Американски инженер разработва соларни пътища, които да заменят асфалта

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Поредния опит на злия капитализъм да ни зароби! Внимавайте!

  2. 2 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 120 Весело

    Супер , американците да го разработят - Китайците ще го внедрят.

  3. 3 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    Вятър и мъгла................

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  6. 6 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 289 Весело

    Революционно!!!!! Само, че не е за тук. Първо ние си искаме Белене и руски газ, да си сечем Балкана за печката и Бобовдолски кимюр......Тук като се положи панело и се наложи да го прекопаш ще те ряпне тока.....

  7. 7 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#3] от "cinik":
    Това за между ушите си ли го казваш

  8. 8 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Още един пирон в ковчега на страните износителите на горива.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  9. 9 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 443 Весело

    Сега разбрах защо в Русия няма асфалтирани пътища в провинциите. Просто изчакват за да ги направят соларни, вместо да харчат пари за обикновен асфалт.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  10. 10 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 177 Неутрално

    150 000 долара за квадратен километър пътища, това изобщо не е скъпо, Боко трябва да помисли за следващите четири години, така де, нали отново ще почнем да строим магистрали, поне да е в крак с братята американци!

  11. 11 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Прекрасна идея,само не знам,как такъв път ще се държи при все по-честите порои,урагани и движение на земни маси?

  12. 12 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    Ами така се започва с всяка нова идея ..)
    Браво ..И аз много ги обичаш тези малките колички,като дете ..НО, комунизъм : имаше само едно публично - на мястото на днешната градинка - на Раковски - Домът на покойника ..Сега е кафене на открото..Пистата беше дълга около -3 метра - и две колички се надбягваха :))
    КОЛКО мангизи съм дал ТАМ - по 2 лева - за няколко минути :))
    На първо време е ДОСТЪЧНО САМО в ГРАДОВЕТЕ - вътрешните артерии- лесно и бързо може да се направи , еле пък за село - като София - по размери :))
    Почти безплатно придвижване в границите на града !!!
    Щом са се заели американци - ще го направят ..
    Е , може да не е скоро ...)

    BIG AL
  13. 13 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 507 Весело

    До коментар [#4] от "bibian":

    Друга теория - просто линиите светят през нощта...
    Все пак смятам, че твоята е по-логична. Мдаа. Определено.

  14. 14 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Неутрално

    "През пролетта Брусо получава финансиране от американското правителство, за да разработи проекта си Solar Roadways. "

    А, че това не беше ли против правилата на пазарната икономика... нали така ни учат, частна и само частна инициатива, държавата е лош стопанин и ще ги откраднат тия пари...или това само за аборигените важи?

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  15. 15 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 177 Весело

    До коментар [#9] от "magen_enoshi":

    Не, просто още не са купили палестинския ноу хау за подземни магистрали, казват че се строят много евтино и са пробвани на артилерийски огън!

  16. 16 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Достатъчно е на този етап панелите да се разполагат отстрани на пътя - като ленти. Пак ще има добър ефект.

  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Smoke & Mirrors

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  18. 18 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 120 Любопитно

    Добре де, що не сложи панелите по покрива и капаците на колата, че и стъклата дори?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  19. 19 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#8:"magen_enoshi"]Още един пирон в ковчега на страните износителите на горива.[/quote]

    Стига бе, петролът още ли ще пада?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  20. 20 Профил на true_original
    true_original
    Рейтинг: 120 Неутрално

    тия па - не знаят ли, че в русия това е отречено, айде стига с тази капиталистическа пропаганда !

    безспорно е, че юдео-масонството (винаги и двете!) има пръст в проекта - по този начин искат да ни подслушват докато пишкаме край пътя.

  21. 21 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 120 Неутрално

    [quote#9:"magen_enoshi"]Сега разбрах защо в Русия няма асфалтирани пътища в провинциите. Просто изчакват за да ги направят соларни, вместо да харчат пари за обикновен асфалт.[/quote]

    Асфалтираните пътища и вътрешната тоалетна са еврогейски глупости, от които истинският славянски мъж няма нужда!

  22. 22 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 958 Весело

    Готина идея, която Българския бюрократ може да опорочи набързо като въведе изкупни цени за електричеството в пъти над средните. Веднага ще се появят "инвеститори", които искат да сключат дългосрочни договори, ще "преасфалтират" де що има път и ще се сдружат в асоциации, за да лобират за високите дългосрочни договори.

  23. 23 Профил на Момчил
    Момчил
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Видеото е от 2010та, сигурни ли сте, че още е жив този проект.

    http://www.momchil.eu
  24. 24 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 120 Неутрално

    [quote#19:"Norman Granz"]Стига бе, петролът още ли ще пада?! [/quote]

    Петролът ще поскъпне яко и ще стигне 1000 долара за барел, САЩ се разпадат до две години, ЕС се отърсва от вредното им влияние и моли Русия да са приятели - все мечти в главата на средностатистическия чугундер

  25. 25 Профил на faso СУПЕР
    faso
    Рейтинг: 902 Любопитно

    Оценявам усилието но мисля, че сме се загубили в математика малко.
    "Според Брусо соларните панели със стъклено покритие ще имат живот от 21 години и средна цена за 0.3 кв. м покритие би била 48 долара. ", това не е вярно защото 1 квадратен фут е 0.096 квадратни метра.

  26. 26 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 126 Неутрално

    Не е жив протекта, това са глупости. Такъв път би струвал ужасно много, икономиката не излиза. Но за статийки става.

  27. 27 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 443 Неутрално

    [quote#15:"lager"]Не, просто още не са купили палестинския ноу хау за подземни магистрали, казват че се строят много евтино и са пробвани на артилерийски огън! [/quote]

    Прав си. Там имат добър опит в използването на милиони жертви на гигански стоежи. "Хамас" умориха няколко хиляди за да им копаят под земята в нечовешки условия. Ама твоите приятели могат да поставят тази мащабна работа на промишленни начала.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  29. 29 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    До коментар [#7] от "elevation04":

    нали виждаш, че и други коментатори са скептични. За същите пари ще наредиш 5 пъти повече панели покрай пътя, или в краен случай някъде на 2 км от него. Много неща могат да се направят "по принцип", но когато се намеси факторът ефективност, нещата се променят...

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  30. 30 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 789 Неутрално

    [quote#19:"Norman Granz"]Стига бе, петролът още ли ще пада?! [/quote]
    Нема, виж че се готват за времето, когато бензинът ще е $1000 за галон.

  31. 31 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 507 Весело

    [quote#14:"graoveca"]А, че това не беше ли против правилата на пазарната икономика... нали така ни учат, частна и само частна инициатива, държавата е лош стопанин и ще ги откраднат тия пари...или това само за аборигените важи?[/quote]
    Точно така. И затова държавата е отделила само 100 хил. долара. За сравнение доброволната кампания в indiegogo донесе на проекта $2,200,171 (220% от исканата първоначално сума от 1 млн. долара). За ПОРЕДЕН път виждаме доказателство, че хората са готови доброволно финансират проекти, които им се струват ползотворни, без да се налага държавата да КРАДЕ от тях пари, които после да разпределя по непонятни и в повечето случаи корупционни критерии. Доволен?

  32. 32 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 507 Весело

    До коментар [#26] от "nero__":
    [quote#26:"nero__"]Не е жив протекта, това са глупости. Такъв път би струвал ужасно много, икономиката не излиза. Но за статийки става.[/quote]
    На 20 април започна, а на 20 юни завърши croudfunding кампанията в indiegogo. При цел 1 млн. долара бяха получени 2.2 млн. Мдааам, определено проектът е мъртъв. Изобщо не става дума за форумец с име nero (например), който с увереност дрънка глупости без да е запознат. Определено.

  33. 33 Профил на Veritas Odium Parit #Je suis Москов
    Veritas Odium Parit #Je suis Москов
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Идеята е страхотна, дано да може да се осъществи. Така де, изкопаемите енергийни ресурси един ден ще свършат, добре е дотогава да има измислена и внедрена алертнатива, която да ги замести. Успех на човека и на екипа, с който ще работи, виждам доста трудности, както е споменато и в статията - материалът да е супер устойчив, да не отразява светлина, да има достатъчно сцепление, етс. етс. Рано или късно, този материал ще е факт. Пред човешкият гений няма прегради.

    Тигърът не си губи съня, заради мнението на овцете http://pbs.twimg.com/media/BPEI_XHCYAAbG3P.jpg:large
  34. 34 Профил на Изо Дзадзе СУПЕР
    Изо Дзадзе
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Принципно такава разработка не е нещо ново, може би на този технологията му да е по-евтина или с нещо по-добра от "старите".

    Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
  35. 35 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 390 Неутрално

    [quote#8:"magen_enoshi"]Още един пирон в ковчега на страните износителите на горива.[/quote]
    "The Stone Age came to an end not for a lack of stones and the oil age will end, but not for a lack of oil." – Ahmed Zaki Yamani, 2000

    zenrus.ru
  36. 36 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 958 Любопитно

    Как ли щяхме да се предвижваме днес, ако в последните 100 години правителствата нямаха абсолютен монопол и контрол върху строежа и поддръжката на пътища.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Любопитно

    До коментар [#29] от "cinik":
    А скептичните коментатори да си опреснят "Електриката на Митя Питето" и днешното положение с осветлението в България.
    Човека се е прицелил в "пътя на ел. енергията" до потребителя (загубите са убийствени с увеличаване на разстоянието). Второ, от една страна имаш бензин, а то другата ел.автомобили, с ограничен пробег (който се увеличава с дозареждането от пътя). А и колко му е после да се доредят още панели и перки край пътя — нали консуматорите вече ще ги има.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Дневник малко късничко се е сетил за тази "новина".

    Въпросната технология беше оборена преди доста време многократно, като несъстоятелна на технологично и икономическо ниво. Ето само няколко примера;

    https://www.youtube.com/watch?v=obS6TUVSZds

    https://www.youtube.com/watch?v=ocV-RnVQdcs

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  39. 39 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#3] от "cinik":

    Вятър и мъгла друг път, гледахме му проекта на чивяка, много е интересен. Щом циниците казват вятър и мъгла, значи има бъдеще в тази идея

  40. 40 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#27] от "magen_enoshi":

    Очакваме в развитие, надяваме се на подобрения!

  41. 41 Профил на Gopeто СУПЕР
    Gopeто
    Рейтинг: 1422 Весело

    Асфалт паша ще стане Солар Ефенди...

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  42. 42 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Велико!

  43. 43 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Успех,дано се осъществи идеята му.

  44. 44 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    До коментар [#39] от "buiko":

    Oтговори си сам на себе си, колко подобни бомбастични проекти си изгледал за последните 20 години и колко от тях са видяли реализация. То не бяха танкери, теглени от хвърчило, то не бяха балони, които се издигат до стратосферата и като се завърти земята, се спускат отместени на четвърт екватор.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  45. 45 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#35] от "S.P.Q.R.":

    Саудитският министър на петрола и минералните ресурси е демонстрирал въпиющото си невежество, то не му се налага и да поназнайва нещо. Каменната ера свършва именно когато намирането на качествени кремъци за сечива става по трудно от добива и обработката на метал. Доказват го десетките открити мини и рудници за кремък из цяла Европа, в Полша, Англия, Холандия, Франция и т.н. Докато бронз в онази епоха лесно се е дбивал чрез нагряване на някои речни наноси, първите сечива от бронз не са били по качествени от каменните сечива от онази епоха, но са имали едно допълнително важно свойство - подлежали са на поправка при износване или счупване.
    ПП: Идеята от статията иначе е напълно олигофренска и не дава алтернатива на петрола защото производството на фотоволтаици е петролнозависимо.

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  46. 46 Профил на karak
    karak
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Много е полезно преди да подскача от възторг, човек да седне и да направи една проста сметка. Един кв.м. от това покритие струва около 530$, а за един метър 4-лентов път отиват около 8000$. Един километър ще струва 8 млн.$. Един километър асфалтово покритие за сравнение е около 250 000 - 300 000$ (според данни на СБ от 2000 г.) или 32 пъти по-евтино. Иначе идеята е много добра с един единствен недостатък - цената.

  47. 47 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#46:"karak"]Иначе идеята е много добра с един единствен недостатък - цената.[/quote]
    Доколкото схващам идеята това не е само цена, а инвестиция. Т.е. ще правиш електроенергия от това и така цената започва да си струва. Ако уличното осветление на София се поддържа от такива пътища, би трябвало и неговата цена примерно да се извади от цената, която ще струва настилката, или да се разпредели напред в амортизациите и т.н. ... Така че не е чак толкова щуро, друг въпрос е, че не се знае дали ще стане...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  48. 48 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "През пролетта Брусо получава финансиране от американското правителство, за да разработи проекта си Solar Roadways."

    Финансирането не е от правителството ами от т.нар crowd funding.
    https://www.indiegogo.com/projects/solar-roadways

    На пръв поглед идеята изглежда добра, но е доста проблематична:

    1. Скъпа е.

    2. Изобретателите твърдят, че панелите ще разтопяват снега, но това ще е за сметка на генерираната енергия, която през зимата е ограничена. А за разтопяването на леда се изисква още повече енергия.

    3. Пътят не е тестван на практика, за да се установи дали колите ще могат да спират безопастно.

  49. 49 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 957 Весело

    До коментар [#10] от "lager":

    Преди дa дaвaш съвети дa се беше нaучил дa смятaш. Един квaдрaтен километър е 150 МЛН долaрa.

  50. 50 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 177 Весело

    До коментар [#49] от "Дон Кихот":

    Грешката е вярна, но така и процента на Боко се качва!

  51. 51 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Весело

    Мислим си ако Цариградско шосе беше със соларки немаше да е като Дунавски вълни и като те затресе в автобуса нема да поменуваш Баце.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  52. 52 Профил на karak
    karak
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#47:"graoveca"]Доколкото схващам идеята това не е само цена, а инвестиция.[/quote]

    така де, но за да се реализира като инвестиция, първо трябва да се построи, а за построяването трябват пари, много пари. В цената също трябва да влязат разходите за демонтиране на старата настилка, подготовка на основата за новата настилка, загубите от затварянето на ленти и пътища и др. подобни.

  53. 53 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#25] от "faso":

    Така е - прав сте. Цената е 48 долара за квадратен фут (0,093 кв.метра):

    http://www.solaripedia.com/13/98/solar_roadways_proposed_for_power_grid.html

    Но цените са относително нещо. Любопитно е, че в същата статия се споменава за цена на асфалтовите пътища в размер на 16 долара за квадратен фут, т.е. над 160 долара за квадратен метър - направо главозамайваща цена от наша гледна точка.

    При тези цени соларните пътища биха били около 3 пъти по-скъпи от асфалтовите. Но дали това съотношение ще може да се постигне и при нас?

    Разбира се, при всички положения би било интересно да се види такъв път при реални условия - да се надяваме че описаната разработка ще бъде последвана от някой пилотен проект.

  54. 54 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Към коментар 53:

    Извинявам се, текстът не се чете изцяло, затова ще гоповторя без линка:

    Така е - прав сте. Цената е 48 долара за квадратен фут (0,093 кв.метра).

    Но цените са относително нещо. Любопитно е, че в същата статия се споменава за цена на асфалтовите пътища в размер на 16 долара за квадратен фут, т.е. над 160 долара за квадратен метър - направо главозамайваща цена от наша гледна точка.

    При тези цени соларните пътища биха били около 3 пъти по-скъпи от асфалтовите. Но дали това съотношение ще може да се постигне и при нас?

    Разбира се, при всички положения би било интересно да се види такъв път при реални условия - да се надяваме че описаната разработка ще бъде последвана от някой пилотен проект.

  55. 55 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#10] от "lager":

    Грешни сметки: 533,28 долара на кв.м е цената (48х11,11) , а 1 кв.км. е 1 000 х 1 000 = 1 000 000 кв.м, т.е. цената е 533 280 000 долара за кв.км.

    Идеята е добра, но твърде скъпа, за момента, все още. А и има достатъчно пустеещи земи, където да се монтират панели е по-евтино. Ако един ден има боя или тънко покритие, което да е евтино и да генерира енергия, дори от триенето на гумите, тогава ще е друга бира. нанотехнологиите работят в тази посока.

  56. 56 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5842 Неутрално

    Мечта,но пък хубава.

  57. 57 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Това е доказано неработеща концепция.

    If you are going through hell... Keep going!
  58. 58 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Дневник пак ни занимават с глупости, при това стари глупости.

    If you are going through hell... Keep going!
  59. 59 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    Айдееее, икономистите пак се обадиха :)
    Оставете Ендежнерите, бе ..Ще го направят..Ако издържи 23 години , си е направо на СМЕТКА :)
    ВСЯКА година фандъкова ремонтира и кърпи софийските улици ..Фирмите на ГЕРБ- да не мислите , че са евтинджиии? :)
    ПО- евтино ще ни излезе , даже СЕГА - от ежегодното КЪРПЕНЕ и ремонтиране на улици и булевардии в град София :))
    Хахаха....
    За София, сега , при УПРАВЛЕНИЕТО на ГЕРБ-а , си е НАПРАВО икономически изгодна инвестиция :
    Няма кръпка или тротуар , който да издържи повече от година :) Както се казва - догодина ПАК мангизи , стар асфалт и мърдащи плочки и така..Пари да падат - редовно :)
    хахаха......
    Хахахаа.....

    BIG AL
  60. 60 Профил на Geo СУПЕР
    Geo
    Рейтинг: 845 Разстроено

    Излагация е да се говори за тези неща като за нещо сериозно. Да бяхте се консултирали за 5 минути със строителен инженер, не е толкова сложно.

    Който му е интересно да разбере защо това не е революционна разработка, а просто поредната глупост, граничеща с измама, да гледа тук:

    https://www.youtube.com/watch?v=H901KdXgHs4&list=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A

    https://www.youtube.com/watch?v=K3ftXinT4jI&list=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A

    https://www.youtube.com/watch?v=ocV-RnVQdcs&list=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A

    https://www.youtube.com/watch?v=Mzzz5DdzyWY&list=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A

    https://www.youtube.com/watch?v=YeK5GI6Un8Y&list=UUmb8hO2ilV9vRa8cilis88A

    Истината ще ви освободи
  61. 61 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Тази ''настилка'' изисква няколко слоя.
    Първо трябва дебел и здрав бетонен слой с прецизно набити в него милиони анкери, към който ще бъдат прикрепени соларните панели. Това означава, че трябва да имаш няколко настилки, вместо само една. Панелите трябва да са покрити с някакво екзотично стъкло, което да не се надрасква. Трябва да е с твърдост поне 8,5 по Моос. Сапфирено стъкло ще свърши работа, само че ще струва милиарди. Все едно да строиш път с аифони.

    If you are going through hell... Keep going!
  62. 62 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Според Брусо соларните панели със стъклено покритие ще имат живот от 21 години и средна цена за 0.3 кв. м покритие би била 48 долара.
    =====================


    Пълни глупости.

    If you are going through hell... Keep going!
  63. 63 Профил на whiterabbit СУПЕР
    whiterabbit
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#62] от "dante_18":

    Вярно е, че преводач или редактор, е допуснал грешка. Коефициентът на преобразуване на кв. фут в кв. метър е 1 към 10,76, а не 1 към 3,28, както би било при линейния. Това прави евентуалната цена за 0,3 кв. метра около 150 $, или още по-лесно за разбиране, 517 $/кв. метър и то само за настилката. При цена на съществуващите магистрали от 10 до 50 $/кв. м (150 000 до 850 000 $/км), соларните пътища май не са съвсем предстоящи. Но, няма лошо да се мечтае, така върви прогреса!

  64. 64 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#46] от "karak":
    Ама по-скъпото покритие прави по-евтино гориво от бензина и дизела, а асфалта не... От друга страна, тези нови панели със сигурност може да се демонтират и местят (и продават на 1/3 от цената) докато при асфалта, подмяната си е чист разход. И съм сигурен, че имат по-дълъг живот от обикновен асфалт. Също съм сигурен, че технологиите ще поевтиняват още, та и разликата в цената ще се "стапя" постепенно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  65. 65 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#64:"gost22"]Ама по-скъпото покритие прави по-евтино гориво от бензина и дизела, а асфалта не.[/quote]


    За електричеството ли говориш? Защото изчисленията показват, че в лош ден(без много светлина) тези панели не могат да произведат достатъчно електричество дори и за собствените си светодиоди. Въпросните светодиоди пък няма никакъв шанс да са видими през деня. Какво ще стане когато панелите се замърсят или са под сняг? къде ще се съхранява енергията, необходима нощем?

    If you are going through hell... Keep going!
  66. 66 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#64:"gost22"]От друга страна, тези нови панели със сигурност може да се демонтират и местят (и продават на 1/3 от цената) докато при асфалта, подмяната си е чист разход.[/quote]


    Асфалта може да се рециклира на 100%. Освен това, се произвежда от натрошени скали и отпадъчни продукти от нефтената индустрия. Няма как да излезне по-скъпо от сапфирено стъкло с Wi-Fi.

    If you are going through hell... Keep going!
  67. 67 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#65] от "dante_18":
    До коментар [#66] от "dante_18":

    И коня е бил толкова евтин спрямо автомобила (някои автомобили са стрували колкото пътнически Боинг днес), и като пишеш за стъклото, що не му прегледаш историята от древен Египет насам, колко се е подобрило и колко е поевтиняло. Както писах, идеята потребителя на ел.енергия да е съвсем близо до производителя е хубаво нещо, а ако успеят да постигнат "две в едно" (хем път, хем производител на гориво) на приемлива цена що да не? Нека опитват.
    А и нефтената индустрия може да се попромени, отпадните продукити или нещо друго, знам ли.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  68. 68 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 123 Неутрално

    До коментар [#67] от "gost22":

    За прогреса си прав.
    Но как да стане,след като има един куп лобита,които са против прогреса за да не им се нарушава бизнес печалбите ?

  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#68] от "kapitalcho":
    Винаги е имало лобита... и винаги новата технология ги е събаряла на пазарен принцип, с все политическата и финансова им сила. И да, винаги в началото нещата са изглеждали "прекалено скъпи", "екзотични", "неефективни и неприложими за масовият пазар". Изглеждало е мнооооого по-евтино зимата да режеш лед от езерата и да го складираш за лятото, отколкото да строиш голям завод, който да харчи скъпо гориво за същият лед. Ама днес у ваш имаш собствена ледница (хладилник) и съвсем не е скъпо нещо.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 123 Неутрално

    До коментар [#69] от "gost22":

    Нека ти дам пример-електромобила-супер потенциал................разбит обаче още в зарадиш за да не нарушава нефтените печалби.

  71. 71 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#70] от "kapitalcho":
    Да ти дам подсказка. Всички соларни и вятърни електроцентрали си искат междинен буфер/акумуматор, в който да натрупват когато има, и от който да се черпи когато трябва... а ел.автомобила е точно това нещо. Е, вече изтърваха производството, и съвсем скоро ще се издънят и с буфера. Според мен първо ще дойдат акумулаторите в мазетата и ел. уредите на 12/24 волта, но авто-промяната също няма да закъснее. Отделно, че и въздушният и водният транспорт няма как да минат скоро на солари, та ще си има пазар и за нефта.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #