За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Георги Камов
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноЕто нещо за градовете и качеството на живот, което написахме специално за София - http://bit.ly/bagra-wellbeingbg
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Xumpomo name
Рейтинг: 561 Неутралнонема да се пуашите за гоуф-а
Birds of a feather flock together.ние сме 100 години назад и 45 в ляво
Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 1218 НеутралноТака е и модерно и здравословно . Успех и на Здравко , кадърен архитект и добър човек !
Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?magelan
Рейтинг: 1094 НеутралноКато чета това интервю се питам дали някои от властеимащите в България си дават сметка колко са далече от визиите и мисленето на този човек?? Който в едно друго общество вече има трибуна и възможности да реализира идеите си.. Ето това е голямата пропаст между обществата на изток и на запад от Виена....
Beyond
Рейтинг: 782 ЛюбопитноНямам кола и никога не съм имал. Жив съм. Добре съм.
TAKE THE RED PILL!Jessika
Рейтинг: 1225 НеутралноВъзхитена съм от мисленето на този човек. Визионер!
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Дано му разрешат и подкрепят да направи нещо за нашата столица.
Арон
Рейтинг: 1384 НеутралноДрън, дрън..Снощи гледах на практика кака тече животът в Бургас, градът с мощна система от велоалеи. Не мое пресечеш от автомобили и тук там, по някой заблуден на колело.
emilm13
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#1] от "Георги Камов":
Хубаво, усвоили сте едни пари, попреписали сте, пообиколили сте Европа, но не сте разбрали основното - човек освен физика е Дух и душа, и качеството на живот се определя от тях, защото физиката е ненаситна (само пръстта затваря окото)!
traveler1
Рейтинг: 937 НеутралноВъх?!? Сакън!?!
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОАма как така ще вземете най-милото(автонобила) на българина?
Ми нали ще трябва да се понапъне сам на собствен ход да ходи до тоалетната?
charlesdegaulle
Рейтинг: 340 НеутралноДания е съвсем друга манджа. У нас ще ти свият велосипеда, независима каква бръкма е. Там отдавна хората имат поне два велосипеда, с единия отиваш до метрото, а с другия от метрото до работата. И ги закачаш на една кука на спирката. Иначе се разхождаш пеша. Апропо, на това ги научи петролната криза през 70-години. А и Дания е плоска као тепсия... Но пък всичко това им промени мирогледа, харесаха го и сега живеят доста по-добре. Нищо, че вали дъжд, сняг или суграшица, велосипеда е в движение. Имат си великолепни дъждобрани...
traveler1
Рейтинг: 937 Неутрално[quote#9:"emilm13"]Хубаво, усвоили сте едни пари, попреписали сте, пообиколили сте Европа, но не сте разбрали основното - човек освен физика е Дух и душа, и качеството на живот се определя от тях, защото физиката е ненаситна (само пръстта затваря окото)! [/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО+10
Стига да има кой да го разбере!
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноИнтересно как ще ходиш на работа с велосипед ако живееш на 10 км от работното си място? Или през зимата при минус 15градуса? Или лятото при 40 градуса жега? Как ще закараш децата си до детската градина или училището, особено зимата? Не съм противник на карането на велосипед-всеки уикенд карам велосипед, а през седмицата често вечер, но за другите си дейности ползвам автомобил.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноСофия например отлично би поела увеличението на трафика без разширение на улици и булеварди. Трябва просто да се изгради добра система на градския транспорт. Един автобус може да прекара много повече хора през единица място.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Освен метрото, което е безспорен плюс, наземния транспорт да бъде добре уреден - нови автобусу, тролеи, трамваи ... Защото никой не обича да се вози на смърдящи кочини. Да се почистват редовно превозните средства. Но най-важното - да се измисли система за справедливо таксуване и да се елиминират гратисчиите.
traveler1
Рейтинг: 937 Неутрално[quote#13:"mushashi"]Интересно как ще ходиш на работа с велосипед ако живееш на 10 км от работното си място? Или през зимата при минус 15градуса? Или лятото при 40 градуса жега? Как ще закараш децата си до детската градина или училището, особено зимата?[/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОЕй така, както датската принцеса го прави, и нито тя нито децата и са умряли:
https://www.24chasa.bg/novini/article/5286238
Raegan
Рейтинг: 8 ГневноИ този гнусен социалист е консултант на новия архитект на София!? Няма спасение на този континент!
Лео
Рейтинг: 1113 Неутрално"Личният автомобил заминава в историята"
Да, всичко трябва да е споделено, само богатите да имат личност и собственост! Добре дошли в утопията на 21-ви век!
penetrating
Рейтинг: 5763 Неутрално"От много години основната цел на градоустройството е да направи колите щастливи"
и то се променя в градовете, които са на върховете на класациите за добър живот...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertАми това е
traveler1
Рейтинг: 937 НеутралноДо коментар [#17] от "Лео":
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОВ мнение 15 съм дал обратен на вашия пример с човек от кралския двор на Дания. Той достатъчно богат ли е за да не е верно това, което казвате, или просто така си се заблуждавате?
Syzygy
Рейтинг: 174 ВеселоДо коментар [#17] от "Лео":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayЧе точно колите изискват ОГРОМНА споделена грижа - пътища, паркинги, отделно инцидентите, които убиват и осакатяват хора баш в разцвета им в мащаби по-големи от тежката криминална престъпност.
Тая споделена грижа със силно развита система за обществен транспорт и колелета и пешеходни зони може значително да намалее, а общото качество на живот значително да се повиши.
Обаче бай Българ си знае - каруцата е 'престиж'
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#15] от "traveler1":
Като е принцеса е мерило за какво? Ерудиция, интелект, житейски опит? Не съм привърженик на отглеждането на деца като в саксия, но пък и не бих рискувал здравето и живота им при минусови температури, заледени улици и интензивен трафик.
Syzygy
Рейтинг: 174 ВеселоДо коментар [#21] от "mushashi":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway"но пък и не бих рискувал здравето и живота им при минусови температури, заледени улици и интензивен трафик"
Получава се малко парараф 22 ситуация. С развита система за обществен транспорт трафикът ДРАСТИЧНО може да намалее и да е канализиран. Сега колите са навсякъде и убиват и осакатяват повече от оръжията
znayko84
Рейтинг: 261 ВеселоИма страни като Дания, където карането на велосипед не е проблем. У нас температурните амплитуди са височки. Особено през лятото доста народ ще си измре в буквалния смисъл на велосипеда - инсулти, инфаркти... Не случайно велосипеда е супер разпространен в Холандия и Дания - равно е. Я бичи баири по София. Второ, чистотата на въздуха. В тези страни се мие, а колите са с катализатори. Тук като минеш покрай един автобус и си мъртъв.
Между другото докато бях в Япония установих, че доста малко хора карат велосипеди. Всеки си е в колата, а градския транспорт се ползва предимно от пенсионери с по-ниски доходи.
Трето, инфраструктурата не способства карането на велосипед. Не може велосипедистите да са на едно платно с колите и автобусите. Вчера удариха един колега на моста Чавдар. По чудо е жив. Ами не, няма да карам колело. Противоречи на елементарното ми чувство за самосъхранение.
Колело ще карам когато Фандъкова всеки божи ден - лято, зима, ходи на работа с велосипед. Ама от тях до кметството. Не само за пред камерите.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#22] от "evlampi":
Само дето аз не живея в град.А на село, в което автобуси има три пъти дневно.Работя в града, децата ми ще ходят на градина там и след това на училище. Без автомобил не мога да се придвижа доникъде.Не всички живеем в спалните комплекси на големите градове.Винаги ще предпочета да живея извън града.
v n t news
Рейтинг: 63 Неутрално[quote#21:"mushashi"]Като е принцеса е мерило за какво? Ерудиция, интелект, житейски опит?[/quote]
Къде сте вийй - къде съм аз ,бай ви Ганю !?!
tsvetko_51
Рейтинг: 838 НеутралноПо населеност и площ много близо до София е Виена и бихме могли да взимаме пример.
има там и не е рядкост да чуеш от колите яка чалга, така че и ние даваме нещо на света
.
Там освен велоалеи, има много добре уреден градски транспорт и така, когато времето не позволява, може човек освен с колело да се движи и с публичния транспорт.
Вярно е че има задръствания и много коли по улиците, но да не забравяме колко сърби, турци, че и българи
Но е факт, че благодарение на този път на развитие, Виена е също сред първите по добри условия за живот.
xcheffo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "Арон":
Имам доста по-дълги наблюдения върху велотранспорта в Бургас - град, плосък като тепсия и затова доста подходящ за колела. Поне през лятото, велосипеди се карат масово, от всички възрасти. Автомобили тоже, не ще и дума.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#22] от "evlampi":
Сестра ми живее в САЩ-град Кълъмбъс.Там градски транспорт почти липсва, защото хората си живеят в предградията, а не са набутани в центровете на градовете.Е примерно Ню Йорк е изключение.И всяко семейство има по повече от един автомобил.
xcheffo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "mushashi":
Десетте километра не са страшни, ако няма сериозни денивелации и си малко или много здрав.
Но да отговоря конкретно на въпроса: в тези случаи не колоездиш. Въпросът е какво правят тези, които не попадат в тази категория и които, струва ми се, са мнозинство. Градски транспорт, велосипед, кракомобил?
Syzygy
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#24] от "mushashi":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayБезспорно това е така, има ситуации когато колата наистина е необходимост, обаче в случая става въпрос точно за урбан средата.
От едно положение на концентрация на хора (което в София например отдавна е надкритично) има много по-голяма аванта от добре развит обществен транспорт отколкото всеки да се друса и пушляви с лична таратайка за петима.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#30] от "evlampi":
Да ,прав сте, че темата е за София, но някои мнения бяха, че едва ли не във всички случаи трябва да се откажем от използването на автомобил, затова се включих.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ijj
Рейтинг: 727 Неутрално"Незаконните селища често са много по-добри от модернисткото градоустройство. Строени са в човешки мащаб и спрямо нуждите на обитателите си. Когато хората строят за себе си, нещата рядко се объркват. Модернизмът смяташе, че ще изобрети някакъв "нов човек", но не успя."
