За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
man_un
Рейтинг: 707 НеутралноВ последните трийсетина години не съм се интересувал, пък е нямало и за какво, от това има някакви правила за инструктаж и други подобни мерки, свързани с екипировка и безопастност при преходи в планината. Свързвам го с ученическите ни екскурзии до вр.Ботев, Черни връх и х.Тъжа. Единственото беше да се движим в група, имахме за ръководители наши учители. Екип анцунг, гуменки и яке. Помня на Черни връх, на 24 май, тръгнахме от Алеко към върха, времето беше слънчево и долу блестяха кубетата на Невски. После заваля сняг и почна буря и се скрихме в един заслон, където стояхме няколко часа. Знаел ли е някой от хижата за прогнозата за времето и че група градски хлапета тръгва по такъв опасен маршрут. Подобно беше на Мусала. Вярно, че туризмът е доброволна дейност и никой не ти е бавачка. Но имам предвид нормативи, които трябва да се разпространяват сред хората, за да се намаляват инцидентите в планината.
hodounski
Рейтинг: 2241 ЛюбопитноНосете телефони със заредени батерии , но обхват няма....
xcheffo
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#1:"man_un"] Помня на Черни връх, на 24 май, тръгнахме от Алеко към върха, времето беше слънчево и долу блестяха кубетата на Невски. [/quote]
Над 2000 м в България четирите сезона се проявяват ежедневно поне 300 дни в годината. Малко се изсилвам, но го приеми като правило. Така винаги имаш прогноза за времето
[quote#2:"hodounski"]Носете телефони със заредени батерии , но обхват няма....[/quote]
Обхватът обикновено се губи и появява и това допълнително тормози батерията. Сравни двете ситуации:
1. Пълзиш час-два по нещо като пътека, попадаш на обхват, сигнализираш за проблем.
2. Пълзиш час два, телефонът е умрял, най-близката помощ е... някъде там.
man_un
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#3] от "xcheffo":
+++
rincewind
Рейтинг: 442 НеутралноРядко опитен планинар би изпаднал до там, че да го търсят. Случва се разбира се. Но повечето са неопитни - последните на Рила за пример. Просто е невероятно как в един от най-оживените планински райони може да се изгубиш!
Късият ръкав е задължителен
Съвет - тръгвайте с гуменки и на токчета
v_l
Рейтинг: 604 НеутралноТова със застраховките е мега идиотско. Търсих къде ли не застраховка покриваща черно на бяло и хеликоптер в БГ ... йок.
А Германия може да няма собствени хеликоптери за тая цел, защото те са частни и се издържат именно от застраховки! Това си е бизнес при това печеливш и за двете страни. В Алпите хеликоптер се вика са щяло и не щяло. Ако нямаш застраховка после едни многоцифрени суми почват да те гонят ... жална ти майка.
Judjuk
Рейтинг: 2384 НеутралноПрав е човека. То маршрутът е по-лесната част, макар че аз например често губя пътеката. Но и преходът почти винаги се оказва по-труден, отколкото го очаквам. А пътеката е такава, че вероятността да счупиш крак е много голяма. И тогава става много сложно. Внимавайте!
JudjukGopeто
Рейтинг: 1372 НеутралноПланинската спасителна служба показва, че във всички институции най-важни са хората. Работят от 82 години на практика без правила. И си вършат много добре работата. А в голямата си част, когато си тях на хижа, компанията им е повече от приятни. Истински Хора.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровanswer_42
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#3:"xcheffo"]Обхватът обикновено се губи и появява и това допълнително тормози батерията. [/quote]
На моя телефон нищо не може да му изтормози батерията, защото винаги го държа ИЗКЛючЕН в планината, а и си имам резервна батерия. В този режим на работа батерията ми изкара 15 дена като го включвах вечер и говорех по три четири пъти на ден. Втората батерия въобще не я разопаковах от найлона с който я бях увил.
[quote#6:"v_l"]Търсих къде ли не застраховка покриваща черно на бяло и хеликоптер в БГ ... йок. [/quote]
Има и такава опция. От това колко ще платиш зависи и каква сума ще ти приспаднат ако пратят хеликоптер.
Примерно за едните и никакви хиляда лева плащаш 30лв за маркираните пътеки, плюс 30лв ако ходиш по зачукани места без марки и плюс 30 лв за хеликоптера, тоест даваш 90лв за годината и ако стане нещо застрахователите поне тези при които се застраховам ще платят не на теб, а на ПСС-то 1000лв.
Има и варианти ти си плащаш и после си търсиш парите от застрахователя.
Ако искаш повече от тези мижави хиляда лева, плащаш още някой и друг лев. Един час на хеликоптера май беше 3-4 хилядарки.