За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
boevbisser
Рейтинг: 2310 НеутралноЕми браво, така става като повече се работи с разумни хора и по-малко калинки и като по-малко се краде. Въобще Бургас е пример за добре управлявана община, а кметът Николов - за успешен градоначалник.
Нямаше да е лошо да има повече такива и на други места.
Илиана
Рейтинг: 514 ЛюбопитноБургас успява да модернизира градския си транспорт благодарение на факта. че кметът му - Димитър Нинолов е пръв заместник на Боко в партията МУ! Затова Бургас изпреварва Варна, въпреки че. винаги преди това е било обратно.
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноЗвучи и изглежда много добре. Браво на бургаската управа!
hamiltonf
Рейтинг: 3823 ВеселоИ във Варна така, почти...
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБЧитател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#2] от "ili71":
В Стара Загора също има много подобрения на обществения транспорт, макар че кметът Тодоров не е заместник на Борисов.
дерибеев
Рейтинг: 1427 НеутралноДо коментар [#2] от "ili71":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васили просто противно на очакването има автори които не мразят града си .... за разлика от "автор" отразяващ Варна
pag
Рейтинг: 279 ВеселоМалиии, направо недоумявам как такава статия се е промушила покрай редакционната политика. На дежурния редактор ще му късат ушичките днес.........
Culus capitem delithamiltonf
Рейтинг: 3823 НеутралноДо коментар [#6] от "дерибеев":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБКакво значи "да "мразел" града си", след като всички критични материали са подкрепени с достатъчно доказателства, и няма едно нещо свършено като хората?!
gozambo
Рейтинг: 761 НеутралноКой махмурлия пусна тази статия в рубриката "Свят"?
БМЗ
Рейтинг: 826 НеутралноА в София кога?
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Кога ще се въведе справедлив форма на таксуване? Не може за 2 спирки и за 10 цената на билета да е една и съща.
Кога ще се сложат кондуктори, които да следят за нередовни пътници, както и за дисциплината в ППС-то? Щото всякакви съм ги виждал в СКГТ - пияни, луди, насрани, клошари, кресливи мангали...
Няма как хората да ползват градски транспорт, ако не е на нужното ниво. И няма как автомобилите и смога да намаляват, ако градския транспорт не е на нужното ниво и хората си предпочитат колите.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2941 НеутралноДо коментар [#10] от "БМЗ":
В Габрово кондукторите от 15 години са в автобусите и въпреки, че само 4,76% от габровци те ползват градският транспорт билетчетата са по 1 лев и 70 стотинки и има години дето е на печалба. Та затова се чудя в огромният софийски пазар защо не се слагат кондуктори и билетът да е по лев.
gmalinov
Рейтинг: 721 ЛюбопитноЕвала на бургазлии, за завиждане са си. В последните години града наистина дръпна много напред и честно казано е доста по-приятен за живеене от София.
GMMolossian
Рейтинг: 62 НеутралноБраво!
Panta rhei....Могло значи :)
zhivko6461
Рейтинг: 912 НеутралноДо коментар [#11] от "mpq24607239":
Непрекъснато се сблъскваме с много парадокси. С някои свикваме, с други се съобразяваме. Реалности...
Виновно е географското положение.
amr47488125
Рейтинг: 57 Неутрално"Бързата " линия не е особено бърза, "бавните" линиии са на 20 минути, транспортната схема в началния си вид беше много неудобна за жителите на града, та се наложи да добавят още линии, което оскъпявя транспорта и е във вреда на Бургасбус, прословутото отопление на спирките през зимата срещу заледяване го няма, до красивата автогара Юг не можеш да спреш с личен автомобил или такси и хората са принудени да тътрят багажите си по 200-300 метра...Иначе, да автобусите са комфортни, по спирките има табла от които да видиш кога идват и да прецениш дали ти се чака или да си вземеш такси(или да ходиш пеша :-) )
Judjuk
Рейтинг: 2384 Неутрално"Затова Бургас изпреварва Варна...."
JudjukДо коментар [#2] от "ili71":
Изпревари я. Във Варна билетчето е 1,0 лв. в Бургас е 1,5.
Phaeton.
