Столичани си искат паветата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 907 Неутрално

    За Вас добре, ама тия които имат прозорци и изглед към улицата с паветата слушат денонощно.....песента на колелата........... А и нас с колите- не ми се мисли. Като мина през Руски паметник колата плаче под мен.

  2. 2 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Софиянци? Само една жена и още някаква малка група хора доколкото се разбира от статията.

    Трябва и плочките по пешеходните зони да ги заменят масово с асфалт (или с някви супер качествени плочки), за да не се къртят и да няма изненади като стъпваш по тях през дъждовни дни. А пътищата да ги направят от бетон.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2814 Неутрално

    асфалтът е канцерогенен и не трябва да се влага в жилищни зони с висока плътност на застрояването !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Паветата са хубаво нещо.. но отживяло - трудно за подръжка, щумно, да не говорим, че кой вече произвежда павета?

  5. 5 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Изцяло съм за запазването на паветата. Дори и само от съображение за сигурност за живущите... Ако улицата се превърне в скоростна притурка към Цариградско, просто не ми се мисли...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "Погледнете едни хубави снимки на стара София и вижте какъв красив и романтичен град е бил"

    Преди 1944-та София е била като Виена на Балканите. С малко повече наблюдателност, зад порутените и изкъртени фасади на старите сгради все още може да се открие красотата и достолепността на града, който все още носи името на мъдростта.
    За съжаление управниците на този толкова хубав някога град са подхождали по-скоро политически, от колкото с чувство за отговорност и обич към града.
    С разрушаването на едновремешният царски дворец (за да могат комунистите да си отворят място, където да маршируват и да си демонстрират безбожните хоругви и фалшиви пророци) в центъра на града веднага след 9 Септември 1944-та, е поставено началото на обезличаването му.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на mitiozo
    mitiozo
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Паветата се карат в склад на Софинвест

    онлайн копане на биткойни http://goo.gl/8bOHdN
  8. 8 Профил на BGman
    BGman
    Рейтинг: 744 Весело

    Глезотии...утре ще кажат, че и Жоро Павето си искат...

  9. 9 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 1911 Весело

    "какъв красив и романтичен град е бил" - ооо, я глезотии! Само в БГ си пазим СТАРИТЕ, ТРАДИЦИОННИ, ИЗПИТАНИ дадености. Защо не гледаме ЦИлиВИЛИЗАЦИОННИТЕ страни, в които на никой не му хрумва да НЕ асфалтира, асфалтира... А някъде и с битум, албански... Красив, с такава романтика на дупки от всякакъв род...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Асфалт може да се положи И ВЪРХУ паветата! И така става много по-здрава настилка!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 176 Неутрално

    По цяла Европа има китни градчета които са с павета и са прекрасни. При добра основа тази настилка е вечна. Гранита е един от най здравите строителни материали, който на всичкото отгоре много друдно се обработва и е скъпо занимание. Не случайно затова се е използувал много лагерен труд от "враговете на народа". Преди повече от 30-40 години японците искаха да ни правят магистрали срещу намаляване на цената и вземането на паветата. Глупаци нали? Калкулираната цена от 1,5 евро на паве изобщо не може да я варна.

  12. 12 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#6:"Храбър"]Преди 1944-та София е била като Виена на Балканите.[/quote]
    Искаш да кажеш бившето село, дето е имало павета само в центъра е приличало на една от най - бляскавите и отдавнашни имперски столици? И аз съм софиянец, ама чак толкова.

    http://www.lostbulgaria.com/?p=5094

  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#7:"mitiozo"]Паветата се карат в склад на Софинвест[/quote]
    [quote#6:"Храбър"]Преди 1944-та София е била като Виена на Балканите.[/quote]

    Преди години ги караха до Асфалтова база Враждебна и там ги къпеха а после в камиона и към Гърция и Австрия.
    Дано да се преборят и се запази паважа може да му викам калдъръм но то е на майтап това е най - добрата настилка за града и Кмета дето обикаля София само на сянка е прав, че е канцерогенен питал съм хора работещи в асфалтова база и му викам защо не си сложи за колата асфалт а реди камъни а той ми надума, че " такова нема си турим у дома ако че свинкя у джамия да влезе нищо, че го произвеждам и може да ми е без пари ".

