Авиокомпаниите в ЕС са подобрили онлайн обслужването на пътниците

Авиокомпаниите в ЕС са подобрили онлайн обслужването на пътниците

Авиокомпаниите в ЕС са подобрили онлайн обслужването на пътниците
По-голямата част от авиокомпаниите, които продават онлайн самолетни билети в Европа са подобрили своите уебсайтове, съобщи днес пресслужбата на ЕК. Разликите в интернет сайтовете сочат, че те са започнали да се съобразяват повече с правилата за защита на потребителите. Разкритията са част от окончателния доклад от разследването на разобличаване на подвеждащи реклами и некоректни практики, продължилo 18 месеца в целия евросъюз.
Комисията първоначално откри пропуски в 137 от проверени 386 уебсайта. Оттогава 115 от некоректните сайтове са отстранили проблемите, посочени от ЕК.
Основните проблеми, които Комисията настояваше да бъдат поправени, бяха подвеждащи цени, особено когато някои цени са посочени без да включват данъци и допълнителни такси, както и предварително маркирани полета за допълнителни услуги като например застраховки.
Рекламата на някои спорни "специални оферти" също беше сред основните нарушения, посочени от ЕК. "Практики, използвани, за да привлекат клиенти с атрактивни оферти, които са с никаква или почти никаква наличност, са незаконни", заяви Комисията.
От общо 67 големи авиокомпании, проверени от ЕК, 52 са се съобразили със стандартите на Комисията или са в процес на изпълняване на изискванията й.
Шестнайсет компании, сред които Virgin Atlantic, Spanair, Iberia, Portugal's TAP, Finnair и Estonian Air, са покрили всички критерии и са обещали да поддържат високо ниво на защита на потребителите на уебсайтовете си.
Друга група от почти 40 компании, включително Bulgaria Air, са подобрили представянето си и са в процес на отстраняване на оставащи несъответствия. Част от втората група са също Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Alitalia, Czech Airlines, полската LOT, както и нискотарифните Ryan Air, Wizzair и Easy Jet.
Дузина други авиокомпании обаче не са реагирали на критиките на ЕК. Сред тях са Aeroflot, Olympic Airlines, Air Baltic и Turkish Airlines. Това е сигнал, че "те не проявяват достатъчна грижа" за потребителите, заяви по този повод еврокомисарят по защитата на потребителите Меглена Кунева.
В тези случаи топката е в ръцете на националните регулатори. Те биха могли да заведат дела срещу компаниите за подвеждане на потребителите или дори да затворят интернет сайтовете им.