За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Antoni S
Рейтинг: 588 НеутралноОще напират да си внасят роби, щото местните им избягаха. Наглеци!
wnl03619584
Рейтинг: 8 НеутралноТака, така внесете си модовци и украинци да ви работят за без пари. :-(
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#2] от "wnl03619584":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Да де, ама молдовците и украинците за без пари, могат да си работят и там. Няма нужда да бият път до тук.
Коментирали сме го много пъти... Със заплати от 700-800 лева, хора и от Бангладеш няма да намерят. Могат да привличат хора, когато започнат да предлагат заплати между 1500 и 2000 лева, тоест около 1000 евро. Но за толкова пари и българите ще си стоят тук.
Petleshev
Рейтинг: 3002 Неутрално"... В момента вакуумът на работна ръка прави така, че растежът на възнагражденията изпреварва два пъти растежа на производителността на труда..."!
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Пълни, ама пълни глупости...! Защо тогава не си внесат високопроизводителни германци, австрийци или холандци? Нали проблемът им е в производителността? И никой не казва, как така наемат из Европа нископроизводителните българи, които в България не могат да посрещнат все по-високите изисквания на работодателите си? ;)
hifi hifi
Рейтинг: 225 НеутралноВсички дето коментират колко трябва да са заплатите, защо не направят фирми, да наемат хора и да им плащат по 3 или 5 бона (между другото има такива заплати в индустриалните фирми в Пловдив и то в производството, на инженери и специалисти)
А иначе по темата. Явно с или без достатъчно хора.. основно с частна инициатива и без помощ от държавата могат да се постигнат разултати.
shisharko
Рейтинг: 375 Неутрално"...политика за отваряне на трудовия пазар за внос на работници от страни извън Европейския съюз"
На практика, "от страни извън Европейския съюз" бизнесмените разбират Украйна, Молдова и прочие страни от съветския съюз и руската икономическа сфера на влияние. За справка, вижте бизнесите на Домусчиев, хотелите по черноморието, и пр.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 8 НеутралноГруба сметка показва, че производителността е около половината, а заплатите са 4 пъти по-ниски от средноевропейските. Кой прав, нека всеки да прецени сам...
hifi hifi
Рейтинг: 225 НеутралноПроблема не е в производителността, а в това че произвеждаме основно на ишлеме и продуктите произведени в БГ имат малка добавена стойност
1107a
Рейтинг: 156 НеутралноРазвитието на индустриалното производство изисква най-вече квалифицирана работна ръка. И ръстът може да не е само екстензивен, а и благодарение на по-високата добавена сттойност. Ама това боку не го знае, не го и интересува. защото от "инфраструктура", може да се краде МНОГО повече.
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#7] от "Котаракът на Шрьодингер":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Аха...! В Германия един шофьор кара два камиона едновременно, а работниците там са с по четири ръце. ;)
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#9] от "1107a":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Пита се, откъде да се намери квалифицирана работна ръка на която да плащат, като за неквалифицирана? Това е въпросът. ;)
traveler1
Рейтинг: 920 НеутралноПловдив няма дори нормален градски транспорт, всичко е на едни миризливи автобуси или леки коли, без електротранспорт, камо ли инфрастуктура, която да обслужва фирмите, гражданите и гостите на града. Околовръстното дори не е довършено от югоизточната част, като все още чакаме това да се случи. Да не говорим, че самото околовръстно е в отчайващо сътояние, чакащо ремонт вече не знам колко време, задръстванията сутрин и вечер са километрични, щото и преминаването през града е мъка стигаща до час ако минавате диагонално.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОГрада още от времето когато стана 250 хил души трябваше да има трамваи, вече трябваше да е с S-bahn, за да намалеят пътуванията от околните селища с автомобили, ама пусто като всички ефекти от работата на фирмите и хората се прибира в София, за града ни и инфраструктурата остава само средния софийски пръст.
Калник
Рейтинг: 824 НеутралноДа събират капачки! Щом кувьозите за недоносени деца се купуват с приходите от капачки, не виждам защо с местната инфраструктура трябва да е по-различно
puknatastotinka
Рейтинг: 131 ВеселоАбе, вместо да си внасяме работна ръка, не може ли да си внесем бизнес? Все пак добре е за растежа.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "Petleshev":
Разбира се, че не. Разликата идва от сравняването между коне и кокошки... Ханс сглобява автомобили, Иван слага кабелни обувки и няма как реално да сравниш производителността на двамата.
Иначе, ще дам реален пример, с абсолютно реални цифри в една и съща дейност. В два магазина на голяма немска търговска верига, със сходен обем продажби, печалба и абсолютно еднаква извършвана дейност, магазина в София е с 30% повече служители
Причината е не защото българите са по-мързеливи, а в това, че от Човешки ресурси са назначили няколко калинки в повече администрация, а и служителите, които опъват каиша са предимно възрастни, а те не са особено пъргави. Млади рядко се задържат... А заплатата е 950 лв в София и 1690 € в ,Берлин... тоест за едно и съща дейност се плаща у нас няколко пъти по-малко, близо 4 пъти, при 30% по-ниска производителност..
raytcho
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#12] от "traveler1":
Градския транспорт на Пловдив е в пъти по-уреден от софийския такъв...