Сравнението с бразилските фавели може би е малко хиперболизирано - но иначе е факт, че мнозинството хора се чувстват по-комфортно в старите градски центрове отколкото в модернистичните квартали.
Syzygy
Рейтинг: 174 ВеселоДо коментар [#32] от "satanail13":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayАз вчера видях един педал. Отиваше към една кола видимо ядосан и с кози крак в ръка. Не схванах докрай сюжета, те ся хората се ядосват за глупости, а и имах неща да действам и не догледах сеира, обаче сгърчената мишка в колата изобщо не приличаше на голем мачо
madcat
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#17:"Лео"]Да, всичко трябва да е споделено, само богатите да имат личност и собственост! Добре дошли в утопията на 21-ви век![/quote]
Ех, тоя български соц комплекс, че личното мпс е най-важната цел в живота няма да умре скоро...
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 727 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "charlesdegaulle":
[quote#11:"charlesdegaulle"]Там отдавна хората имат поне два велосипеда[/quote]
До коментар [#30] от "evlampi":
А също така и по два автомобила. Нека да не забравяме това. Да, карат се много велосипеди, но всяко домакинство си има и автомобил - два. В Копенхаген също се случват задръствания и има натоварен трафик, макар да е наполовина на София.
До коментар [#14] от "БМЗ":
[quote#14:"БМЗ"] Трябва просто да се изгради добра система на градския транспорт. [/quote]
До коментар [#26] от "tsvetko_51":
[quote#26:"tsvetko_51"]Там освен велоалеи, има много добре уреден градски транспорт и така[/quote]
До коментар [#30] от "evlampi":
[quote#30:"evlampi"]има много по-голяма аванта от добре развит обществен транспорт отколкото всеки да се друса и пушляви с лична таратайка за петима[/quote]
Точно така.
Чичото от статията правилно говори, но и някои неща премълчава - в Копенхаген имат: подземна железница, надземна железница, автобусен градски транспорт и добри връзки с ЖП, автогари и летище. Това, което са направили на времето е било да махнат трамваите и на мястото на релсите са направили велоалеи, които са отделени, където е възможно от пътното платно.
pantarea
Рейтинг: 118 НеутралноА доведохте ли проф. Ян Геел на уникалната пешеходна улица - улица Граф Игнатиев. Там той ще разбере българският дух към ред и дисциплина. Как са заедно (стабилно единени) озъртащи се пешеходци, тресящи и дръкащи антични трамвай, релси, изпод които избликва вода, циркулиращи напред-назад коли на "Съдебната Власт" (така пише на тях), многобройни коли "спазващи" знак "влизането забранено", слаломиращи велосипедисти и най-вече на липсващи хора с табели на гърба "Трафик Полис".
Софианец
Рейтинг: 174 НеутралноТози:"всяка градска управа има отдел, който изследва, измерва и улеснява автомобилния трафик......" А в София??? НЯМА. Всички решения са на база гледайки в тавана или в такива експерти, които твърдят "Личния автомобил заминава в историята" ???? Къде в Копенхаген ли, в Хага ли или в Амстердам, където трудовите пътувания с личен автомобил са около 50%, с обществен транспорт - 25% и с велосипеди -25% (Еуростат), а в София - 65 % с обществен транспорт. Ако го слушаме този, да забраним автомобилите и 100% на обществен транспорт, като в Северна Корея. Ура.
Бегемот
Рейтинг: 118 Веселопожелавам ви всичко най-хубаво неприятни, необразовани и прости избраници на простаци, които в съдружие с популисти сътворят такива модери и хубави неща ))
Радвам се и, че имате такъв критерий за хубавото и модерното - но повече отказвам да ви съжалявам! )))
Арон
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#27] от "xcheffo":
Така е. Има и много стоянки с велосипеди под наем. Велоалеите са вече голяма мрежа, обхванала целия град. Но, автомобилите не намаляват. Напротив. Вече е "нормално", ако е 17-18 часа и искаш да влезеш през Трапезица, да чакаш поне половин час заради задръстванията.
Dreadlord
Рейтинг: 677 ГневноАй сиктир, бе, в Дания си ги избива на комунизъм, ама това е прекалено!
Who is General Failure and why is he reading my disk?rainbou1
Рейтинг: 740 НеутралноЗа съжаление в София не виждам как ще станат нещата - тук нещата се правят максимално да се ползват автомобили. Надявам се нещата да се пооправят с пускането на третата линия, ама да видим...
angelats
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#11] от "charlesdegaulle":
В Холандия е същото. Всичко живо е на колело независимо от времето и възрастта.
dggm
Рейтинг: 174 ВеселоДа ни е жива и здрава Фандъкова и да гласуват софиянци за нея, че това може и да стане.
Витошка е страхотна сега, помня я едно време каква беше. А метрото беше научна фантастика направо.
angelats
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#38] от "Софианец2":
Градският транспорт в Хага е адски скъп! Билетчето, което важи 1 час, е 3,50 евро. Цената на месечната карта е също много висока и градът е разделен на зони. Колкото повече зони добавяш към абонамента, толкова цената става по-висока.
dorko
Рейтинг: 118 НеутралноТози урбанист ще кастрира мъжествеността на милиони.
gost22
Рейтинг: 838 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "traveler1":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...То, там е равно като тава и става, ама да дойде да кара колело във Варна, дето между началото и края на една улица има над 50метра денивелация... Такова, ако морското ниво се повдигне с 60 метра заради климата, едва ще наводни половината град, та върви върти педалите нагоре надолу. Еле пък ако си във Велико Търново, и трябва да разчиташ само на колелото. Не, бе, не му давам акъл на човека, просто една схема (колкото и добра да е) не става да се прилага навсякъде.
Бегемот
Рейтинг: 118 Любопитнознаете ли, малко съжалявам че е толкова зле и скапано всичко и така подкрепено с материал от безлична маса безгръбначни. Моята работа е да имам идеи по темата и мога да кажа, че когато човек на изкуството говори за социални ре-организации, най-често става дума за обиграна поза в условия на липса на авторски идеи. Мнозина го играят този театър...разбирам, че не разбирате...но и съжалявам, че за много по-смислени неща има също толкова разбиране, колкото и за почти всички смислени неща в тази част от света=въобще липсва.
Сега, тези които съсипаха града и държавата ни намериха един такъв безличко, който заради CV, в което пише няколко имена на световни градове моментално се настроихте интуитивно, че смята за нещо визионерско...доста си го заслужавате това...и въобще не заслужавате доста нищо истинско!
Повечето хора с "десни" разбирания в този форум съжаляват, че не било имало истиска декомунизация и кръв "след 10ти", но незнайно защо не се слагат вътре в тези групи излишни елементи, без да се притесняват, че с мнението си например по тази тема, за софийското градоустройство, стоят арогантно-наивно-незаинтересовано далеч в соц миналото.
bcbg
Рейтинг: 229 НеутралноБях точно преди 2 седмици в Копенхаген, трябва човек наистина да има много въображение за да намери този град приятен. Да, чист е, но архитектурата им е много тежка и подтискаща. Има наистина много велосипедисти, ама това едва ли трябва да е критерии, иначе Пхенян щеше да райско кътче. Такива като този зелен кхмер ненавиждат всичко индивидуално, почват първо с колите, след това ще се обърнат срещу частните жилища или не знам какво.
Brunelleschi
Рейтинг: 229 НеутралноНищо кой знае колко скандално или футуристично няма казано в статията по-горе. Всичко е супер очевидно и ясно за всеки, който е живял и е видял случващото се в Скандинавия, Холандия, Белгия, Австрия и т.н. Проблемът е в жителите на България, а те са драстично разделени на 2 половини, които нямат нищо общо помежду си.
time is a waste of money...Едната половина е новоизлюпеното консуматорско общество, което разбира себе си именно чрез имуществото - пари, коли, апартаменти, лукс и т.н. и се стремят да достигнат до нивото на Запада, докато тук се е ширил Соц-а, но идеите на Запада вече са се развили, докато нашите още се трогват от мерцедеси, бмв-та и т.н. Другата половина са хора, за които материалното никога не е имало особено значение и имат друго усещане за света, смея да твърдя, че вторите са малцинство. И съответно искат да развиват града именно в тази посока по-горе.
От това разделение на обществото идва проблемът и абсурдният начин, по който се развива България. Едните викат - сечи, строй и т.н., другите - нищо няма да пипате. Ако мнозинството искаха алеи - щеше да е безкрайно лесно, но не ги искат, искат Съни бийч, лукс и т.н. И какво сега ще налагаме на някой алеи и велосипеди, защото нищо не разбират? Може би това трябва, не знам... Но не ми се вярва. А промяната, ако я чакаме сама да дойде, точно след има-няма 50 години ще е тук, най-вероятно и поради редица други причини.
Курза Радев
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#48] от "Бегемот":
ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192Предполагам, че с горния коментар сте искали да споделите Вашата гледна точка.Хаос.Пробвайте още веднъж.Опитайте с по-кратки и ясни изречения.
Бегемот
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#51] от "Идеологически диверсант":
с оглед на коментар №39, не търся задължителна комуникативност с всички. Щом Ви се струва хаос, порадвайте се на тази толкова положителна статия и нагласа в коментарите и приятен ден!
owen
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#50] от "Brunelleschi":
аз не съм бесен материалист, нито консуматор, ни най-малко. но едно от нещата, които ме отвращават у нас е бедната материална култура. обичам хубавите неща - приятните мебели, качествените дрехи, вкусната храна. без да се вманиачавам разбира се, но всичко това се купува и струва пари. и това ме прави изостанало българче, предполагам. а на запад материалната култура е много висока, и такива като вас които проповядват "въздържание от консумация" в една така бедна държава като нашата винаги ми звучат особено нелепо.
noidea
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#22] от "evlampi":
какво му разяснвяваш на тоя ? Ганьо едно си знае, едно си бае. Кара трета ръка таралясник ама бил премиум махнал е катализатора, чипосал я е, гледа лошо, всички са му виновни и той е най-умният, но дори и Карл Махн не е чел ...
bj_int
Рейтинг: 229 Неутралнотова интервю дава ясна представа къде сме ние и къде е останалият свят - вижда се, че пропастта е голяма и видно непреодолима. а си мислим, че сме в Европа...
