Ваньо Алексиев, собственик на "Биомет": Една икономика се движи от конкуренцията, а не от мораториуми и уговорки

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 746 Неутрално

    "Една реална икономика се движи от РЕАЛНА КОНКУРЕНЦИЯ"!
    Когато Лукойл държат 80% от пазара на едро, значи конкуренция НЯМА.
    Поздравления!

  2. 2 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "Държавата не трябва да е регулатор на цените, а да допринася за наличието на реална конкуренция."

    Умен човек, ама кой да го слуша...та те даже изгониха Трайчо.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  3. 3 Профил на IYI
    IYI
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Ама некой сериозно ли очаква подем в България, при условие ,че българите намаляваме много бързо , а мангалите се увеличават! Абе смотаняци , правете деца ! Познавам поне 50 човека над 30 г. , който въобще не мислат за деца! Е кво искате тогава!Нема да стане само със самосъжаление пред компютъра във форумите!

  4. 4 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 324 Неутрално

    "съществуващия монопол" - по ясно от това не може да бъде !!

    А нашите управници сигурно чакат Москва да "отмени" монопола - в горивата, в енергетиката ....

  5. 5 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 125 Неутрално

    едно добро интервю, на изглежда умен човек

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  6. 6 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1434 Разстроено

    1. Купуваме нефта на цена, на каквато го купуват и германците. 2. Ние го транспортираме с танкери от Русия до Бургас, а германците го транспортират от Нигерия, Саудитска Арабия или Либия до Хамбург.
    3. Технологиите за производство на течните горива са едни и същи по целия свят.
    4. Заплатите на нашите нефтохимици са в пъти по-ниски от тези на германските нефтохимици.
    5. Цените на дребно в бензиностанциите на двете държави са еднакви.
    6. Акцизите, ДДС-то и регламентираните печалби в двете държави са еднакви.

    Въпросът е, по-голямата печалба, която прибира "Лукойл" България в сравнение с германските фирми как се разпределя?

    Според мен, от по-голямата част се облагодетелства руската фирма, друга част отива за възнаграждения на лобистите на фирмата в България, а трета - за финансиране на партията ГЕРБ, която защитава интересите на "Лукойл" в България. Какво печели от това българският народ? Според мен същото, каквото печели мухата от желязото - само ръждата!

  7. 7 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Ваньо, хубаво гълчиш и дет викат-логично!
    Само че, как се оправяш в тоя батак?!
    Кажи ми как до сега не си сдал инструмента?!
    Иначе, браво на такива като теб!
    Обаче за държавни работи не ви искат-пречите!
    Виж Трайчо!За подобни разсъждения-шамар през устата!
    Обречени сме всички!И вие, и ние, дето искаме от вас хубавото!

  8. 8 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    До 6, Дедо Либен
    Относно акциза бъркаш!
    В Германия акциза за дизела е 615 евро, а у нас 305 на 1000л, или на литър 0.75 ст повече (с вкл. ДДС). В действителност цената на дизела в германия е около 2.76 (1.40 евро)

  9. 9 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Поздравления за г-н Алексиев. Ако в страната имахме повече бизнесмени с подобно мислене щяхме да живеем далече по-добре икономически.

    Отделете време навреме.
  10. 10 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 868 Гневно

    С мерките от днес държавата ще субсидира цената на горивата т.е. Лукойл е недокосната, а нашите пари ще текат към рафинерията не чрез цената на горивата, а чрез бюджета - нашите данъци.
    Наглост на ента степен

  11. 11 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 294 Неутрално

    На българин му требе муле. На акциза - сатрап.

  12. 12 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Мда, ако (!!!) държавата почне да си върши работата...

    Кога ли ще стане това?

    И как да накараме държавата - от най-горе до последния байчо да си вършат работата, за която получават заплати от нашите данъци?

    Май като омалеем съвсем, изчезнем, фалираме... и вече няма да има от кого да доят.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  13. 13 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Още утре да се събират в парламента и да облекчат вноса със закон. Да свършат някаква полезна работа за довиждане. И аргумента с контрабандата не издържа. Не случайно най-големия скандал е с адрес митници.

    Но за него вече всеки се сеща първо за бирите, сересета, взривове, а не за контрабандата. Вероятно както и при предишния мандат печелят по няколко милиона седмично и си ги разпределят.

    Така въпроса кой контролира корупцията по високите етажи на власта е безмислен тъй като всички там са замесени. А истинската ДАНС е едно гестапо занимаващо се само с гонения на "гнилия" капитализъм.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  14. 14 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 860 Неутрално

    А българската се движи от корупцията.

  15. 15 Профил на т СУПЕР
    т
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ще ми е интересно да видя какво ще направи Лукойл, ако през този един месец суровият петрол чукне $150 на международните пазари? Какъв е тоя мораториум? А след това какво се случва? Бойко Борисов май сериозно започна да се компрометира.

  16. 16 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Този е живял 20 години. И още се надява. Кой стои зад "Биомет" и надеждата им?

  17. 17 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Много логични разсъждения на тази човек ( Ваньо Алексиев ). И аз мисля по сходен начин. Жалко, че не ползвам услугите на фирмата му.

    Добре би било, ако има повече като него.

  18. 18 Профил на 4erenmetar
    4erenmetar
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#15] от "т":

    "А след това какво се случва? Бойко Борисов май сериозно започна да се компрометира. "

    Ако сега започваше щеше поне да има надежда

    Не мисля, че са малко читавите бизнесмени, като В.Алексиев. Проблема е, че са смазани от "конкуренцията" на бизнесмени тип В. Златев. И това е във всички сектори. Не остана бизнес неовладян от "правилните" хора.

  19. 19 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 803 Гневно

    Като му прочетох интервюто на Ваньо Алексиев, ми се струва че няма да присъства на следващата среща между Рапона и Вальо Ойл-а!

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  20. 20 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 803 Гневно

    Човекът си казва нещата изключително точно, жалко че хора като него не ги показват по БТВ, Нова и т.н., да види най- накрая матряла, каква тиква ги управлява. От друга страна простотията която се случва между Боко и Лукойл е добър тест има ли общество в България и докъде се простира търпението ни.

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  21. 21 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    "В една работеща икономика движещ механизъм е реалната конкуренция, а не временни уговорки и мораториуми."

    Много правилно. Не може да съществува капитализъм с несъвършенна конкуренция, както не може да съществува социализъм без репресивен апарат.
    А тези забежки на ББ имат смисъл ако са само партенка за глупаците, дето въздишат по Тодор Живков. Ако ББ си вярва, значи е лошо.

    подпис
  22. 22 Профил на the_european СУПЕР
    the_european
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Колеги, и аз съм от бранша и надали има някой друг, който не е от партийни, привилигировани, руски и прочее "фирми", да мисли по друг начин. Просто нашата икономика е пазарна твърде условно и само в някои области. В пазарни или почти пазарни условия работят западните фирми - тях никой не ги закача. Но в много браншове пазарът свършва преди да е започнал. А има пазарно решение на проблема. Основния проблем са 1) регулации в полза на Лукойл и 2) факта, че те владеят почти всички петролни бази в стрнатата, останалите са на Петрол, които бяха смачкани и се споразумяха с руснаците, и съвсем, ама съвсем малко по обем на Литекс комерс, Инса Ойл и други такива с незначителен дял. Не може да зареждаш бензиностанците си с цистерни, натоварени в Австрия. До петролните бази горивото се доставя с жп-транспорт, защото е по-евтино. Освен Лукойл единствено българската армия има огромни петролни бази, чрез които държавата би могла да направи интервенция на пазара и да принуди Лукойл да работи по-пазарно. Единствено от държавата зависи да либерализира регулациите и да направи средата по-пазарна. Наместо това бойко в стил Ал Капоне се договаря с изключително нагъл "бизнесмен", който на всичкото му е и приятел, за едномесечен мораториум. При това се създаде впечатление, че правителството клекна пред натиска на монополиста, а на ресорния министър му издърпаха ушите. Много гадно.

  23. 23 Профил на Марин Мидилев
    Марин Мидилев
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Каква конкуренция, какви 5 лева!?
    Назначените капиталисти как могат да се конкурират!?.... "Капитал" значи сиво вещество, знания умения и възможности! Финансовите средства са за размяна на акумулирана слънчева и интелектуална енергия! Богата страна сме щом можем да си позволим разхищение на и таланти. Спокойно има Лисабонски договор както и Съюз за Иновации! Има и стратегия "Европа 2020"!
    Честита пролет! И "ха наздраве"!

  24. 24 Профил на bat johnny
    bat johnny
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Браво на човека, личи си че не е поредния псевдо бизнесмен а наистина има икономически познания и мениджърско разсъждение.
    Държавата на 100% е абдикирала от задължението си да следи за отворени пазари и силна конкуренция. Само замазват очите на Ганьо с популистки изказвания за контрол върху цените.

    Дюнери пробирам, ЕГН-та си набирам....
  25. 25 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дедо Либен":

    Дедо Либене, доколкото знам и пътните такси в Германия са включени в цената на горивото, а в България се купува винетка.

  26. 26 Профил на smehur_co СУПЕР
    smehur_co
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дедо Либен":

    Дедо Либене,
    напълно споделям логиката ти и без да съм пристрастен се питам дали наистина разликата в посочените от тебе фактори в двете държави Бг и Д, резултира единствено в по-висока печалба за Лукоил. Аз се замислям за думите на Трайката и като нищо може да се окаже, че Лукоил- Нефтохим е ужасно неефективен производител, в пъти по-неефективен (по-енергоемък, по-бавен, с по-големи загуби) от германските рафинерии в Хамбург, Вилемсхафен, Веселинг, Лойна, Гелзенкирхен, Грейфсвалд. И тъй като липсва каквато и да е конкуренция, за тази неефективност заплащаме ние. А Боко не смее да гъкне (както винаги), защото ако наистина решат да затворят за два месеца само, бюджета на държавата ще отиде на кино, а това са пенсии и заплати за държавния сектор. Някой разполага ли с конкретни цифри за Лукоил?

    Вяра. Надежда. Любов.
  27. 27 Профил на Петкова
    Петкова
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Най-накрая някой да го каже на глас и без уговорки: Цените на горивата са високи в България, заради монополното положение на Лукойл, пазено от държавата.

    С други думи, пет пари не дават нашите избраници относно общественото мнение, цените и условията за бизнеса в страната, защото се интересуват от краткосрочните си договорки с монополистите, а не от дългосрочното влияние на своето управление върху страната ни.

  28. 28 Профил на totto1955
    totto1955
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ДОКОЛКОТО си спомням при продажбата на рафинерията, Лукоил извади голямата кошница .Собствено море от нефт ; ниски транспортни разходи ;и куп подобни,че ще произвеждат най евтините горива.

  29. 29 Профил на smehur_co СУПЕР
    smehur_co
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#28] от "totto1955": ++++++

    Ако се стигне до осъществяване на проекта, май така ще се получи и с "най-евтината "електроцентрала в Европа и с "най-евтиния" ток от Белене...

    Вяра. Надежда. Любов.
  30. 30 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Бойкот на Лукойл! На всички стана ясно, че държавата няма да се намеси, конкуренция няма да има, ще продължаваме да плащаме завишени цени и да бутаме напред руските интереси. Е, аз предпочитам моите пари, или поне част от тях, да отиват другаде. Няма да зареждам в Лукойл!

  31. 31 Профил на Анна Тодорова
    Анна Тодорова
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Човекът е до болка прав,но уви в БГ са други движещите механизми-вчерашните срещи в "интересен "кръг го доказват

    bravy
  32. 32 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 634 Весело

    До коментар [#6] от "Дедо Либен":

    "...Според мен, от по-голямата част се облагодетелства руската фирма, друга част отива за възнаграждения на лобистите на фирмата в България, а трета - за финансиране на партията ГЕРБ, която защитава интересите на "Лукойл" в България. Какво печели от това българският народ? Според мен същото, каквото печели мухата от желязото - само ръждата! ..."

    Е същото се заформя и с АЕЦ Белене, ама наивниците дигат гюрлутия до Бога, като си мислят, че могат нещо да направят на бочката. Квото направиха на сополя.

  33. 33
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:24 на 24/03/2011 от неговия автор.

  34. 34 Профил на 4erenmetar
    4erenmetar
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Дневник, рубрика "Свят":
    Йемен отмени за месец конституцията.

    Ами и наш Бойко така - нали сме по конституция пазарна икономика. Само че за Лукойл това се отменя за месец, за да "гушат" после още две години.
    Освен да се надяваме на "коалиция на желаещите" друг шанс не виждам за Територията

  35. 35 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Поздрави на Зорница Латева - авторката на интервюто.
    Браво за добре подбраните въпроси, поставящи ясно проблема с пазара на горива в България!
    Надявам се да продължи в тази посока :-)

    Има още много моменти, които остават пренебрегнати от медиите.
    Например, каква е функцията на Златната акция на Държавата в Нефтохим?
    По света, производителите на стратегически важни продукти и услуги са под пряк контрол на всички възможни държавни комисии.
    Какво значи - някаква си фирма отказва да предостави информация на какви цени закупува(от майката си в Русия) основната си суровина, определяща цени и позиция на пазара на КЗК...уж, контролен държавен орган, следящ за правилата на свободния пазар?!

    А относно играта на замразяване - Мораториум на цените за месец, е трудно да се повярва колко демонстративно правителството заема позицията на монополиста и търси начин да оттегли недоволството от него!
    Наистина, добър ход на Б.Борисов - и вълкът сит, и агнето цяло.
    Вероятно, това ще охлади страстите на немалко хора - "ето, премиерът замразява цените....влияе на Лукойл....."
    Макиавели ряпа да яде - учениците му тичат със скоростта на светлината.
    А че тези мерки нямат нищо общо с проблема - монопол и картелиране на пазара на горива, че Лукойл-България си точи и Нефтохим и ...ЦЯЛА България, че е съмнително не само ценообразуването, но и договорите й с всички свързани лица по веригата Русия - България - покупко-продажби, офшорки и куп други....естествено така се избутват на заден план, забравят се.
    Къде е НАП в случая и да провери какви са всъщност "международните" цени на Лукойл - България?

    Защото Лукойл Б-я и Лукойл Нефтохим работят на загуба, т.е. и бюджета е ощетен.
    А в същото време вижте разликите:
    Крайна цена на потребител за горивата в България:
    40-46 % се падат на акциз и данъци(от пресслужбата на Лукойл)
    20-30% се падат на цената на суровината
    24-40 % влизат останалите разходи за труд и производство и
    печалба

    В повечето страни в ЕС % за данъци е около 60%
    20-30% за цена на суровината
    10-20% влизат останалите разходи за труд и производство и
    печалба

    А в Холандия, например, за акциз и ДДС отиват около 75% от крайната цена!
    Открихте ли разликата?

    http://gorivo.net/gradove/
    http://www.facebook.com/pages/Протес...83247415052185
    http://www.facebook.com/group.php?gi...8025384&;amp;v=wall

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #