За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
spiegel
Рейтинг: 941 НеутралноДа унищожиш възможността за градска железница и да направиш велоалея не е идиотизъм от сорта на "кон за кокошка". То е престъпление към бъдещето на една европейска столица. Много типично за управлението на София от Бойко Борисов чрез подставената сламена кукла Фандъкова.
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноИ двете идеи са работещи, но явно за в бъдеще. Защото в момента са в пълна разруха и загуба на ценно градско пространство тези линии. А дано скоро някой от общината наистина се задейства и задвижи нещата!
GMneut
Рейтинг: 174 НеутралноВъзстановяването на жп линията изглежда по полезно за трафика в милионната столица
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restGeorge Svinarov
Рейтинг: 609 Неутрално"Представете си, ако това да стане между София и Перник, колко сериозно ще облекчи автомобилния трафик, пита Кирев"
Другарю Кирев, случайно да сте чували за трасето Централна гара София - захарна фабрика - Горна баня - Владая - Драгичево - Перник? В пиковите часове са през 20 мин. Колко сериозно е облекчен автомобилния трафик? Къде ви намират такива олигофрени?
Borislav Jordanov
Рейтинг: 229 НеутралноДобре бе, братче, журналисти се. За словоред не сте ли чували, някой не ви ли е споменавал?
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноВелолея ще е много добро решение.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.pet fire
Рейтинг: 3074 НеутралноИнтересна идея
cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноНа миналите избори Фандъкова обещаваше велоалея Хладилника-Арена Армеец. Вместо алея, по цялото протежение на линията между гара Пионер и лудницата на 4-ти км никнат единствено строежи на Артекс от двете страни.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Преди да сме я питали какво стана със старите обещания, тя превантивно хвърля нови фантасмагории. Този студент от Англия дори не е обходил пеша трасето, за да види, че на много места линията отдавна я няма. Гледал е гугъл мапс и си е драскал линийки. На Южния парк коловозите са залесени с високи дървета. На Хладилника линията е отдавна под асфалта на пробива Токуда. На Гешов даже е издълбана с пробива под бул. Цар Борис III.
bvt26495605
Рейтинг: 65 НеутралноОколовръстна железница е била отлична възможност, но преди време. Сега да вкараш влак до жилищата на хората е безумие.
Кака Пенка
Рейтинг: 664 НеутралноАз съм за влакче
tulup
Рейтинг: 1608 Неутрално1. Кой би минал пеш/колело и да се разхожда в района на кв. Христо Ботев?
Не ме търсете преди обяд2. Както посочиха по-горе - доста по-разумно е да се използва за някакъв вид транспорт - скоростен трамвай/по-лека (и тиха) железница и т.н.
3. Предвид, че строят бул. Тодор Каблешков от над 10 години, как си представят да мине този зелен ринг там и кога?
telqk
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#1] от "spiegel":
Пропускате още един субект, който трябва да се извади за яката - петербурски, оня министър дето катастрофира и за награда го пратиха в борда на някаква банка. Та по негово време демонтираха линията при гара Пионер до арена армеец - все пак идеята да минава линия до царско село - същия затворен комплекс на мястото на Спортпром дето киро гела застрои и наемател е горановия, петербурски е собственик и офиса на таг груп дето станаха актуални напоследък.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "bvt26495605":
Берлин (например) какви са безумци да си имат S-bahn...
То не става дума да се прави нормална железница, а лека такава.
Чардо
Рейтинг: 1391 РазстроеноДо коментар [#1] от "spiegel":
Околовръстната жп линия на София е унищожена много, много отдавна ! ! !
Още преди 10 ноември 1989-та ! ! !
Още по време на соца !
Даже и тогава имаше полемики в печата защо да не се ползва трасето като градска железница . . . .
Най-напред се унищожи цялостно трасето където сега е бул Т.Кабешков ! ! !
Преди това там нямаше и улица, а само жп линия ! ! !
И тя пресичаше с бариери бул Ц Борис, та в една много мъглива късна вечер стана катастрофа между влака и трамвая, с 5-цата ! ! !
Имаше и жертви !- ватмана и сигналиста от жп композицията . . . .
