Европа облекчава още американския внос, за да намали митата за колите

Европа облекчава още американския внос, за да намали митата за колите

Европейската комисия ще избърза със задействане на процедурите за премахване на вносните мита върху американски промишлени стоки, за да използва задействане на по-ниските ставки за облагане на европейските автомобили със задна дата и така да помогне на задъхващите се производители
Reuters
Европейската комисия ще избърза със задействане на процедурите за премахване на вносните мита върху американски промишлени стоки, за да използва задействане на по-ниските ставки за облагане на европейските автомобили със задна дата и така да помогне на задъхващите се производители
Европейската комисия ще предложи до края на седмицата премахване на вносните мита върху американските индустриални стоки - условие за намаляване на митата върху европейските автомобили и части за тях, изнасяни за САЩ.
Ангажиментът се съдържа в политическата декларация, уреждаща новите търговски отношения между ЕС и САЩ, според които европейският износ ще се облага с базисно мито от 15%, докато американските износители на промишлени стоки ще могат да търгуват с ЕС безмитно, а тези продаващи земеделска продукция или морски дарове ще имат по-широк достъп до европейския пазар.
Съгласно документа, представен миналата седмица, Съединените щати поемат ангажимент да намалят вносните мита за автомобилите и частите от ЕС от 27.5% до 15% от първия ден на месеца, в който ЕС задейства отмяна на митата.
Търговският еврокомисар Марош Шефчович каза в четвъртък, че Брюксел ще се опита да намали митата със задна дата, като задейства процедурите за освобождаване на американския внос със задна дата преди изтичането на август. Според договорката между ЕС и САЩ Вашингтон трябва да намали вносните мита за автомобилите от месеца, в който са задействани процедурите.
Миналата седмица високопоставен служител от администрацията на Тръмп, каза пред "Ройтерс", че европейските производители на автомобили биха могли да получат облекчение от настоящите американски мита в рамките на "надяваме се седмици".

Срив в Германия

Междувременно анализ на консултантската компания EY, цитиран от германската информационна агенция ДПА и БТА показва, че автомобилният сектор в Германия е съкратил 51 500 работни места през последната година. Това е почти 7% от всички заети в сектора.
В автомобилната индустрия приходите са намалели с 1.6% заради забавените продажби, конкуренцията от Китай и прехода към електрическа мобилност.
От консултантската фирма подчертават, че германската промишленост страда не само от високите енергийни разходи, бюрокрацията и слабото вътрешно търсене, но и от митническия спор със САЩ. Управляващият партньор в EY Ян Брорхилкер отбелязва, че рязкото свиване на износа за американския пазар е оказало сериозен натиск върху германските производители.
Високите мита, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, правят германските продукти по-скъпи за американските потребители, въпреки опитите на ЕС да постигне по-ниски ставки за автомобилите.
Под този натиск водещи компании като "Мерцедес-Бенц" и "Фолксваген", както и доставчици като "Бош", "Континентал" и "Цет Еф", вече обявиха програми за намаляване на разходите.