За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноСО вече иска да вози по-скъпо от такситата . Как тогава нормален човек да си хвърли колата???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ЗАЩО се крие себестойността на едно пътуване ? СЕЩАТЕ ЛИ СЕ ???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноЯвно Крусев или негов много близък е бил бакшиш и си мисли за нощна тарифа
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ГЕНИЙ !!!
dorn
Рейтинг: 1037 НеутралноДосега поне, няколко часа от денонощието имаше относителна тишина - вече шум и дрънчене без прекъсване.
oporna_to4ka
Рейтинг: 137 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаДърпат дявола за опашката спасителите на София. Естествено - хората на Аамбубата търсят дяволиите
4ort
Рейтинг: 118 НеутралноХайде, като излезеш на слънце ни кажи себестойността, за да я знаем и ние. Имам време да питам всеки идиот.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#5] от "4ort":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не е моя работа но за тях е задължение. такъв е законът. явно ви бъркам на точното място !!!
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноПреди много време си спомням, че трамваите вървяха до 1 вечерта, а по Великден цяла вечер :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#7] от "penetrating":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и тръгваха в 4 ама това бе преди ГЕРБ.
zhivko6461
Рейтинг: 925 НеутралноЧудесна идея! Всичко в името на човека, всичко за благото на човека.
Кой ли ще поеме разходите? Отговорът на този въпрос не е задължителен. Дори отпада. Ако поразсъждаваме кои ли са човеците.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#9] от "zhivko6461":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!кои разходи ? Смешници ???
MORTAR
Рейтинг: 8 НеутралноПри тези смешни цени на такситата в София е излишнен разход да се движат и автобуси с по двама пътника.
Свободен архитект, урбанист и еколог!orchis
Рейтинг: 397 НеутралноА метрото?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":
Тъпак, според теб шофьорите няма да искат заплата за нощния труд? Или Градския транспорт е на вода? Да си чувал думата амортизация? Или то тива не са разходи? Ами проблема с контрола? Как ще принудиш някой пияна компания в 2 часа да дупчи билет? Може, не казвам, че не може, но колко струва?
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноДо коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТогава си лягам да спя :)
mozaka
Рейтинг: 118 НеутралноНе, не се сещаме, обясни ни!
mozaka
Рейтинг: 118 Неутралноне е съвсем лошо като идея - метрото да работи до 3:30!
''zms15783''
Рейтинг: 219 ВеселоНякои се возим на автобус, пийнали или трезви. През деня не гоним автобус, никога ,-)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#15] от "mozaka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!питай ЦГМ. моите уроци са с пари.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#13] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!за кой точно от видовете транспорт коментираш ?
Защото ценообразуващите компоненти са доста различни.
Амортизацията напримет ЕДНАКВА и не зависи от частта на денонощието. дори нощно време е по-малка поради липсата на задръствания - елементарно е !
и разходът нагорива е по-нисък.
Заплатата не е фактор защото са жълти стотинки.
Жълти павета
Рейтинг: 685 НеутралноДо коментар [#11] от "Чеп за зеле":
"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"При цената на такситата и билетче за маршрутка 1.50, за какви нощни тарифи говорим? Безсмислено е да се търкалят големите автобуси през нощта. Те са нарядко, за да се напълнят. Но не се пълнят, защото са нарядко. По-добре маршрутки, нови, до пет години. Открит конкурс, публичен. С излъчване от който си иска. Не е толкова невероятно, кокалчето е малко, защо да не пуснат нещо като хората, за реклама на марката Магнолия?
Ако се вдигне шум, може и да стане.
tvr18355030
Рейтинг: 118 НеутралноИ годишния бюджет на ГТ и броя на пътуванията се публикуват редовно. Вече ако не можеш да смяташ, проблема си е твой....