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  14. 14 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Страхотна романтика - да си трошиш колата и обувките в павета.

  15. 15 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 920 Неутрално

    всичките павета, трамваи и трамвайни линии трябва да бъдат разкарани от София.

    ако общината водеше, или поне публикуваше данни от аналичното си счетоводство сами щяхте да видите, че разходите свързани с поддръжката на паважа и трамваите са безобразно високи. и ненужни.

    РЕФОРМИ !
  16. 16 Профил на nisssmo_1
    nisssmo_1
    Рейтинг: 114 Разстроено

    Подкрепям инициативата на хората с две ръце и два крака!
    Често съм минавал с кола по въпросната улица и паветата ни най-малко не ме притесняват. Още повече допринасят за приятно усещане при разходка по Иван Асен.
    В града останаха много малко улици, които още носят духа на старата столица - тази, която общината, мутрите, "архитектите" а и самите ние с бездействието си затриваме. И ще стават все по-малко, защото масово красиви стари къщи, пълни с история, са оставени да се рушат. Някои дори насилствено, за да се пръкне поредната грозотия и някой селяндур да напълни джобовете. В никоя друга европейска столица старите къщи - паметници на културата, не се събарят, за да изникнат на тяхно място грозни недоразумения, които изобщо не се вписват в обстановката (справка ъгъла на Раковска и Рачо Димчев, стъкленото л*но, на чието място имаше красива сграда от началото на миналия век). Погледнете и сградите на някогашния хотел България, срещу двореца - надграждат ги по най-селския начин, дори в момента, докато коментираме. Не знам кой уважаващ себе си архитект би си сложил името под подобно нещо. Знам, обаче, кой главен "архитект" си е сложил подписа, Диков се казва, ама не е Сашо.
    Стара София бавно си отива и с тези темпове до няколко години ще я гледаме само на снимки. Докато ни управляват мутри и кухи лейки и затриват произволно историята и духа на един иначе (някога) прекрасен град.
    В този ред на мисли, всеки истински софиянец би трябвало да застане зад инициативата на хората, които си искат паветата. Изчезне ли и този последен остатък от някакво гражданско общество в страната, можем направо да я закриваме.

  17. 17 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Наи-добре да се положи макадам повсеместно...и всички се пуснем в ралито...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  18. 18 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#15] от "Rage Against":

    Т'ва на вас, селяните, паветата и трамваите са ви все трън в г*за. Все не можете да забравите унижението като се прескачали релсите да не ви удари ток.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  19. 19 Профил на motika
    motika
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#12] от "Каишков":http://www.lostbulgaria.com/pic3/5594.jpg
    Хич не е зле

  20. 20 Профил на simpler
    simpler
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#19] от "valer40":

    Да, същинска Виена ...
    http://www.lostbulgaria.com/?p=5554

  21. 21 Профил на drakar65
    drakar65
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#13:"Танас"]Преди години ги караха до Асфалтова база Враждебна и там ги къпеха а после в камиона и към Гърция и Австрия.[/quote]
    Аха...Същата история се случи и с паветата на някои от улиците и в моя град.
    Махнаха ги, закараха ги на "отговорно съхранение" а в един момент се оказаха на пристанището и отпътуваха с шлепове към горното течение на Дунав....
    Ясно вие за какво става въпрос...

    “Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
  22. 22 Профил на Margarita Voiska
    Margarita Voiska
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Може би за улици от типа на " цар Иван Асен 2" паветата да са добро решение, но иначе ги смятам за неподходящи, най-вече заради страхотния шум, който създават! Живея близо до бул. "Цар Борис 3" и мога да ви кажа, че там е някакъв ад-вървейки по пешеходната алея покрай въпросния булевард не можеш да си чуеш не само гласа, ами и мислите! Категорично съм "ЗА" асфалтирането на такива натоварени булеварди!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, Евангелие на завистта. Негова присъща добродетел е равно поделяне на мизерията.” Уинстън Чърчил
  23. 23 Профил на Нощен злодей
    Нощен злодей
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Да им се сложи калдъръм от рехаво наредени речни камъни... Мрън-мрън...

