За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Nikoi
Рейтинг: 506 НеутралноХубаво ,ама в цяла България слушаме и виждаме как само за София има нови автобуси ,тролейбуси и електробуси ,а ние в провинцията да се дондуркаме на 50 годишни икаруси ....
bruno__dante
Рейтинг: 331 Любопитное па имате си месна власт
питайте там искайте
кво са жалваш по форумите
selqnin
Рейтинг: 859 НеутралноОчаквам хейтърите да развинтят въображението си ДОРИ под тази новина....
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноЧий е Симеоновския лифт другарко и чии интереси обслужвате с нашите пари !?!?!?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Момчил Карабулев
Рейтинг: 1416 НеутралноЗареждане за 6-7 минути?
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноРезервната скамейка на ГЕРБ вече предлага само ротация :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertjazzdevil
Рейтинг: 192 Неутрално"Електробусите са китайски, марка "Хайгър", произведени са в Шанхай. Цената на един е 450 000 евро"
На гол тумбак - чифте пищови. На цената на една такава глезотийка могат да се купят 4-5 на метан и съответно да обезпечиш линията с интервали на движение от по 8-10мин.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#7] от "Jazzdevil":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Интересно каква им е гаранцията , колко цикъла има батерията и колко струва подмяната ѝ.
mihail_p
Рейтинг: 803 Неутралносмятам да заведа дело за умишлена
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkбезстопанственост при договора
за лифтовете на Витоша, която води
до здравословни проблеми за софиянци.
Endymion
Рейтинг: 166 НеутралноНе използват батерии, а супер кондензатори, затова е и малкият пробег с едно зареждане.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#10] от "Endymion":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колко цикъла имат и колко струва подмяната ?
Endymion
Рейтинг: 166 НеутралноНа сайта на производителя си пише че не е с батерии, а със кондензатори. Те могат да се зареждат и разреждат без деградация - http://en.higer.com/newenergy/121.html
truly
Рейтинг: 564 НеутралноИма ли информация с какъв въртящ момент са автобусите? Натоварен, по наклон... Дано да е с подходящите параметри!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 НеутралноДо коментар [#9] от "mihail_p":
Умишлената безстопанственост е престъпление. А ти не си прокурор, тоест липсва ти процесуална легитимация.
mihail_p
Рейтинг: 803 НеутралноДо коментар [#14] от "Paolo Di Canio":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkможеш ли един път да кажеш как може да стане, а не
как не може да стане.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#12] от "Endymion":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това за деградацията къде го прочете ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#14] от "Paolo Di Canio":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това лесно може да се уреди. Историята помни подобни случаи.
Kotarak
Рейтинг: 377 НеутралноЦената на тия електробуси действително ли е 450 000 евро?!?
Симеон
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#7] от "Jazzdevil":
Не лъжи. Няма автобус на метан или дизел, който да струва под 400-500 хиляди лева, тоест около двойно по-евтин от електробуса. Но електробусът е екологичен и ще пести много средства от гориво.
*****
НеутралноСуперкапацитор има по милион-два цикъла спокойно и не са и скъпи..
Проблемът е в съхраняването на енергия..
Енергоемкост/килограм ..
А енергията ще идва от ВЕИ горивата на Ковачки и всичко ще е нисковъглеродно , така както е записано в Зелената Стратегия на София и така както са документите на ЕС!
Ти нали си ни електричен еко-активист, как не знаеш?
Добра новина, а?
Мани ги хейтърите, попържаха дори под новина, че са усвоени 600 милиона по програма Околна Среда в софийската "Топлофикация"
Супер-капаситорът зарежда за секунди ..
Ултра-капаситорът си е подобен (даье ги бъркат) и той е бърз..
https://www.youtube.com/watch?v=tBV7FjC4oNA
В колите има система на "Валео" подобна, с кондензатори , ползват я основно Ситроен, Мерцедес и Пежо
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#18] от "Kotarak":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!един струва толкова. Нищо не се казва за дължими мита и ДДС.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#20] от "simChо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дано да е така.
4ort
Рейтинг: 118 НеутралноИ каква е връзката между собствеността и екологията, красная кметице? Имам време да питам всеки идиот.
