Само едно българско архитектурно бюро се класира в конкурса за "Св. Неделя"

Само едно българско архитектурно бюро се класира в конкурса за "Св. Неделя"

Конкурсът е изключително важен, защото той е липсващото звено от пешеходните пространства, така че бул. "Витоша" да бъде свързан с пространството на пл. "Независимост", с бъдещата връзка по ул. "Съборна", продължаване на пешеходни връзки по античните "Карго" и "Декуманус", коментира главният архитект на София арх. Здравко Здравков.
Дневник
Конкурсът е изключително важен, защото той е липсващото звено от пешеходните пространства, така че бул. "Витоша" да бъде свързан с пространството на пл. "Независимост", с бъдещата връзка по ул. "Съборна", продължаване на пешеходни връзки по античните "Карго" и "Декуманус", коментира главният архитект на София арх. Здравко Здравков.
Архитекти от Италия, Франция, Русия и България продължават във втората фаза на конкурса за нов облик на площад "Св. Неделя", съобщи специализираният сайт за архитектура и строителство gradat.bg.
Седем от общо 14 участници продължават в следващия етап на конкурса. След като изтече 10- дневният срок за обжалване Столичната община ще покани избраните седем колектива да представят идейни проекти за реконструкцията на площада. Очаква се в края на ноември да бъде избран победителят, на когото ще бъде възложено изработването на окончателния проект.
Одобрените кандидати са:
· Консорциум: OW/MA/CL (УУ/МА/КЛ) с членове на консорциума: One Works, Maofficina, Сracknell
· Студио Паола Вигано
· "Конкурент-90" ЕООД
· Студио Вилмот
· Студио Фуксас
· Обединение AI Architects LLD, CLAB Architettura, Юрий Шередега, Дина Дридзе, Евгений Ширинян
· Обединение "ДжиТиЕрЕф & Студио Морфе" с участници в обединението: Студио "Морфе" и "Джовани Тортели Роберто Фрасони Аркитети".
Идеята за международен архитектурен конкурс за реконструкция на пространството около софийския храм дойде след като екипът на датския урбанист Ян Геел описа църквата като "най-самотната в света" и препоръча пространството на оживеното кръстовище около нея да се трансформира в пешеходно.
Това е вторият опит за избор след като условията на предишния конкурс бяха разкритикувани от професионалната общност, защото давали тежест на технически и финансови вместо на творчески параметри.