След ветото на Васил Терзиев: Нощният градски транспорт в София се запазва

Нощният градски транспорт на София няма да бъде орязан. Това стана, след като кметът Васил Терзиев наложи вето върху решението на Столичния общински съвет от 16 януари, с което се закриваха две от четирите нощни автобусни линии, а другите две - да работят само в петък и събота. Така докладът на вносителите Ваня Григорова от БСП и Карлос Контрера, независим общински съветник, бе разгледан отново на днешната сесия на съвета.
При прегласуването решението от 16 януари бе отменено с гласовете на "Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София", "Синя София", двама от БСП - Диана Тонова и Войслав Тодоров и "Възраждане" - общо 30 гласа. Против бяха ГЕРБ, БСП, отцепниците от "Възраждане" и Контрера - 26 гласа. От "Има такъв народ" не участваха във вота. Преди гласуването лидерът на групата на ГЕРБ Антон Хекимян напомни, че тази нощна услуга е въведена при тяхното управление, но после гласуваха против.
Така четирите линии продължават да работят. Едната, №1, свързва жк "Люлин 1" и Младост 4", а другата, №2, е от "Обеля" до "Студентски град". Линия N3 е от жк "Овча купел 2" до жк "Левски Г", а №4 от кв."Гоце Делчев" до жк "Дружба". Интервалът им е всеки кръгъл час, като всички линии се засичат на площад "Княз Александър I Батенберг".
"Недопустимо е европейска столица да няма денонощен транспорт до летището си. Най-голямото летище в България се обслужва между 05:10 и 23:30 ч. След това - само таксита. Затова ще предложим нова линия Н6 до двата терминала, както и нощна трамвайна линия Н5, която да свързва Княжево с центъра и кв. Орландовци", обясни Андрей Зографски от групата на Бонев. За тази цел ще бъде сформирана работна група, която в срок от два месеца да оптимизира работата на дневните и нощните линии и да се намали натоварването на водачите.

Фотогалерия: Граждани протестираха срещу спирането на нощни линии в София
Преди заседанието на СОС имаше протест на граждани срещу закриването на тази услуга. Някои от тях бяха поканени в пленарна зала преди гласуването. Те са и организатори на петицията, събрала над 10 хиляди подписа. Съвносителят на доклада за орязване на нощните линии Ваня Григорова от БСП ги нарече "момченца" и "кухи гласове", защото нямало толкова ползващи нощните автобуси, колкото са подписите в петицията.
Според Григорова деветимата водачи на нощни автобуси трябва да се прехвърлят към дневните, защото там недостигът на кадри е голям.
"Не всички имат автомобил, не всички искат да плащат за таксита, някои не могат и да
си го позволят. Съхранението на нощния транспорт е добра новина не само за тези от нас, които не шофираме, но и за хората, които не се чувстват комфортно да се качват в колите на непознати", заяви Гергин Борисов, общински съветник. Той отбеляза, че десетки от постъпилите в Столична община становища са от жени и хора от уязвими групи. Те изтъкват, че нощният транспорт им осигурява безопасен и достъпен начин да се приберат у дома.