*****
НеутралноПодмяна с какво??
Та те са си направени с капацитори отначало още- от завода.
А ето обяснено , какво е капаситор. Срамота да не знаеш- електрокарен активист!
https://www.youtube.com/watch?v=X4EUwTwZ110
Иначе проблемът е съотношението тегло/складирана енергия ..
Но са предпочитани, пред оловните батерии примерно, за старт-стоп (микрохибрид) системи защото зареждат бързо и имат цикъл по 2.6 милиона (ето ти да гледаш за бус МАН)..
https://www.youtube.com/watch?v=L8iWULxPOJM&t=79s
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 340 НеутралноПровинцията изостава много от столицата.
grajdanin1
Рейтинг: 1041 Неутрално"Трябва да е чист българин бай Тотьо Чушката. Натурален, без никакъв примес"
С тези думи започва един страхотен разказ на Чудомир. По-натам продължава така" все мърмори, все критикува, все не харесва и никой с нищо не може да му угоди". Сякаш авторът е писал за някои (не малко на брой) от изказалите се под тази статия. Скъп бил автобусът, малко килиметри навъртал с едно зареждане, ама каква е гаранцията на батериите, чии интереси облужва!!!
Абе хора, отпуснете се, усмихнете се, навън (с София) грее хубаво слънце! Пък и що поне веднъж не помислите, че някой може да разбира някои неща по-добре от вас!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#26] от "grajdanin1":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защото корупцията ни е направила недоверчиви и мнителни.
*****
НеутралноАбсолютно..
Ни лифтове, ни нищо.. а на много места няма и планини даже, а в София - Витоша ..
Иначе и по места, се обслужват с общински транспорт частни предприемачи, тука Кметът е прав!
Така ще е!
Гуми от Гърция, бали от Италия .. и ги изгаряме, добиваме енергия, всичко е ниско-въглеродно.. от нисковъглеродната еко-енергия задвижваме транспортни средства!
И намаляваме СО2 емисиите с тонове!
С програма по "Околна Среда" с 300 милиона пръв етап и 370 милиона втори етап с РДФ в "Топлофикация" намаляваме с 87.6 тона СО2 годишно парниковите газове..
Как, горейки гуми и бали боклук, се намаляват емисиите.. лично аз не мога да разбера, но схващам, че ТОВА Е БЪДЕЩЕТО.. нали сме го обсъждали..
От гориво ще пести - от други работи.. май не..?
И е самата екологичност! Гуми, за унижените и оскърбените!
Дайте да ги горим за екологичност!
Ето я и схемата ..
Правим ТЕЦове, нейде из Софийското поле .. и по програма "Околна среда" изгаряме бали боклук, или гуми ..
Получаваме енергия.
От електричеството задвижваме транспорт..
И сме шес!
Екологичност, усвояване на пари и успехи по "Околна среда" , намаляваме мощно и въглеродния отпечатък..
ТНТ
Рейтинг: 284 ВеселоДо коментар [#26] от "grajdanin1":
Да спасим София от "Спаси София"!!!Ма то рибата се вмирисва откъм главата. Виж к'ва реч дръпна зеленочорапковецът-пРезидент навръх Нова година, ти си седнал да обръщаш внимание на не'къв си в сянка...
*****
НеутралноАбсолютно!
Мене питайте, да ви обясня и екологичността на ВЕИ енергията в София, каква е.. и колко са циклите на капаситорите .. и как зимно време ще се отоплява салона..
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноНяма ако е съчленен 120 местен МАН купен по схемите на СО. Ако е 12м китаец за по 45 човека - има ги предоволно.
*****
НеутралноМани го Кметът в сянка..
Хем подскача "електро, електро .. намаляваме парниковите газове.. това е бъдещето"
Хем като се прави НЕЩО ПО ПРОГРАМАТА .. подскача "ама що ЕС е дало 370 милиона за програма по "Околна среда" на "Топлофикация", че те ходят в командировки.."
Ми ходят ..
Иначе ето за екологичността на автобусите ..
Обикновено такива автобуси ИМАТ ОТДЕЛЕН АВТОНОМЕН ОТОПЛИТЕЛ, на нафта
WEBASTO или подобен ..
