Китайските компании атакуват агресивно автопазара в Европа
Най-голямото автомобилно изложение в Европа до момента - това във френската столица Париж, отвори врати вчера за над 11 хил. акредитирани журналисти от цял свят. За широката публика изложението ще бъде отворено за посетители между 30 септември и 15 октомври.
Автомобилният салон в Париж счупи поредния рекорд по ангажирани площи. Тази година щандовете са на площ от 63 хил. кв.м, като всичко най-ново и актуално от продукцията си показват големи автомобилни производители и много от бутиковите компании в бранша. Общият брой на изложените марки е 374 от 26 страни. Най-много представители има Франция - 233. Това е логично не само заради домакинството, но и поради факта, че през 2005 г. произведените автомобили от френски компании за първи път надмина 6 млн. В рамките на седем години производството във Франция е нараснало с 50%. САЩ заемат втората позиция като представени марки - 26, изложителите от Япония са с един по-малко, а тези от Германия - 21.
Организаторите очакват тази година да бъде подобрен и рекордът по посещаемост, като прогнозите са за над 1.5 млн. гости. На изложението своята световна премиера ще имат над 60 модела на влезли в серийно производство автомобили.
В сравнение с последното изложение в Париж през 2004 г. (салонът във френската столица е през година, като се редува с този във Франкфурт) новите марки са "Дачия", "Додж" и китайските "Лендуинд", "Грейт уол" и др. Интересът тук е насочен към китайските компании, които вече не скриват амбициите си да атакуват активно европейския пазар. В Париж "Лендуинд" и "Грейт уол" показват SUV, пикап и миниван, но с техните щандове китайското присъствие не се изчерпва. В рамките на автосалона текат трескави преговори между производители от Далечния изток и европейски дилъри, на автосалона има и много технически шпиони, дошли със задачата да се доберат до максимално много ноу-хау.
Търсете новини от изложението в Париж всеки ден на www.dnevnik.bg/skorost.
------
Бизнес климатът удари 12-годишен максимум
Общият показател за бизнес климата за месец септември се е повишил с 0.6 пункта спрямо предишния месец, съобщиха от Националния статистически институт. Повишението е за трети пореден месец, като сегашните му стойности са най-високите от 12 години насам, което се дължи предимно на оптимизма в промишлеността и търговията на дребно.
Полската компания "Тета" планира да навлезе на българския пазар
Полската компания "Тета", работеща в ИТ сферата, планира след придобиването на все още неизвестна чешка компания да продължи закупуванията на други в Словакия, Хърватия, Украйна и България, съобщи полската преса. Очаква се плановете да бъдат одобрени от акционерите, които ще гласуват за евентуалното набиране на 1.7 - 2.5 млн. евро.
Албания, Македония и България изграждат тръбопровод
Албания, Македония и България одобриха тригодишното изграждане на тръбопровода Бургас - Вльора, който ще минава през трите страни, предават албанските медии. Тръбопроводът ще пренася каспийски нефт от Бургаското пристанище до албанския Вльора. Албанският кабинет обаче все още не е взел решение дали тръбопроводът да свършва във Вльора. Ако проектът не бъде приключен навреме, трите страни ще обсъдят евентуалното му удължаване. Албания очаква годишната печалба от минаването на тръбопровода в страната да стигне 50 млн. долара.