И в 21 век да говорим за трамваи е несериозно - вече има производство на електрически автобуси и в скоро време и много по-лесно ще се заменят съществуващите автобуси с електрически.
А тролейната мрежа си седи, защото е частна собственост и лявото колело,което я притежава, използва всякакви процедурни врътки в съда за да се запази ........
В София може и да си мислите, че сте център на вселената, но ФТ писаха преди време, че в града се произвежда 12% от БВП на страната
T
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#16] от "raytcho":
много си далеч от истината, майна! Специално пък за градския Ви транспорт с тия щъркели- разсмивате цяла България, за висящите жици и липсващ електротранспорт- няма какво да говорим! Ама защото частната инициатива в Пловдив е "свещена крава" и затова и всичко е едно такова полу-направено/измислено!
И не си мисли че Пловдив е центъра на вселената, до Пловдив даже и нормален влак няма, камо ли за самолет, така че за големия свят..Пловдив е едно по-голямо село с отминала слава! Приеми го и гледай по-обективно на нещата, с местен патриотизъм не се стига далеч!
traveler1
Рейтинг: 920 Неутрално
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОДо коментар [#16] от "raytcho":
И кое му е уреденото? Колко пъти си пътувал с автобус след 20:00ч и ако изобщо си успял да хванеш някой, колко време чака на спирката?
А случайно да си ходил в друг европейски град, за да видиш какво изобщо значи думата Градски Транспорт? Няма голям европейски град с такава пародия на ГТ като Пловдив. Иди в Темишоара, иди в Сегед, иди в Бърно и където и да е, да видиш как се прави ГТ!
И да сравняваш софийския с пловдивския ГТ е направо смешно. В София са 4 вида транспорт, 3 от които електрически, в Пловдив само автобуси, на които никой не разчита и на практика почти никой не ползва, заради нередовността и липсата на надежност в рамките на града, особено след 20:00ч.
И кой те излъга че трамваите били несериозни? Да ти е известно, че Париж направи една грешка преди повече от половин век и махна трамваите, а в момента усилено гради нова трамвайна мрежа? Да не говорим, че съществуващите трамвайните мрежи в другите по-големи европейски градове се подновяват и разширяват непрекъснато. Така че съжалавям ама град с население над 250 000 души трябва да има трамваи, а град като Пловдив дето през деня минава 500-600 000 души си е за S-bahn от поне 10г.
Няма да се впускам да обяснявам защо, има достатъчно писано по въпроса, разрови се и ще разбереш в каква грешка си!
realguru
Рейтинг: 1425 Неутрално"В момента вакуумът на работна ръка прави така, че растежът на възнагражденията изпреварва два пъти растежа на производителността на труда", отбеляза още Кръстев.
Което на мен ми говори че преди възнагражденията са били доста под производителността на труда и сега просто наваксват. Сигурно има и още да наваксват. :)
blondofil
Рейтинг: 1407 НеутралноЩо бе , свършиха будалите ли?
realguru
Рейтинг: 1425 НеутралноДо коментар [#18] от "traveler1":
Пловдив има най-добрия градски транспорт в България. Единствена конкуренция му прави Метрото в София.
След 20.00 на практика почти никой не щъка и затова няма смисъл рейсовете да въртят с по 2-3 човека вътре. Затова има таксита и маршрутки по това време. Иначе в работно време може да видиш централните спирки рейсовете са като влакчета - по 2-3 спират и като тръгнат веднага идват нови 2-3 рейса.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноОтдавна българското образование трябваше да бъде свързано с икономиката. Нашето образование си е само за себе си. Бълва социолози, политолози и икономисти.
Bogdan Angelov
Рейтинг: 5 НеутралноАко толкова много им трябва работна ръка, нека ми плащат 4 000лв. нето, колкото ми плащат в Германия, и в такъв случай ще се върна.
Нека всички имат щастие и причините за него.Teodor Nikolov
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#18] от "traveler1":
аз мисля ,че през деня са около 6 милиона,,,,,,
pesheff
Рейтинг: 877 Неутралнонапълно си прав. много от темите са пряко свързани с проблемите и развитието на града. Сега са се хванали да правят пробива под централна гара който ще свърже южната част на града с централната зона по-добре. Асеновградско е готово до връзката с околовръстното - където пък се проектира кръговото на караулката, а и самото околовръстно е в проект. ЖП възел Пловдив е даден за изпълнение - ще се подновяват гарите в ареала, някои от тях може да се ползват и за вътрешно-градски транспорт. С-бан-а е стара идея, която има много потенциал, и като начало да се свържат кварталите с индустриалните зони ще е прекрасно. Летището е друга тема...
И въпреки тези неща, града се развива, което е радващо, но трябват още много усилия за да достигнем до следващото ниво - производство и услуги с по-висока добавена стойност. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
bombov_saruyar
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#9] от "1107a":
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.Поста ти е объркан, не логичен и смешен. Май и ти не разбираш какво си написал.