Далеч преди да стане известна като производител на автомобили, френската компания "Пежо" прави велосипеди. Този бизнес се развива успешно и днес, като стремежът е да се предлагат все по-иновативни модели. При представянето на комби версията на "Пежо" 308 от компанията демонстрираха и най-новите си разработки при велосипедите.
Далеч преди да стане известна като производител на автомобили, френската компания "Пежо" прави велосипеди. Този бизнес се развива успешно и днес, като стремежът е да се предлагат все по-иновативни модели. При представянето на комби версията на "Пежо" 308 от компанията демонстрираха и най-новите си разработки при велосипедите. Освен традиционни велосипеди, "Пежо" правят и хибридни колелета, при които колоездачът получава помощ от електрически двигател, захранван с батерия. При тестваният модел батерията е вградена в рамката и се зарежда от контакта. Велосипедът не може да се движи изцяло на ток, а само подпомага въртенето на педалите. От контролното табло (вляво на кормилото) каращият колелото може да избира между три режими на асистенция. Като при най-активното дори изкачването на стръмен баир става лесно и без изпотяване. Велосипедът има и три скорости, като може да се ползва и като нормално колело, задвижващо се само със силата на краката. Организаторите на теста бяха избрали маршрут с дължина около 3-4 километра за тестване на колелетата, но след няколко грешни завоя се загубих и в резултат навъртях около три пъти по-голяма дистанция. Въпреки, че в края на теста карах бързо, тъй като имаше опасност да изпусна самолета, благодарение на електрическата асистенция така и не се изпотих и изморих. В този смисъл хибридният велосипед е отличен вариант за всички, който ползват колело за придвижване до работа или за срещи из града. Предимство в тази посока е и изцяло поставената в калъф верига, за да се избегне зацапването на дрехите. За да бъде компенсирано теглото на електромотора и батерията, рамката и вилката на хибридния велосипед са от алуминий. Електрическият двигател е разположен в главината на предното колело. Батерията е с капацитет 9 амперчаса и осигурява автономност от 60 километра, при непрекъснато ползване на асистенцията от електромотора. Тя се зарежда и при движението на колелото по инерция, както и при спиране. Скоростите на велосипеда са разработка на "Шимано" и са скрити в главината на задното колело. Спирачките също са вградени в главините на колелетата. Теглото на хибридния велосипед е 22.5 килограма За удобство при транспортиране, кормилото и педалите се сгъват. Хибридният велосипед на "Пежо" може да се поръча и в България. Цената му във Франция е 1800 евро. Част от серийното оборудване е сгъваема система срещу кражба, която се слага в поставен на рамката калъф. Батерията има и USB изход за зареждане на мобилен телефон или таблет. Като аксесоар се предлага кожената чанта за лаптоп, който се вижда на велосипеда. Цената и е 80 евро. Велосипедът се предлага в три цвята, като освен тези два го има и изцяло в бяло.