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#4] от "oporna_to4ka":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНали? Я да си пазим бизнеса на ОК Супертранс, че шефчето е сред първите гербави спонсори.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноМаршрутки, дърпане на дяволи, кой щял да плаща заплатите...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИдиотии, както обикновено. Матряла си иска ориенталски град с маршрутки и таксита и не гледа европейските примери.
tvr18355030
Рейтинг: 118 НеутралноИдеята за отделни нощни маршрути е много куца. Едва ли хората ще ги научат ако им се налага да ползват нощен ГТ по-рядко. И съответно въпросните маршрути няма да привлечат много пътувщи.
Много по-смислено ще бъде да се подберат 4-5 от натоварените редовни линии да се направят денонощни!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#21] от "tvr18355030":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не вървиш. това не е себестойност. явно нямаш нужното образование.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#21] от "tvr18355030":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!да те питам само как отчиташ пътуванията на ромите ???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#24] от "tvr18355030":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!много е лесно =- пуснете една поръчка за проучване за още 100 000 000 !
Крадене му е майката !
И много суджуци !!!
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноИнтересно - според правилото в икономиката, че при увеличено търсене се повишава и цената, то странно е защо при намалено търсене пак се повишава цената (което повече прилича на спекула)?!? Последното се наблюдава не само при обществения транспорт, а и за много други области на живота ни, вкл. при книгите. Моето обяснения е липсата на държавна и местна политика към тези сектори, но ми е интересна гледната точка и на специалистите вър форума.
Лично аз съм ЗА нощен градски транспорт в София. Колкото до твърденията, че цените на такситата в столицата били ниски, то явно това го твърдят поне милионери, тъй като за средния гражданин те са точно толкова високи, колкото и цената на билетчето и на картите за ГТ (затова и автопаркът на лични автомобили непрекъснато расте, а не се свива).
fec32306340
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#28] от "Читател":
Елементарно - икономии от мащаба.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":
Това, че амортизацията е еднаква и разхода е по нисък прави ли тези разходи несъществуващи?
Заплатата на един шофьор от градски транспорт особено нощно време изобщо не е жълти стотинки. Със всички добавки (вкл за нощен труд) с осигуровки и т. н отива към 2000лв. Това е за около 200 часа или 20 лв на час. Един автобус струва около 300 000 лв и има ресурс за около 15 години средно по 12 часа на ден (включваме обслужване ремонти и т. н. Иначе са около 15) 365 *12*15 което е иколо 65000 часа. Или по 5-6 лева на час. Та кое са жълти стотинки? 20 те лв на час за шофьора или 6те лева на час за автобуса?
С горивото и амортизацията е подобна сметката. Накратко, в белите държави най големия разход е ТРЗ. При комунизма се работеше за въпросните жълти стотинки и "какви разходи? Всичко е безплатно".
Та затова викам, че си тъпак.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 Неутралнолъжеш. чифрите те издадоха. я кажи пиле, колко часа работи месечно един шофьор в ГТ?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Жълти павета
Рейтинг: 685 НеутралноДо коментар [#28] от "Читател":
"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"Правилото е валидно в конкурентна среда. А градският транспорт определено не е в такава. Тук непрекъснато ни убеждават, колко висока е себестойността, и от там нуждата административно да поскъпне билетчето.
А цените на такситата са ниски в сравнение с цената на градския транспорт. За трима души с таксито е по-евтино, освен ако пътуването не е Люлин-Младост например.
А и за един човек, в случай че има повече от едно прекачване.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#28] от "Читател":
Ниски цени на такситата в сравнение с градския транспорт не означава според потребителя, а се визира съотношението цена на км/цена билет. За сравнение при комунизма 6 ст билет към 20 ст на км беше 20/6 или 3.33 Сега е 0.7/1.6 или 0.43.
Следиш ли ми мисълта?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#31] от "КМЕТ В СЯНКА":
Аз съм писал бе, приблизително 200 часа. Според теб колко са?
yellow_hater
Рейтинг: 229 НеутралноБи било добре да се помисли и за нещо до "Герена". Макар "Враждебна" да е в същата посока.
Иначе идеята е хубава.
Храбър
Рейтинг: 1391 ВеселоАма разбира се!
По времето на мафията БСП/ДПС всичко беше идеално! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Храбър
Рейтинг: 1391 ВеселоАма разбира се!
По времето на мафията БСП/ДПС всичко беше идеално! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Кум Вълчан
Рейтинг: 1052 НеутралноДори с 1,50 лв билетче и нула гратисчии не могат да излязат без загуба. А всички знаете колко хора ще си купят билетче по нощите. Отделно никой пребозал няма да чака 30 - 40 минути автобус, който ще го клатушка още толкова до вкъщи. Аз икономическа обосновка не виждам. Да не говорим, че ще има строшени транспортни средства от пияндурници. Лоша идея е за мен това, но нека си направят проучването и да пуснат някоя пробна линия. Към мрънкащите за цената на билетчето, купете си карти или коли.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноДо коментар [#37] от "Храбър":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
Petko Popov
Рейтинг: 229 Неутралнохой ла рипи
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноДано да въведат.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.stenli1
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#22] от "Darth Plagueis":
Той даже се от олигарсите
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноКолко хора ще застанат нощно време по спирките ,да чакат градския транспорт.
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноТрябва да има, дори да са на 1 час. Все пак това е голям град. Ще бръкнат обаче на бакшишите в джоба.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#30] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА колко струва този автобус за 300 000 лв. да стои в гаража и да не се използва? Нали се правим тук на големите икономисти, има ли в бизнеса по-голяма загуба от това да не използваш ресурсите си?
джендър NATO generals
Рейтинг: 629 НеутралноНощен градски транспорт може да с еправи и с маршрутки! Особено ако нма много желаещи да го позлват! А най-добре дайте на частници сами да си правят линии с паршрутки в малките часове на деня! Едва а ко не искат, общината може да се заеме! Покупката горивото, подръжката и амортизацията на маршрутка е десетки пъти по-евтина от автобус.
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токrainbou1
Рейтинг: 740 ЛюбопитноМога ли да напомня на уважаемите съфорумци, както и на "Спаси София", че преди няколко години бяха въведени 3 нощни автобусни линии, които се събираха май на ректората, и ги закриха поради слабо ползване?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#45] от "Darth Plagueis":
Много интересно, все още в СКГТ няма бракуван автобус с неизползван докрай ресурс . Не ми е ясно как изобщо могат да ви хрумнат толкова идиотски доводи.
джендър NATO generals
Рейтинг: 629 НеутралноВеднъж опитахс с нощен градски транспорт по линия 94-почти не се изплзваше
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токGeorge Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#42] от "stenli1":
Всъщност, ОК супертранс от 20тина години е собственост на ПИБ.
Явно елементарни факти нямат никакво значение. Важно да се сипят тъпотии безкрай.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#48] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНеизползван ресурс? Бе ти усещаш ли се какво пишеш??
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#44] от "anonim440":
Кой ще виси 1 час през нощта, особено зимата да чака автобус? В момента температурите нощем падат под 10 градуса. А зимъс на минус 20?
Трябвало да има! А кой ще плаща? Да се тътрузят празни автобуси.
Виждал ли си нощен автобус с повече от 10 души в него? А обикновено са с по 2ма 3ма.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#50] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ да де. ПИБ и Герб немат нищо общо, а?
kokobanana21
Рейтинг: 8 НеутралноНе може ли като първа стъпка да направят най-натоварените линии да работят докъм 1.30 вечерта, например? Тогава ще се ориентират къде е най-големият поток от пътници. Но да повишават цената на и без това скъпия билет е абсурдно. По-скоро може сегашната цена да остане при евентуален нощен транспорт, а дневната цена д ападне поне на 1 лв. колкото беше. Но сегашната ситуация, при която почти всички линии приключват към 22.30-23.00 е абсурдна. Ако направят няколко или всички линии да работят просто до по-късно, това вече ще бъде огромно облекчение.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#51] от "Darth Plagueis":
Мхм, усещам се, всяйа машина има определен ресурс. Независимо дали става дума за струг, багер, танк или автобус. Ресурса варира, но средната стойност се изчислява и така се правят бюджети.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#52] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ що трябва да виси един час в студа да ни светнеш?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#55] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАха. Навлезли сме в безмислената счетоводна теория, без връзка с бизнеса. Интересно, що всяка транспортна компания, независимо дали се занимава с автобуси, влакове или самолети, държи машините й да са в движение колкото може повече, ако може без почивка. Добре, че за някакъв експерт тук няма проблем машина за 300 000 лв да си седи в гаража в половината време. Ей богу....
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#53] от "Darth Plagueis":
Това не знам, най вероятно е така, но от твоя пост 22 се разбира друго. А именно, че шефа на ОК е собственик спонсориращ ГЕРБ. Което е една простотия, защото шефа на ОК не е собственик. Изобщо, опитвам се да ти кажа, че коментирате материя от която хал хабер си нямате, а вие се заяждате на дребно местейки темата от икономическата целесъобразност на нощния градски транспорт към близостта на ПИБ и ГЕРБ?!?
Бъдете малко по сериозни.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#57] от "Darth Plagueis":
Седенето в гаража през нощта е по евтино от употребата и. Затова става дума. Машината има ресурс РАБОТНИ часове. Което определя живота и. Тук не говорим за частен москвич, сроящ години в гаража и остаряващ. Говорим за ежедневна яка експлоатация. И повтарям, няма автобус в СКГТ бракуван поради стоене в гаража. Всички са амортизирани до безкрай преди да бъдат бракувани.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#59] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова е гениално. Ти току-що закри всички транспортни компании без изключение. Щото тъпаците като кацне самолета го зареждат и пращат да лети наново. Като пристигне автобуса му сменят шофьора и го пращат да пътува наново. Тукашният експерт обаче реши, че трябвало всъщност да си стоят в гаражите.
А сега да ми сметнеш една сметка. Имаш си някакъв ресурс на машината. Да кажем, 1 млн километра. Тоя 1 млн тя може да го измине за 5, 10 или 30 години, според теб, гений, излиза, че за 30 години е най-изгодно. Да видим какво става със самата поддръжка, имайки предвид, че първите 3 или 5 години машината е в гаранция, а производителят поддържа на склад резервни части. След 10 години машината отдавна не е в гаранция, човеко-часовете за ремонт нарастват сериозно, а чарковете започват да изчезват и поддръжката става неимоверно по-скъпа. Към 30 годишнитата да поддържаш Москвич е по-скъпо от Бентли.
Обаче тукашният експерт твърди, че ресурсите ти трябва да стоят по гаражите, ей богу!
И това не е проблем. Проблемът е, че същите гении стоят и в общината.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#58] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи шефът на ОК очевидно е сред спонсорите на Герб бе, образ? Освен ако не те дразни това, че вместо собственик съм сложил думата шеф. Страхотна грешка, а?
Големи яйца:)
Рейтинг: 720 НеутралноРядко ползвам градски транспорт, така че това не ме касае пряко. Всичко е въпрос на проучване и вземане на адекватни решения. Най-добрият вариант е да се пуснат въпросните линии за поне 3 месеца експериментално и тогава да се преценява. Според мен в двумилионна София има нужда от нещо подобно.
Повечето герберасти скачат срещу предложението просто защото Спаси София отдавна бърка в тъмните зони на Фандъкова и СО, показвайки колко са некадърни. Ако идеята беше на Данчето, щяха да аплодират под строй.
Големи яйца:)
Рейтинг: 720 ВеселоДо коментар [#60] от "Darth Plagueis":
Луд ли си да пишеш такива дълги постове да обясняваш на човек неща които очевидно не иска да разбере?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#62] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
Нали ги пуснаха експериментално, видя се че не е добра идея и след 3 месеца ги спряха.
sadparrot
Рейтинг: 229 НеутралноАко по определен курс самолетът редовно лети празен, много скоро този курс ще се закрие или промени, така че не можеш да правиш директно сравнение.
Нощният транспорт на много места работи на загуба и се дотира, но наистина, вземайки предвид цената на такситата в София, не знам кой би го ползвал.
Ако например съм на клуб, където съм оставил 50 лева, дали бих предпочел да чакам 1 час на спирката (дори и да не купувам билет), или ще си взема такси за още 5 лева и ще се прибера за 5 минути?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#60] от "Darth Plagueis":
Шофьорите и сега ги сменят, не ми извъртай думите. Не ставаше дума да не работи когато има какво да работи. Дтаваше дума, че е по изгодно да стои в гаража отколкото да обикаля празен. Какво общо има това със случаите, когато има кой да се вози, независимо дали на самолет или автибус? Много ясно, че ще работи техниката. Но да ми кажеш че е по дибре да обикалят празни отколкото да стоят в гаража щото виждаш ли остарявали е върха на икономическата неграмотност. Експерте.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#63] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
А ти първо прочети цялата дискусия, пък тогава се изказвай. Оня ми променя смисъла на аргументите, ти без да си допрочел се изказваш. Айде малко уважение.
r.wharfinger
Рейтинг: 229 НеутралноЕптен,няма да се дупчат билетчета.
Antoaneta PETROVA Ardashes
Рейтинг: 229 НеутралноКато имам предвид как ни извозват някои недоспали се шофьори,какво ли ще бъде,когато имат оправдание за това. Сегашната администрация работи ли нощем,та искат да ги извозват.До колкото знам повечето са с коли, а работниците ,ако ги има, трябва да са на смени.Кой ли ще е луд да се извозва през нощта с трамвай при ИДИЛ и тем подобни.Тези искат да бръкнат в чантата на такситата или има заявка за нови субсидии.
mihalaGeorge Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#62] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
И друго, дискусията за нощния транспорт не е политическа, а чисто икономическа. Въпросът е много ясен : има ли икономически или социален смисъл от нощен транспорт в София. Моята теза е, че няма. Икономически съм посочил защо. Социално... Извинявай но между 23 и 04 часа се возят основно хора които са излезли да се забавляват. Да пият, да танцуват... Тези 3 неща. И ако смяташ, че това е социална услуга, ок, това е твое мненние. Аз лично не съм съгласен. Според мен по добре въпросния разход да се насочи към добавки към пенсиите. Ти как мислиш? Кое е по социално?
reply
Рейтинг: 524 НеутралноЦЕНТНЪРА И СТУДЕНСКИ ГРАД ЩЕ ПОМУРГАВЕЕ МНОГО ЯКО,ЩЕ СЕ ЮРНАТ НА ТУМБИ
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#65] от "sadparrot":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКС голямо нетърпение чакам някой да ми обясни откъде дойде идеята, че ще се чака един час? И нощният транспорт има бая повече плюсове от такситата, да ти кажа.
До коментар [#66] от "George Svinarov":
Ти как реши дали има или няма кой да се вози?
И понеже гледам си експерт, според теб през деня, по-евтино или по-скъпо е автобусите да стоят в гаражите? Чакам!
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#72] от "Darth Plagueis":
Не знам какво чакаш, но не разбрах каква е връзката с стоенето през деня. Говорим за времето в което няма достатъчно пътници които да осмислят икономически пътуването.
Относно чакането 1 час. На 3 ракии в клуба ще следиш разписанието на автобуса и ще си платиш сметката и ще тръгнеш казвайки на момата която ухажваш " мацака айде, че ще изпуснем рейса!"
Ти братле хал хабер си нямаш от живота в София през нощта.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#70] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНапротив, дискусията е изцяло политическа. Защото сегашната управа на София е подвластна на интереси, различни от тези на гражданите на града.
Чудно ми е как ще докараш икономическата логика тук..
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#69] от "Antoaneta Ardashes":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИДИЛ, администрация, бъркане...
Ми .. наздраве!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#73] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи братле си сбъркал да обясняваш на кого точно да обясняваш за нощния живот в София.
Сега да те светна, че трудно схващаш - казваш ми, че няма икономическа логика да има транспорт през нощта, щото печалбата от превозените пътници е под разхода за осъществяване на курсовете.
Въпросът ми е ясен - през деня положението различно ли е? Има ли икономическа логика да има транспорт през деня?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#74] от "Darth Plagueis":
Проста е логиката 1 работен час струва толкова, прихода е онолкова, резултата е на минус. Няма социален смисъл да се плати този минус.
Следователно няма смисъл от въпросния транспорт.
Кое не разбираш?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#76] от "Darth Plagueis":
Ти пак не четеш всичко и ми вадиш думите от контекста. През деня градския транспорт изпълнява социална функция. През нощта според мен не. Първо минуса е по голям поради по малкото пътници и второ социалния "приход" е минимален.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#78] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБе ти ще имаш ли позиция, която да отстояваш? Като се светна, че няма икономически смисъл и през деня, хукна към социална функция? Ама верно ли?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#34] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ами умньо раздели и ще си разбереш опашатата си. освен това 2000 лева едва ли вземат защото има доста голямо текучество.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#32] от "UJC4040 Върнете стария сайт!":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и багаж, защото градския иска още пари.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#79] от "Darth Plagueis":
Какво ще кажеш за мой пост 70? Отпреди 45 минути?
Отделно има и друго. Преди година 2 се говереше, че СГКТ за пръв път излязла на печалба. Помниш ли?
Сумирай нещата. Това, че може би на теб ти е по удобно да има такъв транспорт не го прави оправдано. И аз не мисля че болшинството данъкоплатци са склонни да ти дотират нощното ходене по заведения.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#78] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ромите ли са ви социалната функция? Умник !!!
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#80] от "КМЕТ В СЯНКА":
22 работни дни по 8 часа е 176 плюс извънредни отиват към 200.
Текучеството не променя цената на час.
2000 лв е брутната + надбавките + извъредния труд + осигуровките
И ако не си съгласен с някое число, кажи според теб колко е, за да поспорим. Говорим за съществени разлики.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#82] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВеднага казвам. В този пост твърдиш, че няма икономически смисъл от нощен транспорт. Ако приемем, че това е така (при все, че не е сигурно, няма дори логика), то тогава на същата логика трябва да искаме премахване и на дневния транспорт. Той също е на загуба.
По въпросът, че СКГТ, което отдавна не се казва така е на печалба, да ти напомня, че в тая печалба влиза и годишна дотация от 100!!! милиона лева. Па ти си сметай печалбата.
Ае сега ми кажи що данъкоплатците да са склонни да спонсорират хората да джиткат с градски транспорт на тая логика?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#73] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ами не сме от суджуците и наркопласьорите . Или пък от сводниците.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#83] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Ромите ли са ви социалната функция? Умник !!!"
От мой пост 70:
"Според мен по добре въпросния разход да се насочи към добавки към пенсиите."
Ее? Не си ли пълен тъпак?
goofy
Рейтинг: 77 НеутралноВъпрос на време беше. В повечето големи западни градове, с приключването на работното време на метрото, пускат нощни автобуси. Нуждата я е имало и у нас винаги. Дали се връщаш късно от гости, или тръгваш в 3 през нощта за работа (да има хора с такива смени)- нощнитите бусове, по отбрани експресни линии през 20-30мин са задълже. Денонощното метро не е икномически изгодно.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#85] от "Darth Plagueis":
Спонсорирайки пенсионерите ( защото те се возят доста и по намалени тарифи- аз си мисля, че ако те си плащат по редовни цени ще е на плюс транспорта) данъкоплатеца спонсорира майка си, баба си и себе си в бъдеще. И затова аз като данъкоплатец съм съгласен с данъците ми да се субсидира градски транспорт като цяло. Но не съм съгласен да се субсидира нощен във вида за който говорим (от 23 до 04). Причините ги обясних. Лично аз почти не ползвам градски транспорт. За сметка на това жена ми ползва непрекъснато. ПРЕЗ ДЕНЯ. Аз лично почти не пия и когато излизаме нощем винаги сме с кола. В много редки случаи с такси. Всъщност такси ползваме само през деня когато ми е неудобен транспорта. Но да се върна на темата. Аз и жена ми като данъкоплатци спонсорираме возенето на жена ми. Що не?
Lou
Рейтинг: 984 НеутралноАко ще се въвежда нощен транспорт, най-добре да бъде с малки микробуси - за по 18-20 души макс. Защото пънтикопотокът вечер е нисък. Пък и тези микробуси имат нисък разход. И би било добре да се върне системата с шофьори-продавачи. И без това вечер трафикът е малък, пътниците малко и няма да отнеме много време на шофьор да вземе там 1.60-20 лв за билет. Или чекиране с карта. Интересно го правят в Бургас - там вече само първата врата е позволена за качване, а другите са само за слизане. Една такава схема би намалила гратисчиите до минимум и ще има възвращаемост от билетите. Защото не е едно и също дали ще дадеш 1.60 за нощен автобус или 8 лв за такси при същото разстояние. Ако ще 2 лв да е билетът - все тая. Колкото и да струва, ще бъде по-малко от цената на таксито.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Ако общината няма пари за 7 линии, може да са и по-малко, но с по-дълъг маршрут и логично повече пътници. Например по една линия за всички посоки от центъра - изток, запад, север, юг. Тръгва от Ал. Невски и през зоните Б, Радсадника, Красно село, Овча Купел, Люлин и обратно към центъра.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#68] от "r.wharfinger":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!с карти
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#89] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, спонсорираш още много неща, ама дори не знаеш. Сега да те питам - аз като баща, що да не спонсорирам ходенето на сина ми на дискотека? Аз разлика не виждам.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ГневноДо коментар [#89] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!а дали тези пенсионери не са онези , с чиито данъци е построена София и транспортав който ти и жена ти се возите на готово и напълно без ангажименти.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#93] от "КМЕТ В СЯНКА":
Това каква връзка има с темата?
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#92] от "Darth Plagueis":
Ами жена ми ходи на работа и на пазаруване. От гледна точка на социума, това са необходими функции. Когато ходим по заведения - това е нещо за което е редно да си платим. Даваш на сина си 5 лева за такси и всичко е ок. Или ако нямаш (не визираме теб нали) сина ти не ходи на дискотека и света не свършва. Обачо ако хората работят за 40 лв надница и дават по 10 лв (отиване и връщане за разлика от сина ти който отива с автобуса евентуално) няма да излезе сметката. Затова са социалните услуги и в случая социалната дотация.
Виж за разлика от кмета, ти не ми звучиш като някой кръгъл тъпак, затова и споря. Не ми казвай, че не разбираш доводите ми, защото няма да ти повярвам. Дотацията за нощен транспорт е по висока от социалния ефект който би произвела - не си ли съгласен с това? Виж колко е просто и кратко.
jiffylube
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#28] от "Читател":
[quote#28:"Читател"]Интересно - според правилото в икономиката, че при увеличено търсене се повишава и цената, то странно е защо при намалено търсене пак се повишава цената (което повече прилича на спекула)?!?
Правилата в икономиката важат при перфектна конкуренция - т.е. почти никога. А тук говорим за държавно регулиране, където няма нищо общо с пазарна логика.
Истината е, че няма как да работят на печалба нощни автобуси, но това не означава да няма опцията градски траснпорт през нощта - загубата се покрива от редовните линии, а и без това има дотации. Но ако тръгне някой да обяснява защо ще е по-висока цената, логиката е пропукана отвсякъде - и през деня има линии с по-малко хора и празни автобуси.
Ако метрото работи до малко по-късно (до 1, 1:30 напр.) и тръгва сутрин малко по-рано (към 4) или просто има по 1-2 влакчета денонощно - това ще е ОК за София според мен. Най-много и някой друг трамвай.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#95] от "George Svinarov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСинът ми не ходи на дискотека, с което нощният живот на града намалява, именно щото младежта не ходи много на дискотеки. От това как мислиш, дали града и социума, както казваш, не страда?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ВеселоДо коментар [#84] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!откога осигуровките са в заплатата ???опитаи пак !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ВеселоДо коментар [#96] от "jiffylube":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!само им гледай акълът и им крой капата на калинките гербави.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 ВеселоДо коментар [#94] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ами има огромна връзка. ти не ая ли знаеш?