От събота започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията

От събота започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията

След протести на недоволни граждани и последвалото поправянето на проекта, от утре започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията в София. От Столичната община обещават да няма нито едно изсечено дърво, да има шумоизолираща стена до близките сгради и преминаването от оттам да бъде намалено от 10-15 на 1-2 минути. Проектът беше представен днес на пресконференция от зам.-кмета по транспорта Любомир Христов и представители на проектантите и изпълнителя.
Какво се предвижда
Кръстовището на "Симеоновско шосе" и "Алея Яворов" е с прогнозна стойност 13.5 млн. лева, но е възможно да струва по-евтино и с остатъка от парите да бъде извършени други дейности. Финансирането се поема от бюджета на общината и заем от Европейската инвестиционна банка. Срокът на изпълнение на "ГБС Инфраструктурно строителство" е 6 месеца, но най-вероятно ще се наложи през зимните месеци януари и февруари строителството да спре. "Очакванията са в разгара на лято 2014 г. кръстовището да бъде изцяло готово", заяви Любомир Христов.
По думите му от утре (събота) започват реалните строителни дейности като се предвижда през цялото време на изпълнение да не се спира изцяло движението, а само определени платна..
След протестите
През последната една година много граждани бяха недоволни от първия проект за кръстовище при Семинарията. След преговори на организации с главния архитект на града Петър Диков общината склони на промени. "Първоначално се предвиждаше голяма естакада в самата Борисова градина, която в момента е по-малка и е само премостване от Симеоновско шосе", заяви зам.-кметът. По-късно уточни, че няма да има нито едно отсечено дърво.
Направено е измерване на шума и е установено, че трябва да бъде изграден "шумозащитен екран", които да предпазват близките жилищни блокове. Като цяло и липсата на задръстване също би трябвало да намали шума, очакват от местната управа.
Ще бъде изграден и пешеходен подлез по бул. "Пейо Яворов". Ще бъде подменен и водопровод - 952 м, канализация - 1495 м, и подмяна на уличното осветление.
Етапите
Това е вторият от общо четирите етапа за промяна на транспорта в тази част на София. Първата фаза беше изграждането на кръстовището на две нива на Телевизионната кула, което струваше около 19 млн. лева. Общо предвидената сума е 88 млн. лева.
След изграждането на кръстовището при Семинарията предстои и изграждането на естакада по бул. "България" и "Гешов", което се очаква да започне догодина. Предстои и разширение на бул. "Черни връх" - от ул. "Сребърна" до южната дъга на Околовръстното.
Все още продължават и обществените обсъждания за нов трамвай към "Дървеница", който би трябвало да преминава през част от Борисовата градина. Група граждани все още протестират срещу това намерение на общината, защото се очаква изсичането на дървета. Те смятат, че няма и самият маршрут не е добър.
Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов заяви още, че до една година след приключването на всички процедури би трябвало 40% от автобусния парк, който включва 450 превозни средства, да бъде обновен. Ще бъдат доставени и 20 трамвайни мотриси (10 на сто от парка), ще бъдат и подменяни и релси, включително по протежението на бул. "България". "Заявили сме пред Европейската комисия пред следващия програмен период обновяването да продължи", добави Христов.