За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 120 НеутралноПоредния опит на злия капитализъм да ни зароби! Внимавайте!
xyha
Рейтинг: 120 ВеселоСупер , американците да го разработят - Китайците ще го внедрят.
cinik
Рейтинг: 2827 НеутралноВятър и мъгла................
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
elevation04
Рейтинг: 289 ВеселоРеволюционно!!!!! Само, че не е за тук. Първо ние си искаме Белене и руски газ, да си сечем Балкана за печката и Бобовдолски кимюр......Тук като се положи панело и се наложи да го прекопаш ще те ряпне тока.....
elevation04
Рейтинг: 289 ВеселоДо коментар [#3] от "cinik":
Това за между ушите си ли го казваш
Magen David
Рейтинг: 443 НеутралноОще един пирон в ковчега на страните износителите на горива.
Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.Magen David
Рейтинг: 443 ВеселоСега разбрах защо в Русия няма асфалтирани пътища в провинциите. Просто изчакват за да ги направят соларни, вместо да харчат пари за обикновен асфалт.
Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.lager
Рейтинг: 177 Неутрално150 000 долара за квадратен километър пътища, това изобщо не е скъпо, Боко трябва да помисли за следващите четири години, така де, нали отново ще почнем да строим магистрали, поне да е в крак с братята американци!
Дон Кихот
Рейтинг: 957 НеутралноПрекрасна идея,само не знам,как такъв път ще се държи при все по-честите порои,урагани и движение на земни маси?
BIG AL
Рейтинг: 1416 ВеселоАми така се започва с всяка нова идея ..
)
))
))
))
)
BIG ALБраво ..И аз много ги обичаш тези малките колички,като дете ..НО, комунизъм : имаше само едно публично - на мястото на днешната градинка - на Раковски - Домът на покойника ..Сега е кафене на открото..Пистата беше дълга около -3 метра - и две колички се надбягваха :
КОЛКО мангизи съм дал ТАМ - по 2 лева - за няколко минути :
На първо време е ДОСТЪЧНО САМО в ГРАДОВЕТЕ - вътрешните артерии- лесно и бързо може да се направи , еле пък за село - като София - по размери :
Почти безплатно придвижване в границите на града !!!
Щом са се заели американци - ще го направят ..
Е , може да не е скоро ...
globetrotter
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#4] от "bibian":
Друга теория - просто линиите светят през нощта...
Все пак смятам, че твоята е по-логична. Мдаа. Определено.
graoveca
Рейтинг: 402 Неутрално"През пролетта Брусо получава финансиране от американското правителство, за да разработи проекта си Solar Roadways. "
И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..А, че това не беше ли против правилата на пазарната икономика... нали така ни учат, частна и само частна инициатива, държавата е лош стопанин и ще ги откраднат тия пари...или това само за аборигените важи?
lager
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#9] от "magen_enoshi":
Не, просто още не са купили палестинския ноу хау за подземни магистрали, казват че се строят много евтино и са пробвани на артилерийски огън!
dali_da
Рейтинг: 177 НеутралноДостатъчно е на този етап панелите да се разполагат отстрани на пътя - като ленти. Пак ще има добър ефект.
БМЗ
Рейтинг: 842 НеутралноSmoke & Mirrors
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Mark Twain
Рейтинг: 120 ЛюбопитноДобре де, що не сложи панелите по покрива и капаците на колата, че и стъклата дори?
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордNorman Granz
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#8:"magen_enoshi"]Още един пирон в ковчега на страните износителите на горива.[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Стига бе, петролът още ли ще пада?!
true_original
Рейтинг: 120 Неутралнотия па - не знаят ли, че в русия това е отречено, айде стига с тази капиталистическа пропаганда !
безспорно е, че юдео-масонството (винаги и двете!) има пръст в проекта - по този начин искат да ни подслушват докато пишкаме край пътя.