  24. 24 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 245 Любопитно

    Едно паве от големите струва едно евро. И се търсят. Щото май не се произвеждат вече. А иначе за малките вътрешноквартални улици са перфектни. Не позволяват високи скорости, колите се чуват от далеч, а ако са правилно наредени няма дупки, локви и т.н. Лошото е, че вече няма майстори за това.

  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Паветата развалят далаверата , един циганин специалист който ги реди взима 25лв надница и може да нареди 5-10 квадрата за един ден .

    А поправянето на една дупка асфалт излиза между 200 и 1000лв и гарантирано от герб на всеки 1-2 години трябва да се поправя отново.


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  26. 26 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#2] от "blaf":

    Хората на запад бетонират тротоарите от време оно. Ама ние тука плочки, мочки, шарения, кал...

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  27. 27 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 167 Неутрално

    КАААКВООО?!?! Тия искат да махат паветата?!?!?! Това е пълно безумие и неразбиране на нашите традиции!!

  28. 28 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Изцяло подкрепям паветата на София!
    Това е превъзходен материал, красив, естествен, вечен.
    Това е изискано, елегантно изпълнение, което вдига класата на улицата. Паветата освен това са от различни кариери, с различни цветове на камъка.
    Абе - измежду хубавото най-хубавото!
    Не е вярно, че се поставят трудно.
    Трябва да имат добре валирана и достатъчно дебела основа от трошен чакъл, с наклони към водоприемниците. Всички тези процеси са механизирани и с достатъчна производителност. Геотекстил, пясък, вода, пак пясък - това са добре известни неща на специалистите. Реденето на паветата се прави изключително лесно с шаблон (какъвто в България не съм виждал) - не е нужно да си "майстор" - просто ги слагаш да допират до шаблона (шперплатов или пластмасов).
    Иска се придържане към качествени стандарти, лесни за постигане - нищо невиждано и сложно.
    Асфалтобетонът е подходящ по-скоро за улици с натоварено автомобилно движение. За тротоари и пешеходни улици стои безлично, някак мръсно изглежда, за красиво да не говорим.
    Бетоновата боза (бетонни плочи в химически цветове) по "Витошка" нали всички виждате, че е грозна, стои евтино и слава Богу, е нетрайна.
    И последно - паветата са оръжието на гражданите срещу самозабравилите се властници!
    Софиянец, архитект

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  29. 29 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 920 Весело

    До коментар [#18] от "Хриси":

    Хриси, не знам в кой град си отраснала, но ако трябва да бъдем честни София е една от най-грозните столици в Европа. понеже не съм видял по-грозна столица (може би Тирана или Кишинев?!?), съм склонен да мисля, че София все пак е най-грозната столица.

    дори центъра на Букурещ е много по-красив от София.

    и повярвай ми, паважите от гранит и венецианските канали, които се пълнят с вода около 40-50% от трамвайните линии са свръх некачествено изпълнение и са много скъпи за поддръжка. не виждам нищо романтично в павираните улици в София, които не могат да изкарат равни дори една зима, нито съвеЦките трамваи.

    а колко съм селянин, аз си знам...

    РЕФОРМИ !
  30. 30 Профил на ДИАНА
    ДИАНА
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Недоволни винаги ще има.

    Диана Русинова
  31. 31 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#25] от "comandante":

    това, което казваш са пълни глупости. паважът е много по-скъп от алтернативата. ако беше толкова евтин, сега армия от мангали щеше да прави евтини улици в германските градове...

    РЕФОРМИ !
  32. 32 Профил на Phik
    Phik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Само дето се прави и конкурентна подписка ЗА асфалтирането на улицата. Паветата са отживелица

  33. 33 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    С асфалт кварталът няма да стане по-красив,
    =============================

    Добре !
    Съгласен съм !
    Но да попитам :
    ИМА ЛИ МАЙСТОРИ ПАВЬОРИ ?
    Паваж е хубава работа и красива гледка ,
    но ако е нареден от МАЙСТОРИ !

