Италианките се разгневиха на бирена реклама

Италианките се разгневиха на бирена реклама

Италианките не само че не биха наливали "Перони", но и призоваха бирената компания в съда, след като нейна реклама беше обявена за сексистка
Италианките не само че не биха наливали "Перони", но и призоваха бирената компания в съда, след като нейна реклама беше обявена за сексистка
Спомняте ли си все още скандалната реклама на "Загорка" от преди четири години? Тогава посланието "Какво му трябва на човек - нова кола, мила жена и една добра бира" предизвика недоволството на доста дами, а няколко от тях дори призоваха пивоварната в съда, където като рекламодател й се наложи да обяснява, че в клипа няма елементи на полова дискриминация. Въпреки че заведените дела на практика не приключиха с единно решение по казуса (част от тях "Загорка" спечели, останалите бяха решени в полза на завелите ги жени), факт е, че той накара рекламодателите да са по-внимателни с какви думи точно атакуват таргета си.
Ако българските рекламодатели обаче са си извадили поуки от скандала около "Загорка", то в Италия тепърва ще се решава кое в рекламата обижда жените и кое е допустимо при популяризиране на бира. В. "Сънди телеграф" съобщава, че отскоро въртящ се в ефира на местните телевизии рекламен клип на бирения гигант "Перони" е разбунил духовете сред феминистките в Италия, които вече за завели иск в съда за сексизъм и дискриминация. Според създателите му пък рекламният спот не е нищо повече от безобидна шега, а италианките просто не го разбират правилно. 
Разказано накратко, рекламата показва как жена от минала епоха безпомощно се опитва да укроти кон, за да паркира файтона си, докато двама, наслаждаващи се на бирата си, мъже й се смеят. После действието се пренася в съвремието, а сцената отново показва млада жена, която този път има проблем с паркирането на модерния си автомобил. След редица неуспешни опити накрая девойката се отказва и оставя колата си така, че да пречи на движението, а двама мъже отново й се присмиват, пиейки бира. "За щастие някои неща не се променят", казва мъжки глас зад кадър.
"Когато за първи път видях рекламата, а тя се излъчва в прайм тайма на телевизията, бях шокирана и не можех да повярвам на очите си. Каква представа създава тя?", казва Лаура Весели, която първа е повела инициативата за спиране на рекламата на "Перони". 
Весели споделила мнението си, че клипът "съвсем неоправдано осмива уменията на жените в паркирането" със свои колежки и заедно решили да подадат съдебен иск. Те напомнят, че по данни на италианското транспортно министерство жените шофьори са доста по-предпазливи зад волана от мъжете и вероятността да предизвикат инцидент, докато шофират, е по-малка.
"Това е първият случай, в който някой дръзва да поведе подобна битка срещу италианска компания. "Перони" все още приемат всичко като на шега, но ще видим кой ще се смее накрая, когато съдиите се произнесат с решение", заканва се Весели. По думите й документите по делото вече са на разположение на бирената компания, която е и официален спонсор на италианския национален отбор по футбол.
Като обвинение в тях е записано: "Посланието в рекламата е, че през годините качеството на бирата се е запазило, както и неумението на жените да паркират. Въпреки че от "Перони" може би оценяват рекламата си като забавна и леко иронична, тя определено не е такава за жените. Трудно е да се повярва, че компанията се е решила да използва толкова дискриминиращ клип."
Адвокатите, които ще защитават Весели и нейните поддръжнички в съда, пък са решили да заложат на тезата, че в наши дни жените не само че безопасно и сигурно управляват автомобили, но също така самолети, кораби и влакове.
Размерът на щетите, които е нанесла рекламата на бира на жените в Италия, предстои да бъде определен от съда. Никой от "Перони" засега не коментира обвиненията към компанията.