Червен асфалт рязко ще свива спирачния път на колите в София
Червен асфалт преди пешеходни пътеки ще се постави пред пешеходни пътеки около училища, които са в близост до булеварди в София.
Специалната настилка повишава около пет пъти сцеплението с автомобилните гуми и скъсява спирачния път поне два пъти. Данните представи Димитър Петров, директор на "Управление и анализ на трафика" на Столичната община при полагане на покритието на бул. "Васил Левски" при Софийската математическа гимназия. Още на две зебри по ул. "Николай Коперник" ще има, а до 15 септември ще има на още десетина места в София, които още се избират.
Покритието е с дебелина 3 мм и е френско производство, цената е около 100 лева/кв.м и за една пешеходна пътека се полагат 180 кв.м. Експлоатационният живот е минимум пет години и тази настилка не се влияела от химикалите, хвърляни срещу заледяването през зимата. Износването на гумите на колите при спиране е пренебрежимо малко спрямо полезния ефект за безопасността на пешеходците, подчерта Петров.
Карането с висока скорост по софийските улици е неразрешим досега проблем за Столичната община и "Пътна полиция".

Червената настилка вече е тествана на бул. "Александър Стамболийски", при пешеходната пътека с ул. "Осогово" и досега там няма сериозни инциденти с пешеходци, въпреки натоварения трафик. Сигналният червен цвят също подсеща водачите, че има пешеходна пътека.
В последните пет години в Румъния на много места е положена такава настилка и ползата е безспорна. На въпрос на "Дневник" защо досега в София не е поставена такава настилка, обяснението на общинарите е, че са чакали резултатите от тестването на пилотния проект на бул. "Александър Стамболийски" дали отговорят на заложените данни в офертата.