В сегашното състояние е останало пак само част от трасето !
НО НИКЪДЕ няма ни една траверса , ни една релса ,
та няма нищо лошо на трасето да се ползва за велосипедна алея
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
kopili
Рейтинг: 124 НеутралноДо коментар [#4] от "George Svinarov":
An eye for an eye makes the whole world blindВсъщност тази линия не се ползва активно, защото е много бавна! А е бавна, защото в отсечката между Горна баня и Централна гара София, влакът минава през гетата, там е пълно с боклуци около линията, а и като цяло е теснотия и се минава много бавно! Има очакване, че след пускането на метро станция в Горна баня, отсечката Перник - Горна баня ще започне да се използва много по-активно и трафикът на входа от Княжево ще бъде облекчен значително!
Чардо
Рейтинг: 1391 РазстроеноДо коментар [#3] от "neut":
Да!
Но не виждам как ще стане след като ликвидираха напълно трасето където е бул Гешов!
Без да искам сбърках името на бул Гешов с това на Каблешков в ком. 14 ! ! ! Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Borislav Jordanov
Рейтинг: 229 ВеселоВ Копенхаген са същите идиоти. ;)
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Чардо":
Е то ще се слага нова линия, няма старите от едно време да се ползват, я?
kapitan_laino
Рейтинг: 396 НеутралноПовечето избиратели на Фандъка не са ходили по- на запад от Ниш и си представят влаковете като тия за въглища от Бобов дол. Лесно е да ги убедиш, че не си струва.
Jessika
Рейтинг: 1225 Неутрално"Но първо трябва да бъдат възстановени релсите и спирките по тях."
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Мдааа, първо ги разрушиха, сега ще ги възстановяват. Не помислиха навреме, че тази готова инфраструктура можеше да се използва, а не да се руши и изоставя.
Иначе идеята за велоалеи е отлична. В София в момента карането на велосипед е самоубийствено занимание, въпреки построените платна за велосипеди, които са къси, тесни и несъобразени в голямата си част с реалността.
mrslv
Рейтинг: 229 НеутралноТе вече отпочаха парцелите по линията... Справка - под моста на Драган Цанков посока Ловен парк. Вече изникнаха павилиони.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#15] от "kopili":
"Всъщност тази линия не се ползва активно, защото е много бавна! А е бавна, защото в отсечката между Горна баня и Централна гара София, влакът минава през гетата, там е пълно с боклуци около линията, а и като цяло е теснотия и се минава много бавно! Има очакване, че след пускането на метро станция в Горна баня, отсечката Перник - Горна баня ще започне да се използва много по-активно и трафикът на входа от Княжево ще бъде облекчен значително!"
Бавна е защото инфраструктурата е стара и неподдържана, защото БДЖ е във финансов колапс от много години. И с юетрото до гона баня няма да се подобри положенито. Гарата не е чак толкова близко до метрото и особено зимата ще е драма.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноТе старите приличат на гробници, вече нови обещават.
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноВ Истанбул има градска жележница, но в София не виждам как ще има. В Истанбул е покрай Босфора по брега от "Златният рог" в посока старото летище. Даже мисля, че ще я увеличават.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#5] от "Borislav Jordanov": За словоред не сте ли чували, някой не ви ли е споменавал?
Ами така е в държавата на калинките: "Три проститутки арестуваха полицаи".
marianapopska
Рейтинг: 229 НеутралноИдеята е прекрасна, само се опасявам да не е предизборна манипулация
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноДо коментар [#5] от "Borislav Jordanov":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Просто българският език го позволява. Не мисля че е лошо. Лошото е друго, всеки допуска двусмислици (просто българският език е страшно двусмислен), но веднага гледа да укори другия.
tulup
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#22] от "George Svinarov":
Не ме търсете преди обядТака си е, но защо твърдението от статията да не е вярно? Да, няма да е достатъчно само в София да се инвестира, а останалото да бъде оставено за славното бъдеще на БДЖ. Но все пак доста време ще бъде спестено на пътуващите, ако не се налага да се прехвърлят няколко пъти, а вместо това влакът стига директно в частите на града с офис площи (т.е. южните квартали, а Централна гара е доста на север)
Чардо
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "Paolo Di Canio":
Млади човече,
те жп линиите,т.е. релсите ги няма от близо 30 години ! ! !
