Годишната карта в София е по-предпочитана от месечната за една линия

Годишната карта в София е по-предпочитана от месечната за една линия

Годишната карта в София е по-предпочитана от месечната за една линия
"Впечатляващи резултати" от въвеждането на електронната продажба на билети и карти в градския транспорт, отчете Столичната община. За две години са купени 19 милиона е-билети, обяви Георги Георгиев от ГЕРБ, председател на общинския съвет.
С банково плащане са 1.9 милиона пътувания през месец май, конкретизира Димитър Дилчев, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за "Дневник". Интересът към годишната карта за цялата градска мрежа с цена 365 лева е доста сериозен, както и към другите нови карти - ученически, студентски и младежки (до 26 години).
По настояване на Георгиев през март беше върната месечната карта за една линия. "Интересът към нея не се възстанови, както беше преди. Връщането ѝ беше политическо решение. Годишната е по-изгодна и предпочитана, защото хората си правят сметката, че с нея може да се пътува навсякъде. И това беше идеята", коментира Дилчев.
От 1 януари валидирането на превозния документ е задължително при качване и в началото се предвиждаше глоба от 3 лева за нарушителите. Целта беше чрез валидациите да се трупа информация за натовареността на линиите в градския транспорт. На база тези данни да се адаптират разписанията, за да няма празни курсове, а повече превозни средства да се насочват в часовете пик.
"Най-дисциплинирани във валидирането на картите са младите хора и пенсионерите. Пример е автобусна линия 280 до Студентски град", посочи Дилчев.
В градския транспорт са монтирани 4300 видеокамери, във всяка превозно средство има устройство и така следим в реално време какво се случва вътре. По този начин драстично подобрихме сигурността", изтъкна Георгиев.
Дневната карта за цялата градска мрежа е ползвана от 1.2 млн.пътуващи. Тя струва 4 лева, независимо от броя пътувания, което е изгодно за хората, които не ползват карти.
Почти е възстановено ползването на градския транспорт след замирането на пътуванията по време на пандемията от ковид. "Само на 5% сме от пълно възстановяване. Новите технологии привличат нови пътници - 1.2 милиона са уникалните потребители с банкови карти - граждани и гости на София. 800 хиляди са пътуванията в метрото месечно", обяви Георгиев. С въвеждането на е-билети са спестени 4 т хартия.