО2 (демек въглероден диоксид) в България ??? 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Айде чакам да кажеш, че ми е много любопитно 🙂
vagabond66
Рейтинг: 632 ГневноАаа?!?
Какво става тука сега бе?!?
Тия , които започнаха съсипията на една от най-важните икономики на Европа сега обръщат палачинката!
Комай започва да им пари под задниците и усещат, че ще бъдат изритани и по стар обичай на "нагаждачите от последния ден" ще обявят новата си партийна линия и хоп пак ще водят бащина дружина?!? Ама нали тази същата измет преди няколко дни обяви, че ще раздава стотици милиарди долари за "борба с климатичните промени"! И същата измет сега се чуди, защо аджеба заводите бягали от Европа и какви глупости да измисли та да инвестирали фирмите в нея! Толкова гнусни създания са се наредили на опашката за усвояването на парите, че системата рано или късно ще разпадне.
wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно" ЕС трябва да спазва ангажиментите си, ако иска да постигне целите си за въглеродно неутрална икономика."
И как се постига "въглеродна неутралност", когато самият Живот е изграден на въглерода (и водорода и кислорода)!? А СО2 участва в кръговрата на Живота - едни го отделят, други се "хранят" с него, за трети е "мека" буферна среда.
Или ще се забранява копането на карбиди и карбонати на Марс!?
parallelepiped
Рейтинг: 120 НеутралноИ кво печелим от това? По-пълни онкологии...
wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно"От 2025 г. ЕС ще намали горната граница на средните емисии от продажбите на нови превозни средства до 94 грама/км от 116 г/км сега."
Един автобус, 36 тонна Скания, аербус как се вмъкват в тоз стандарт? Да не говоря за терена как в планината един велосипедист отделя повече от 120 г/км при изкачване.
Или отново ще го караме на велико лицемерие как палетите (и друг боклук) и пърженето на рудата (за получаване на никел, титан, желязо за вятърничавите еко-перки) като горят не отделят СО2?
zxp53317185
Рейтинг: 1513 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "parallelepiped":
Брях, и канцерогенен ли се оказа пустият му въглероден диоксид?! 😲
wanderer
Рейтинг: 2618 ЛюбопитноИ какво е общото между надежден транспорт на стоки и услуги с онкологията и автоимунните заболявания?
Да не би увеличената продължителност на живота поради улеснения транспорт да повишава вероятността от злокачествени новообразувания със застаряването на огранизма?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 Неутрално6 Профил на danvan
Еретик"Ганьо трябва да кара таралясника!
И да свини!
После защо сте първи по смъртност в ЕС"
Даньо трябва да се прави, че не е един от нас, макар че живее във форума.
wanderer
Рейтинг: 2618 ВеселоДо коментар [#16] от "zxp53317185":
"Я кажи кой е умрял от СО2 (демек въглероден диоксид) в България ???"
Как кой - пожарникар, скочил в огъня. Досущ като отровените с вода - скочил в морето, отворил уста, нагълтал се е със свръхдоза и ... утонул. Следва извода, че водата е отровна и требе да се ограничи консумацията до един литър на ден.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 НеутралноДо коментар [#14] от "Таралеж":
Еретик"Може да сме болни от пушене, ама си правим “кефа” да пушим цигари.
Може и да знаем че прекаленото ядене и малкото ходене са вредни но ни е кеф да се натъпчем и да легнем.
🤣🤣🤣🤣🐑"
============
Това го написа, докато тичаше за здраве в центъра на София?
Таньо Танев
Рейтинг: 616 Неутралнослед китайците с Great Wall някой дийде ли в България ?
stevens
Рейтинг: 363 Весело[quote]#18:"wanderer"]" ЕС трябва да спазва ангажиментите си, ако иска да постигне целите си за въглеродно неутрална икономика."И как се постига "въглеродна неутралност", когато самият Живот е изграден на въглерода (и водорода и кислорода)!? А СО2 участва в кръговрата на Живота - едни го отделят, други се "хранят" с него, за трети е "мека" буферна среда.Или ще се забранява копането на карбиди и карбонати на Марс!?[/quote]
Колко точно си го написал... и именно заради това е редно, въглерода на тия дето са се простили отдавна с живота и не са част от кръговрата сега, да бъде оставен на мира от човека! Пък живота приятелю, съществува благодарение на азота!