НЯМАМЕ , разбира се, филтър за частици, ни има афтър трийтмънт .. нивото е някъде максимум Евро-2 ..
Ей ви го сайта на Вебасто-гледайте:
https://www.webasto-comfort.com/int/product-overview/ #!Bus/Heating
https://www.webasto-comfort.com/int/heating/
Щом ви е екологично-дишайте си ..! Ей кво се радвахте за РДФ-а..
https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/
堅不可摧
Рейтинг: 229 НеутралноУмна е советската женщина! Извън града-екологичните, в града мръсните! Алал и вяра на червения масковски акъл!
telqk
Рейтинг: 174 НеутралноПо принцип съм критично настроен, но хубавото не е лошо. Ходих да ги видя. Страхотно изглеждат, а и мястото на зарядната станция е подбрано подходящо - на близо се намира токоизправителната станция за трамвай по линията 20.
*****
НеутралноТе па едни екологични..
Зимата с тези нафтови отоплители на салона ще са самата екологичност!
А и токът, нали е дошъл от горенето в пещите, дето са на "алтернативно гориво", от там се е загряла вода, от там са завъртени едни колелета - и ето го - еко ВЕИ енергия ..
Самата екологичност, ти да видиш..
П.П
Като ви е криво, сложете си и на автобусите в центъра автономни нафтови отоплители..
И като искате-дишайте си ..
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#7] от "Jazzdevil":
Не може защото тия електробусове за по европейска програма по която се купуват само неща на ток. Т.е или трамвай или тролей или бусове.
Ох леле
Рейтинг: 229 НеутралноЕха, ама много електробуси а прогресивните "софиянци" в жилищен комплекс "Христо Смирненски".
ban
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#37] от "Ох леле":
Сутринта се возих на електрическа девятка, беше по-студено, отколкото навън! Тия за витоша, ще са добре, вътре направо със скиорските екипи!
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДобре де, до лифта в Симеоново ходят предимно хора, дето са тръгнали на излет или ще карат ски. Защо изобщо трябва да има зарядна станция този автобус? Не трябва ли, всяко седящо място, да има педали, които пътникът да върти? В зависимост от добитата от него енергия, цената на билета му може да бъде намалявана или картата за транспорт да трупа бонус точки. Така всички ще направят лека загрявка преди Витоша или ще разпуснат с леко упражнение на връщане.
*****
НеутралноKing Long United Automotive Industry НЕ Е В ШАНХАЙ..
http://www.king-long.com/
И наистина, имат нафтови автономни отоплители на салона..
За какво сложихте минуси???
Народе ??????
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#38] от "ban":
Не ги мисли тия за Витоша. Скиорският екип, който ти държи комфортно, при спускане със 100км/ч на външна температура -20С, не можеш да го уплашиш.
neut
Рейтинг: 174 НеутралноДобра новина
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest*****
НеутралноАбсолютно добра!!
gmalinov
Рейтинг: 734 ВеселоМного добра новина за София и дай Боже и други големи градове из страната да заимстват примера и да се оборудват с тези возила. Идеята за суперкондензаторите е много стара, но винаги е имало практически пречки пред реализацията й във возила. Е, китайците не спят, произвеждат всичко, за което може да се сети човек, така, че явно са се справили поне за в момента, тази покупка е една голяма и хубава крачка напред към по-модерен и чист ГТ. Ще ходя да се повозя в най-скоро време, за да видя как вървят возилата, а следващата ми стъпка е да си модифицирам колелото с кондензатори, вместо със сегашната ми литиева батерия...
GM*****
НеутралноПречката е една .. съотношението тегло/енергоемкост..
Кондензаторите са комай по-зле и от оловните батерии, за никел-металхидрид, или литий-ферофосфат да не говорим..
Огромно преимущество обаче е абсолютно бързото зареждане и безпроблемното отдаване със силен ток .
При рекуперация - използване на енергията от спиране именно кондензаторите най-бързо, могат да поемат най-голям ток, за това "Валео" ги слага в микрохибридите ..
Предимство е и простата конструкция - два листа токопроводни, а между тях-диелектрик..