Рейтинг: 1366 НеутралноПолзвал съм градския транспорт в Бургас . Веднага се забелязват няколко неща- има контрольори във всеки автобус, които следят за реда , помагат на майки с колички и възрастни хора. Рампите на спирките са направени така, че нивото им да е на нивото на спрелия автобус. Много лесно бебешка и инвалидна количка влиза и слиза от автобуса. Всички имат електронни карти. Има карти за ученици, пенсионери, инвалиди . Обикновената карта се зарежда с избрана сума и важи ДОКАТО сумата се изчерпи. А не за някакъв срок ! Има промоции, които свалят цената на пътуването до 1, 20 лв. , като може да се сменя линията безплатно в рамките на 45 мин. Снабдяването с карти става лесно на няколко места в града . Можеш да платиш с кредитна карта, може и онлайн да си заредиш картата. Освен обикновените има и бързи линии - т.н. надземно метро. Автобусите са модерни и чисти, текат електронни ленти с информация за спирките и прикачванията , гласови съобщения, монтори с актуална информация и новини от транспортната компаниа , реклами и т.н. НЕВЪЗМОЖНО Е ДА ИМА ГРАТИСЧИИ ! Всеки автобус се следи с Джипиес и при инцидент веднага каца полиция. Бургазлии са вежливи и ведри хора, не съм виждал пияни, дрогирани и опасни пътници, напротив- отстъпват места на възрастни и бременни жени. Автобусните спирки са инженерно постижение. В София такива няма . Освен улеснения достъп- рампи за инвалиди, грапава настилка против поледица, седалки за чакащите, красиво оформление със панорамни снимки от Бургас и флората и фауната на Бургаските езера , портрети на известни бургазлии- поети, писатели, артисти, оперни певци , художници и музиканти, на спирките има и ел. табла с информация за всички линии, прикачвания и текущо разписание с точност до минута . Специално приложение на транспортната компания позволява онлайн да видиш кога е следвашия автобус. Честито на бургазлии !
БМЗ
Рейтинг: 826 ВеселоДо коментар [#17] от "faeton.":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Данчето трябва да иде на стаж в Бургас. Ако я преизберат тоест.
Кортик
Рейтинг: 2250 НеутралноВ София опростачването на транспорта върви с ускорени темпове. Циганите пътуват групово и агресивно демонстрират превъзходство над редовните българи. Необходимо е назначаване на кондуктори в няколко линии завладяни от циганите(автобус 83, 102, 111) и ситуацията ще тръгне към подобряване.
Червена линия, червен картонРоси
Рейтинг: 5672 Неутрално"в модернизирането на бургаския транспорт са инвестирани 131 млн. 181 хил. лв, като 71% от финансирането е от европейските фондове, 12.5% е националното участие и 16.5% от тази сума е финансово участие на Община Бургас."
Колко , от останалите градове в страната са получили подобно финансиране, като изключим Варна и София?
dohco
Рейтинг: 660 ВеселоТри от четирите снимки на автобуси не са закупени по проект "Интегриран градски транспорт"... иначе добър ПР.
Най-добрите неща в живота идват безплатно...Смея да твърдя, че Бургас преди имаше най-добрия и удобен градски транспорт. Имаше...
За спирките на цената на двустаен в центъра нищо не пише, за качеството на асфалта в буслентите, които са на коловози като за ЖП транспорт не се споменава...
man_un
Рейтинг: 707 ВеселоОт Русе:
-Давай газ за Бургаз...
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноАма за Варна не е проблемът,че не са изхарчени парите, а че след като са изхарчени - няма нищо срещу тях!! Т.е. ти искаш да кажеш, че ако Портних е заместник на Бойко и щеше да работи билетната система, щеше да е опъната контактната мрежа на тролеите, щеше да има бус ленти и БРТ коридор ли?
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноВсеки, който е с акъла си и познава Варна би мразил това, което е тя в момента! Всеки, освен някой гербер. Нима е нормално разни българо-руски мафиотски структури да се подвизават с десетилетия, да няма промишленост, но да се крадееееееее.....
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноАлоууу какви кондуктори бе изостанал! Идеята е да се кара на карти, а не на билети! И недей се прави на ощипан толкова, щото за 4 лв да се возиш цял ден на каквото ти скимне го няма никъде в тая държава! Или ако го има, може да включва само автобуси, а не цялата палитра....
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноВ Габорово няма градски транспорт! Таня Христова досъсипа всичко и най-вече тролейбусния!
Какви кондуктори те гонят!!! За какъв чеп са?! Кой нормален човек в СОфия кара на билети, освен инцидентно пътуващите? Трябват повечко контрольори само щоо хората карат с карти.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноСтига приказва глупости! Електронна система се изгражда в момента! Къде ще сравняваш софийските мащаби с бургаските!?
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноНа феновете на кондукторите тук да кажа, че тези кондуктори искат заплати и осигуровки. За София даречем брутна 1000 лв и още 200-250 лв. осигуровки за сметка на работодателя. Смятай колко са автобусите, тролейбусите, трамваите като бройка и сложи един допълнителен разход на всяко от 1250 лв. Далече не съм убеден, че ще е голяма файдата от билетчетата имайки предвид , че 20-30% някъде пътуват само с билети , от които 20-30% да не си купувяат билети 10-15%.
Хриси
Рейтинг: 1366 НеутралноФакт е, че аз по-хубав градски транспорт от бургаския не съм ползвала в България. В София можем само да си мечтаем за такъв.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Незнайко
Рейтинг: 2963 НеутралноДо коментар [#2] от "ili71":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНе става само с папкане, трябва и акъл!!!
И истинска работа.
Phaeton.
