ЕС ще променя правилата за техническите прегледи на колите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    Малее тука изгоря най-вече България

  2. 2 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    И забрана за регистрация на "десняци" - да си ги карат на островите 😁😁

  3. 3 Профил на dua561260708
    dua561260708
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Бас държа, че това ще струва милиарди, които ще бъдат източени от хората, а други ще напълнят гушата.

    Нищо добро до сега не сме видели от ЕК.

  4. 4 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7244 Неутрално

    Защо трябва да се чака ЕС за да се осъвременият тестовете на прегледа?

    Правени са коли от преди 40 години.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  5. 5 Профил на sin mi
    sin mi
    Рейтинг: 755 Весело

    Дигитализация ?
    Идеален термин .
    По вашенски казано- ''крадене''.
    Ще си платите да върнете ламинираните талони, за да ви издадат дигитални такива.
    Т.е ще си платите за това, че ви вземат нещо.

    Хахахахахаааа

  6. 6 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 900 Неутрално

    И що трябва точно тази новина да е отворена само за абонати?

  7. 7 Профил на КИРтака П
    КИРтака П
    Рейтинг: 429 Весело

    Дигитализация ?Идеален термин .По вашенски казано- ''крадене''.Ще си платите да върнете ламинираните талони, за да ви издадат дигитални такива.Т.е ще си платите за това, че ви вземат нещо.Хахахахахаааа
    —цитат от коментар 5 на sin mi


    В Нагорни Насранск няма таквиз работи!

    Беги натам!!!

    Куролации, мурмурандуми, литмуси и парапети.
  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3545 Весело

    И що трябва точно тази новина да е отворена само за абонати?
    —цитат от коментар 6 на yilt_


    Защото другите ще я научат безплатно, така на абонатите ще им стане ясно, че са се прекарали.
    Единсшвеният кяр на ранимото им его е, че неабонираните не могат да им пишат минуси и трудно ги цитират. Изобщо, живеят на втория етаж на индийска къща.

    Еретик
  9. 9 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    До коментар [#6] от "yilt_":
    Ето ви част от текста.

    "Предвижда се допълване на сегашните правила с:
    добавяне на нови тестове за електронни системи за безопасност, включително за тестване на целостта на софтуера на системи, свързани с безопасността и емисиите
    нови методи за изпитване на емисии за ултрафини частици и азотни оксиди дори когато са манипулирани
    годишно изпитване на емисиите на вановете
    измерване на NOx частици и шум чрез дистанционно наблюдение при крайпътни проверки
    записване на показанията на километража в национални бази данни и предоставянето им на други държави при пререгистрация
    задължителен годишен технически преглед за мотоциклети над 125cm³ или 11kW
    задължителна проверка на обезопасяването на товара при пътни проверки
    уеднаквяване на годишните прегледи за леки и лекотоварни автомобили на възраст над 10 г.
    дигитализация на талона за техническа изправност и талона за регистрация на МПС.
    Какво е новото за техническите прегледи
    Предлага се включването на допълнителни тестове за ултрафини частици и азотни оксиди (NOx), както и за системите за безопасност чрез софтуера на колите в годишните технически прегледи.
    Еврокомисията е предвидила възможност еднократно годишният технически преглед да се прави в друга европейска държава и да е валиден поне шест месеца на цялата територия на съюзаЛили Тоушек
    Еврокомисията е предвидила възможност еднократно годишният технически преглед да се прави в друга европейска държава и да е валиден поне шест месеца на цялата територия на съюза
    Заложено е уеднаквяване на техническите проверки за някои категории мотори, за вановете и за по-старите автомобили. Сега правилата за тях варират в различните държави, като според еврокомисията това е предпоставка за увеличаване на катастрофите.
    Еврокомисията предлага да се разреши да се прави годишен технически преглед и на кола, регистрирана в друга европейска държава. Тази възможност ще е еднократна и се дава, за да се улеснят хората, които се намират в чужбина временно или все още не са пререгистрирали колата си.
    Центровете за тестове ще могат да достъпват техническите данни на автомобилите, дори те да са регистрирани в друга европейска държава.
    Свидетелствата за техническа изправност и удостоверенията за регистрация в електронен формат трябва да станат задължителни и постепенно да изместят хартиения формат, което според оценката на въздействието ще позволи и други процедури да се цифровизират."

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    поредния рекет.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Това например е интересно и полезно от "заключената" статия.

    За измама с пробег
    За да се намали измамите при продажбата на употребявани автомобили, се планира да се определят техническите показатели за пускането в националните бази данни, които според Европейската комисия ще направят безсмислено превъртане на километража, тъй като купувачът ще може да го провери преди сделката.
    Понастоящем в повечето страни провеждането на годишна техническа проверка започва през четвъртата година на автомобила. Според анализа на Брюксел през този период може да се направи най -голямото количество измами, тъй като чрез пробег сравнително нови превозни средства можете да постигнете по -големи ползи от продажбата.
    На практика ще се въведе нов ред в целия ЕС по време на мерките за защита от подобна измама, които в момента работят в Белгия (CAR-PASS) и National Auto PAS, NAP.
    „Това трябва да е особено полезно за потребителите в страни с голям флот от употребявани автомобили“, казва Европейската комисия.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на Ivo
    Ivo
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Нови проблеми и глупости! Какво друго може да се очаква от европейските идиоти!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  13. 13 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 609 Весело

    Урсула ще разглобява колите на чаркове. Както по-рано направи с Бундесвера. 👍

    000000000000000000000000
  14. 14 Профил на iri45702208
    iri45702208
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Още ограничения и процедури.

    Това точно ѝ трябва на Европа в момента.

    А китайците си вършат работа, ролатят по всякакъв начин и ни задминават все повече и повече...

    Позор! Аман от глупаци.

  15. 15 Профил на wqweto СУПЕР
    wqweto
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Още ограничения и процедури.Това точно ѝ трябва на Европа в момента.А китайците си вършат работа, ролатят по всякакъв начин и ни задминават все повече и повече...Позор! Аман от глупаци.
    —цитат от коментар 14 на iri45702208


    Има и еднопосочни билети за Китай. На никого няма да липсваш тука, т.к. и без друго имаме безброй мрънкачи и русороби.

  16. 16 Профил на qdq271113337
    qdq271113337
    Рейтинг: 91 Неутрално

    Трябва да накарат стадото да купува нови коли, а на екоталибаните поле да се изявяват, така че рекета ще става все по жесток и абсурден.
    Годишен преглед на личен автомобил е абсурдна тъпотия, преглед трябва да се прави на определени километри , евентуално ако колата няма километри на 2-3г, но нали трябва солидарно да се скуби плебса всяка година.
    А как разбираме че калинките си уплътняват времето за заплата, липса на каквато и да е статистика от годишните прегледи и катастрофите.

  17. 17 Профил на ivp9982@gmail.com
    *****
    Неутрално

    Щом се движиш по пътищата на други държави колата ти трябва да отговаря на критериите за безопасност на другите държави. Един уеднаквен за целият ЕС ГТП ще прати доста БГ уникати, нов внос за срап.

  18. 18 Профил на Pozor Zlý Pes
    Pozor Zlý Pes
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#5] от "sin mi":

    Прост, аналлогов рашист...

  19. 19 Профил на Pozor Zlý Pes
    Pozor Zlý Pes
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#17] от "Düsseldorfer":

    Така трябва

  20. 20 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Хайде, ще накарат народа да учи още по-нови номера...
    Да не говорим, че половината от тези нови изисквания за емисии вероятно ще са пълна глупост.

  21. 21 Профил на Pozor Zlý Pes
    Pozor Zlý Pes
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#16] от "qdq271113337":

    Искашда се движиш като изкараш таратайката от плевника с изгризани от мишките кабели, неработещо табло и старо масло?

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на steven
    steven
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Ако проверките за емисии станат реални, проблем с покриването на стандарта ще имат точно 5-10 годишните коли от бюджетния клас!

  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    И що трябва точно тази новина да е отворена само за абонати?
    —цитат от коментар 6 на yilt_


    Е ти същата новина за без пари, ама там не е представена толкоз драматично :)

    www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/20376431


    Иначе просто искат всичко да се вкарва в една база. То и сега има бази, ама са на национално ниво, сега ще е една база на ЕС ниво.

  25. 25 Профил на Peter_Griffin
    Peter_Griffin
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Дано най-накрая променят изискванията за нафтовите кочини, които в момента минават много по-лесно от бензинки с газова. Минимум половината нафтови печки са за спиране от движение.

  26. 26 Профил на cockney
    cockney
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#6] от "yilt_":
    Щото така се прави висока журналистика, пуска се препечат и му се иска таксичка!
    Нищо не разбираш ти!

  27. 27 Профил на tqa54644365
    tqa54644365
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#26] от "cockney":
    Щото така се прави висока журналистика, пуска се препечат и му се иска таксичка!

    Щото Данван ще излезе да коригира журналистическите прохождания.След малко сме Петък и ще има напън! Нещо като камъче в бъбреците. Хем боли хем излиза под налягане. Нищо де свикнали сме! За осем дни -450 рейтин и сме там в младоста. Дан Ван е като машина на Времето! Пак сме млади, въпреки че КиК остаряха без време.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Бюрократите имат уникалното свойство непрекъснато да измислят правила, регулации, процеси и да се множат, за да контролират спазването им.
    Малоумна работа!

  31. 31 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    От мерките е ясно, че дизелите яко ще глътнат вода. Фини частици, NOx... не е добре.

  32. 32 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Трябва да накарат стадото да купува нови коли, а на екоталибаните поле да се изявяват, така че рекета ще става все по жесток и абсурден.Годишен преглед на личен автомобил е абсурдна тъпотия, преглед трябва да се прави на определени километри , евентуално ако колата няма километри на 2-3г, но нали трябва солидарно да се скуби плебса всяка година. А как разбираме че калинките си уплътняват времето за заплата, липса на каквато и да е статистика от годишните прегледи и катастрофите.
    —цитат от коментар 16 на qdq271113337


    въпросът е, че не можеш да хванеш километрите :) Производителите позволяват превъртане на километража. Това го правят заради тест драйв автомобилите, за да могат да ги зануляват или по-точно да връщат малко, защото иначе много им спада стойността. Заради това всяка година на ГТП записват показанието, така че да не може да се върне по-назад от него. Иначе може. В Германия е на 2г за старите, на 3г за новите коли, но там превъртат само на колите за износ и то основно на дизелите, защото те са с големите километри. При бензините принципно не правят големи километри заради разхода. Който си купува бензин не е за да го кара много. Дизелът е по-скъп, но през по-ниския разход се избива цената...а по-ниския разход става с километраж.
    Минавал съм ГТП в Германия и в сравнение в с България, в БГ ГТП е реално минаване по документи. Там ще те върнат за ръжда, за крушка, за чистачка, за акумулатор, за проблеми с ходовата част (амортисьори, шарнири), за непоправени удари по ламарините. Затова коли с изтекъл ГТП се продават много евтино, защото няма да го вземат отново. Тези коли са плячка за нашите вносители, които ги качват на ремаркетата и ги карат тук за оправяне и продажба с голяма печалба.

  33. 33 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Идиотите продължават с простотиите и после се чудят защо кретени като Тръмп печелят изборите! Ултра миниатюрните им мозъци щели да мерят ултрафините частици, а целият останал свят-93% няма да ги мери и ще си шитка спокойно!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    От мерките е ясно, че дизелите яко ще глътнат вода. Фини частици, NOx... не е добре.
    —цитат от коментар 31 на ekp351157130


    Дизелите може и да глътнат, но якото набълбукване ще е за пунктовете за ГТБ и оборудването на "пътните проверки" (едни камери, администрирани с "отвретка", глътнака пет милиона лева и сега се чака Тол-системата да споделя информация).
    После пак ще има дизелгейт, фалити и ...дългове за евромисирките.

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    До коментар [#5] от "sin mi":

    "Дигитализация ?
    Идеален термин ."

    Като при дигитализацията на ефира - под 5% останаха "ефирни" (и без контролни), другите се набутаха "на кабел" (с 90% непотребни канали). А сега и маркетинговите стратегии за отстъпка при двугодишни договори не работят (новят договор с отстъпка е по-скъп от настоящия), та телекомите минаха на директен рекет - едностранно увеличаване на абонамента с процента на определената от телекома инфлация.
    Рекапитулацията: по-висок разход на ретранслаторите за излъчване на петте дигитални канала и десетки пъти по-висок разход за потребителите (от 10 лева годишно за поддръжка на антена, сега няма домакинство, което да не плаща по 40 лв. месечно "за пакета" с телевизия). И то за какво -един фалшиви политкоректни новини, спуснати от горе.

  36. 36 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    9 Профил на Роси

    "Ето ви част от текста."

    Благодаря, Росе, отвориха я цялата.

    Еретик
  37. 37 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3545 Весело

    До коментар [#16] от "qdq271113337":

    "Трябва да накарат стадото да купува нови коли, а на екоталибаните поле да се изявяват, така че рекета ще става все по жесток и абсурден."

    Колата ми е 14 годишна, висок клас и в идеално състояние.
    Аз вече съм дъртак. Ще я карам, докато ги забранят или отида при Франциск.

    Еретик
  38. 38 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3545 Весело

    От мерките е ясно, че дизелите яко ще глътнат вода. Фини частици, NOx... не е добре.
    —цитат от коментар 31 на ekp351157130


    Тротинеткаджийски мечти.

    Еретик
  39. 39 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#35] от "wanderer":

    Я си погледнете договора. По написаното от Вас човек ще си помисли основното нещо в един пакет е телевизиата. Само че основното е интернет и телефона. Това няма как да стане с антената на покрива на къщата.

  40. 40 Профил на Джовани Каскетони СУПЕР
    Джовани Каскетони
    Рейтинг: 93 Неутрално

    Това добре, но трябва също така след като информацията за всяка кола ще е достъпна за всички страни в Европейския Съюз да се направи така, че технически преглед да може да се извърши навсякъде, независимо от страната, в която е регистрирана колата. Защото сега ако примерно автомобил с българска регистрация се намира в Испания, за да премине технически преглед трябва да се върне в България. Скъпо и неефективно.

    FarAwayMan




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #