Най-голямата група в Европарламента засилва пресата срещу Зелената сделка

На живо
Дебатът в парламента дали Мария Филипова да стане заместник-омбудсман

Най-голямата група в Европарламента засилва пресата срещу Зелената сделка

EНП вече постигна първия си успех, отлагайки прилагането на регламента за борба с обезлесяването с една година. Сега наред са няколко други части от Зелената сделка, свързани с намаляването на въглеродните емисии от автомобилите
Reuters
EНП вече постигна първия си успех, отлагайки прилагането на регламента за борба с обезлесяването с една година. Сега наред са няколко други части от Зелената сделка, свързани с намаляването на въглеродните емисии от автомобилите
Най-голямата политическа група в Европейския парламент организира кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите.
Според документи, които ще бъдат публикувани в сряда, Европейска народна партия (ЕНП) ще засили и без това увеличаващия се натиск от автомобилостроенето за отпадане на забраната за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 след 2035 г.
Законът също трябва да бъде променен, за да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които съдържат електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта.
Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през 2025 г.
Президентът на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) Лука де Мео, който оглавява "Рено", заяви във вторник, че настоящата политика на ЕС означава, че индустрията потенциално ще бъде изправена пред 15 милиарда евро глоби, които биха отклонили пари от инвестиции.
"Тези, които са определили правилата, не са осигурили необходимите пазарни условия, инфраструктура за зареждане, стабилни схеми за стимулиране, ценообразуване на енергията и т.н., и т.н.", каза той.
Де Мео каза, че ограниченията за CO2 за 2025 г. са спешен въпрос и че има още 10 години, за да се намери решение относно забраната за двигатели с вътрешно горене през 2035 г.
ЕНП предложи отлагане на лимитите от 2025 г. за 2027 г. или смекчаване на начина, по който се отчита съответствието на автомобилните производители.
Брюксел засега се съпротивлява на подобни призиви. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Вопке Хукстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите.
Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като "Фолксваген" обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.
ЕНП постигна някои скорошни успехи с други призиви за отслабване на зелените политики. Миналия месец ЕС забави своя забележителен закон срещу обезлесяването с една година след отблъскване от ЕНП.