Ветото на Васил Терзиев срещу спирането на нощния транспорт бе обсъдено в комисия

Кметът Васил Терзиев върна за ново разглеждане в Столичния общински съвет (СОС) одобрения доклад на Ваня Григорова (БСП) и Карлос Контрера (ВМРО). На сесията на 16 януари мнозинството в СОС одобри закриването две от четирите действащи линии, а другите две - №1 и №2, остават само в петък и събота.
Днес ветото на Терзиев бе разгледано в комисията по транспорт, като общинският съветник Симеон Ставрев от "Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София" изчете цитати на граждани, подписали петиция с над 10 хиляди подписа срещу орязването на нощния транспорт. Няколко жени, подписали петицията посочват, че работят нощни смени и ползват тези автобусни линии, иначе изпитват опасения за безопасността, когато се прибират от работа по друг начин. Билетът за нощния автобус е 2 лева, а таксито струва поне 20 лева, изтъкват друг мотив участници в петицията.
Петициятапредизвика критики от някои членове на комисията. "Разбрахме, че 10 хиляди души се били подписали, няма толкова хора, които се возят на нощния транспорт. Вие го въведохте с подписка от 35 хиляди човека, които веднъж не са се качили на нощните линии", каза Ваня Григорова, обръщайки се към представителите на "Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София".
Двама шофьори от автотранспорта - Иван Пулев и Васил Вълчев, последни се включиха в дискусията. Те коментираха дългите работни смени за работещите на нощните автобуси. По техни думи някои от тях продължават от 23 часа вечерта до 11 сутринта и това е прекомерно натоварване. Не стана ясно защо е бил наложен този график на работа от ръководството на "Столичен автотранспорт".
Н доклада на Терзиев се изтъкват плюсовете за работещите нощни смени в болниците, за културния туризъм и за цялостната достъпност до града, както и намаляване на трафика и ползването на лични коли и таксита. Обсъждането бе прекратено от председателя на комисията Иван Таков (БСП) с аргумента, че въобще не е трябвало да влиза в комисията, а директно да се гледа на заседание на СОС. Това ще стане на 13 февруари, като предложението на Григорова и Контрера ще се прегласува отново. Дотогава и четирите нощни автобусни линии продължават да се движат.
На 16 януари СОС гласува спирането на линии №3 и №4, а линии №1 и №2 да продължат само в петък и събота. Мотивът на вносителите бе, че съкращаването ще освободи девет водачи, които са нужни на дневните линии. Недостигът в "Столичен автотранспорт" е близо 300 шофьори.
В същото заседание на комисията, обаче, с гласовете на ГЕРБ и БСП бяха отложени три доклада, които предлагаха оптимизация на три автобусни линии и така да се освободят 11 водачи.
"Днес видяхме агресивна политика, която спазва единствено линията на конфронтация - напук на гражданите на София", коментира Гергин Борисов от "Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София".
"Искате да спрете нощния градски транспорт, за да налеете парите в такситата", каза още Ста
Засега и четирите нощни линии работят, като тръгват на кръгъл час от площад "Княз Александър I Батенберг".
Линия №1 - жк "Люлин 1" до жк "Младост 4"
Линия №2 - жк "Обеля" до жк "Студентски град"
Линия №3 - жк "Овча купел 2" до жк "Левски Г"
Линия №4 - кв. "Гоце Делчев" до жк "Дружба".