За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
****
Този коментар беше изтрит в 20:12 на 28/01/2011 от неговия автор.
ЙЕИ
Рейтинг: 120 НеутралноСпоред мен критериите са добри. Ние сме малка фирма с 15 човека персонал и оборот над 300 000лв от софтуер. Ако разработваме проект той ще е за 1 млн лв с около 70% собствено финансиране.
Повечето от високотехнологичните фирми имаме 25-30% принадена стойност и можем да си позволим да отговаряме на изискванията
Марин Мидилев
Рейтинг: 733 НеутралноПоздрави за статията! LQ
Мисля че верният отговор на ситуацията е тук:
http://www.youtube.com/watch?hl=bg&v=r1ZizwgNf
Ще цитирам Албена Вуцова от един от иновационните форуми в България: " Дайте да спрем първите, за да ....!"
Поради тези причини ситуацията е такава тук!...
lars
Рейтинг: 169 НеутралноДо коментар [#2] от "ЙЕИ":
ами какво да ти кажа с това което си посочил едва ли ще вземете грант. Едва ли при проект от 1 млн. някои серизон ще ги даде при оборот от 300 000. Сам се досещаш какъв е риска. При пебала от 20-30% означава че вашето съфинансиране е 10 пъти по-високо от маржа....еми пресмятай ...
business
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "ЙЕИ":
да те поправя приятелю - при 15 души персонал, трябва да си направил оборот минимум 600 000 и то през 2009 г. С 300 хил ще те изхвърлят още на първия етап - на допустимост. Ако покриеш тези изисквания - смятай 30% собствено съфинансиране, почти 100% префинансиране на дейностите, кандидатстване 3 месеца, оценка около 4 месеца, изпълнение 18 месеца - след почти 2 години ще си закупил техника, която във високотехнологичните сектори като ИТ бързо се амортизира и още по-бързо навлизат нови и нови ъпдейти. А ти не можеш да си смениш машините и след 2 години ще си купиш остаряла морално техника на висока цена (и тук не смятам нервите с ИАНМСП).
А и още нещо - това са схеми предназначени за широк кръг бенефициенти - именно това че е приложима за доста малко на брой фирми е проблема, който се разисква в статията.
PETER
Рейтинг: 8 НеутралноПроблемът възниква, когато е направен разход, а от разплащателната агенция не спазват сроковете по договора. Да не говорим, че ако нещо не им хареса по време на изпълнението на проекта могат да откажат разход и тогава прекрасните Ви мечти за милион си остават само фантазия.
По официална информация - около 40% от фирмите със спечелили проекти се отказват по време на изпълненението! Защо ли?
Стоян Трушков
Рейтинг: 630 НеутралноНа посочения е-мейл в сайта на ИАНМСП : [email protected], -изпратих следния коментар-въпрос:
е производства и услуги е липсата
Уважаеми Дами/Господа,
Основната цел на процедурата е да допринесе за повишаване на конкурентоспособността на българските малки и средни предприятия от високотехнологичните и средновисокотехнологични сектори, определени като приоритетни за развитието на националната икономика.
От публикуваните документи по обявената процедура се вижда крещящо противоречие между обявените статистически данни за българската икономика и направеният извод, че основен фактор за преодоляване на негативните последици от кризата е насърчаване развитието на малките и средни предприятия в насока високи технологии и иновации като стимул за привличане на инвестиции, създаване на нови работни места и повишаване на конкурентоспособността на икономиката като цяло.Като основание за този извод се посочват следните статистически данни:
- В България малките и средни предприятия представляват около 99 на сто от всички
предприятия в страната - те са основен генератор на нови работни места, налагане на
успешни бизнес идеи и постигане на национални конкурентни предимства;
- През последните години МСП отбелязват значителен принос по отношение на редица икономически показатели – те осигуряват 69 на сто от оборота и 64 на сто от добавената стойност на частните предприятия;
- Едновременно с това значително нарастна делът на МСП във външнотърговския обмен на страната – в износа техният дял е 54 на сто, а във вноса надхвърля 70 на сто;
- По данни на Евростат, износът на високотехнологични продукти като дял от общия износ на страната се е удвоил през последните 4 години, като от 4 % през 2006 година достига до 8% през 2009 г.