Пък глупоста за велосипедиста дето си я написал няма да е коментирам изобщо.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#23] от "Костадин Иванов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Той ще живее с орлите.
НАЙ -МАЛКО!!!
Таралеж
Рейтинг: 2689 НеутралноДо коментар [#25] от "Костадин Иванов":
докато тичаше за здраве в центъра на София?
🤣🤣🤣🤣
Не, в покрайнините на Асково!
🤣🤣🤣🤣
Всъщност коментара ти е в десятката!
Както винаги де…..
София е типичен пример на най-лошо географско разположение на голям град.
Котловина от която замърсения въздух не може да “избяга” без да има силен вятър.
И единственото “решение” е по малко замърсяване.
От бизнеси, от отопление на домове, от транспорт.
🤣🤣🤣🤣🤣
Щото не всеки може да работи или живее в гората или на брега на морето.
🐖🐖🐖🐖🐖
Но като начало може би да преодолеем “бал съм му мамата” и “един път се живей” нагласите, а?
*****
НеутралноТц ..
Формулата на изчисляване на СО2 въобще не стимулира малолитражки , напротив!
*****
НеутралноИзгаряне на стари гуми , понеже се води с по-малко СО2 емисия ..
*****
НеутралноЕмисията СО2 НЕ Е ДИМЯЩА, ПОНЕЖЕ СО2 Е БЕЗЦВЕТЕН ГАЗ, БЕЗ МИРИС ..
Като се намалява СО2 - по никакъв начин не се променя дименето!
*****
Неутрално6 danvan
Рейтинг: 8490
18:57, 27 ное 24
Неутрално
Ганьо трябва да кара таралясника!
И да свини!
После защо сте първи по смъртност в ЕС.
-- -- --
Щото имаме много СО2, а????
И Ганьо - като се прибере и си отвори няколко бутилки с "Кока Кола" - и си увеличи концентрацията на СО2 в стаята с поне 20% ..
Па и като иде да седне на пейка в парка - и замина!
Ще се мре, яко ще се мре ..
*****
НеутралноТия безумни Зелени глупости ще съсипят европейското автомобилостроене.Не е случайно,ще Германия е против.Те най-много ще пострадат
*****
НеутралноСО2 ако има хора в затворено, непроветряемо помещение може да си увеличи концентрацията до 2 пъти ..
И всички измират от рак!
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "BGman":
Няма,само при производството им.А,за батериите-не мислим..
*****
НеутралноДо коментар [#2] от "vht16370188":
Ще речеш,че с тия си дебилно регулации работят за автомобилостроенето в Китай и САЩ
*****
НеутралноТц ..
Смята се СО2 по така наречения WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure)..
Взема се колата, кара по цикъла с ДВГ по правилата на цикъла, после се гледа какъв е пробегът на колата с батерии (за 95г. СО2/км е достатъчно ок. 30 км. пробег, зависи от разхода на ДВГ) смята се, че като е на батерии СО2 е 0 - и двата разхода се вземат и се осредняват ..
И се получава стойност под 95 ..
*****
НеутралноТова е и идеята на ЕС ..
Фосилните горива - да се намалят до минимум!
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената.
За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
И за това - се изсичат гори , горят се в ТЕЦ , в ТЕЦ се горят и отпадъци и не пипаме фосилите !
От биомасата - правим и горива, които се водят с 0 емисия СО2 ..!
Таралежът се радваше, помня , преди време на тези зелени практики:
"Стари гуми! ..Чайе шукариееее .. Лумкай кючецииии .. Грета Тунбееееерг .."
А инак СО2 е безцветен и от него неби могло да има пушеци ..
От "зелената" енергия - стари гуми и биомаса - обаче дим има ..
stevens
Рейтинг: 363 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "sim4o":
Колко ли трябва да са стари тия гуми, че да са само от естествен каучук?! А пушеците и газообразен въглероден ДИОКСИД са две много различни работи!
Абе я да те питам как едно време, преди образователните реформи наложени от лошия "запад", са наричали тетрода и пентода?
EU Fighter
Рейтинг: 101 НеутралноБулгари замарсивите на Еуропа. Те ного бедните и не имат финанс на екологи!