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#54] от "kras4o":
Хахаха.Съжалявам, но не се вписвам в схемата ви.Автомобилът наистина ми е 20 годишен, но нито е премиум, нито пък съм му махнал катализатора, нито пък сложил чип за увеличение на мощноста.Още по-малко гледам лошо и за 23 години шофьорски стаж и над 300 хиляди навъртяни километра, имам не повече от 2-3 глоби за нарушение на правилата за движение.Ако си бяхте направили труда да прочетете всичките ми мнения, щяхте да разберете, че живея извън града, но работя там, детето ми ходи на градина там, както и съпругата ми също работи там.Няма обществен транспорт като в големите градове и ако не ползвам автомобил няма как да се придвижвам нито аз, нито семейството ми.
*****
НеутралноДо коментар [#13] от "mushashi":
[quote#13:"mushashi"]Интересно как ще ходиш на работа с велосипед ако живееш на 10 км от работното си място? Или през зимата при минус 15градуса? Или лятото при 40 градуса жега? Как ще закараш децата си до детската градина или училището, особено зимата?[/quote]
Затова става дума.Да не говорим,че климатът е различен.Едно е да ползваш такова превозно средство в Холандия или Дания,друго е на броени километри от планина висока към 2000 метра.
skippingstone
Рейтинг: 8 НеутралноМагистралееее, магистралеее сака народо, за бръзи джипове и мераклийски таралясници... Баце че ви ги даде сите, хем и артък да остане.
Don't wait for a second chance, act as though you've already had it!Александра
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#13] от "mushashi":
Правим го от години в нашето семейство. Чудесно е. Веднъж като опиташ, няма да се върнеш към автомобила. Ограниченията са само в ума.
П.С. Живеем в София.
zenola
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#13] от "mushashi":
До коментар [#15] от "traveler1":
Ето точно това липсва в интервюто - как хората, които не живеят в града, а извън него (в крайна сметка това е особено актуално за София - като всеки нормален голям град събира огромно количество приходяща работна ръка).
За градовете, за които говори този човек, този проблем е решен отдавна и има инфраструктура. И вече иде реч само за облагородяването й. В София инфраструктура просто няма. Как ще се реши проблемът с приходящия и транзитен трафик докато няма нормално околовръстно?! И това околовръстно не е свързано с градския транспорт адекватно? И това е въпрос извън адекватността на самия градски транспорт.
В Германия например, където съм живяла, малките населени места около големите градове са свързани с големия град чрез изключително редовен железопътен транспорт, железопътния транспорт е свързан с градския (обикновено ЕС-бан или У-бан) в покрайнините на града. вече има и велоалеи, които започват от покрайнините, има паркинги за велосипеди, може човек да иде до тази начална точка с влак и оттам с велосипед или градски транспорт. Не че това решава проблема с огромните задръствания, особено в южната част на Германия, но го облекчава.
За Москва, където често съм била по работа, е същото - железопътния транспорт е свързан с метрото в определени точки, които образуват пръстен около града. В такова положение можеш реално да наложиш ограничение на влизането на автомобили в централната част.
Как ще се ограничи в София влизането на автомобили в централната част за тези, които идват да работят от Перник например, при липсата на адекватна транспортна алтернатива?
Та, така, хубави неща говори този човек и силно се надявам един ден да живеем в далеч по-приятна градска среда, но само с пешеходни зони и велоалеи, при изначална липса на инфраструктура няма да стане.
aldoushuxley
Рейтинг: 118 Неутрално[quote#28:"mushashi"]Сестра ми живее в САЩ-град Кълъмбъс.Там градски транспорт почти липсва, защото хората си живеят в предградията, а не са набутани в центровете на градовете.Е примерно Ню Йорк е изключение.И всяко семейство има по повече от един автомобил. [/quote]
Не се засягайте, но прекрасно сте описал защо Кълъмбъс е класи под Копенхаген като качество на живот.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#57] от "yanne":
Затова веднага дадох пример и със САЩ.В много градове градски транспорт почти липсва/изключвам Ню Йорк и други мегаполиси/и повечето хора се придвижват с автомобили, защото живеят на десетки километри от работното си място, училището и така нататък.Холандия е малка по площ държава, със сравнително мек климат/няма горещи лета и студени зими/и е равнинна.Интересно ми дали някой от тези, дето обиждат с бай Ганьо, би закарал 5 годишното си дете на детска градина с велосипед януари месец ,ако живее на 10 км от детската градина? При заледените и непочистени улици, смразяващият студ и интензивният трафик.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#59] от "Александра":
Госпожо-аз карам велосипед и ходя пеша всеки ден.И съм в прекрасна физическа форма за годините си.Но го правя след работно време , през уикенда или отпуската.На работа отивам с автомобил и по-горе изчерпателно съм посочил причините за това.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#61] от "aldoushuxley":
Значи е по-добре да живееш в апартамент с още десетки обитатели, вместо в самостоятелна къща с ливада, където да си играят децата? Явно имаме различни критерии за качество на живот.
aldoushuxley
Рейтинг: 118 Неутрално[quote#64:"mushashi"]по-добре да живееш в апартамент с още десетки обитатели, вместо в самостоятелна къща с ливада, където да си играят децата? Явно имаме различни критери[/quote]
Напротив, явно имаме сходни критерии, защото къщата с ливадата и децата и на мен ми е мечта. В Дания са го постигнали (видях го с очите си). Просто двата джипа пред къщата, характерни за щата Охайо, в Копенхаген липсват.
xcheffo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#40] от "Арон":
Имам много да казвам за Велобургас... ама модераторите ще ми го изтрият.
Мисля, че след последните промени в градския транспорт в Бургас нещата станаха по-зле. Автобусите са нарядко, обособените бус ленти сякаш създават повече условия за задръствания, отколкото да стимулират хората да ползват обществен транспорт. Как да е, проектът продължава, ще видим какво ще стане.
За сведение на форума, в Бургас има нещо наречено "централна автобусна спирка". Покрито пространство с размерите на малка автогара; има и тоалетна.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#65] от "aldoushuxley":
Въпросът е и в разстоянията и броя на населението.Дания е с население 5 милиона, които живеят в селища,, които са сравнително малки по размер и по население.Едно е да живееш на 1км от работата, друго на 30 както често се случва в САЩ.
*****
НеутралноДо коментар [#62] от "mushashi":
[quote#62:"mushashi"]Интересно ми дали някой от тези, дето обиждат с бай Ганьо, би закарал 5 годишното си дете на детска градина с велосипед януари месец ,ако живее на 10 км от детската градина?[/quote]Не,че няма и такива екоталибани.Но повечето коментатори са на принципа на сърдитите старчета от Кукленото Шоу на Джим Хнесън-просто нещо да кажат и да се присмеят.
sbe331351643
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Арон":
То не е от града, а от хората.
Автомобилът за българина е въпрос на тип социален статус - имаш кола - някой си, нямаш кола - простосмъртен си.
sbk
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#62] от "mushashi":
Забелязал съм, че повечето от тези, които обиждат на бай Ганьо и Андрешко, не са чели нито Алеко, нито Елин Пелин. Ако са го направели, то не са вникнали достатъчно в образите.
И да - такъв човек определено "би закарал 5 годишното си дете на детска градина с велосипед януари месец ,ако живее на 10 км от детската градина? При заледените и непочистени улици, смразяващият студ и интензивният трафик."
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#70] от "sbk":
Сред определена група българи съществува мнението,че всичко направено в богатите западни държави е положително и напредничево,а всичко направено от българи е закостеняло и просташко.В много отношения нещата изобщо не стоят по този начин.Аз съм последният човек,който ще отрече постиженията на други европейски народи,но това не означава,че всичко,което работи там, е приложимо и тук.Дава се за пример датската принцеса,която карала децата си с велосипед през зимата.Но на какво разстояние ги кара,колко често и най-вече дали се движи при трафик като в българските големи градове не се споменава.Моят вуйчо се движеше постоянно с велосипед по улиците-е вече почти не може да ходи,защото един идиот го блъсна.Така че не бих рискувал живота и здравето на децата си,пък който както иска да ме нарича.
stg
Рейтинг: 941 Неутрално[quote#69:"bgpainter"]- имаш кола - някой си, нямаш кола - простосмъртен си. [/quote]
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"освен това с титлата кола се кичат произволни 20-30 годишни таралясници на които наливат по 3 кила бензин от време на време
hgg21387465
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#13] от "mushashi":
Личи си, че си жена, ама от миналото. Едно джипче кубче добра работа било ти свършило, за да се чувстваш щастлива и доволна като слизаш пред сградата на училището на децата. Горките те, само в каква среда ще пораснат, жал ми е за тях. От кога си в София, я кажи????
sbe331351643
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#72] от "stg":
Точно тъй.
Каквато и да е, кола да е, пък може да е последната трошка.
За това нишата на авточастите не пада под 300-350 милиона годишен оборот в България.
hgg21387465
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#67] от "mushashi":
То, затова в Еуропата си има влакове и градски железници, ама ти явно не знаеш какво е градска мобилност и съвременно градско устройство...А, вуйчото ти са го блъснали, именно заради такива като теб, които не слизат от колата и правят разплути седалищни части.
sbk
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#71] от "mushashi":
Напълно си прав. Достатъчно е тези, за които говориш, да се замислят как богатите държави са изградили общеставата си. Едва ли са копирали от други богати държави.
livebythecode
Рейтинг: 229 НеутралноХодя на работа с колело 10 км отиване, 10 връщане, единствения баир е в борисовата градина, от 1 април до 1 ноември без проблем се кара колело в София. 90 % от пишещите са страхотни мързеливци, оправданието много баири имало в София хахаха
Истината е че ви мързи и се доказвате пред някой като се возите в таралясник са 1000 лева на който му сипвате за 10 кинта нафта хахах
ekolog
Рейтинг: 664 НеутралноАбсолютно прав е арх. Геел! Браво на арх. Здравков!