    В Австрия на една магистрала и то в планински участък ,
    е запазен един участък от няколко километра паваж .
    И на табелата си пише че този паваж е нареден (по памет) през 1848 година по времето на еди кой си император Франц Йосиф . . . .
    Ама асфалт -=- та дрънка !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  34. 34 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Вечна настилка, единствен проблем е шума, но за вътрешноквартални улички е чудесна, лятото подържа хлад!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  35. 35 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#29] от "Rage Against":

    Отраснала съм в София. Бабите и дядовците ми - също. Достатъчно съм възрастна да си спомням, че София изобщо не беше грозен град. Да сега е оср*н, но това е родният ми град и аз въпреки всичко го обичам и ми е твърде гадно, че се полагат неимоверни усилия осир*нето да продължи. Асфалтирането на една от най-хубавите стари улици - "Иван Асен II" e още една стъпка в тази посока, за съжаление.
    Но пък ми прави впечатление, че тези, на които най-много не им харесва градът и им пречат трамваите и паветата и плюят най-усилено, са се домъкнали от някъде си и в голямата си част се държат като твърде невъзпитани гости. Така че, ако на теб София не ти харесва, имаш точно два варианта: обратно по родните места, или Летище София.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  36. 36 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Според някои хора в ЕС, паветата трябвало да останат във всички страни, където е стъпвал римски крак /от времето на Римската Империя/, за да ни напомня за това владичество /Римската Империя/ като обединителен фактор за Европа!!!!!!
    Ако това е вярно, значи някои хора сериозно се изживяват за съвременни императори! Да припомням ли за римския договор като основа за обединена Европа?
    Иначе съм 100% съгласна с:
    [quote#29:"Rage Against"]София е една от най-грозните столици в Европа[/quote]
    [quote#15:"Rage Against"]всичките павета, трамваи и трамвайни линии трябва да бъдат разкарани от София.[/quote]
    Няма по-мръсна и по-безнадежно грозна столица от София!

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  37. 37 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#35:"Хриси"]София изобщо не беше грозен град.[/quote]
    Я иди се поразходи в Букурещ профилактично Няма шахти, няма дупки, всичко е асфалтирано и блести от чистота! Всички зелени площи са оградени с метални оградки и техните цигани още не са ги откраднали.

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  38. 38 Профил на taralezko
    taralezko
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ако живеехте на Цар Иван Асен II, вероятно нямаше да мислите така. Живея там от 15 години. Проблема е че няма кой да нареди паважа така, както трябва. Просто няма павьори. От 1996 г. улицата е ремонтирана два пъти. Знаете ли как се пренареждат паветата? Ето така: изравнява се основата набързо с пръст, чакъл и валяк, но остава на вълни; после се разстила пясък, после се редят павета; обикновенно от цигани, като един реди, а другите около него пият бира; след това хвърлят пясък за да запълнят фугите; този пясък после не се събира, а колите го разнасят във въздуха с години. А след следващата зима улицата е отново разбита. Така че всякакви сравнения с Виена и Париж са неуместни. Просто тук няма добри майстори. Пренареждането на паважа не може да устой дори и година. Дори локалното на Цар Освободител между Орлов мост и университета за което Фандъкова толкова се стара, вече е разкривено. А от тогава мина само една година. Ако искат гражданите ул. Цар Иван Асен II да има облик, по-добре да поискат да се ограничи движението по нея. Сега заради Полиграфическия комбинат и кножната борса там минават камиони, микробуси. Нека да остане паважа, но да ограничат движението, това е проблема. Не е нужно през този квартал да минават толкова коли след като от едната страна е Цариградско шосе, от другата бул. Ситняково а от третата е Евлоги Георгиев. Така че по-добре е допитването да е за това, а не за настилката.

    Направете си един експеримент: измийте си колата и я паркирайте на Цар Иван Асен II, срещу бившата класическа гимназия да кажем; вижте след колко време ще е покрита с прах; направете същото и паркирайте на ул. Оборище да кажем, където трафика е същия, големината на улицата е същата, почиства се по същия начин но е асфалтирана. Това се получава защото паважа, нареден от български павьори задържа страшно много боклук и пясък и кал. И когато лятото стане горещо, този прахоляк се разнася по улицата и всички го дишаме без да усещаме.