От така публикуваните данни следва, че износът на високотехнологични продукти като дял от общия износ на страната (който е 54%) представлява само 4,3%, но въпреки това се прави посоченият по-горе генерален извод, че основен фактор за преодоляване на негативните последици от кризата е насърчаване развитието на малките и средни предприятия в насока високи технологии и иновации като стимул за привличане на инвестиции, създаване на нови работни места и повишаване на конкурентоспособността на икономиката като цяло.
Какви са следствията от този изненадващо нелогичен и необоснован подход за определяне на приоритетите на обявената процедура?
Елиминира се участието в настоящата процедура на по-голямата част от МСП и се поставя под въпрос усвояването на 100 млн.лева европейски субсидии за българската икономика!?
Дали това е само случайна досадна грешка в подхода? Едва ли!
Какво имам впредвид?
В ход е Процедура BG161PO003-1.1.04 „Подкрепа за внедряване в производство на иновативни продукти, процеси и предоставяне на иновативни услуги” до края на 2011г. Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата е 48 895 750 лева.
В ход е също Процедура BG161PO003-1.1.03 „Развитие на стартиращи иновативни предприятия чрез подкрепа за внедряване на иновативни продукти, процеси и услуги” без определен краен срок за кандидатстване и е с общ размер на безвъзмездната финансова помощ 19 558 300 лева.
Както се вижда и трите обявени процедури са за подкрепа на малките и средни предприятия от високотехнологичните и средновисокотехнологични сектори (къде по-явно, къде по-завоалирано!), определени като приоритетни за развитието на националната икономика, макар, че те формират едва 4,3% от общия износ на страната и представляват незначителна част от общия брой на МСП!?
И още нещо!В този тежък и труден период за бизнеса не само в нашата страна, в настоящата процедура се залагат драстични ограничителни условия за допустимост на проектите и бенефициентите:
- за проектите – завишен е драстично минималния праг на безвъзмездната помощ, което означава драстично увеличаване на минималната здължителна инвестиция на собствени средства от страна на бенефициентите, макар, че в гореупоменатите „изводи” се казва: „...Основен проблем пред развитието на предприятията, класифицирани в секторите на високотехнологичните и средновисокотехнологичнит
на свободен ресурс за инвестиции в съвременни технологии и оборудване за разширяване на
дейността, оптимизиране на производствените процеси, повишаване на производителността
и постигане на устойчива конкурентоспособност на националния и международните пазари
в дългосрочен аспект.”!?Т.е. и от допустимите „високотехнологични и средновисокотехнологични производства и услуги” много малък брой от тях ще могат да участвуват по тази процедура!
- за бенефициентите – завишен е многократно минималния праг за реализирани нетни приходи от продажби през последната приключена финансова година (2009 г.), макар, че това беше годината с пика на икономическата криза...
И накрая, тази въпросна процедура беше предложена за обществено обсъждане на 17.12.2010г. с краен срок 27.12.2010г. При това „общественото обсъждане” се свеждаше до даване на предложения и коментари по електронната поща, без публикуването им в интернет, както и без никакъв отговор на направените предложения и коментари.Това оставям също без коментар!
Досега най-много критики търпеше администрацията заради мудното и далеч надхвърлящо допустимите срокове обработване на постъпилите предложения, което от своя страна е най-голямата пречка за навременното усвояване на финансовите ресурси по европейските програми. И ето, нашата родна администрация, вече с натрупан опит, с един елегантен ход решава своите проблеми – като ограничи драстично броя на допустимите участници в обявяваните процедури, прикрито зад „наукообразни” доводи и мотиви!?? И вече причината за неусвояването на финансовите ресурси по европейските програми няма да бъде административния апарат, а нежеланието (разбирай неумението!) на нашите МСП да участвуват в конкурсите по обявените процедури...
Във връзка с изложеното по-горе, моля за Вашето обосновано опровержение!
На сайта на ИАНМСП се декларира, че:
"Отговорите на въпросите на кандидатите ще бъдат публикувани на интернет страницата на ИАНМСП - www.ibsme.org, не по-късно от 15 работни дни от тяхното получаване. "
До този момент няма получен никакъв отговор нито лично, нито е публикуван какъвто и да е отговор на зададени въпроси, макар, че вече отдавна е минал обявения срок за отговор!
PETER
Рейтинг: 8 НеутралноМинистър Томислав Дончев отговори в блога си относно сигналите на фирмите за ОП Конкурентоспособност. Вече е назначена проверка на УО!
um/forum_viewtopic.php?14007.30
Виж повече тук: http://tomislavdonchev.info/forum/e107_plugins/for