United in diversitywanderer
Рейтинг: 2618 ВеселоДо коментар [#27] от "stevens":
"въглеродът на тия дето са се простили отдавна с живота и не са част от кръговрата сега, да бъде оставен на мира от човека!"
Кръговратът си върви не само в хидросферата и атмосферата, ами и в литосферата. Може и да не е така обхватно, но определено повече на два метра под земята.
"Пък живота приятелю, съществува благодарение на азота!"
С моето ограничено познание, разпростиращо се само до Менделеевата таблица, ще трябва яко да напъна въображението си за да се сетя за:
- по-бърз преносител на заряд (протон или електрон) от водорода;
- разтворител, в който участва преносителя на заряд. Амонякът и сероводородът стават, ама при при други температури и/или налягане; Но и при тях губят "конкурентоспособност" по полярност с молекулата на водата;
- атом, позволяващ изграждането на поли- мерни структури, слабо-устойчиви (да се позволява развитие), но с относително постоянство. Азотният атом може да бъде в пета положителна (само с два химични елемента и в още няколко случая) и трета отрицателна валентност (при което верига с двойна връзка остава само линейна). Докато въглеродът и в двата случая е в четвърта валентност, което е минималната валентност за изграждане на разклонени вериги с двойни връзки. Силицият има подобни свойства, ама при десетократно по-висока температура.
Та, в първо приближение съединенията между С, Н и О (СН4, СН2О, СО2, НО2, СН3О) са основата на Живота. Във второ приближение идва азотът като участник в аминокиселините (за протеините) и нуклеотидите (за РНК-то и ДНК-то). В следващо приближение идва и Водата - освен разтворител е идеален парников газ (вещество - парников ефект може да се постигне и без газ, само с фазов преход твърдо-течно). А също и СО2 - за фотосинтезата. Е, има и други процеси за "складиране на слънчева/звездна енергия", обаче при тях не се отделя свободен кислород. А на тоя етап на еволюцията няма да се приспособим да дишаме сереводород или друг газ.
*****
НеутралноМалка България, именно благодарение на теа гуми, успя да си намали драстично емисиите ..
Годината е 2018..
Ей я радостта на "Дневник":
-- -
"Зелен ..България е сред лидерите в ЕС по спад на въглеродните емисии през 2018 г. .."
Михаил Стоянов
9 май 2019
България е на второ място в Европейския съюз по спад на емисиите въглероден диоксид през 2018 г. Страната отчита намаление с 8.1% на въглеродните емисии спрямо 2017 г., като само Португалия е пред България.
-- --
В циментовите заводи, едни от най-големите източници на СО2 влизат в експлоатация нови гумоизгарящи инсталации ..
Ей ни ги "Титан Цимент":
-- --
"ГАЕА - Зелена Алтернативна Енергия" ЕАД, е джойн венчър на "ТИТАН Цимент" АД, и Evolution Environmental Group LLC (“E2”), американска компания с дейности в сферата на опазване на околната среда и алтернативната енергия,предлага решения за управление на отпадъци/опазване на околната среда, оползотворяване на отпадъци и производство на алтернативни горива.
Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид ..
.. Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.
Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. .."
-- --
Това е сайта на"Златна Панега"..
Сайтовете на другите циментови заводи - ни карат още по да се гордеем!
Намаляваме СО2 емисиите!
Спасяваме хората от зловещите парникови газове!
Според някои оценки, внасяме ок. 150 000 тона всякакви отпадъци и ги изгаряме!
Добра новина!
Ей как ставаме ВТОРИ в ЕС !!
*****
НеутралноАктивисти, политици, лобисти и медии продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо. Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат.
Повечето просто не знаят.
Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления.
Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.
Има хора обаче, които са наясно..
Сещам се пак за Таралежа ;
"Лъжат ви маааа .. Горят стари гумииии ..
Чайе шукариееее ..."
Ми разбира се, че ни лъжат!
Едно е намалението на СО2 , друго е чист въздух!
Да припомним, по едно време Европа залагаше именно на дизелите - понеже имали били по-малка емисия на СО2 ..
И?
С по-чисти емисии ли бяха тези коли?
falcone
Рейтинг: 791 НеутралноБългарите са се продали, ние производство нямаме... Някои са взели едни пари за гласа си.
*****
НеутралноЖиви-здрави ..
Барем някаква файда от таа борба с безцветния СО2 !