    Нека да остане паважа, но да ограничат движението, това е проблема. Не е нужно през този квартал да минават толкова коли след като от едната страна е Цариградско шосе, от другата бул. Ситняково а от третата е Евлоги Георгиев. Така че по-добре е допитването да е за това, а не за настилката. Просто тук нищо не се прави както трябва.

    За това се опасявам, че след ремонта, ако се пренаредят отново паветата, ситуацията ще бъде отново същата. А облика на квартала отдавна е загубен, като се започне от строителството, неефективното саниране, некачествените ремонти, преместваемите съоръжения и се стигне до агитката на ЦСКА, която се събира на Цар Иван Асен преди всеки мач и оставят след себе си купища боклуци.

    В момента по Иван Асен не може да се ходи, особено в частта около Мизия и Тертер, за тротоарите да не говорим. Аз също бих се радвал да има паваж, но да е добре направен. Но, бъдете сигурни че това няма да стане. Така че след двата несполучливи опита за пренареждане на паважа, на които станах свидетел от 1996 г. насам, съм склонен да заменя сантименталните си чувства с нещо малко по-практично.

  39. 39 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 381 Весело

    Както с казва: "С вашите камъни/павета/, по вашата глава!"

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  40. 40 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Паветата са една добра настилка.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  41. 41 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#29] от "Rage Against":

    Трябва да се разходиш спокойно из София и най-важното - позитивно настроен, за да видиш, че София хич не е грозна даже, а е доста красива.Смятам да пусна една галерия със снимки от София и тогава най-добре ще видиш, че е така.И стига с това прехласване по чужди градове - за да бъде градът чист и спретнат, зависи от всички нас - нека да се стараем повече.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  42. 42 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#37] от "Qassem Suleimani":

    Астана също е доста чист и спретнат град, с широки асфалтирани улици, градинки като по конец, няма клошари и бедняци, но на мен лично повече ми допадна Рим, макар да има мръсотия по улиците, доста от сградите в центъра да са олющени, да не говорим, че е пълно с павирани улици. Въпрос на естетически възглед

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  43. 43 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#35] от "Хриси":

    изобщо не ми дреме къде си отраснала, дали бабите и дядовците ти са граовски селтаци, или шопски селяндури, или тракийски тъпанари, или добруджански гейтаци.

    има елементарни правила за градоустройство, които в днешна София не просто не се спазват, ами се погазват най-вече от най-богатите софиянци. не пропускам и провинциалните парвенюта, разбира се.

    и трамваите в София не са красиви. и никога не са били красиви през последните 30-на години. колкото и да се опитваш да ме обиждаш на провинциализъм

    а паважите в София са криви, грозни, пълни с трева, и много лошо поддържани.

    аз също си обичам София, но съм реалист. София е грозен град. аз искам да живея тук и се опитвам да го пазя чист и си плащам данъците съвестно и редовно. но градът ни е грозен, сив и мръсен.

    РЕФОРМИ !
  44. 44 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#42] от "Kaspar":

    повечето градове в Западна Европа, които имат паваж по главни пътни артерии, са си построили паважа върху няколко слоя камъни, чакъл и настилка, която оттича водата. в София паветата са насипани върху 2 сантиметра пясък, който лежи върху утъпкана кал. затова и по-суровите зими тук много лесно деформират павираните улици.

    колкото до трамваите, то техните трасета първо заемат прекалено голяма част от трафика, който не е утилизиран от автомобилен трафик, второ улиците на много места са със сериозно повредена настилка, заради некачествено изградени трамвайни линии.

    РЕФОРМИ !
  45. 45 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#41] от "salvador":

    както вече отбелязах, аз си харесвам София. и не искам да живея на друго място. но София има няколко красиви места в центъра и това е то. редовно се разхождам в центъра и малките му улички са надраскани с грозни графити, сградите са в отчайващо състояние, градинките са кални, а малките зелени площи около кооперациите в центъра са пълни с кал от паркирани автомобили.

    РЕФОРМИ !
  46. 46 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 236 Весело

    Всичко е Мара втасала и до паветата опряла!!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  47. 47 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Трамваите са най-чистият масов транспорт и е пълна тъпотия някой да ми обяснява, че трамвая пречел на автомобилния трафик. Ами нали идеята е тъкмо в това, автомобилният трафик в централната градска част да намалява, за сметка на алтернативи.

