Нийл Миджли, "Дейли телеграф": Телевизията и социалните мрежи се допълваха за кралската сватба

Нийл Миджли, "Дейли телеграф": Телевизията и социалните мрежи се допълваха за кралската сватба

Нийл Миджли, редактор в раздел "Медии" на английския вестник "Дейли Телеграф"
Нийл Миджли, редактор в раздел "Медии" на английския вестник "Дейли Телеграф"
Въпреки прогнозите сватбата на британския престолонаследник принц Уилям с Кейт Мидълтън не успя да бие рекордите по зрителски интерес пред телевизионните екрани. В Обединеното кралство зрителите на бракосъчетанието достигнаха 26 милиона, но медиите побързаха да отбележат, че  аудиторията е била по-малка в сравнение с тази на преките предавания от погребението на принцеса Даяна и на финала на световното първенство по футбол през 1966 между Англия и ФРГ.
Сватбата обаче се превърна в първото светско събитие, отразено толкова обширно в социалните мрежи. За това как новите медии променят традиционния подход на журналистиката към подобен род събития разговаряме с Нийл Миджли, редактор в раздел "Медии" на английския вестник "Дейли телеграф":
По какво се различаваше отразяването на тази сватба от медийното покритие на предишни подобни събития?
- Дори при печатните медии се появиха технически нововъведения от последната кралска сватба насам. За нашия вестник например това е първата кралска сватба с цветни снимки на всяка страница, което означава, че можехме да се възползваме максималното от красивите фотографии. За разлика от конкурентите ни нашият вестник все още излиза в голям формат, което в дни като този е огромно предимство. Колкото по-големи са снимките, толкова по-добре...
Истинската промяна в сравнение с предишните кралски сватби обаче бяха действията ни онлайн. В електронното издание на вестника предавахме видео на живо, имахме блог на живо, постоянен поток от новини и цял екип, който пишеше в "Туитър". Трябва да си призная, че беше много забавно да съм част от всичко това и бях впечатлен да видя колегите от онлайн отдела в действие.
Каква беше ролята на социалните мрежи? Загуби ли телевизията зрители заради излъчването на церемонията в интернет?
- Телевизионните рейтинги разбиха всички рекорди в мултиканалната ера. Пикът достигна 26 млн. зрители - почти колкото 28-те милиона, които гледаха сватбата на Чарлз и Даяна през 1981. Моето предположение е, че повечето зрители са имали два екрана пред себе си – този на телевизора и още един за "Туитър" или други социални мрежи. Телевизията обаче не загуби зрители.
Какво остана за вестниците, след като сватбата беше проследена във всичките й детайли в момента, когато се случваше?
- За разлика от телевизионното предаване изданието на вестника остава запечатано и може да се пази години след събитието. В "Дейли телеграф" се възползвахме напълно от своето сувенирно издание, в което включихме най-добрите снимки и автори.
Кога започна вашата подготовка за отразяването на церемонията?
- Седмица преди събитието написах статия за очаквано увеличение на потреблението на ток по време на телевизионното предаване. Като оставим това настрана, в ролята си на медиен репортер нямаше какво толкова да се подготвям. Просто трябваше да следя събитието отблизо и внимателно да гледам три телевизионни канала едновременно, което си беше предизвикателство.
Кой беше любимият ви момент от сватбата?
- Когато Катрин Мидълтън излезе от колата пред абатството и видяхме роклята за първи път.