Минимално коли, максимално природа, на Витоша да се ходи и карат ски всеки ден.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#75] от "hgg21387465":
Хахаха.При височина 173 см тежа 68 кг .Ако за мен кажеш, че съм разплут нещо много объркани са ти представите за разплутост.Всяка вечер с изключение на най-студените дни правя разходки по 5 км.И на 41г съм в много по-добра физическа форма от много 20 годишни.Сбъркал си адреса.Не ти се получи сравнението.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#73] от "hgg21387465":
Смешко, нито съм жена, нито живея в София. А и нямам желание да живея там.Живея в къща на 10 км от най-близкият град и единственият начин да се придвижа до града, където работя е с автомобил, защото не искам да си рискувам живота като карам велосипед по изключително натовареният извънградски път.Още по-малко живота на децата си.Наистина си голям смешник.
Gopeто
Рейтинг: 1397 НеутралноОт малкото изяви на Здравко Здравков - новият главен архитект на София, остава с чудесни впечатления. А още по-хубаво, че е потърсил точно този архитект за да си изгради концепцията. Това говори, че е сериозен човек с желание да работи за хората. Дано да се справи с вихрещата се ГЕРБерия и диктатура на автомобила в София и да не тръгне по лесния път.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровЗатова и ще припомня, че Ян Геел е поредният специалист, който дава полезни съвети на софийската управа за човешко градоустройство. До сега всички са захвърлени в тоалетната.
tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноПоредните еколевичарски бълнувания.Следващата стъпка ква ще е-да върнем крепостничеството може би та на работещите роби да не им се налага въобще да пътуват,нали!?
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!А като видя някой угоен шопар да грухти против материализма и консуматорството и направо ми се дохожда по голема нужда.Има прости неща които са неотменна част от човешката психика-и материализма и хедонизма са едни от тях.
tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноА света-света върви напред.И след като хората са видяли благата на съременната цивилизация-едно от които е личното МПС-малко трудно ще ги върнеш назад да карат коллета,каруци,коне и прочие...Колкото и да им се ще на велопедерастите.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноМежду другото няма да е лошо някой велиоконАучен институт който прави тъпи изследвания и ги публикува редовно по медиите как яденето на брюкселско зеле помага за това да решавате по-бързо кръстословици...та такъв институт няма да е лошо да направи изследване за половата потентност и съдържанието в кръвта на тестостерон и други андрогенни(мъжки) хормони сред мъжете ползващи колело.Зер не е без значение притискането на тестисите и дълготрайното намаляване на кръвотока в тях по време на колоездене.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноОт страничното ме наблюдение над такива мъже-велосипедисти-определено смятам че имат някакви "чисто мъжки" проблеми.Които после избиват в комплексарщина.Наскоро примерно излезе изследване което казва че вероятно Хитлер е бил толкова комплексиран защото е имал само 1 тестис.Така че господа велопедерасти-ако имате проблеми-идете на андролог или сексолог,вместо да облъчвате останалите и без тва малко нормални хора с идиотизмите си.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноА па ако вече сте минали към другия бряг-признайте си-не е срамно.В такива времена живеем че бая хора са като вас.А и сега така е модерно.И един съвет-не ползвайте презерватив и имайте максимално много партньори,по възможност и африканци...За останалото-тя природата си знае работата...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноИ пак да напомня-не забравяйте африканците.Защото какъв гей си ако не седнеш на голямата яка "седалка".
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноМежду другото дали и самото влечение към каране на колело не е свързано със стимулация на ануса и простатата заради натиска!?Кат се замисля нищо чудно да излезе че не от каране на колело да се става гей,ами май още преди това са си такива и карането е само за сексуална стимулация и "начесване на крастата".
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!blahblah
Рейтинг: 596 НеутралноДо коментар [#82] от "tqh42306221":
материализмът и хедонизмът са неотменни за примитивните хорица, най-долната прослойка на човечеството. Цивилизацията се движи от разум, а не от инстинкти, и когаот нещо е вредно и нецелеобразно, разумът се включва да контролира хедонизма.
Така, че дгд, дебил.
tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноПа иди в гората па живей.Йоан Рилски номер 2.Пътьом натам може на примитив като мене да си препишеш апартамента и колата.Така на топлото диванче пред компа-идеалисти бол,с лопата да ги ринеш...10години съм живял като хижар,мойто момче,ти надето отиваш-аз оттам се връщам и на такива кат тебе съм се нагледал.И наслушал...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!Koba Stalin
Рейтинг: 1391 Весело[quote#5:"magelan"]Като чета това интервю се питам дали някои от властеимащите в България си дават сметка колко са далече от визиите и мисленето на този човек?? [/quote]
/не се чете/Защо само властващите? Цялата ни нация е на светлинни години от такъв вид мислене. Имам чувството че този човек стои като извън земен, сред нас.
Kiril Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноПовечето хора май не са прочели цялата статия - човекът е ходил и в държави като Русия (по-специално Москва), където мисленето на предвижване е доста близко до нашето - с кола и до тоалетната.
До коментар [#13] от "mushashi":
Как ще ходя на работа при -15? Ами сега ходя (дори и когато падне сняг), докато съседа не може да запали 20 годишното извинение на автомобил пред блока. Работата ми е на 10км в едната посока - взех си образованието в скандинавска държава и не виждам проблеми с климата.
