За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ban
Рейтинг: 334 НеутралноС две думи, намаляването на разходите, демографската криза, ширещата се неграмотност се представят като реформа, и така вече 30 години! Резултатът, виден вчера в София, цял ден задръстване от бързащи за черния петък!
oir41385242
Рейтинг: 8 НеутралноЗа съжаление авторката доста е убъркала етапите и степените на образование в Полша. Там началното образование е с продължителност 6 години, прогимназиалното е с продължителност 3 години, или основното, състоящо се от началното плюс прогимназиалното, е 9 годишно. Забележете разликата - у нас с новия закон се въвежда 7 -годишно основно образование, има го само в Северна Корея. Гимназиалното образование в Полша е с 3 годишна продължителност, а у нас - 5 годишна, според новия закон. Кой е крив и кой е прав, показват резултатите от международното изследване на функционалната грамотност на 15 годишните ученици - PISA, според което България трайно е окупирала последните места в класацията на ЕС.
malart
Рейтинг: 870 НеутралноБатки, работил съм в Полша и съм се срещал и разговарял(в последните няколко години) с учители там. Нито един не го кефеше заплатата и атмосферата в училище. Всички бяха под стрес от възможни уволнения, натиск, а заплатите съгласно стандарта са смешни.
malart.blog.bgban
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#3] от "malart":
Ами да го сложат, този социолог, директор и т.н. да води 40 часа часове по химия, да речем от 7-11 клас, и да го питат след една година, как е!?
tsvetko_51
Рейтинг: 823 НеутралноАко коментираме текста и приемем, че това е картината в Полша, за мен става ясно следното:
Първо проблемите са като при нас и в това няма изненада и вероятно е валидно за много държави.
Второ, в Полша очевидно ни водят в направеното, макар че са далеч от някакъв много добър краен резултат, нещо което е валидно и за много други държави.
Трето и там, както и у нас, синдикати и прочее организации, оказват възможно най-голяма съпротива, от чисто попилустки позиции, а не от грижа за качеството на образованието. Пример, борбата за запазване на училища, където живеят малко на брой деца, на различни възрасти в училища, които не са и няма как да бъдат окомплектовани с редовни учители. Тук освен запазване на работните места на персонала в съответната община, няма никаква грижа за децата и качеството на образованието което получават в подобно училище.
И на края, за съжаление и там, както и у нас, при смяна на управляващата партия/коалиция, следва промяна и във вижданията за образованието, въпреки че това е една много инертна и система, в която не трябва да се разбъркват нещата с такава честота.
И какво остава, отиваме на чистата случайност, по силата на която някои училища си остават много добри въпреки промените, лошото заплащане и прочие проблеми, за съжаление, но и закономерно малко на брой, една голяма средна, но с тенденция към ниските стандарти маса училища и не малък на брой училища, предимно основни в малки населени места, които играят по-скоро социално, от колкото образователна роля.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноКъде е Полша,къде сме ние.Те са направили реформите през 1998 година,а ние все още само говорим за тях.
Emil Dimov
Рейтинг: 489 Неутрално[quote#6:"rosiraycheva50._"]Къде е Полша, къде сме ние.Те са направили реформите си през 1998 година, а ние все още само говорим за тях.[/quote]
Да ама за разлика от поляците ние си имаме министри "трансформатори" и "омайни" каки дето ни обясняват какви чудеса правим?!!! За справка 20 -те мил. дето ги раздадоха на "калпак" на учителите са нищо спрямо около 30-те мил. разпределени между "лобистите" на закона за образование?!!!!
полувишис
Рейтинг: 225 Неутралнов България реформи са невъзможни, защото над 90% от гражданите са мързеливци. наследството ни от каманизама.
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesbo
Рейтинг: 256 Неутралноhttp://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-res ults-snapshot-Volume-I-ENG.pdf положението в България изглежда обезкуражаващо.. в същото време 55% от учениците в Шангхай са отличници по математика - няма ли уроци за научаване?
Ars longa, vita brevis