Jean-Luc Picard
Рейтинг: 120 Неутрално[quote#9:"magen_enoshi"]Сега разбрах защо в Русия няма асфалтирани пътища в провинциите. Просто изчакват за да ги направят соларни, вместо да харчат пари за обикновен асфалт.[/quote]
Асфалтираните пътища и вътрешната тоалетна са еврогейски глупости, от които истинският славянски мъж няма нужда!
Гогич
Рейтинг: 958 ВеселоГотина идея, която Българския бюрократ може да опорочи набързо като въведе изкупни цени за електричеството в пъти над средните. Веднага ще се появят "инвеститори", които искат да сключат дългосрочни договори, ще "преасфалтират" де що има път и ще се сдружат в асоциации, за да лобират за високите дългосрочни договори.
Момчил
Рейтинг: 1409 НеутралноВидеото е от 2010та, сигурни ли сте, че още е жив този проект.
http://www.momchil.euJean-Luc Picard
Рейтинг: 120 Неутрално[quote#19:"Norman Granz"]Стига бе, петролът още ли ще пада?! [/quote]
Петролът ще поскъпне яко и ще стигне 1000 долара за барел, САЩ се разпадат до две години, ЕС се отърсва от вредното им влияние и моли Русия да са приятели - все мечти в главата на средностатистическия чугундер
faso
Рейтинг: 902 ЛюбопитноОценявам усилието но мисля, че сме се загубили в математика малко.
"Според Брусо соларните панели със стъклено покритие ще имат живот от 21 години и средна цена за 0.3 кв. м покритие би била 48 долара. ", това не е вярно защото 1 квадратен фут е 0.096 квадратни метра.
nero__
Рейтинг: 126 НеутралноНе е жив протекта, това са глупости. Такъв път би струвал ужасно много, икономиката не излиза. Но за статийки става.
Magen David
Рейтинг: 443 Неутрално[quote#15:"lager"]Не, просто още не са купили палестинския ноу хау за подземни магистрали, казват че се строят много евтино и са пробвани на артилерийски огън! [/quote]
Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.Прав си. Там имат добър опит в използването на милиони жертви на гигански стоежи. "Хамас" умориха няколко хиляди за да им копаят под земята в нечовешки условия. Ама твоите приятели могат да поставят тази мащабна работа на промишленни начала.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
cinik
Рейтинг: 2827 НеутралноДо коментар [#7] от "elevation04":
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“нали виждаш, че и други коментатори са скептични. За същите пари ще наредиш 5 пъти повече панели покрай пътя, или в краен случай някъде на 2 км от него. Много неща могат да се направят "по принцип", но когато се намеси факторът ефективност, нещата се променят...
usero
Рейтинг: 789 Неутрално[quote#19:"Norman Granz"]Стига бе, петролът още ли ще пада?! [/quote]
Нема, виж че се готват за времето, когато бензинът ще е $1000 за галон.
globetrotter
Рейтинг: 507 Весело[quote#14:"graoveca"]А, че това не беше ли против правилата на пазарната икономика... нали така ни учат, частна и само частна инициатива, държавата е лош стопанин и ще ги откраднат тия пари...или това само за аборигените важи?[/quote]
Точно така. И затова държавата е отделила само 100 хил. долара. За сравнение доброволната кампания в indiegogo донесе на проекта $2,200,171 (220% от исканата първоначално сума от 1 млн. долара). За ПОРЕДЕН път виждаме доказателство, че хората са готови доброволно финансират проекти, които им се струват ползотворни, без да се налага държавата да КРАДЕ от тях пари, които после да разпределя по непонятни и в повечето случаи корупционни критерии. Доволен?
globetrotter
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#26] от "nero__":
[quote#26:"nero__"]Не е жив протекта, това са глупости. Такъв път би струвал ужасно много, икономиката не излиза. Но за статийки става.[/quote]
На 20 април започна, а на 20 юни завърши croudfunding кампанията в indiegogo. При цел 1 млн. долара бяха получени 2.2 млн. Мдааам, определено проектът е мъртъв. Изобщо не става дума за форумец с име nero (например), който с увереност дрънка глупости без да е запознат. Определено.
Veritas Odium Parit #Je suis Москов
Рейтинг: 627 НеутралноИдеята е страхотна, дано да може да се осъществи. Така де, изкопаемите енергийни ресурси един ден ще свършат, добре е дотогава да има измислена и внедрена алертнатива, която да ги замести. Успех на човека и на екипа, с който ще работи, виждам доста трудности, както е споменато и в статията - материалът да е супер устойчив, да не отразява светлина, да има достатъчно сцепление, етс. етс. Рано или късно, този материал ще е факт. Пред човешкият гений няма прегради.
Тигърът не си губи съня, заради мнението на овцете http://pbs.twimg.com/media/BPEI_XHCYAAbG3P.jpg:largeИзо Дзадзе
Рейтинг: 2335 НеутралноПринципно такава разработка не е нещо ново, може би на този технологията му да е по-евтина или с нещо по-добра от "старите".
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.S.P.Q.R.
Рейтинг: 390 Неутрално[quote#8:"magen_enoshi"]Още един пирон в ковчега на страните износителите на горива.[/quote]
zenrus.ru"The Stone Age came to an end not for a lack of stones and the oil age will end, but not for a lack of oil." – Ahmed Zaki Yamani, 2000
Сашо
Рейтинг: 958 ЛюбопитноКак ли щяхме да се предвижваме днес, ако в последните 100 години правителствата нямаха абсолютен монопол и контрол върху строежа и поддръжката на пътища.
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchillgost22
Рейтинг: 853 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "cinik":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...А скептичните коментатори да си опреснят "Електриката на Митя Питето" и днешното положение с осветлението в България.
Човека се е прицелил в "пътя на ел. енергията" до потребителя (загубите са убийствени с увеличаване на разстоянието). Второ, от една страна имаш бензин, а то другата ел.автомобили, с ограничен пробег (който се увеличава с дозареждането от пътя). А и колко му е после да се доредят още панели и перки край пътя — нали консуматорите вече ще ги има.
Божикравов
Рейтинг: 740 НеутралноДневник малко късничко се е сетил за тази "новина".
СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.Въпросната технология беше оборена преди доста време многократно, като несъстоятелна на технологично и икономическо ниво. Ето само няколко примера;
https://www.youtube.com/watch?v=obS6TUVSZds
https://www.youtube.com/watch?v=ocV-RnVQdcs
bretschneider
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#3] от "cinik":
Вятър и мъгла друг път, гледахме му проекта на чивяка, много е интересен. Щом циниците казват вятър и мъгла, значи има бъдеще в тази идея
lager
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#27] от "magen_enoshi":
Очакваме в развитие, надяваме се на подобрения!
Gopeто
Рейтинг: 1422 ВеселоАсфалт паша ще стане Солар Ефенди...
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровdedo pepo
Рейтинг: 909 НеутралноВелико!
chicago514
Рейтинг: 750 НеутралноУспех,дано се осъществи идеята му.
cinik
Рейтинг: 2827 НеутралноДо коментар [#39] от "buiko":
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Oтговори си сам на себе си, колко подобни бомбастични проекти си изгледал за последните 20 години и колко от тях са видяли реализация. То не бяха танкери, теглени от хвърчило, то не бяха балони, които се издигат до стратосферата и като се завърти земята, се спускат отместени на четвърт екватор.
Batko Mahno
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#35] от "S.P.Q.R.":
Вечно молодой - вечно пьяный!Саудитският министър на петрола и минералните ресурси е демонстрирал въпиющото си невежество, то не му се налага и да поназнайва нещо. Каменната ера свършва именно когато намирането на качествени кремъци за сечива става по трудно от добива и обработката на метал. Доказват го десетките открити мини и рудници за кремък из цяла Европа, в Полша, Англия, Холандия, Франция и т.н. Докато бронз в онази епоха лесно се е дбивал чрез нагряване на някои речни наноси, първите сечива от бронз не са били по качествени от каменните сечива от онази епоха, но са имали едно допълнително важно свойство - подлежали са на поправка при износване или счупване.
ПП: Идеята от статията иначе е напълно олигофренска и не дава алтернатива на петрола защото производството на фотоволтаици е петролнозависимо.
karak
Рейтинг: 402 НеутралноМного е полезно преди да подскача от възторг, човек да седне и да направи една проста сметка. Един кв.м. от това покритие струва около 530$, а за един метър 4-лентов път отиват около 8000$. Един километър ще струва 8 млн.$. Един километър асфалтово покритие за сравнение е около 250 000 - 300 000$ (според данни на СБ от 2000 г.) или 32 пъти по-евтино. Иначе идеята е много добра с един единствен недостатък - цената.
graoveca
Рейтинг: 402 Неутрално[quote#46:"karak"]Иначе идеята е много добра с един единствен недостатък - цената.[/quote]
И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..Доколкото схващам идеята това не е само цена, а инвестиция. Т.е. ще правиш електроенергия от това и така цената започва да си струва. Ако уличното осветление на София се поддържа от такива пътища, би трябвало и неговата цена примерно да се извади от цената, която ще струва настилката, или да се разпредели напред в амортизациите и т.н. ... Така че не е чак толкова щуро, друг въпрос е, че не се знае дали ще стане...
Раковски
Рейтинг: 571 Неутрално"През пролетта Брусо получава финансиране от американското правителство, за да разработи проекта си Solar Roadways."
Финансирането не е от правителството ами от т.нар crowd funding.
https://www.indiegogo.com/projects/solar-roadways
На пръв поглед идеята изглежда добра, но е доста проблематична:
1. Скъпа е.
2. Изобретателите твърдят, че панелите ще разтопяват снега, но това ще е за сметка на генерираната енергия, която през зимата е ограничена. А за разтопяването на леда се изисква още повече енергия.
3. Пътят не е тестван на практика, за да се установи дали колите ще могат да спират безопастно.
Дон Кихот
Рейтинг: 957 ВеселоДо коментар [#10] от "lager":
Преди дa дaвaш съвети дa се беше нaучил дa смятaш. Един квaдрaтен километър е 150 МЛН долaрa.
lager
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#49] от "Дон Кихот":
Грешката е вярна, но така и процента на Боко се качва!
Танас
Рейтинг: 1416 ВеселоМислим си ако Цариградско шосе беше със соларки немаше да е като Дунавски вълни и като те затресе в автобуса нема да поменуваш Баце.
Цацарoff - Оставка ! >:-)karak
Рейтинг: 402 Неутрално[quote#47:"graoveca"]Доколкото схващам идеята това не е само цена, а инвестиция.[/quote]
така де, но за да се реализира като инвестиция, първо трябва да се построи, а за построяването трябват пари, много пари. В цената също трябва да влязат разходите за демонтиране на старата настилка, подготовка на основата за новата настилка, загубите от затварянето на ленти и пътища и др. подобни.
ijj
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#25] от "faso":
oposed_for_power_grid.html
Така е - прав сте. Цената е 48 долара за квадратен фут (0,093 кв.метра):
http://www.solaripedia.com/13/98/solar_roadways_pr
Но цените са относително нещо. Любопитно е, че в същата статия се споменава за цена на асфалтовите пътища в размер на 16 долара за квадратен фут, т.е. над 160 долара за квадратен метър - направо главозамайваща цена от наша гледна точка.
При тези цени соларните пътища биха били около 3 пъти по-скъпи от асфалтовите. Но дали това съотношение ще може да се постигне и при нас?
Разбира се, при всички положения би било интересно да се види такъв път при реални условия - да се надяваме че описаната разработка ще бъде последвана от някой пилотен проект.
ijj
Рейтинг: 740 НеутралноКъм коментар 53:
Извинявам се, текстът не се чете изцяло, затова ще гоповторя без линка:
Така е - прав сте. Цената е 48 долара за квадратен фут (0,093 кв.метра).
Но цените са относително нещо. Любопитно е, че в същата статия се споменава за цена на асфалтовите пътища в размер на 16 долара за квадратен фут, т.е. над 160 долара за квадратен метър - направо главозамайваща цена от наша гледна точка.
При тези цени соларните пътища биха били около 3 пъти по-скъпи от асфалтовите. Но дали това съотношение ще може да се постигне и при нас?
Разбира се, при всички положения би било интересно да се види такъв път при реални условия - да се надяваме че описаната разработка ще бъде последвана от някой пилотен проект.
irons
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#10] от "lager":
Грешни сметки: 533,28 долара на кв.м е цената (48х11,11) , а 1 кв.км. е 1 000 х 1 000 = 1 000 000 кв.м, т.е. цената е 533 280 000 долара за кв.км.
Идеята е добра, но твърде скъпа, за момента, все още. А и има достатъчно пустеещи земи, където да се монтират панели е по-евтино. Ако един ден има боя или тънко покритие, което да е евтино и да генерира енергия, дори от триенето на гумите, тогава ще е друга бира. нанотехнологиите работят в тази посока.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноМечта,но пък хубава.
dante_18
Рейтинг: 289 НеутралноТова е доказано неработеща концепция.
If you are going through hell... Keep going!dante_18
Рейтинг: 289 НеутралноДневник пак ни занимават с глупости, при това стари глупости.
If you are going through hell... Keep going!BIG AL
Рейтинг: 1416 ВеселоАйдееее, икономистите пак се обадиха :
)
)
)
))
) Както се казва - догодина ПАК мангизи , стар асфалт и мърдащи плочки и така..Пари да падат - редовно :
)
BIG ALОставете Ендежнерите, бе ..Ще го направят..Ако издържи 23 години , си е направо на СМЕТКА :
ВСЯКА година фандъкова ремонтира и кърпи софийските улици ..Фирмите на ГЕРБ- да не мислите , че са евтинджиии? :
ПО- евтино ще ни излезе , даже СЕГА - от ежегодното КЪРПЕНЕ и ремонтиране на улици и булевардии в град София :
Хахаха....
За София, сега , при УПРАВЛЕНИЕТО на ГЕРБ-а , си е НАПРАВО икономически изгодна инвестиция :
Няма кръпка или тротуар , който да издържи повече от година :
хахаха......
Хахахаа.....
Geo
Рейтинг: 845 РазстроеноИзлагация е да се говори за тези неща като за нещо сериозно. Да бяхте се консултирали за 5 минути със строителен инженер, не е толкова сложно.
st=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A
st=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A
st=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A
st=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A
st=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A
Истината ще ви освободиКойто му е интересно да разбере защо това не е революционна разработка, а просто поредната глупост, граничеща с измама, да гледа тук:
https://www.youtube.com/watch?v=H901KdXgHs4&li
https://www.youtube.com/watch?v=K3ftXinT4jI&li
https://www.youtube.com/watch?v=ocV-RnVQdcs&li
https://www.youtube.com/watch?v=Mzzz5DdzyWY&li
https://www.youtube.com/watch?v=YeK5GI6Un8Y&li
dante_18
Рейтинг: 289 НеутралноТази ''настилка'' изисква няколко слоя.
If you are going through hell... Keep going!Първо трябва дебел и здрав бетонен слой с прецизно набити в него милиони анкери, към който ще бъдат прикрепени соларните панели. Това означава, че трябва да имаш няколко настилки, вместо само една. Панелите трябва да са покрити с някакво екзотично стъкло, което да не се надрасква. Трябва да е с твърдост поне 8,5 по Моос. Сапфирено стъкло ще свърши работа, само че ще струва милиарди. Все едно да строиш път с аифони.
dante_18
Рейтинг: 289 НеутралноСпоред Брусо соларните панели със стъклено покритие ще имат живот от 21 години и средна цена за 0.3 кв. м покритие би била 48 долара.
If you are going through hell... Keep going!=====================
Пълни глупости.
whiterabbit
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#62] от "dante_18":
Вярно е, че преводач или редактор, е допуснал грешка. Коефициентът на преобразуване на кв. фут в кв. метър е 1 към 10,76, а не 1 към 3,28, както би било при линейния. Това прави евентуалната цена за 0,3 кв. метра около 150 $, или още по-лесно за разбиране, 517 $/кв. метър и то само за настилката. При цена на съществуващите магистрали от 10 до 50 $/кв. м (150 000 до 850 000 $/км), соларните пътища май не са съвсем предстоящи. Но, няма лошо да се мечтае, така върви прогреса!
gost22
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#46] от "karak":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ама по-скъпото покритие прави по-евтино гориво от бензина и дизела, а асфалта не... От друга страна, тези нови панели със сигурност може да се демонтират и местят (и продават на 1/3 от цената) докато при асфалта, подмяната си е чист разход. И съм сигурен, че имат по-дълъг живот от обикновен асфалт. Също съм сигурен, че технологиите ще поевтиняват още, та и разликата в цената ще се "стапя" постепенно.
dante_18
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#64:"gost22"]Ама по-скъпото покритие прави по-евтино гориво от бензина и дизела, а асфалта не.[/quote]
If you are going through hell... Keep going!За електричеството ли говориш? Защото изчисленията показват, че в лош ден(без много светлина) тези панели не могат да произведат достатъчно електричество дори и за собствените си светодиоди. Въпросните светодиоди пък няма никакъв шанс да са видими през деня. Какво ще стане когато панелите се замърсят или са под сняг? къде ще се съхранява енергията, необходима нощем?
dante_18
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#64:"gost22"]От друга страна, тези нови панели със сигурност може да се демонтират и местят (и продават на 1/3 от цената) докато при асфалта, подмяната си е чист разход.[/quote]
If you are going through hell... Keep going!Асфалта може да се рециклира на 100%. Освен това, се произвежда от натрошени скали и отпадъчни продукти от нефтената индустрия. Няма как да излезне по-скъпо от сапфирено стъкло с Wi-Fi.
gost22
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#65] от "dante_18":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...До коментар [#66] от "dante_18":
И коня е бил толкова евтин спрямо автомобила (някои автомобили са стрували колкото пътнически Боинг днес), и като пишеш за стъклото, що не му прегледаш историята от древен Египет насам, колко се е подобрило и колко е поевтиняло. Както писах, идеята потребителя на ел.енергия да е съвсем близо до производителя е хубаво нещо, а ако успеят да постигнат "две в едно" (хем път, хем производител на гориво) на приемлива цена що да не? Нека опитват.
А и нефтената индустрия може да се попромени, отпадните продукити или нещо друго, знам ли.
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#67] от "gost22":
За прогреса си прав.
Но как да стане,след като има един куп лобита,които са против прогреса за да не им се нарушава бизнес печалбите ?
gost22
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#68] от "kapitalcho":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Винаги е имало лобита... и винаги новата технология ги е събаряла на пазарен принцип, с все политическата и финансова им сила. И да, винаги в началото нещата са изглеждали "прекалено скъпи", "екзотични", "неефективни и неприложими за масовият пазар". Изглеждало е мнооооого по-евтино зимата да режеш лед от езерата и да го складираш за лятото, отколкото да строиш голям завод, който да харчи скъпо гориво за същият лед. Ама днес у ваш имаш собствена ледница (хладилник) и съвсем не е скъпо нещо.
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#69] от "gost22":
Нека ти дам пример-електромобила-супер потенциал................разбит обаче още в зарадиш за да не нарушава нефтените печалби.
gost22
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#70] от "kapitalcho":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Да ти дам подсказка. Всички соларни и вятърни електроцентрали си искат междинен буфер/акумуматор, в който да натрупват когато има, и от който да се черпи когато трябва... а ел.автомобила е точно това нещо. Е, вече изтърваха производството, и съвсем скоро ще се издънят и с буфера. Според мен първо ще дойдат акумулаторите в мазетата и ел. уредите на 12/24 волта, но авто-промяната също няма да закъснее. Отделно, че и въздушният и водният транспорт няма как да минат скоро на солари, та ще си има пазар и за нефта.