Фотогалерия: Едно кръгче с хибридното колело на "Пежо"

Георги Пауновски

Фотогалерия: Едно кръгче с хибридното колело на "Пежо"

Далеч преди да стане известна като производител на автомобили, френската компания "Пежо" прави велосипеди. Този бизнес се развива успешно и днес, като стремежът е да се предлагат все по-иновативни модели. При представянето на комби версията на "Пежо" 308 от компанията демонстрираха и най-новите си разработки при велосипедите.

  • Далеч преди да стане известна като производител на автомобили, френската компания "Пежо" прави велосипеди. Този бизнес се развива успешно и днес, като стремежът е да се предлагат все по-иновативни модели. При представянето на комби версията на "Пежо" 308 от компанията демонстрираха и най-новите си разработки при велосипедите.
    Далеч преди да стане известна като производител на автомобили, френската компания "Пежо" прави велосипеди. Този бизнес се развива успешно и днес, като стремежът е да се предлагат все по-иновативни модели. При представянето на комби версията на "Пежо" 308 от компанията демонстрираха и най-новите си разработки при велосипедите.
  • Освен традиционни велосипеди, "Пежо" правят и хибридни колелета, при които колоездачът получава помощ от електрически двигател, захранван с батерия.
    Освен традиционни велосипеди, "Пежо" правят и хибридни колелета, при които колоездачът получава помощ от електрически двигател, захранван с батерия.
  • При тестваният модел батерията е вградена в рамката и се зарежда от контакта. Велосипедът не може да се движи изцяло на ток, а само подпомага въртенето на педалите.
    При тестваният модел батерията е вградена в рамката и се зарежда от контакта. Велосипедът не може да се движи изцяло на ток, а само подпомага въртенето на педалите.
  • От контролното табло (вляво на кормилото) каращият колелото може да избира между три режими на асистенция. Като при най-активното дори изкачването на стръмен баир става лесно и без изпотяване. Велосипедът има и три скорости, като може да се ползва и като нормално колело, задвижващо се само със силата на краката.
    От контролното табло (вляво на кормилото) каращият колелото може да избира между три режими на асистенция. Като при най-активното дори изкачването на стръмен баир става лесно и без изпотяване. Велосипедът има и три скорости, като може да се ползва и като нормално колело, задвижващо се само със силата на краката.
  • Организаторите на теста бяха избрали маршрут с дължина около 3-4 километра за тестване на колелетата, но след няколко грешни завоя се загубих и в резултат навъртях около три пъти по-голяма дистанция. Въпреки, че в края на теста карах бързо, тъй като имаше опасност да изпусна самолета, благодарение на електрическата асистенция така и не се изпотих и изморих. В този смисъл хибридният велосипед е отличен вариант за всички, който ползват колело за придвижване до работа или за срещи из града. Предимство в тази посока е и изцяло поставената в калъф верига, за да се избегне зацапването на дрехите.
    Организаторите на теста бяха избрали маршрут с дължина около 3-4 километра за тестване на колелетата, но след няколко грешни завоя се загубих и в резултат навъртях около три пъти по-голяма дистанция. Въпреки, че в края на теста карах бързо, тъй като имаше опасност да изпусна самолета, благодарение на електрическата асистенция така и не се изпотих и изморих. В този смисъл хибридният велосипед е отличен вариант за всички, който ползват колело за придвижване до работа или за срещи из града. Предимство в тази посока е и изцяло поставената в калъф верига, за да се избегне зацапването на дрехите.
  • За да бъде компенсирано теглото на електромотора и батерията, рамката и вилката на хибридния велосипед са от алуминий.
    За да бъде компенсирано теглото на електромотора и батерията, рамката и вилката на хибридния велосипед са от алуминий.
  • Електрическият двигател е разположен в главината на предното колело.
    Електрическият двигател е разположен в главината на предното колело.
  • Батерията е с капацитет 9 амперчаса и осигурява автономност от 60 километра, при непрекъснато ползване на асистенцията от електромотора. Тя се зарежда и при движението на колелото по инерция, както и при спиране.
    Батерията е с капацитет 9 амперчаса и осигурява автономност от 60 километра, при непрекъснато ползване на асистенцията от електромотора. Тя се зарежда и при движението на колелото по инерция, както и при спиране.
  • Скоростите на велосипеда са разработка на "Шимано" и са скрити в главината на задното колело. Спирачките също са вградени в главините на колелетата.
    Скоростите на велосипеда са разработка на "Шимано" и са скрити в главината на задното колело. Спирачките също са вградени в главините на колелетата.
  • Теглото на хибридния велосипед е 22.5 килограма
    Теглото на хибридния велосипед е 22.5 килограма
  • За удобство при транспортиране, кормилото и педалите се сгъват.
    За удобство при транспортиране, кормилото и педалите се сгъват.
  • Хибридният велосипед на "Пежо" може да се поръча и в България. Цената му във Франция е 1800 евро. Част от серийното оборудване е сгъваема система срещу кражба, която се слага в поставен на рамката калъф. Батерията има и USB изход за зареждане на мобилен телефон или таблет.
    Хибридният велосипед на "Пежо" може да се поръча и в България. Цената му във Франция е 1800 евро. Част от серийното оборудване е сгъваема система срещу кражба, която се слага в поставен на рамката калъф. Батерията има и USB изход за зареждане на мобилен телефон или таблет.
  • Като аксесоар се предлага кожената чанта за лаптоп, който се вижда на велосипеда. Цената и е 80 евро.
    Като аксесоар се предлага кожената чанта за лаптоп, който се вижда на велосипеда. Цената и е 80 евро.
  • Велосипедът се предлага в три цвята, като освен тези два го има и изцяло в бяло.
    Велосипедът се предлага в три цвята, като освен тези два го има и изцяло в бяло.
  • Фотогалерия: Едно кръгче с хибридното колело на "Пежо"
  • Фотогалерия: Едно кръгче с хибридното колело на "Пежо"
  • Фотогалерия: Едно кръгче с хибридното колело на "Пежо"