Пътните ремонти в София увеличиха с 50 хиляди пътуващите с метро

Пътните ремонти в София увеличиха с 50 хиляди пътуващите с метро

В момента строежът на станцията при летището е на над 60% изпълнение
В момента строежът на станцията при летището е на над 60% изпълнение
Заради ремонтите на ключови пътни артерии в София, пътниците в метрото са се увеличили от около 280 хиляди на около 330 хиляди на ден, похвали се директорът на общинското дружество "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, който заедно с кметовете на София Йорданка Фандъкова и на Букурещ Сорин Опреску днес инспектира строителството на метростанцията при летище "София".
В момента се ремонтира участък от "Цариградско шосе" и се изграждат кръстовища на две нива при Семинарията и при Лъвов мост.
Очакванията са продължението на първия метродиаметър от "Цариградско шосе - Интер експо център" до аерогарата да бъде готов през април догодина. "В момента строежът в момента е изпълнен на над 60% и върви по график", заяви Фандъкова и добави, че до края на годината ще бъдат готови основните съоръжения и ще започнат проби с мотриси.
Заложено е с пускането на новите спирки, които ще обхванат и жк "Дружба", пътниците да се увеличат с 90 хиляди. Линията ще свърже и централните жп- и автогара с летището. По думите на инж. Братоев от центъра до аерогарата ще се стига за 17-18 минути.
Кметът на Букурещ е посещение в София и е изявил желание да обмени опит в транспортната инфраструктура, защото и в румънската столица се строи подземна железница. Тя е държавна собственост, но имало вероятност скоро да стане общинска и затова Сорин Опреску започва да подготвя екип, като на шега дори покани инж. Стоян Братоев да се включи след като приключи работата си в българската столица.
Отляво надясно: Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, кметът на София Йорданка Фандъкова и кметът на Букурещ Сорин Опреску
Отляво надясно: Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, кметът на София Йорданка Фандъкова и кметът на Букурещ Сорин Опреску
Шефът на метрото показа на Опреску и плановете за третия метродиаметър, за който засега има само сигурно финансиране за първия си участък, обхващащ центъра на града. Финансирането по оперативна програма "Транспорт" ще е 343 млн. лева, като общата стойност на проекта най-вероятно ще е около 400 млн. лева. За останалите две части от проекта все още няма пари, няма средства и за предвидените разширения.
Опреску каза, че София и Букурещ споделят общи проблеми и затова е нужно да обменят експерти, идеи и опит. "Не е нужно да откриваме топлата вода", уточни Фандъкова и добави, че в някои области като например санирането на блоковете столицата на Румъния е по-напреднала с 50% обхват, но пък българската столица реализира един от най-успешните европейски проекти - за метрото.