Европарламентът отложи още една част от Зелената сделка, този път за колите

Европарламентът отложи още една част от Зелената сделка, този път за колите

С новото решение производителите на автомобили в ЕС получават три вместо една година, за да се вместят в новите изисквания за намаляване на пределните нива на СО2 емисиите с 15% спрямо 2021 г.
Reuters
С новото решение производителите на автомобили в ЕС получават три вместо една година, за да се вместят в новите изисквания за намаляване на пределните нива на СО2 емисиите с 15% спрямо 2021 г.
Европейският парламент одобри в сряда разсрочване на ангажимента на производителите на автомобили да въведат новите пределни норми за СО2 емисиите от двигателите на техните автомобили.
Вместо да започнат да ги прилагат от тази година, те ще получат срок до 2027 г. Приетата със 458 гласа "за", 101 "против" и 14 "въздържал се" поправка ще им позволи да изчисляват средните си емисии за тригодишен период, а не за всяка година поотделно. Така те ще могат да компенсират евентуалните годишни превишения на емисиите или да пренасочат вместването в целите към края на периода.
От 2025 г. за периода 2025-2029 г. намаляването на емисиите на CO2 трябва да е с 15% спрямо стойностите от 2021 г.
Европейската комисия направи предложение за отлагане на постигането на целите за СО2 емисиите, които влизат в сила от 2025 г. на 1 април, като изтъкна желание да помогне на автомобилната индустрия, която вече изпитва трудности заради намалените продажби и допълнителните мита от САЩ.
Несъблюдаването на новите, по-ниски пределни норми, което изисква увеличаване на дела на произведените в ЕС електрически автомобили, би довело до налагането на глоби на производителите.
Гласуването е пореден етап от забавянето на Зелената сделка, след като през ноември евродепутатите отложиха влизането в сила на новото законодателство за обезлесяването, а през април и на две директиви, свързани с изисквания към фирмите да съобразяват дейността си с последиците от нея върху околната среда и промените в климата.