“Фолксваген” ще произведе следващия папамобил
Специално за празнуването на Деня на световната католическа младеж, който ще се отбележи в Кьолн с едноседмични тържества - от 16 до 21 август, "Фолксваген" ще произведе нов папаавтомобил за неотдавна избрания Бенедикт XVI, който е немец по рождение, предаде интернет-изданието "BI Daily News".
Непосредствено след избирането си на 19 април Папа Бенедикт ХVІ обяви, че първото му пътуване на новия пост ще бъде в Германия.
Базата на новия папаавтомобил ще е шасито на популярния модел с висока проходимост - Touareg, който ще бъде преработен в двувратен вариант.
В задната част на колата ще бъде монтирана стъклена катедра, а самият автомобил ще е боядисан в бяло.
Любимият папаавтомобил на починалия Йоана Павел II беше произведен от друга европейска компания "Даймлер Крайслер" от марката "Мерцедес".
Папаавтомобилът беше брониран, както и стъклената катедра. Това е практика след опита за покушение, който извърши Мехмед Али Агджа през 1981 година срещу Йоан Павел ІІ.
Използваният "Мерцедес" беше снабден с петлитров двигател и тежеше над два тона.
Историческа справка сочи, че водещите световни производители на автомобили са осигурявали на действащия Папа автомобил, произведен в един-единствен екземпляр.
Рекордът естествено принадлежи на италианския концерн FIAT, който практически всяка година поднасяше на Йоан Павел ІІ нов папаавтомобил. Наистина последният път това беше прототипът на шампионския болид от Формула-1 Ferrari.
"Touareg" влезе в книгата на рекордите Гинес през тази година.
На 29 януари 2005 година екип от търсачи на силни усещания, "преодолявайки ледените ветрове и недостига на кислород на склона на най-високия вулкан в света - Охос дел Саладо, с каменист ландшафт, приличащ на лунен пейзаж, отбелязаха нов световен рекорд по изкачване на автомобил", съобщи тогава АР.
Високомерът и GPS системата отбелязаха височина от 6080 метра.
Това е най-високата точка на земята, достигана някога с автомобил. В началото на февруари екстремното преживяване влезе в книгата на рекордите Гинес.
Екипът се състоеше от осем души, водени от Райнер Цитлоу, а стартът беше в пустинята Атакама - най-сухото място на планетата.
Базовият лагер беше разположен на височина 4.400 метра надморска височина, откъдето се простират планинските склонове с 80% наклон.
Колата беше управлявана от многократния европейски шампион в клас товарни високопроходими автомобили - Роналд Борман.
Вулканичните образувания са преодолени със серийната лебедка на колата - Touareg Expedition, като в комплектацията има всичко необходимо за отбелязване на рекорд.
Заради недостига на кислород, лекарят на екипа - д-р Райналд Фишер - председател на немското Дружество за планинска и височинна медицина (BExMED) - снабдяваше екипажа с допълнителен кислород след преминаването на кота 5 000 метра.
Маршрутът е избран от Института по картография на Университета в Дрезден.
Експедицията извърши и научна дейност по пътя си към рекорда - картографира региона и монтира сеизмографична станция за ранно предупреждение на опасност от изригване на вулкана и земетресения.
Станцията беше изработена в изследователски център в Потсдам.
Макар, че Бенедикт ХVІ едва ли трябва да се опасява от подобен развой на събитията, изданието припомня, че моделът "Touareg" беше обявен миналата година и за най-защитеният срещу кражба автомобил от британския изследователско-технически център "Thatchem".
В хода на изследването, проведено във Великобритания, с цел да се определят категориите на застраховане на нови модели автомобили, приоритет е имала сигурността срещу взлом и кражба.
Според оценките на "Thatchem" за 2004 година, освен "Touareg", в тройката на лидерите в съответните класове са влезли моделите на "Golf", "Phaeton", "Caravelle/Multivan" и "Touran". В общата класация на автопроизводителите на "Фолксваген" е било присъдено трето място.
Класацията се води от 1998 година и в нея са участвали над 5 хил. различни модела.
В последната класация общо пет модела на "Фолксваген" са класирани на предни позиции:
1-во място "Touareg" - в клас джипове.
2-ро място "Golf" в клас компактни автомобили.
2-ро място "Phaeton" 3.2 V6 и W12 в клас „лукс"
2-ро място "Caravelle/Multivan" в категория миниавтобус.
3-то място "Touran" в клас миниван.
"Thatchem" оценява степента на защита на автомобилите по методиката NVSA (New Vehicle Security Assessment). Освен това се взимат предвид и други критерии на застрахователните компании, като цена на автомобила, време за ремонт, пробег, стойност на резервните части и др.
Методиката NVSA е била разработена от "Thatchem" в сътрудничество с Асоциацията на британските застрахователи, Организацията на производителите на автомобили - АА и британското Министерство на транспорта.
От 1993 год. центърът MIRRC (Motor Insurance Repair Research Centre) в "Thatchem" работи над повишаване на сигурността на автомобилите срещу кражби.