ФИАТ се опитаха да направят кола, чиито елементи на каросерията да са едни големи кондензатори от ламаринени сандвич-панели - ама се оказа, че при катастрофа хич не е безопасно, а става късо ..
Все пак има модели, на които подът е кондензаторен..
Поради много ниската енергоемкост обаче и сравнително високата цена, едва ли ще предизвикат революция..
Ето цени/ енергоемкост в киловат.часа
олово - 100$-300$ на акумулиран киловат.час до 50 ват.часа/кг.
никел-кадмий .. 50-80 ват.час/кг
никел-металхидрид цена 500$ -2000 $ на киловат.час , енергоемкост теоретично до 300 ват.часа/кг, реално 80-100 ват.часа/кг
литий-йонни .. цена ок. 1200 $ на киловат.час ; енергоемкост 100-250 ват.часа/кг
Ултракондензатори - 6-10 ват.часа/кг (графенови 83 ват.часа/кг)
Добро решение са олово-карбон акумулаторите, които хем са акумулатори, хем са и суперкапаситори!
И явно е, че предимства са бързината на зареждане, но за задвижване е зле..
Да не говорим, и че килограм бензин има 33 пъти повече енергия и от най-яката литиево-йонна батерия , а килограм дизел 40 пъти, а цената, ако ги няма акцизите и данъците би била 12 пъти по-малко / на киловат.час ..
Все пак и кондензаторите широко се използват, заради техните предимства в микро-хибридите ..
Но все пак- това е бъдещето.. електро - няма не искам, няма недей!
В София ще има нови мощности ТЕЦове - на алтернативно, нисковъглеродно гориво, а от енергията - задвижваме Транспорта!
*****
НеутралноОловната батерия е по-ефективна и с повече капацитет/на килограм от кондензатори!
Но зареждането е по-бавно, съгласявам се..
Та ако не ти е проблем времето - мой съвет - слагай оловен и си джиткай ..!
Kosta Delev
Рейтинг: 813 ВеселоВиди се края на пърдялниците....
*****
НеутралноИде, иде, това е бъдещето ..
Ковачки прави в пещите енергия от балите , дето да е нисковъглеродна, прекарваме я по кабели, слагаме я в батерии и джиткаме волни..
Спасяваме Климата от Затоплизъм!
Иначе "Ламборгини" имат патент за суперкондензатори в конструкцията..
https://www.lamborghini.com/en-en/news/hybrid-lamborghinis-supercapacitor-technology-patented-with-mit
От към запасяване с енергия / на единица тегло , е по-зле от оловото, но пък е бързо за зареждане ..
И са сравнително безопасни - на най-недостъпните места.. щото ако цялата кола е кондензатор, не дай Боже да се ударим - и сме изпържени готови ..
*****
НеутралноМикро-хибридите са масово на кондензатори, като стартова батерия !
Иначе как ще използват рекуперацията от спирането?
Мазда от 2011 има Mazda i-ELoop система ..
Разбира се, имат и оловни батерии да захранват консуматорите , заради по-добрите съотношения на оловото акумулирани ват.часове/килограм..
ето:
https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc
https://www.youtube.com/watch?v=useauBPZN4c
И не е само "Мазда".. Как БЕЗ КОНДЕНЗАТОР да се ползва енергията от спиране?
Какъв друг начин на запазване на енергия, зарежда за секунди?
ssa6oo
Рейтинг: 229 НеутралноБез пари са направо тези автобуси!
*****
НеутралноУфф, Кмете, ама я помисли КАКВА ДЕГРАДАЦИЯ може да има на кондензатор, който е два листа от материал дето провежда елекричество , а по средата - диелектрик??
Да, стареят материалите и в един момент ще пробият , но спокойно имат милиони цикли..
Ми нямаш химична реакция, каква деградация?!
Иначе кондензаторите са неефективни като устройства за съхранение на енергията:
-те осигуряват по-малко от 360 джаула на килограм от теглото си, докато
-алкалните батерии осигуряват 590 kJ/kg.
*****
НеутралноИ са яки, китайското качество на King Long United Automotive Industry!
Името говори, само за себе си!
https://en.wikipedia.org/wiki/Higer_Bus
Lou
Рейтинг: 984 НеутралноА какво правим, ако шфьорът се е заблеял и не е заредил кондензатора? Когато електробусът спре посред маршрута, как ще обясняват на пътниците в автобуса и на онези нещастни хора, чакащи час и нещо на спирките, че автобусът не бачка?
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Да не говорим, че спирките по маршрута на 123 са трагедия - повечето "спирки" представляват една табела, обозначаваща името не спирката и кои автобуси спират, в повечето случаи закачена на електрически стълб. Никаква информация няма за закъсняващи автобуси или за точен час на пристигане. Просто стоиш и си чакаш Годо, ако дойде.
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноДо коментар [#46] от "simChо":
GMДо коментар [#46] от "simChо":
Бъркаш човече, много бъркаш. Карал съм си колелото цяла година с оловни акумулатори - няма такава мъка, нито върви, нито издържа на преход, за теглото да не говорим (48V, 4 броя x 12 V/12Ah). Oт 6 години съм литиево-йонна, само 2.8 кг тежи, 58.8V/10Ah - какво да ти кажа, като самолет съм, пробегът ми е около 40 км с юркането, зарежда се за 3 часа (може и по-бързо, ако искам)... Откъде ги измъкна тези оловни бангии? Това (оловото) изобщо не е бъдещето за транспорта, със сигурност...
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноДо коментар [#49] от "simChо":
GM"Микро-хибридите са масово на кондензатори, като стартова батерия !
Иначе как ще използват рекуперацията от спирането?"
Забравих да ти спомена за рекуперацията - спирам си с двигателя без никакви грижи и проблеми от години, почти не ползвам накладките на колелото. Двигателят е перфектната спирачка - плавно, бавно, с кеф, а и цялата енергия я вкарвам в батерията, стигам до 10А при спускане (около 550W), мога да демонстрирам на който когато поиска.
В много от хибридните автомобили се ползват никелметалхидратни батерии, а вече и литиевойонни - проблеми с регенерацията няма...
Kosta Delev
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#48] от "simChо":
КПД-то на пърдялниците е 20-23%.
КПД-то на електрическите возила е 80-85%.
Т.е. дори и някой да е толкова тъп, че да продължава в 21 век да добива електричество от кюмюр, то превръщайки го в електричество, може да задвижи 4 пъти повече коли, отколкото с антични возила, което пак прави нещата екологично оправдани.
*****
НеутралноОще по-малко са кондензаторите, излиза ..
Най-добрите са MAXWELL
Кви мислиш да вземаш??
https://www.maxwell.com/products/ultracapacitors/
Има за 168 $ ..
Maxwell 3000 Farad Hybrid Super Capacitor Battery 2.7v 3000f
https://www.alibaba.com/product-detail/Maxwell-3000-Farad-Hybrid-Super-Capacitor_62027371492.html?spm=a2700.7724857.discountZoneStyleB_top.4.354a2d7a5sWhze
Ми опитай ги и пак пиши..
Всички източници твърдят, че кондензаторите са след оловото..
*****
НеутралноИма .. а се ползват и АГМ-оловни ..
Зависи от спирачната енергия-голяма и тежка кола и рязко спиране дава много енергия и най-добре я поемат кондензаторите .. Литий, олово, никел-металхидрид, кадмий и т.н. са след тях ..
Или слагаш голям и тежък акумулатор ..да речем усъвършенстван олово-сребро-калций-калций.. или литий-ферофосфат .. ама по-големичък ..
Става дума и за ВРЕМЕТО на спиране .. в динамично движение енергията от спиране, колите я дават за секунди..
А в акумулаторът - какъвто и да е - трябва да протече химична реакция ..
За това - понякога кондензатори..
Мазда ги слага, за спирането от 2010 ,а Валео от 2008 ..
https://www.youtube.com/watch?v=LnL34aqtBvc
Виж е-буустърът .. той е на основа на кондензатори!
Иначе има какви ли не системи за микрохибриди - на големите автобуси показах на МАН с кондензатори ..
https://www.youtube.com/watch?v=L8iWULxPOJM&t=94s
Но с по-високо КПД е проста хидравлична система - при спиране хидравлична помпа зарежда хирдо-акумулатори .. на спирки и задръствания не замърсява, а тръгва за стотна от секундата - 0.4 сек.