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":
" Алоууу какви кондуктори бе изостанал! Идеята е да се кара на карти, а не на билети! "
Грешиш !
Както казах, бургазлии масово имат карти и пак има кондуктори ! Кондукторите са снабдени с едни машинки, които проверяват дали си чекирал картата си на специални терминали в автобуса. Тези машинки ти казват още колко пътувания имаш, кондукторите ти напомнят, ако лимитът ти изтича, машинките отчитат също , ако сменяш линията в рамките на 45 мин. и не те таксуват пак !
Хората са изчислили , че по- ефективно е да има кондуктори , отколкото гратисчии !
Резултатът е , че Бургасбус излезе на печалба .
zhivko6461
Рейтинг: 912 НеутралноКолко от останалите градове са кандидатствали с проект? Колко от градовете с неодобрен проект могат да го предложат за публичо обсъждане и да оспорят отрицателната оценка?
shisharko
Рейтинг: 375 НеутралноПърво, браво на бургазлии!
Но като го чета това ми става жал за Варна. Че там парите пак са усвоени, но резултати никакви!
БМЗ
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Аз съм да се изгради система на принципа "който ползва плаща". Примерно возиш се 2 км - плащаш за 2 км, возиш се 10 км - плащаш за 10 км. Така е справедливо.
Това с годишните карти и еднодневните билетчета по 4 лв си е цоциализъм, а не справедливост.
Работата на кондуктора е не толкова да продава билетчета колкото да гледа да няма гратисчии и нарушители на реда в обществения транспорт.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноТова да не е отчетния доклад на бенефициента? :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertkubrother
Рейтинг: 225 НеутралноВ София има около 800 коли на ГТ, при общо разход на кондуктор от около 1300лв (850лв нетна заплата, без стажа), месечният разход за дружеството ще е 1млн.лв. Т.е. на месец кондукторите ще трябва да ловят 650 000 гратисчии и да ги глобяват, това прави по 21 666 човека на ден, при 8ч раб. ден - 2700 на час, по 45 гратисчии на минута. Това, при положение, че всеки заловен си плаща глобата.
Може би и сега има достатъчно кондуктори, но като се движат по 2-3 всичко се обезмисля.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноПърво не виждам смисъл месечна или дневна карта, тоест такава , която е за период от време да трябва да се чекира. От какъв зор ще я чекирам, като е дневна,месечна, тримесечна или годишна?!
Второ не можеш да сравняваш автобусчетата и тролеите на Бургас като бройка с броя на превозните средства в София. Съгласен съм, че има нужда от повече контрольори в София, но не и от кондуктори, които да се търкалят в превозното средство непрекъснато.
В София дневната карта до голяма степен прави ненужно билета да е за време, освен в един много малък процент от случаите. С дневна карта от 4 лв не виждам масово за какво трябва билета ми от 1.60 да ми важи примерно още няколко минути. 1.60+1.60 за връщане = 3.20. Голямата файда дето ще съм спестил 80 ст. спрямо дневната карта. Ползата е само за случайни и инцидентни пътувания , които са много малък процент. Да не говорим, че при 50 лв цена на картата за месец не си заслужава и с дневни карти да се занимаваш.
DS
Рейтинг: 761 ВеселоМи това е направено с умисъл - да не се изкушават водачите на автомобили да навлизат в буслентата! Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноКато варненец мога да кажа - евала на бургазлии. Бургас видимо дръпна в последните 10 години. А Варна буксува не едно място.
Ето това е разликата между кадърно и некадърно управление. Ако така продължава след 20 години Варна и Бургас ще изглеждат все едно са в различни държави.
И така богатите държави са станали богати - щото са имали качествени управници.
Калпавото управление излиза много скъпо.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноНе съм съгласен изобщо. Градския транспорт не е такси!!!!!
Трябва да се плаща на километър, ако аз избирам маршрута. Откъде на къде обикалящите автобуси с цел събиране на пътници ще е справедливо да им плаюам на километър. Аз пък твърдя, че в София е много добре измислено всичко относно цените към момента. В София кусурът са разредените времена на метрото в почивни дни, както и разредените времена на някои автобусни линии. Както и несъгласуването на времената с метрото.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноДискусията за кондукторите е малко смешна.
На Запад са измислили просто решение - всички пътници се качват от първата врата. Там ги проверява шофьора. А слизат от следващите врати.
Ако някой се опита да се качи от задните врати шофьорът просто казва по уредбата - "Пътникът дето се качи отзад да мине отпред за да му проверя билета". И докато пътникът не го стори автобусът не тръгва. А ако се забави с повече от 3-4 минути шофьорът вика транспортна полиция (а тя идва до 15 минути). Така е в ЮК. Така е и в ред други страни - напр. Испания. В Германия съм виждал такава система в междуградските автобуси.
Просто и ефективно. Няма заплати за кондуктори. И всички си плащат.
Недостатъка е, че на всяка спирка се стои около минута-две по-дълго щото всички се качват само през първата врата. Но това е бял кахър и никой не протестира.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноСъшо така в Бургас и София (за Варна да не говорим) трябва да се увеличи тежестта на електротранспорта. В София се закриха покрай метрото много трамвайни линии, а не се създават нови. Например липсата на трамвай в Младост е крайно идиотско, както и в студентски град и Дървеница, Дианабат. В Бутгас две тролейбусни линии не са достатъчни имайки предвид автобусните като бройка. Във Варна освен нови тролейбусни, си плаче и за релсов транспорт, някакъв среден между метро и трамвай.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноДо коментар [#43] от "Николай Николов":
Също във всеки автобус (поне в Лондон) има камери. Така, че ако някой реши да буйства много бързо се сдобива с присъда. Щото идва полиция, а после съдът просто гледа записа.
Лесно и просто.
Капабланка
Рейтинг: 570 НеутралноДо коментар [#10] от "БМЗ":
Докато хора, като Фандъкова са кметове и докато партии, като ГЕРБ управляват - няма да се оправи нищо.Разбира се, че БСП или разните му там патриоти-идиоти, също не са решение.
Трябват хора, които искат да променят нещо към по-добро, вместо да са лоялни на насоките на партията!И да не мислят за собственото си благосъстояние, а за това, че са назначени за даден пост от нас, за да си вършат работата.А тя е - да работят за всички нас, както именно ние им плащаме.
В София положението върви от зле на по-зле.Само погледни автобусите и тролеите!Положението е по0добро само при трамваите и то по отделни линии!Метрото е сравнително ново, развива се и там е ОК, макар, че не е нормално влаковете да се движат на по 10-14 мин. интервал, уж в ненатоварени часове.В столиците на други европейски държави, интервалът е максимум 8-10 мин в ненатоварени, а иначе - 3-4 най-много.И спирките са по на често и на места, където е удобно на хората, а не на строителите, построени!!!
С кондуктори едва ли ще се оправи нещо.Трябва система електронна и както е почти навсякъде - от предна врата се качва, от задна - се слиза.Но за това са нужни нови автобуси, по-често да се движат и да се спазва разписанието.А тук опираме и до останалите водачи на пътя, до създаване на бус ленти не за сметка на колите, а разширяване на платната, както и до органите - КАТ и полиция, камери с които да се установяват нарушителите и своевременно събиране на глобите!!!
Изобщо - в близките 50 години - не чакай!!!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#43] от "Николай Николов":
Е то тука се стои също, ама по светофарите щото липсва организация даваща предимство.
Моето мнение е някъде по средата. Според мен, пансът да те проверят контрольори ако е близък до 50%, напрактика означава, че не си заслужава да има гратисчии.
Toni Bonboni
Рейтинг: 505 НеутралноБургас е много много красив град
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#46] от "Капабланка":
Е какво им е зле на тролеите в София? Зле е, че няма шофьори , но това косвено касае пътниците.
kirile
Рейтинг: 225 ГневноЗащо не пише, че това е платена статия (реклама) и Дневник не носи отговорност за нея?
За съжаление реалната ситуация няма много общо със написаното.
kkl38598034
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#17] от "faeton.":
Глупости. В транспорта в Бургас са си същите хора като навсякъде. Лъди има колкото искаш. Нередовни пътници също. Полицията не се занимава с тях. Контрольрите надуват главите на всички с караници по цял ден, винаги има по някой нередовен пътник или луд който не могат да изгонят. По пиковите часове контрольорите се бутат просташки за да обходят автобусите. Билетите са скъпи. Картите а поименни и всичко се следи, кой къде и кога, после тази информация се продава. Автобусите макар и нови не са с нищо по добри от старите. Новите линии бяха оптимизирани за учениците главно да ходят по училищата, а затрудняват работещите значително.
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#34] от "shisharko":
Странно, 100-те нови автобуса /без тролейте/, които се движат из Варна, сигурно са някаква илюзия на окото.
Phaeton.
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#38] от "kubrother":
Мисля обясних, че идеята за кондукторите е да НЯМА гратисчии, а не заплатите да се избиват от ГЛОБИ!
ВЪПРОС НА КАЛКУЛАЦИЯ!
Phaeton.
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#43] от "Николай Николов":
Това с качването само от предната врата и слизане от другите го пробваха в Бургас, но не се получи!
Една количка да има и обърква сериозно нещата! А ако са повече?
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноНе са илюзия! Те са единственото реално направено - почти!
kapitan_laino
Рейтинг: 356 ЛюбопитноЕ на запад как работи? Да не би да няма колички там?
encor3
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#55] от "Oleg Shishmanov":
Интересно е ,че никой не сравнява факта, че за 1-та фаза на ИГТ Варна бяха отпуснати 114 млн. лева + 6,5 млн. за новите 15 автобуса отиваме на 120.5 млн. при отпуснати 131 млн. за Бургас по информация от статията. За градове с разлика в населението от порядъка на 100-150 хиляди души.
TheRedOne
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#23] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#24] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#26] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#27] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#28] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#39] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#42] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#44] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#47] от "Oleg Shishmanov":
До коментар [#49] от "Oleg Shishmanov":
https://www.youtube.com/watch?v=p0go-UN1x3g
БМЗ
Рейтинг: 826 НеутралноА какво пречи да е?!
Ако си избрал да живееш на чист въздух в Бистрица, то си има цена, плащаш си. Не виждам защо тоя дето пътува 3 км да плаща горивото на тоя дето живее на 13. Някаква уравниловка се получава. Затова всеки да си плаща според ползването.
Сега за качването са през първата врата. По принцип това е идеалният вариант, но при условие, че автобусите са къси и много на брой. Така шофьора наистина може да контролира билетите. Това обаче означава нова подмяна на автопарка, което в София няма как да се случи, имайки предвид закупените нови съчленени автобуси през последните години. Как си представяте в трамвай №5 пътниците да се качват само от вратата на ватмана? И оня да гледа дали през останалите 4 врати няма да се намъкне някой, пък и да ходи да го търси след това. Няма как да стане технологично.
Затова, кондуктори. Заварено положение, но това е работата в София. "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
Цецо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#32] от "faeton.":
Covid live matter. Stop the genocide.Що ли по света не наблягат на кондуктори? Ми за да не плащат по 2 заплати. Контрольорите са достатъчни. Особено ако държавата спре да толерира наглостта на мургавите. Което е невъзможно защото те са използвани от управляващите за други цели.
Цецо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#35] от "БМЗ":
Covid live matter. Stop the genocide.По тъпа система от това няма. И по света се прилага само в грамадни градове. Като Лондон. но и за там е тъпа.
Морски
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#15] от "amr47488125":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Напълно съгласен. Единственото хубаво на програмата са новите автобуси.
Новата транспортна схема е пълно фиаско. Явно е проектирана от външни за града хора които са вземали решения само като са гледали картата.
"В центъра на Бургас вече преминава само бързата транспортна линия и тролейбусният транспорт." - Най-глупавото решение. За всички останали линии единствената допирна точка е спирката на ЖП гарата, която не е много в центъра.
В резултат от Мол галерия до центъра са ти нужни мин. 40 мин ако комбинираш автобус с ходене пеша. Ако тръгнеш пеш ще стигнеш за 30.
Автобуси 12 и 13, най-използваните навремето, сега пътуват полупразни.
Поставиха бус ленти, които почти не ускоряват пътуването с автобус, където може и където не може (на улици с 2 ленти в посока едната стана бус лента). Заради 2 бързи бус линии объркаха най-натоварените кръстовища и чакането на тях се увеличи от 60 на 90 сек. Това заедно с бус лентите и отнемането на удобните автобусни връзки до центъра за големи части от кс. Славйков и кс. Изгрев доведе до увеличение на трафика и целогодишни задръствания в пиковите часове.
Така че резултатите от програмата за интегриран градски транспорт звучат добре на хартия, но на практика са пълно фиаско - "Хотели как по лучше, а получилось как всегда". Задръстени улици, по-мръсен въздух, липса на места за паркиране, по-неудобен, но за това пък по-скъп транспорт.
Показателно е че дълго след пускането на новата транспортна схема, беше почти невъзможно да се поръча такси по телефона - толкова за "удобните нови линии"
Надявам се че общината ще узрее и ще върне автобуси 11 и 12 в центъра - за да станат колите там по-малко.
Морски
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#15] от "amr47488125":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Напълно съгласен. Единственото хубаво на програмата са новите автобуси.
Новата транспортна схема е пълно фиаско. Явно е проектирана от външни за града хора които са вземали решения само като са гледали картата.
"В центъра на Бургас вече преминава само бързата транспортна линия и тролейбусният транспорт." - Най-глупавото решение. За всички останали линии единствената допирна точка е спирката на ЖП гарата, която не е много в центъра.
В резултат от Мол галерия до центъра са ти нужни мин. 40 мин ако комбинираш автобус с ходене пеша. Ако тръгнеш пеш ще стигнеш за 30.
Автобуси 12 и 13, най-използваните навремето, сега пътуват полупразни.
Поставиха бус ленти, които почти не ускоряват пътуването с автобус, където може и където не може (на улици с 2 ленти в посока едната стана бус лента). Заради 2 бързи бус линии объркаха най-натоварените кръстовища и чакането на тях се увеличи от 60 на 90 сек. Това заедно с бус лентите и отнемането на удобните автобусни връзки до центъра за големи части от кс. Славйков и кс. Изгрев доведе до увеличение на трафика и целогодишни задръствания в пиковите часове.