НО остана на почти 60 % ТРАСЕТО !
НО имам ДВА въпроса към теб:
1. Бившата околовръстна линия на Софив бе ЕДНО РЕЛСОВА ,
а за градска би трябвало да е ДВУ РЕЛСОВА ! ! !
Та откъде ще се намери терен за още една релса до съществуващото старо трасе ? ? ? ? ?
2. Дай идея как ще се получи връзката между Хладилника т.е. бившата гара Пионер и квартал Възраждане т.е. бившата гара Сердика , след като в тази си част трасето отдавна е оползотворено за улици и булевард? ! ? ! ? !
- = - = - = -
ДА , би било прекрасно да се осъществи , даже трасето на старата жп линия на много места се пресича и с линиите на метрото! Не вярвам да знаеш че имаше жп линия от гара Сердика до бул.Житница !
А знаеш ли, че в тези склонове покрай тази жп линия са противовъздушните скривалища на стара София и са дълги тунелите чак до Южния парк ? !
По соц време ''Сердика'' ползваше едно от скривалищата за хранилище в което зрееха сиренето и кашкавала 😂😂😂 Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "Чардо":
Както се намери терен за разширяване на Околовръстното, така и за градска железница ще се намери терен.
Желание и мислене в перспектива не може да се намери.
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#29] от "Чардо":1. Бившата околовръстна линия на Софив бе ЕДНО РЕЛСОВА ,
Чардо, не се излагай! В София никога не е имало ЕДНО релсова жп линия. Батальонската линия минаваше през Подуене. Нормална жп ления с две паралелни релси!
Maslara
Рейтинг: 229 НеутралноЗащо имам чувството, че целта на проекта е да противопостави велосипедистите на хората желаещи релсов транспорт и да кажат след време ние много искахме, но не ни позволиха.
От статията не разбирам какво предлага проекта
- какви са габаритите на алеята
- велосипедите ще бъдат ли отделени от пешеходците (повторение на алеята около Паначарево ли ще има - ширина 1,5 метра за две платна за велосипеси и пешеходци и не се спазват никакви маркировки)
- осветление
- настилка
- връзки с околна инфраструктура
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноНе мога да рзбера как все глупави идеи се изкарват. Околовръстната железница не същектвува още от татово време. Как са изпуснали че до НДК беше гара?
Covid live matter. Stop the genocide.Опити за рингов транспорт в София се правеха също още по татово време. Неуспешни поради липса на пътници. На пук на теориите които и сега се пробутват.
А основния проблем със задръстванията се дължи на липсата на детски градини и училища в новите комплекси и тоталния им недостиг в уплътнените стари. И докато това не се реши нищо няма да се промени.
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#31] от "ahasver":
Covid live matter. Stop the genocide.Ти се излагаш. Покрай Пионер до Хладилника и оттам по края на Южния парк винаги е била единична.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#31] от "ahasver":
Има предвид един коловоз
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#34] от "Цецо":
Единична, ама двурелсова. Монорейл в България няма.
zarzawat
Рейтинг: 118 НеутралноКак точно си представяте този влак да минава през града?
- На места минава буквално пред блоковете - може да сте сигурни че живущите ще се борят със зъби и нокти да не им минава влак пред прозореца
- Линиите се пресичат от доста асвалтови пътища. Значи да се нацвъкат ЖП бариери навсякъде със съответното дълго чакане преди минаване на влака. И това на десетки места в цяла София.
- Линиите са еднорелсови. За градска железница трябват двупосочни релси. Мислете си за цялото отчуждаване (като околовръстното ама бая повече), сечта в парковете, строежите на надлези...
- А на парковете само влак им липсва.
Накрая цената ще е близка до тази на метрото, само че много по-бавно и неудобно. София вече си има градска железница, викат и метро. Мястото на релсите е под земята!
koliok5
Рейтинг: 549 Неутралновместо трамвай, градска железница за десетки хиляди ползватели на ден - велоалеи за стотина ентусиасти... герберасти безмозъчни..