Те ти го те:
https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0&t=30s
А твоето колело, на кондензатори, може би ще е единствено в света.. пиши кое как е ..
*****
НеутралноВ смисъл?
Ако нямаше, нямаше да се използват кондензатори.. щеше навсякъде да има, сравнително евтините олово-сребро-антимон-калций батерии с абсорбатор .. (AGM) ..
Ей я Варта с олово-антимон-сребро AGM с предвидено регенеративно спиране ..
https://www.youtube.com/watch?v=HM_hC4y7Gf8&t=259s
Хубаво, акумулаторът издържа и не кипи, при сложния режим на експлоатация и рязкото подаване и приемане на голям ток , но КПД му е по-нисък от кондензаторите ..
Но пък олово-сребро е по-евтин/на единица съхранен ват.час и може спокойно, да захранва всички консуматори при айдлинг-стоп режимите ..
А я остави компресор на авто-климатик да е на кондензатори??
От друга страна кондензаторът е с 2.6 милиона цикъла, а литий-ферофосфат или сребро-олово батерия колко ли ще изкара??
Така че всеки си решава какво да сложи и защо ..
bretschneider
Рейтинг: 450 НеутралноХубавото е че за лифта на копитото не се обелва нито дума. Ако цената е 450 000 евро на единия автобус, Евала, за тия пари зъбчата железница щеше да вдинете до Алеко :) :) :)
sfl32583434
Рейтинг: 8 РазстроеноЕ, ако бяха добавили още 5-6 спирки и 4-5 км. ( ул. Гео Милев, Слатинска река, Боян Магесник, наляво по Слатинска и обратно до сегашната начална спирка) и после по обявения маршрут, можеше и да и ма полза...
А и ако не е с междуселски времеви интервал... мечти-и-и
В този случай да си бяха електрифицирали линия 75, щеше да им излезе само половин милион, (така и така по 75 е една кола)
sfl32583434
Рейтинг: 8 ВеселоС 75 и замърсяването на Орлов мост щяха да намалят, но къде ти в градска скованост (не знам защо мобилност му казват) мозък.
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноДо коментар [#59] от "simChо":
GMОт практическа гледна точка (моята) съм ти обяснил кое как е. А ти ми копирай линкове и ми обяснявай теоретично как трябвало да бъде... Странни хора, ей. Аз ползвам вече 36000 км нещо реално работещо и без никакви проблеми, с литиеви елементи на панасоник, ма не, йок, не стават, има по-добра технология. Ми ок, може и да има някъде, но за практиката съм си намерил решението, другите - да се оправят...
*****
НеутралноМи ползвай си литиев велосипед, след като си се отказал от оловните батерии..
Ако минеш на кондензатори дай инфо..
А аз ползвам енергия от бензин (C6H6 и други въглеводороди ) и също се движа напред-назад..
*****
НеутралноКак ще могат автобуси на кондензатори, да издрапат целия маршрут, ако са им пуснати фаровете и отварят/затварят врати? (за отопление казваме,че ще са на нафта )..
А ако стоят в задръстване/на светофари и фаровете и вентилаторче на отоплителя през това време работят, от къде ще се вземе енергията, та да се и движат?
sfl32583434
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#65] от "simChо":
Офф .... в момента маршрута не е повече от 10 км. в посока. Фарове диодни. Нейде пишеше че 40 изкарват с едно зареждане, нима лъжат за 40 км? Е ако послъгват двойно, може и на Симеоново да поемат от Силата. Но ако за половин милион не изкара и 20 километра...леле.
*****
НеутралноВ какъв смисъл КПД на електрически возила е 80%-85%??
Имаме, да речем 1 килограм природен газ (може и друго гориво).. и го слагаме в пещи..
Топлим вода (с какво КПД???) и въртим едни колелета от парата , добиваме ток (с какъв КПД ??)
От там - правим високо напрежение и прехвърляме по далекопроводи - 12%-15% загуби..
