Столичната община обмисля дали да въведе нощен градски транспорт, "Спаси София" събира подписи

Столичната община обмисля дали да въведе нощен градски транспорт, "Спаси София" събира подписи

Столичната община обмисля дали да въведе нощен градски транспорт, "Спаси София" събира подписи
Предстои Столичната община да реши дали да въведе нощен градски транспорт. По-късно ще бъдат определени линиите, по които ще може да се пътува нощем. Цената на билета също ще бъде определена по-късно, защото зависи от това колко хора ще ползват услугата. Това казва зам.-кметът на София по транспорт Евгени Крусев пред "Дневник".
През юли "Спаси София" започна да събира подписи в подкрепа на идеята, за която работи отдавна. Досега около 26 хил. граждани са се подписали "за" нощен транспорт. Подписката ще продължи и в първата седмица на октомври, казаха от "Спаси София" за "Дневник".
От организацията предлагат 7 линии, които осигуряват връзка от центъра на София до крайните точки на града в кварталите "Бояна", "Гоце Делчев", "Студентски град", "Младост", "Дружба", "Враждебна", "Орландовци", "Надежда", "Обеля", "Люлин", "Западен парк" и "Овча купел".
По думите на Крусев Центърът за градска мобилност е започнал проучвания за възможностите за въвеждане на услугата. Направено е социологическо проучване. Целта е да се провери колко хора биха ползвали градски транспорт през нощта, колко често биха го правили и каква цена са склонни да плащат затова. Цената ще зависи от това колко хора ще се возят нощем, като колкото са по-малко, толкова ще бъде по-скъп билетът.
Евгени Крусев казва, че едва след като общината вземе решение за въвеждане на нощен транспорт ще започнат разговори с транспортните оператори кои линии биха покрили най-много от ключовите точки в града и биха били най-удобни за гражданите.
Наземният градски транспорт в София се обслужва от две общински и четири частни дружества, като на всяко едно от тях Столичната община плаща всяка година на база изминати километри. "Столичен електротранспорт" обслужва трамваите и тролеите, а автобусните линии са разпределени между общинското дружество "Столичен автотранспорт" със 70 линии, частните "Карат-С" с 15, "МТК Гроуп" със 17 и "Еридан транс", която обаче обслужват само линия 260.