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#36] от "George Svinarov":
Covid live matter. Stop the genocide.Вътрешната железница единична ли ще я правите или все пак двойна?
SS
Рейтинг: 1404 ВеселоАз съм за влакче на педали ...
tucker case
Рейтинг: 672 Веселовелоалеята е 10 см чакъл и 5 см асфалт... нито е скъпо, нито е трудно за правене... и е фасулска работа да се изкърти ако некой некога се накандърдиса и накани да строи градска железница, трамвай или квото там му се иска...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...biss Mark
Рейтинг: 1256 НеутралноАз съм за велоалея.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Дори може да направим състезания. обиколка на София.
Вече виждам баце как открива състезанията и дава интервюта :)
ТНТ
Рейтинг: 284 НеутралноГотин, случайно да си разбрал, че при станция "Горна Баня" на Трети метродиаметър ще се изгради /а и вече се изгражда!/ спирка на ж.п. линията и топла връзка със самата станция по подобие със станция "Искърско шосе" и влаковете за Пловдив? Ако не вярваш, мини по Околовръстното шосе между Овча купел 2 и Горна баня и ще се убедиш сам. А, да, точно на това място има и спирка на автобус № 111, в случай, че си оставил колата си на буферен паркинг... Да спасим София от "Спаси София"!!!
mrslv
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#32] от "Maslara"&
Целта на проекта, както и на много такива е да се усвои пространството около това на което се набляга. В случая покрай зелено/червено/оранжево околовръстно ще се пръкнат разни други неща. Къде павилион, къде нещо друго. И докато ние си пишем, вече някой разпределя кое на кого да бъде дадено.
Храбър
Рейтинг: 1391 НеутралноРазбира се възстановяване на ЖП линията би било много по-полезно за града.
Освен това не виждам някой специално да бие път до специална велоялея.
Колелото трябва да може да се кара между другото, ежедневно в града, а не заради самото каране.
От дома до работа например, или на пазар.
Глупаво е карането на колело да се превръща в някакъв вид специално и организирано мероприятие, само защото на общината и се ще да отчете нещо преди изборите. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
dasho
Рейтинг: 742 ЛюбопитноНе може ли да се възстанови като кръгова електричка и да се свърже с метрото?
Чардо
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "ahasver":
1. Изглежда не правиш разлика между МОНО релсова жп линия и едно релсова жп линия.
2.
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
8th_ball
Рейтинг: 1065 НеутралноОсвен аргументите, които изказа Чардо, бих дабавил още един срещу използването на досегашното трасе за градска железница. Старите трасета - те са правени преди повече от 80 години, са обслужвали единствено и само индустриалните зони. Съответно правят завой къде що е имало предприятие. С тези чупки, а понвякога и огромна денивелация, за скорост не може да се говори. И при положение, че наистина са предвидени само за един коловоз, инженерно е много по-лесно и евтино да се направи наново, вместо да се използва старото.
Иначе надземна железница през София на този етап е възможна единствено в съществуващия участък между действащите гари. И там е въпрос само на желание да се направи. В другите участъци? Не. Градът е толкова плътно застроен, че градска железница през него няма да изпише очи, но ще избоде вежди.
Emil Dimov
Рейтинг: 498 РазстроеноОколовръстна велоалея обмисля Столичната община върху старите жп линии?!
- смешки строителните предприемачи вече са застроили терена по протежение на линията от гара Пионер към зала Арена Армеец възможно е и на други места тази непрекъаната вело линия да е прекъсната?!!!!
До коментар [#1] от "spiegel":
Да унищожиш възможността за градска железница и да направиш велоалея не е идиотизъм от сорта на "кон за кокошка". То е престъпление към бъдещето на една европейска столица. Много типично за управлението на София от Бойко Борисов чрез подставената сламена кукла Фандъкова.
kman
Рейтинг: 118 НеутралноОколовръстна жп линия ще струва поне милиард и ще отнеме 10-15 години, особено ако се направи както трябва, което няма да се случи.