От там пак след трансформатор, зареждаме батерии (КПД под 70%, ама зависи от батерията), от там, след време взимаме, та въртим електромотори (КПД на вземането 80% от заредения ток ..) а вече електромоторът оползотворява 90% от енергията, а само ок. 10% отиват за топлина..
И нещо излиза под 40% общо..
А ако сложим този природен газ директно в двигател поне няма да сме се занимавали с глупости ..
Ами въглероден отпечатък на километър , с микс електричество , както е в 2018 в САЩ е 230 г. СО2/км.
Дизел джип , стар модел е под 150 г. СО2/км..
За България нещата са още по-зле ..
Не сме ние най-зле де .. ей статия:
https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii?tmpl=component&print=1
------------------
"С доминиращо производство на енергия от въглища пък Индия, Южна Африка, Австралия, Индонезия и Китай са ужасно място за каране на електромобил. Генерираните от ЕПС емисии в тези държави са в порядъка 370 – 258 г CO2e/км..
Ако не можете да прецените колко фрапиращо е това – 25 годишен 2.5-литров бензинов двигател генерира под 200 г CO2/км!!!"
------------------
Иначе да .. за да стане електро задвижването, поне толкова екологично, колкото бензина (за природен газ не говоря) , масово се преминава на ниско-въглеродна енергетика с ВЕИ алтернативни горива..
В ЕС биомасата и РДФ горивата са признати за ниско-въглеродни и с тях навред се заменя например природния газ - в ТЕЦ и в пещите на циментовите заводи ..
Ето, вече сте направили доста неща ..:
https://sofiawastemanagement.eu/instalacia-toploenergia/
----------------
"Инсталация за енергия от РДФ-гориво – Фаза 3
С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ-горивото, произведено от преработени битови отпадъци, гарантираме екологично, сигурно и дълготрайно решение за управлението на отпадъците на София...
Цели:
С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:
Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства.
Осигуряваме максимално високи екологични стандарти и най-висока степен на сигурност
Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране, която през 2020 г. ще е 95 лв. на тон.
Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво, безплатно за “Топлофикация София” ЕАД.
Спестяваме между 15 и 18 млн. евро от природния газ, който заместваме с РДФ-гориво.
Спестяваме 5 млн. лв., които в момента плащаме на циментовите заводи за оползотворяване на РДФ-горивото от завода за отпадъци..."
--------------------
Спестяваме 87.2 тона СО2 .. добре звучи!
И природният газ, се заменя с бали РДФ (вземаме една част от Италия, да речем)..
От енергията- задвижваме Транспортни Средства ..
ЗАЩО ТОВА ВАШЕ РЕШЕНИЕ Е ПО–ЕКОЛОГИЧНО от автобуси на газ, че и дизели с елементарен старт-стоп (не отделят емисии на спирки , в задръствания и на светофари) .. честно да кажа, ми е неясно ..
*****
НеутралноТе я те графика, за отделените емисии на кола с голяма батерия (зеленото , има скок при смяна на батерията) на кола с малка батерия и на обикновена кола с ДВГ ..
https://s3-prod-europe.autonews.com/s3fs-public/styles/width_792/public/Mazda MX30 blog art.JPG
*****
НеутралноНе се отваря веднага, да му имам на "Дневник" сайта..
Трябва целият линк да се копира и да се сложи в браузера..
Но и без да задълбаваме е ясно, че е доста чудно, от къде идва така високата екологичност на електро-бусовете..
Все пак да - това е бъдещето!