Децата, при добри условия на предвижване, може да се карат с ремарке - потърси и ще видиш за какво говоря. Аз имам такова и редовно карам детето си така ако маршрута ми минава през безопасни улици (разбирай където има адекватна инфраструктура).
А като са по-големи, нищо не пречи да карат и те велосипед - така ще възприемат културата на движение, а не след години да педалират като пияни вишни по пътя или да минават на червено.
Човека не знае какво в България, но няма и как, но смятам, че може да ни даде много насоки как да се направят нещата - намаляне на пътищата, стеснение на улиците, вдигане на данъците за старите автомобили. Първоначално ще има задръствания, докато хората не се научат, че трябва да се предвижват по алтернативен начин. Ето и отговори на няколкото оправдания:
- имаш среща с клиенти?
Добре, преоблечи се в офиса (носиш си дрехи).
- Трябва да отидеш за един ден на много места на голямо разстояние?
ОК, взимаш метрото / градския / такси.
- Вали / духа, студено е?
Има екипиривка - ветровки, шушляци и т.н. с които няма да изглеждаш като космонавт и пак ще ти е комфортно на колелото. Пак остава варианта с такси / градския транспорт.
- Няма как да водя децата на ДГ / училище?
Вижте примера по-горе - при адекватна инфраструктура това няма да е проблем, освен ако не сте някой слабак, който не може да тегли ремарке с дете (10-15кг) + малко багаж (който не е теглил, мога да го уверя че почти не се усеща)
Арон
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#66] от "xcheffo":
Чакайте, системата/новата/ още не е в действие. Сега учим хората да влизат само през първата врата. Всеки ще има електронна карта, която дава възможно след чекиране, цели 45 минути да се возите на който си искате автобус. Кондукторите няма да бъдат съкратени, а ще бъдат проверяващи. Всички нови спирки вече са готови, лентата за бързите автобуси е неприкосновена, с големи глоби за тези, които карат по нея. Мисля, че след Нова година ще заработи новата схема на градския транспорт. Според мен, много добре е замислено всички. Да видим..
Арон
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#69] от "bgpainter":
Да, комплексарщината у назе май никога няма да бъде изкоренена, защото ние все си ги.."мерим". Напълно си права.
musashii
Рейтинг: 996 Неутрално[quote#92:"Kiril Iliev"]Повечето хора май не са прочели цялата статия - човекът е ходил и в държави като Русия (по-специално Москва), където мисленето на предвижване е доста близко до нашето - с кола и до тоалетната. [/quote] -sold-in-denmark.html i-v-germaniya-skochiha-s-12-prez-may.html
Я да видим как са нещата в Дания,която ни се дава за пример.
http://cphpost.dk/news/record-number-of-cars-being
200 хиляди нови автомобила са продадени в Дания само за 2015г.При положение,че Дания е с 5 милиона население,а България 7 милиона у нас са продадени 100 хиляди автомобила-2 пъти по-амлко.И то в Дания става въпрос само за 200 хиляди нови автомобила.А автомобили се продават и на старо.
Ето данни и за Германия.
https://money.bg/business/prodazhbite-na-avtomobil
melchett
Рейтинг: 830 ЛюбопитноДо коментар [#95] от "mushashi":
хубава статистика. имам въпрос, обаче - ние нали сме много бедни? и то не два пъти по бедни от датчаните, ами уж много повече. откъде се взимат тези коли у нас?
musashii
Рейтинг: 996 Неутрално[quote#96:"melchett"] и то не два пъти по бедни от датчаните, ами уж много повече. откъде се взимат тези коли у нас?[/quote]
В България повечето автомобили са продадени на старо.Такива са заплатите,затова се купуват и употребявани автомобили.Датчаните получават 12 пъти по-високи възнаграждения,затова си позволяват и нови автомобили.
joro4900
Рейтинг: 782 ВеселоДо коментар [#7] от "Cassi":
"Възхитена съм от мисленето на този човек. Визионер!"
А бе добре мисли този визионер, а ма май е забравил, че в някои страни, включая и неговата собствена, много от хората живеят извън големите градове сред природата, но работят предимно в големите градове, пазаруват там, обслужването им е там и без кола, с която често пътуват повече от 100км на ден нямат шанс да се придвижат....
dearblue
Рейтинг: 775 Неутралноличните автомобили може да се направят като рикши с верижно крачно задвижване и електро генератор и батерии
coxo
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#30] от "evlampi":
Проблемът е, че откакто Юрдечка вдигна цената на билетите, много хора слязоха от градския транспорт и се качиха в колите и София тотално се задръсти. Това е една от причините все по-рядко да излизам с колелото - прекалено много неуки шофьори има по улиците и нервите, които късам не си струват. Иначе като терен София е поносим град, разбира се ако не се налага да катериш кварталите във Витоша. 15 км в едната посока не ги усещам и ми трябват средно 40-50 мин. и то при положение, че заобикалям през парковете за по-безопасно. Лятото съм карал на 43 градуса и с бутилка вода и шапка под каската не са проблем. Зимата, с добра екипировка е ок, но не мога да се справя, когато започнат да ми мръзнат очите, а и ледът е доста коварен. Вятърът, обаче си остава най-гаден за каране.