Велолинията ще струва дребни пари, дори и с кражбите.
Така че нека бъдем реалисти.
dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноUNITED EU UNION
Чудесна идея за велоалея!
Защо по линии ж.п. изоставени?
Все с разумна цел направени?
Защо Центърът несвързан ще остане?
Така показва чертежът снимка.
Кметката пак нема да има велодостъп от дома си до Столичния!
Недомислено е нещо в лето топло и горещо
"Околовръстна велоалея, която да свързва всички паркове в София,
разработва Столична община,
обяви кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук.
Трасето ще минава по старите изоставени жп линии,
които ще бъдат преустроени във велоалеи."
dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноМОЧА имени В.И.Лелина
Ех... зрел соц ;)
Бизнесмени "мандрообирджии".
В славно време пили, жили и...
работили
До коментар [#29] от "Чардо":
А знаеш ли, че в тези склонове покрай тази жп линия са противовъздушните скривалища на стара София и са дълги тунелите чак до Южния парк ? !
По соц време ''Сердика'' ползваше едно от скривалищата за хранилище
в което зрееха сиренето и кашкавала 😂😂😂
Петър Петров
Рейтинг: 720 НеутралноЖивея в момента в Испания и гледам как правят кварталите - жилищен квартал,до него индустриална зона и покрай него търговска зона.Тоест живущите в новия квартал,да не ходят да работят в другия край на Мадрид.Не че няма такива,ама са много малки.А в София се опитваме да увеличиме площта на южните жилищни квартали,като правиме все нови и нови постройки - еми безмислено е.Трябва да се мисли на едро - както навремето - Младост,Люлин ... индустриални зони, молове.Тоест районите около Елин Пелин ,Костенец пътя за Перник - да се направят с ток вода и асфалт,и другото ще дойде от само себе си.Тоест да се разконцентрира София.Върху по голяма площ.
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Петър Петров
Рейтинг: 720 НеутралноИ между другото - около Мадрид,масово се придвижват хората с тъй нареченото RENFE - влакове,които са много удобни и лесни.Даже направиха спирка в баш центъра на Мадрид - Puerta del sol.Взимаш си влака и отиваш на центъра.Там китайци японци американци .... всякакви туристи и европейци.Но мисля че в центъра минава като метро - изкопано е бая надолу.
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Yordan Michev
Рейтинг: 8 ГневноМного е хубаво, че отново се възроди напънът за велоалеи... Мине се, не мине време - я някоя програма за усвояване, да вземем малко кинти от Европа, и хоп - правим велоалеи, които на втория месец са за ремонт. София, поне допреди десетилетие, все още имаше възможност да притежава т.нар. лека железница, каквато имат много други големи градове в Европа. Давам само примера с мрежата DLR - Docklands Light Railway, която е част от мрежата на метрото и опасва огромни райони в Лондон, използвайки излезли от употреба жп трасета към някогашни индустриални и пристанищни зони. Но такива примери има и в други големи градове.
Фандъкова обаче се правеше, че не разбира за какво й се говори. Гербаджиите пък хептен бяха непричом. Щото имаше големи апетити за имоти по тези жп трасета - най-вече около гара Пионер, в Хладилника, в Изгрев и в Изток. Обаче сега като не е рак, ще е риба - за какво ви е лека железница, дай да си направим велоалеи. А това, че няма нормална транспортна връзка до летище София нито от североизточната част на града - район Подуяне, нито от южната - районите Лозенец и Триадица - какво ви пука... Ще има велоалея от Левски Г до летището... Страхотно. Че и зелени коридори ще ви направим.
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#34] от "Цецо":Ти се излагаш. Покрай Пионер до Хладилника и оттам по края на Южния парк винаги е била единична.
Цецо ,излагате се вие с Чардо. Единична линия е от две релси, еднорелсова е съвсем друго.
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#47] от "Чардо": Тогава как правят завоите
Ами както сега ги правят. Две успоредни релси правят един коловоз, една жп линия„ И влакът си върви по нея, направо и със завои.
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#48] от "8th_ball": Старите трасета - те са правени преди повече от 80 години, са обслужвали единствено и само индустриалните зони
.Старите линии са прокарани за да свързват казармите и железната мрежа.
Чардо
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноНай-после да кажеш нещо истинско, макар и частично ! 😂
За тази цел даже в Завод 12, бившата инженерна работилница- ВИСФА - имаше и специален коловоз до завода с рампи и 3 коловоза успоредно и над сегашния бул Гешов.
С тази цел бе и линията до бившите артилерийски казарми
на 4-ти км. На нея бе и гара Пионер. От там тя минаваше през Хладилника и територията на сегашния Южен парк, където освен Тухларната фабрика ,бяха и основните складове на топливо за дърва, въглища и гасена вар. От там те се разкарваха с каруци из София , а каруцарите живееха компактно там където сега е ТЦ Земляне и по един черен път се изкачваха , минаваха покрай Балкантон и трите къщи на рода на Коста Цонев, пресичаха трамвая 5-цата на сп.П.Берон ( имаше кръстовище с милиционер едно време през булеварда ), през реката , та у Топливо . . . .
- = - = -
Но трябва да си патентоваш откритието ,
че две успоредни линии не са прави , а криви ! 👍
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#39] от "Цецо":
"Вътрешната железница единична ли ще я правите или все пак двойна?"
Аз лично нищо няма да правя. И между вътрешна жешезница и велоалея предпочитам велоалея.
Бяйте почнали да спорите с неточност в понятията и вместо да ми благодарите за уточняването им, ти се заяждаш. Насрахте и тоя форум.
George Svinarov
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#43] от "ТНТ":
Готин, това казвам: не е чак толкова близо. Иначе за топлата връзка не знаех. Ще поживеем и ще видим. Трафика към бизнес зоните (основно около и в младост) едва ли ще е удачен. Метрото от въпросната спирка на околовръсното до орлов мост се вие като макарон и има доста спирки. Та:От Перник : 10 мин до гарата, чакане, половин час до Горна баня, 10 минути местене, чакане, половин час до орлов мост, 10 монути местене до линията за младост, чакане, 15 минити до младост, 10 мин до работа.
Работата отива на около 2 часа път. В същото време има автобус от Перник до Младост който те кара за по малко от час без смени.
Надежда
Рейтинг: 1600 НеутралноНа изборите ще стане ясно хората какво искат!
BohrMottelson
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#5] от "Borislav Jordanov":
BohrMottelson"Елен уби западногерманец"
Emil Dimov
Рейтинг: 498 РазстроеноОколовръстна велоалея обмисля Столичната община върху старите жп линии?!
До коментар [#58] от "ahasver":
Старите трасета - те са правени преди повече от 80 години и са обслужвали единствено и само индустриалните зони и основно са имали военно и отбранително приложение за града до Втората световна и са прокарани, за да свързват казармите с железната мрежа на града, а до скоро преди около десетина години все още частично се използваха като участъка при гара Пионер, но после решиха, че могат да застроят терена и на първо време махнаха релсите, а след това почнаха да разчистват и вече някъде е застроено, така че тези които предлагат тази идея първо да си направят труда да се поразходят не витруано, а реално по трасето и след това да правят предложения?!!!! а някои от трасетата станаха част от транспортната система на града като "пробива" при "Павлово" и бул. "Борис III"!) подобни неща се случиха и с жп. линията "Рилска обител" и сигурно и на други места в града?!!!!
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноСтарите железни пътища не могат да бъдат възстановени. Градът се промени. Може да се използва трасето, да речем за монорелсова железница, но е по-скъпо от ескадрила изтребители. Ако се вдигнат две МОНОРЕЛСИ под тях може да има и велоалеи. и паркинги. Но София не може да генерира такъв трафик. Така направиха в европейски столици, където на мястото на старите крепостни стени прокараха кръгови булеварди или монорелси. А и движението в София е главно радиално, а не кръгово.
Софианец
Рейтинг: 174 Неутрално"Околовръстна велоалея, която да свързва всички паркове в София, разработва Столична община", а след това велоалея до Луната. Трасето ще започва от Орландовци и със спирка на Московска да обере всички малоумници.