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  48. 48 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    [quote#31:"Rage Against"]паважът е много по-скъп от алтернативата.[/quote]
    Глупости!
    България е страна която има неограничено количество гранитни скали.
    Паветата са правени от затворници абсолютно безплатно.
    Няма да е лошо герберите които не искат да ги обиждат циганите в затвора да се пишат доброволци за каменоломните и пак ще имаме евтини павета.

    Защото всичко ми се повдига като гледам герберо-турските мафиотски консорциуми какви суми са усвоили за ремонти на градинки и площади в различни градове с някакви ментета които се ронят като захар веднага след полагането им !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Няма как да се очаква от една селска учителка да знае кое е ценно за града ни и да се опитва да пази духа на София. Иван Асен не е транспортен коридор, а улица в една от централните към днешно време части на града.

    Идеите за махане на паветата, или още по-безумните - за асфалтиране на тротоарите дори не си заслужават коментара. Колите са на първо място в селото. В града на първо място е гражданинът.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Факт е, че точно паветата задържат мръсотията и прахоляка, които се разнасят от автомобилите! Друга причина за прахоляка са олющените фасади, които се ронят. И накрая, ако улиците и тротоарите не са асфалтирани или не са изградени от плочки без фуги помежду им, изобщо не може да се мисли за миене и поддържане! В Турция зсе утрепах да снимам палета с наредени нови павета, като излети по калъп, засичаха се до милиметър! Шахтите са абсолютно еднакви навсякъде и с обозначение на производител и района, който отговаря за опазването им. За един ден бяха наредили цяла улица като по конец. Но при нас дълбоко се е просмукал циганският манталитет - защо да е красиво и чисто, като може да бъде грозно и мръсно! Вижте тротоара по ул. Солунска, от пл. Славейков, до Витошка!

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  51. 51 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Утре в 11:30 отивам в градинката пред Райфайзен, за да дам своя подпис и да спася нашата улица!

    The best way out is always through Robert Frost
  52. 52 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Не виждам защо да не се съобразят с желанието на живущите наоколо. Напълно съм сигурен, че в София има хиляди, които се моля всяка пролет да асфалтират улиците край тях. Включително и аз.

    Papa was king of the bongo...
  53. 53 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#38] от "taralezko":

    Единственото смислено мнение под тази статия. Поздравления!

    Veritas odium parit obsequim amicos
  54. 54 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#47:"Kaspar"]Трамваите са най-чистият масов транспорт[/quote]
    Да си чувал за шумово замърсяване? Това всъщност е един от най-големите проблеми на съвременните градове и паветата значително допринасят за това, както някой по-горе беше писал за "Цар Борис 3".
    Всъщност хората са изнервени от шума от ремонтите, защото София от 70 г. не е виждала такива мащабни ремонти. Аз лично вдигнах кръвно, защото от 01.12.2012 къртят Витошка непрестанно. Но ще претърпим. Приветствам обновлението на София!

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  55. 55 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    "Погледнете едни хубави снимки на стара София и вижте какъв красив и романтичен град е бил"
    ..........
    Да погледнем
    и да се запитаме, къде са са тети хубави и романтични хора изградили града, в кой свинарник са ги закопали шумкарите, същите дето се правят на строители.
    Хората правят държавата, след като са генно-модифицирани не може да се очкава друго освен хибрифи и мутанти като краен продукт. Проблемите оттам идват, хомо социалистикус се оказа пълен кьорфишек.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  56. 56 Профил на japanese
    japanese
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ...MNogo e zjalko kogato chetesh komentarite i vigdash che vsashnost ogromnata masa ot chitateli ( iavno ) na Dnevnik ...uspokoiavam se che sa takiva koito dori moje bi ne chetat statiite do krai ...a i da gi chetat ne pokazvat ni nai-malko jelanie da se zamisliat za problemite na sagrajdanite si ...Pichove sas stegnatite avtomobili i razdrankanite glavi, imate shans ako se napanete poveche da razberete zasto triabva nai-malkoto da aplodirate deistviata na vsichki jivusti na Ivan Asen za tova che uspiaha tolkova barzo i istinski da pokajat kak triabva da funkcionirate vsichki vie za da sashtestvuva normalnata darjava koiato iskate..
    Imate shansa no nai veroiatno niamate vazmojnostta da razberete i nai veroiatno niama da razberete zastoto niamate kulturata i cennosti(te) za da razberete .....jitelite v kvartala obache imat i ne e sluchaino ( ima si obektivi prichini za tova... .). Te imat i avtomobili, kato vas no razlikata e che po temata za pavetata pri vas ima samo edna kartinka koiato iznikva v glavata vi \"kolata koiato plache pod men" ili pak moje bi " miris na svej asfalt".A i moje bi cennostite vi sa destruktivni i troshat vsichko pod tiah ?..Taka che pichove prodaite si kolite kupete si ribki i se grijete za tiah ili pravete kakvo iskate ..no molia vi ne prechete s komentarite si na edinstvenite normalni hora iavno ostanali v tazi darjava..!

