Автоиндустрията опитва да избегне по-строги правила на ЕС за емисиите

Новите европейски правила за емисиите от превозни средства са спрени или забавени, заради натиск от засегнатата автомобилна индустрия, заявиха източници от Европейския съюз и активисти, цитирани от "Ройтерс".
В плана за подкрепа на автомобилния сектор, публикуван миналата седмица, не се споменава нищо за регулациите относно въглеродните емисии на тежкотоварните автомобили или обозначенията за въглероден диоксид, които да ръководят клиентите при избора им.
"Изглежда, те отново ще бъдат пропуснати", заяви източник от ЕС, пожелал анонимност. В доклад от октомври, видян от агенцията, който целеше да направи автоиндустрията конкурентоспособна, иновативна и устойчива, се вижда, че частта за емисиите от тежкотоварни автомобили и обозначенията за въглероден диоксид, е премахната.
Тези два елемента липсват и от работната програма на Европейската комисия за 2013 г. Еврокомисарят по климата Кони Хедегор обеща в началото на мандата си през 2010 г. да се заеме със стандартите, които според нея не са достатъчно строги, и направи предложение за затягане на целите за емисиите от автомобили до 2020 г. през юни.
Целите за 2020 г. трябва да бъдат допълнени тази година, но източници от ЕС са на мнение, че тази стъпка не се очаква до първата половина на 2013 г. Според тях забавянето ще доведе до отлагане и на дебата за по-амбициозните цели в бъдеще.