sstefanov74
Рейтинг: 229 НеутралноДнес изпробвах електробус 123 до Симеоновския лифт (между другото в разписанието на сайта на 123 има червена удивителна която обяснява че 123 е вече ТБ123 и е в графата на тролейбусите за тези които ще се зачудят що няма часове като отворят на старото 123). Наистина е една от най-подходящите линии за кондензаторен електробус - и на двете крайни спирки има подстанци, че при това зареждане за 5-6 минути не ми се смята какъв ток тече, не е като да го включиш в контакта. То аз от репортажите в новините по ТВ разбрах че са го направили от Гео Милев да тръгва, аз го хванах както обикновено от офиса ни в Студенски град в обедната почивка така да се каже. На лифта станцията са я направили точно до и над спирката, като спре и слязат пътниците вдига пантографа (или поне подобно съоръжение) и зарежда като буквално се чува звук при зареждането. Не го чаках да видя за колко ще зареди щото се качих на лифта, но така или иначе има престой, така или иначе пред делнични дни курсовете за по един на час, чудех се как ще го направят в почивните, но ето че ще пуснат и други, засега явно и в почивните е само един. С изключение на по-разлиничния "пантограф" вида и обстановката е като на другите тролейбуси, движението разбира се не е така динамично и с такова ускорение като на тролейбус вързан постоянно за контактната мрежа, по-скоро като на автобус, даже може би малко по-бавно, но не знам дали просто шофьора не си даваше много зор, че разписанието му не го предполага.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1236 ВеселоДо коментар [#15] от "mihail_p":
Един път се научете да искате изпълними неща и какъв юридически смисъл стои зад понятията познати в обществото. Така може и някакъв успех да имате.
Приятелски съвет.
Не стига само да пишем глупости до съда и после да обвиняваме.
rdb41527334
Рейтинг: 229 НеутралноЩом и нещо с толкова съвременна технология като тези автобуси идва от китай, западните фирми трябва да се замислят каква я забъркаха позволявайки на жълтурковците да крадат технологии.
*****
НеутралноТехнологиите са невероятни!
Когато шофьорът иска да завие, едни лампички мигат и показват това на другите коли!
Мигачи!
Ти да видиш технологии .. чудеса!
Иначе и рушняците ще да са крали технологии ..
https://mosgortrans.ru/fileadmin/projects/electrobus/HTC_08.09.2017/GAZ.pdf
http://www.kamaz-dealer.ru/avtobusy/liaz-6274/
https://kamaz.ru/press/releases/kamaz_na_vystavke_elektro_2019/
Па и виетнамците, и индийците , щото и те правят електробусове ..
*****
НеутралноТа за това се слагат кондензаторите ..
Да, електромоторът е в генераторен режим и произвежда голям ток и има спиране на колелетата , ама за батерията е добре да и се дава енергията бавно и полека.. а за секунди голяма енергия не само не може да поеме, а и се разваля!
Та хубаво си пестиш накладките, ама хората искат , като спират - и да ползват повече от енергията!
Освен ако такъв изобретател, като тебе - изобретил велосипеда- не е измислил нещо хитро.
Решения - бол..
Споменахме микрохибридите..
За Кондензаторите говорим-ей ги в Мазда ..
Като за нивото тука-обяснение с клипче:
https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc
Формула-1 (те са хибриди) ползва много стар начин за акумулиране на голяма енергия - маховиците (тях ги има и при крановете в пристанищата, и в строителните машини..)
Те го те:
https://www.youtube.com/watch?v=QibB4DxkasQ&t=99s
https://www.youtube.com/watch?v=r5ee1l8thvs
https://www.youtube.com/watch?v=LC0pHkstuF8&t=124s
"Ситроен"ползва акумулиране при спиране със сгъстен въздух, автобусите - хидравлично акумулиране ..
https://www.youtube.com/watch?v=vC2jrXDrUqs&t=51s
https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0
И що кондензатори, маховици, въздух и хидравлика?
Ми заради недостатъците на днешните батерии .. бавното приемане и отдаване на големи енергии и ниското КПД
Да използваш пак 30% от дето си засилен при спиране , за да те задвижи после ,не е малко ама не е и кой знае колко много ..
*****
Неутрално70% от Човечеството добива електроенергия от въглища ..
Това е най-разпространеният източник на Земята..
И КПД на целият цикъл е 18% ..
Ако беше 85% още преди години, всички транспортни фирми, щяха да слагат нафтата не в камионите и машините - а в ТЕЦ, да я изгарят, да добиват ток и да си задвижват транспорта ..
Да, ама не .. ако вземем някакво гориво, от него добием ток в ТЕЦ , вкараме го в батерия, изкараме го от батерия и с него задвижим някакво транспортно средство .. КПД ще е 18%, а не 85%.
Ако беше 85% КПД всичко покрай нас отдавна да е станало електрическо ..