  57. 57 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Колко сантименти по тия павета. Софииските павета не са като западните. Нашите са по-едри и ръбати. За малки улички стават. С кола по павета е некомфортно, но с колело е ужасно. Имаш чувството че ще ти изпаднат зъбите, а стомахът...По паветата е много вероятно човек да се спъне и да си забие главата в някое ръбато паве. Особено опасно е за пенсионерите и децата. Много шум се създава при движение върху паветата. Времето им е било в началото на XX век, но за ХХI са отживелица. Гледам практично на нещата. Ако има запазени стари квартали не трябва да се пипа. Но на Иван Асен единственото старо нещо са паветата.

  58. 58 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Откачена работа аз пък си искам коларския път.

  59. 59 Профил на Valentin Ianev
    Valentin Ianev
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Премахването на паветата и поставянето на асфалт в градовете,стана класическа далавера на гърба на плащащите данъци.След асфалта следват дупки,след това пълнене на дупки,пак дупки,пак пълнене и т.н.Айде стига с тези селски тарикатлъци!

  60. 60 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 216 Неутрално

    Разхождал съм се по Цар Асен и е много приятна уличка. Не е натоварена и ще е много хубаво да си остане в същия вид с паветата. Няма голямо движение, скоростта е ниска и районът е подходящ.

    Живях малко на бул. Гоце Делчев между бул България и бул. Цар Борис ІІІ Добре, че спя дълбоко... Вечер трафикът намаляваше към 10 часа, и почваше отново шумно към 6 сутринта... Нищо, че беше на десетия етаж този шум е ужасен. Колите се движат с висока скорост и ... Не мога да си представя как живеят хората там на този шум дори и на затворен прозорец с хубава дограма... На такива натоварени места според мен трябва да се махнат паветата...

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  61. 61 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Откога викам, Фандъчка маха вечното слага временното

  62. 62 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 960 Неутрално

    [quote#34:"Geoimg"]Вечна настилка, единствен проблем е шума, но за вътрешноквартални улички е чудесна, лятото подържа хлад!? [/quote]

    И не смъди на битум. Според мен паважът е най екологичната настилка.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  63. 63 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Носталгията е мило чувство, но паважът е решение за отминало време с нисък трафик, спокойно общество и хора с много свободно време. И аз милея за оная София, която познавам от 70-те и 80-ти години, но, уви, днес сме 2013. С тая улица и аз съм свързан емоционално. Каква шкембеджийница имаше навремето там... какви приятели... Но днес... Асфалт, асфалт!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  64. 64 Профил на Tademan СУПЕР
    Tademan
    Рейтинг: 981 Разстроено

    Паветата са най дълготрайната и евтина настилка, тук няма майстори които да ги редят и подложката е некачествена, защото тогава най-тежките камиони са били по 15 тона, а сега един пълен бетоновоз е 40т. Като мине 5 пъти по асфалт или павета, пътя става за ремонт, ама нали данъкоплатците го плащат, а далаверата си е за "предприемачите". В София са останали 5-6 улички, които знам, на които няма строежи или трафик от тежки ПС и паветата са красиви и равни така както са наредени преди 50 и повече години !!! Жълтите павета на паркинга на бившия партиен дом са равни и подредени "по конец" преди 100г., а защо платихме милиони за преподреждането (некадърно) на останалата част от булеварда е една малко известна история с ненаказан концесионер, отговарящ за чистотата на столицата и прикрили го длъжностни лица (умишлено или от незнание) !!!

  65. 65 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 114 Неутрално

    хубаво нещо са паветата, но има ли някой, който знае как се слагат? за да са "вечни" не стига просто да ги разхвърляш в малко пясък, а си трябва майсторлък, който според мен вече е загубен. затова след всеки ремонт и пренареждане, паветата стават във все по-лошо състояние, появяват се дупки неравности. а романтичната София от началото на 20ти век - ами разкарайте половината жители, разрушете всяка сталинистка сграда от центъра, засадете дървета по всички улици и ограничете влизането на автомобили. много бих искал да го видя, но не мисля, че е възможно

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  66. 66 Профил на venciч
    venciч
    Рейтинг: 408 Неутрално

    София би била по- красива без оная кочина срещу Халите (ще я бутаме скоро време, мда.. много скоро)

    I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
  67. 67 Профил на taralezko
    taralezko
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тази улица няма късмет. Колкото пъти решат да я ремонтират, винаги се намират съвестни граждани със сантиментални чувства. И за това в момента е в такова състовние. ОК, павета, но поне като се подписвате, настоявайте да контролирате и поставянето им. Защото българският стройтел е голяма работа. Само гледа как да спести и открадне и за това направените от него неша издържат само до прерязването на лентата. (За справка, погледнете Ларгото) Настоявайте и да се ограничи движението в долната част на Иван Асен. За да може всички ние да се радваме после на това, кето искаме да се получи. И едно предложение: нека поне да асфалтират горната част, от Ракитин до Ситняково. Там движението е голямо, с павета няма да стане, повярвайте.

  68. 68 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 861 Любопитно

    До коментар [#17] от "Γαλλα":

    Наи-добре да се положи макадам повсеместно...и всички се пуснем в ралито..."

    -А с паветата-по кратуните...

  69. 69 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 114 Неутрално

    паветата са си супер настилка, но нашите са кофти изработени и ги пренареждат некадърно. на борис всяка година пренареждат дясната част на платната. резултатът е, че пренаредените павета друсат повече от тези, които не са ги пипали, защото на старите с времето ръбовете са им се изгладили, а тези, които са пренаредени са обърнати безразборно и ръбатите им страни излизат нагоре. иват асен си плаче за ремонт на паважа, ама да го ремонтират, а не да го сменят с асфалт, а и да оправят онея осрани асфалтови спящи полицаи, дето ся шльопнати като тафтаци върху пътя. същото е положението и с искър, а за кръговото на руски паментник не ми се говори... това е истината - в българия всичко се претупва и се гледа да се направи по най-лесния начин и с най-малко усилие

  70. 70 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#38] от "taralezko":

    Ако обичаш прочети # 33

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  71. 71 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#38] от "taralezko":

    Между другото , когато пишеш че няма павьори ,
    пред очите ми беше когато в началото на 50 години , извадиха ЕДРИТЕ , ГОЛЕМИТЕ павета от пл.Македония до Александровия мост , малко преди Черния кос и наредиха сегашните павета от витошки сиенит от кариерата над Владая .
    Всичко на ръка и павьорите на колене , като на работните им панталони отпред бяха зашити парчета от вътр.гума , за да не се късат на коленете !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  72. 72 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Драги другари и другарки, 2013-та година е !

    Ако искате кенефи на двора и калдаръм,
    моля вЕ, ВРЪнете се на село ...

    Израснал съм на Авицена и се радвам, че Промяната дойде и на ул. Иван Асен ІІ .
    Опозицията е хубаво нещо, но когато не е разрушителна .
    Другари и другарки, Уважаеми селлянЕ
    / както са викали глашатаите на мегдана /,
    Опозицията е длъжна да показва кривици на управниците,
    А НЕ ДА САБОТИРА ВСЯКО ДОБРО ДЕЛО !
    Моля, разберете, в Европа сме вече и е 21 век ...

    Боже, какви селяндури дойдоха в махалата ...
    / Още ли слагате окачени тавани ?
    щото са ви високи одаите - 3.20 метра ??? /

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #