Водещи технологични компании ще подобряват интернет пространството за децата

Коалиция от 28 водещи технологични и медийни компании, организирана от Европейската комисия, беше основана за изграждането на по-добра и по-безопасна интернет среда за децата, предаде пресслужбата на евроинституцията.
Приоритетите на обединението включват действия за улесняване на докладването за вредно съдържание, гарантиране на пригодността на настройките за сигурност към различните възрастови групи и предоставяне на повече възможности за родителски контрол. В същото време компаниите обещават да имат предвид нуждите на поколението, посещаващо интернет пространството на все по-ранна възраст.
Сред основателите на организираната от Еврокомисията коалиция са Apple, BSkyB, BT, Dailymotion, Deutsche Telekom, Facebook, France Telecom-Orange, Google, Hyves, KPN, Liberty Global, LG Electronics, Mediaset, Microsoft, Netlog, Nintendo, Nokia, Opera Software, Orange, Research in Motion, RTL Group, Samsung, Sulake, Telefonica, Teliasonera, Telenor Group, Tuenti, Vivendi, Vodafone.
Коалицията представлява кооперативна доброволна намеса. Еврокомисията очаква, че разработените от основателите й решения ще бъдат приети от все по-голям брой компании и приветства присъединяването на нови членове.
"Чрез новата коалиция на децата и на родителите би трябвало да се гарантират прозрачни и съгласувани инструменти за защита, които ще им позволят да се възползват максимално от виртуалния свят", заяви еврокомисарят по цифровите технологии Нели Крус.
Децата в Европа започват да влизат в интернет средно на седемгодишна възраст, показват данни на Еврокомисията. 38% от децата на възраст от 9 до 12 години в интернет заявяват, че имат профил в социална мрежа, независимо от възрастовите ограничения. Повече от 30% от децата в интернет влизат в мрежата от мобилно устройство, а 26% – от конзола за игра. |