Така че резултатите от програмата за интегриран градски транспорт звучат добре на хартия, но на практика са пълно фиаско - "Хотели как по лучше, а получилось как всегда". Задръстени улици, по-мръсен въздух, липса на места за паркиране, по-неудобен, но за това пък по-скъп транспорт.
Показателно е че дълго след пускането на новата транспортна схема, беше почти невъзможно да се поръча такси по телефона - толкова за "удобните нови линии"
Надявам се че общината ще узрее и ще върне автобуси 11 и 12 в центъра - за да станат колите там по-малко.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноВ Лондон с количка съм минавал през предната врата.
Но с по-големи колички (например сдвоени колички за 2 деца) е трудно - те се качват от втората врата (тя е доста по-широка). Не е кой знае какъв проблем - майките просто минават след това при шофьора да си покажат картата.
В Лондон така работят автобусите. А това е град с над 6 милиона жители. Щом в Лондон тая система работи не виждам защо да не може да работи в Бургас (или всеки друг БГ град).
sten_p
Рейтинг: 124 НеутралноПо отношение на кондукторите, българите не обичат да плащат за градски траспорт, затова този подход с човек на място само за билети и контрол е единствения начин да си събират парите от билетите.
Цецо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#59] от "БМЗ":
Covid live matter. Stop the genocide.Щото не е. И има съвсем друга функция. А кондукторите са съвсем безумна идея. Освен да правят допълнителна блъсканица, както е и в провинцията.
БМЗ
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#61] от "Цецо":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Ама тогава ревете, че хората не слизали от колите. Ами как ще слизат, като в градския транспорт има куп проблеми.
Докато градския транспорт изпълнява социална функция и се плаща "на око", софийския смог няма да изчезне, а с новия внос дизели само ще се задълбочава.
На мен примерно ми беше писнало да се разправям с отрепки, луди и цигани. Да не говорим за хигиената. И спрях да го ползвам.
Морски
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#32] от "faeton.":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.В статията не се казва, че са на печалба.
Отделно за малък град като Бургас 1.50 за билет е доста. Акос се комбинирате 2 души от повечето части на града до центъра с такси ще ви излезе почти същото.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноПрав си - в Лондон съчленени автобуси няма. Та контрола е по-лесен. Другото е, че по-късите автобуси са по-маневрени.
Изхода е - на заварените дълги автобуси да сложат кондуктори.
А от тук нататък да купуват не-съчленени автобуси. За 20 години автопаркът би трябвало да се подмени така с времето на повечето линии ще могат да минат на системата "качване само през първа врата".
zle_platen_trol
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#63] от "Морски":
Всеки си има право на мнение. Аз пък смятам, че новата схема е далеч по- удобна и обслужва повече хора от старата. Да каже, че в Бургас има задръствания може само някой селяк, който не е стъпвал по- далеч от странджанското си село. Набиите си го в главите най- после, пет минутки престой не е никакво задръстване. Задръстванията в Бургас са такива,че в час пик от край до край града се минава за половин час максимум. Не ги дрънкайте тези глупости, че софиянци ще се задавят от смях.
tribiri
Рейтинг: 605 НеутралноВ Бургас сигурно и пейките са пи-еФтинки щото кметът не си е купил мезонетче с гаражчета и персонален асансьор.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!БМЗ
Рейтинг: 826 ВеселоДо коментар [#66] от "Цецо":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Еми тогава подменяме големите трамваи с малки и ватманите почват да проверят пътните на първата врата.
Колко стотин милиона лева са това?
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноНо пък в Лондон много от автобусите са дву-етажни. Т.е. събират също толкова пътници като по-дългите съчленени автобуси, при все, че имат само 2 врати.
Измислили са го англичаните.
Т.е. решение има. Стига да го искаме.
Апропо, и в Скопие сложиха двуетажни автобуси по някои линии.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноПросто ги използваме докато ги има. Новите съчленени автобуси в София са малко (я има 150-200, я не).
Няма да ги хвърлят - просто ги ползват и с течение на времето да ги заменят с по-къси.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#59] от "БМЗ":
Значи по твоята логика СО стимулира да се живее от всички в центъра?!
Това не нито разумно, нито правилно! 2 млн. души няма как да се набутат в центъра.
мики маус
Рейтинг: 2460 Неутрално"Според директора на "Бургасбус" – инж. Петко Драгнев, основното предимство фирмата-превозвач да е общинска, е отговорността, която носи общинската власт за всички граждани.."
Аха!
Значи можело и да стане, но трябва да има желание и нещо между ушите, а не да се мисли основно за трудоустрояване на "наши хора". Справка - същият проект във Варна.
И още една мантра беше разбита - "държавата е лош стопанин".
Цецо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#67] от "БМЗ":
Covid live matter. Stop the genocide.С твоите предложения съвсем няма да слезнат. А хората не слизат защото много от тях нямат избор. поради липса на детски градини, ясли и училища. Което никак не е свързано с градския транспорт. За това и разширяването на метрото не води до намаляване на трафика.
мики маус
Рейтинг: 2460 НеутралноДо коментар [#63] от "Морски":
Морски, тези работи, дето си ги описал, пратил ли си ги и на общината с молба за коментар или просто тук намираш отдушник на страданията си?
kubrother
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#53] от "faeton.":
И какво като няма да има гратисчии, ако цената на това е по-високи разходи от загубите от тези гратисчии сега? С последните няма да се справи никой - с единичните може, но с групите от по 3-8 човека - никога, ще се стигне до бой, а тогава трябват не кондуктори/контрольори, ами полиция. Статията е добър ПР, и в София, ако се возиш само в метрото всичко ще е цветя и рози.
мики маус
Рейтинг: 2460 Неутрално[quote#73:"Николай Николов"][/quote]
Ние със Скопие не можем да се мерим. Те са световна столица, като Лондон и на тях им приляга.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноТрябва да се търси икономическа целесъобразност, която да сложиш в София още един човек във всяко превозно средство не води до целесъобразност. Примерно ако са (казвам го на посоки) 300 автобуса в София, 100 тролейбуса, 200 трамвая + метро - това е разход от над 1 млн лева на месец или прави по 12 млн. на година.
БМЗ
Рейтинг: 826 ВеселоДо коментар [#75] от "Oleg Shishmanov":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Никой не е казал да се набутат в центъра. Но който ползва трябва да плаща.
Ако не искаш да плащаш за скъпи билети до крайните квартали на София, купуваш/наемаш в центъра и пестиш от билети чрез ходене пеша. Ако пък ти е по-скъп чистия въздух, предвиждаш едно 200 лв за транспорт и пътуваш много.
Всяко нещо си има цена.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#82] от "БМЗ":
Еййй, много умно! И с цел екология ли в Бистрица, Бояна, Драгалевци и Симеоново наторяваш околната среда щото няма канализация?! Т.е. общината може да и струва скъпо да ме вози до Бистрица от една страна, но от друга страна не ми е направила канализация и пести от това. СЪщо така чрез моя автобус дето е евтин осигурява достъп до натровените си от липсата на чист въздух граждани от центъра до такъв в планината. Т.е. продължението на твоята логика е - аз щото дишам плащам скъп транспорт, обаче тогава ти слагам такса, ти като идваш да дишаш за сме квит!
Това са глупости! Хората трябва да са солидарни както е в момента! Моя евтин транспорт с който ходя на работа през работно време е евтин и за теб през почивните дни - за да се заредиш с енергия! Не случайно Столична община свършва на няколко километра от Самоков след Железница.
БМЗ
Рейтинг: 826 ВеселоДо коментар [#81] от "Oleg Shishmanov":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Парите може да дойдат от спестените глоби на ЕС за чистотата на въздуха. Ако повече хора се возят в градския транспорт, въздухът няма да е толкова мръсен. Да, ама за да се качат на градския транспорт трябва да има подходящи условия, а не вътре да е някакъв селски бардак с мръсни седалки, лумпени дето си качват краката по седалките и простаци, на които научаваш интимния живот докато дрънкат по телефона.
Да не говорим пък колко дразнят гратисчиите.
goofy
Рейтинг: 77 НеутралноДоктор-оптимист и Доктор-песимист. Влезнал при първия:
- Докторе, боли ме сьрцето.
- Е, преуморил си се, ще се оправиш.
- Докторе, боли ме корема.
- Е, ял си нещо раэвалено, ще се оправиш.
- Докторе, малка ми е оная работа.
- Е, има силикон, има начини ще ти я направим по-голяма.
После влезнал при втория доктор.
- Докторе, боли ме корема.
- Язва, ще умреш до два дена.
- Докторе, боли ме сьрцето.
- Инфаркт, ей сега ще умреш.
- Докторе, малка ми е оная работа.
- За какво ти е голяма бе, да ти повдига капака на ковчега ли???
Та и при отразяването на развитието на някои наши градове в този сайт е същата работа.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#85] от "goofy":
ВИж сега, няма как да изпраскаш над 100 млн. лв срещу което да няма нищо качествено променено освен автобусите.
БРТ работи ли? - НЕ!
Билетната система работи ли? - НЕ. Само някакви билетчета се продавам по някои линии иначе всичко си е по старо му.
Има ли нови тролейбусни линии, като изключим 86 по старата мрежа и то след 100 жалби след повторното му спиране - НЕ!
Изобщо няма да говорим, че самата идея за БРТ е абсурдна, защото когато имаш нужда от бърза линия, то тя няма как да се намира насред движението, вътре в светофарите и да е наистина бърза. Ако ставаше така нямаше да има трамваи.
stem
Рейтинг: 225 НеутралноДа, има още неща за доизкусуряване и някои недомислици, които предизвикаха доста критики (да не мислят софиянци, че само те могат да са "граждански активни", поняко.га до издребняване - и ние можем!). Да добавя например "навесите" на някои спирки. Но като цяло прогресът е повече от очевиден, а Петко Драгнев си разбира от работата. Познаваме се отдавна - професионалист е човекът. Ако "Бургасбус" наистина излезе на печалба през 2019 г., браво! Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
pesheff
Рейтинг: 877 НеутралноБраво на Бургас, наистина дръпнаха в някои отношения!
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Мамин Ваньо надявам се да чете такива статии, че положението с ГТ в Пловдив е пълна трагедия...
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноГрадския транспорт на Пловдив спрямо 90-те години наистина е пълна трагедия! Без тролейбуси, с парцелирани линии между 10 частника. Самият факт, че някога бяха нужни съчленени автобуси, а сега не е достатъчен.
Май хубавото само, е че има климатици и са запазени автобусите.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#88] от "stem":
Поглрешно е да се очаква, че задължително градския транспорт на някой град трябва да е на печалба. То затова има сини, зелени и други зони, за да може да се получи обща система в целия град между всички видове ранспорт. Т.е. тези, които позлват личните си автомобили подпомагат другите чрез удобството да паркират в центъра на града. И понеже онова вече си е на чиста печалба по дефиниция, а градския траянспорт често хлътва с някой милион - то двете заедно правят една система на печалба.
DonKey Hot
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#20] от "Роси":
ум море, глава шамандураМоме, научете се да пишете програми и ще ви финансират. Вероятно сумата ще е по малка, но и мащаба ще е по малък се предполага.
primerno
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#43] от "Николай Николов":
В Германия вярно системата в автобусите е същата, но особено по натоварените спирки, където слизат и се качват по 20 човека никой не следи от къде се извършва качването и слизането. Единствено донякъде положението бива спасявано от факта, че ако те хванат без билет следва глоба и ако не я платиш ти се отразява на кредитния рейтинг. Но в България това е утопия.
Много хубаво описание но са пропуснали да СПОМЕАТ , че за миналата година Бургас бус беше 10 мил. на загуба. Относно интегрираната транспортна схема не казват нищо за скандално скъпите спирки по 50000 лв едната и за най скъпата спирка в българия - 0.5 мил. но това са дребни подробностиза усвояването на едни 120 милиона. Аре хаирлия да е.
canuck99
Рейтинг: 167 НеутралноСъгласен съм с теб. Красиви спирки и хубави автобуси, но маршрутите и разписанията са крайно неудобни. Затова бургазлиите предпочитат старата транспортна схема.
gost22
Рейтинг: 823 ВеселоТака го виждаш ти, ама от към превозвача, гледката е друга. Този дето се вози 2км го таксуват "на дребно" е цял билет, а онзи дето минава 10 спирки е "на едро" и ползва такава яка отстъпка, че билета му не мърда нагоре. За мен, въпреки че не съм превозвач, е справедливо с "на едро" и "на дребно"-то и билета да е еднакъв за всички. На който му се струва скъпо "цял билет за една/две спирки" да върви пеш или да ползва велосипед.
И както съм писал, кондукторите (а не контролите) оправят нещата с гратисчиите (и връзват бюджета на превозвачите), и заради това всички авантаджии реват срещу тях.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 823 ВеселоИма я икономическата целесъобразност, при това има и допълнителни ползи. Веднага се виждат едни 800 работни места. Веднага се виждат приходите от досегашните гратисчии, които за София ще са много над това дето си го представяш. Другите ползи са спасените от чупене и драскане седалки, което също орязва разходите по поддръжката. Отделно всичките неадекватни пътници остават извън возилата и останалите пътници пътуват нормално, което привлича още пътници. Мда, целесъобразно е това с кондукторите, ама пречи на авантаджиите та заради това се носят от десет кладенеца вода.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Peni Nikol
Рейтинг: 1667 НеутралноЧестито на бургазлии и да пътуват безаварийно.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 712 НеутралноЧудесно! Отговорните да бъдат назначени в БДЖ.
Ivan Nikolov
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#59:"БМЗ"][/quote]
НЯМАМ БРАТУШКИ И НЕ СЪМ ОСВОБОЖДАВАНТова може да стане само по линии където се качват по няколко човека .Да споделя и моят опит в Англия.Отивам на работа с автобус /двуетажен/само с една врата отпред до водача.Днес сутринта от моята спирка се качиха 11 човека и това отне няколко минути ,проверката става бързо,защото много малко хора си купуват билет директно от водача .повечето са с карти и електронни билети/показват жсм/Чекирането е пред водача на безконтактно устройство звуков и светлинен сигнал ,спирането по спирките е само ако звъннеш предварително и за качването също не спират ако не вдигнеш предварително ръка.Спирките са с информ. табла и пейки и навеси и удобства за инвалиди и колички.Самите автобуси са на възд.възглавница и се накланят към вратата при отварянето и освен че има и подвижни платформи.вътре камери ,безплатни вестници, букси за зареждане на моб.телефони и 220 волта контакти
ва