Европейския център за развитие на професионалното обучение търси директор

Управителният съвет на Европейския център за развитие на професионалното обучение (Cedefop) търси да назначи директор. Той се назначава като срочно назначен служител от степен AD 14 за срок от пет години, който може да бъде подновен еднократно. Избраният кандидат ще бъде назначен с изпитателен срок от шест месеца.
Cedefop е европейска агенция, съдействаща за развитието на професионалното образование и обучение в Европейския съюз. Тя извършва стратегически проучвания и анализи, и подпомага разработването и прилагането на европейската политика в областта. Седалището ѝ е в Солун, Гърция, а работният език е английски.
Директорът има следните задължения:
- да ръководи и управлява Cedefop, както и да изпълнява решенията на управителния съвет,
- да разработва и прилага стратегията и работната програма на Cedefop,
- да подготвя дейностите на управителния съвет и да се отчита пред него за управлението на Cedefop,
- да гарантира качеството на работата на Cedefop,
- да отчита пред бюджетния орган и Европейската сметна палата бюджета на Cedefop и да носи отговорност за изготвянето и прилагането на бюджета, както и за доброто финансово управление и вътрешен контрол, и други.
Изисквания
Кандидатът трябва да е гражданин на държава членка на Европейския съюз.
Освен това се изисква:
- да притежава образователно ниво, което да отговаря на завършен университетски курс, удостоверен с диплома, когато редовният курс на висше образование е четири или повече години,
- или да притежава образователно ниво, което да съответства на завършено университетско образование, удостоверено с диплома и съответен трудов стаж от най-малко една година, когато редовният курс на обучение в университета е най-малко три години (този едногодишен трудов стаж не може да се включи в изисквания по-долу трудов стаж след дипломирането),
Задължителен е придобит трудов стаж след придобиване на степен за висше образование, еквивалентен на най-малко 15 години работа на пълен работен ден, както и най-малко 5 години трудов стаж на висша управленска длъжност, включваща отговорност за управление на персонал и финанси.
Изискват се също задълбочени познания по един от официалните езици на Европейския съюз и задоволителни познания по друг официален език на ЕС.
Кандидатстване
За да бъдат валидни заявленията, кандидатите трябва да представят мотивационно писмо, автобиография и попълнен и подписан формуляр за кандидатстване, публикуван на интернет страницата на Cedefop. Формулярът трябва да бъде попълнен на английски език.
Директорът се назначава от Европейската комисия, като за целта управителният съвет на Центъра представя списък на кандидатите. Процесът на подбор ще включва разглеждане на заявленията, последвано от серия от събеседвания и тестове.
Краен срок: 25 януари 2013 г.
Допълнителна информация
Подробности можете да намерите в Официалния вестник на ЕС, брой C 370 A от 30 ноември 2012 г.