След ветото на Васил Терзиев: Нощният градски транспорт в София се запазва

След ветото на Васил Терзиев: Нощният градски транспорт в София се запазва

Граждани протестираха пред Столичната община днес срещу закриването на нощните автобуси.
Граждани протестираха пред Столичната община днес срещу закриването на нощните автобуси.
Нощният градски транспорт на София няма да бъде орязан. Това стана, след като кметът Васил Терзиев наложи вето върху решението на Столичния общински съвет от 16 януари, с което се закриваха две от четирите нощни автобусни линии, а другите две - да работят само в петък и събота. Така докладът на вносителите Ваня Григорова от БСП и Карлос Контрера, независим общински съветник, бе разгледан отново на днешната сесия на съвета.
При прегласуването решението от 16 януари бе отменено с гласовете на "Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София", "Синя София", двама от БСП - Диана Тонова и Войслав Тодоров и "Възраждане" - общо 30 гласа. Против бяха ГЕРБ, БСП, отцепниците от "Възраждане" и Контрера - 26 гласа. От "Има такъв народ" не участваха във вота. Преди гласуването лидерът на групата на ГЕРБ Антон Хекимян напомни, че тази нощна услуга е въведена при тяхното управление, но после гласуваха против.
Така четирите линии продължават да работят. Едната, №1, свързва жк "Люлин 1" и Младост 4", а другата, №2, е от "Обеля" до "Студентски град". Линия N3 е от жк "Овча купел 2" до жк "Левски Г", а №4 от кв."Гоце Делчев" до жк "Дружба". Интервалът им е всеки кръгъл час, като всички линии се засичат на площад "Княз Александър I Батенберг".
"Недопустимо е европейска столица да няма денонощен транспорт до летището си. Най-голямото летище в България се обслужва между 05:10 и 23:30 ч. След това - само таксита. Затова ще предложим нова линия Н6 до двата терминала, както и нощна трамвайна линия Н5, която да свързва Княжево с центъра и кв. Орландовци", обясни Андрей Зографски от групата на Бонев. За тази цел ще бъде сформирана работна група, която в срок от два месеца да оптимизира работата на дневните и нощните линии и да се намали натоварването на водачите.
Преди заседанието на СОС имаше протест на граждани срещу закриването на тази услуга. Някои от тях бяха поканени в пленарна зала преди гласуването. Те са и организатори на петицията, събрала над 10 хиляди подписа. Съвносителят на доклада за орязване на нощните линии Ваня Григорова от БСП ги нарече "момченца" и "кухи гласове", защото нямало толкова ползващи нощните автобуси, колкото са подписите в петицията.
Според Григорова деветимата водачи на нощни автобуси трябва да се прехвърлят към дневните, защото там недостигът на кадри е голям.
"Не всички имат автомобил, не всички искат да плащат за таксита, някои не могат и да
си го позволят. Съхранението на нощния транспорт е добра новина не само за тези от нас, които не шофираме, но и за хората, които не се чувстват комфортно да се качват в колите на непознати", заяви Гергин Борисов, общински съветник. Той отбеляза, че десетки от постъпилите в Столична община становища са от жени и хора от уязвими групи. Те изтъкват, че нощният транспорт им осигурява безопасен и достъпен начин да се приберат у дома.