За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ekim
Рейтинг: 221 НеутралноМного неграмотно, г-н Пауновски :(
Незнайко
Рейтинг: 2909 НеутралноВ България почти всички автомобили са автономни, в смисъл, че на никой не му пука за останалите участници на пътя.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевPetak
Рейтинг: 488 НеутралноМамка му, като видях цифрите и си дадох сметка какъв огромен ресурс от време, място, пари и чист въздух поглъщат колите.
angeles
Рейтинг: 839 НеутралноВ далечно бъдеще със сигурност и това ще стане с тея автономни автомобили.Колко ли десетилетия ще минат до тогава!Кой знае!!
Beyond
Рейтинг: 754 Любопитно"... България изглежда е една от тях, където не можеш да шофираш без да нарушаваш правилата. Тоест, ако спазваш всички правила, няма да стигнеш до никъде."
TAKE THE RED PILL!Дали?
hamiltonf
Рейтинг: 3752 ВеселоКакъв проблем е България с нейните невъзпитани шофьори, след като колите ще са автономни?! Още повече - и ще комуникират помежду си?!
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБquatro_4x3
Рейтинг: 534 НеутралноВ България са зооавтомобили - управляват ги говеда.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Jessika
Рейтинг: 1181 НеутралноЗвучи прекрасно и дори реалистично, но едва ли ще го доживея в моя живот.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”България изобщо не я слагам в сметката.
valtoro
Рейтинг: 545 НеутралноЗа тези автомобили във България ще трябва да се пише
специален софтуер !!!
EU defender
Рейтинг: 855 Неутрално"Последни роботизираните коли ще бъдат пуснати в страни с хаотично движение, като Индия. За България не бих могъл да дам прогноза."
The best way to predict the future is to invent it.Аз мога. След Индия.
fpyyh
Рейтинг: 114 Веселомоментът, в който изкуственият интелект ще реши, че трябва да затрие човечеството е когато пуснат първата автономна кола в София
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеtelqk
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#11] от "fpyyh":
Преди да правите изкуствен интелект трябва да има изкуствен!
net
Рейтинг: 221 НеутралноПо-съществения момент е кой ще носи отговорност, ако нещо се случи...
chicago514
Рейтинг: 711 ВеселоТо и сега има абсолютно автономно движещи се и паркиращи автомобили.
neut
Рейтинг: 168 НеутралноПредизвикателство за нашите внуци
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the resthistorama
Рейтинг: 647 Неутралноа контролиращите ги не са ли и те зоо? Същите, които се крият в храстите, а за очевадните диващини в градовете са като слепи? За паркираните автомобили по тротоари, пешеходни пътеки, трамвайни релси...
koalarevolution
Рейтинг: 116 НеутралноПичагата не знае, че в България всичко е предизвикателство. Да отидеш на работа, да си заведеш детето на градина, да седнеш ма кафе...
Cara Mia
Рейтинг: 513 НеутралноНаистина е предизвикателство!
Handy
Рейтинг: 960 НеутралноВ глобален (а не Европейски) мащаб, България изобщно не се отличава с лошо движение в града. В цяла Азия с малко изключения е брутално, в сравнение с тук. Качеството на пътищата, маркировката и означенията, обаче, е по-лошо от това в страни като Иран
bultras
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "valtoro":
пише се :)
Проблемът към днешен ден е не липсата на софтуер, а все още нерегламентираните отношения производител / клиент / застраховател.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 8 Любопитно????
Тоя пич какво иска да каже? Аз доста често спазвам правилата, и пак си стигам накъдето съм тръгнал.
++++
Ако и малко се смекчи келешлъка, което си е изляло въпрос на контрол над правилата за движение ...
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
rasporama
Рейтинг: 221 НеутралноАвтомобилът за днешния човек е символ на независимост и индвидуалност. Това важи най-много за американците и техния начин на живот. Според мен ще отпаднат шофьорите на тирове, няма да има професия шофьор на такси. Идеята да си поръчваш автомобил според нуждите и всеки път да е различен... няма да допадне на много хора. Но в автомобилите през следващите 10 години ще се внедрят много асистенти срещу умора, глупост и неспазване на правила. Това ще спаси животи.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 8 НеутралноТезите на консултанта са основани на допускането, че с появата на новата технология задължително всички субекти от сферата 'Автотранспорт' коренно ще сменят ролите и отношенията си.
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?Например :
- Производителите си запазват собствеността над возилата и се превръщат в транспортни компании;
- Гражданите престават да купуват возила, само наемат;
- Т.н.
Което обаче съвсем не е задължително да се случи.
Например :
- И днес производителите пласират продукцията си в много голяма степен чрез посредничеството на лизингови компании; И въпреки това много малко производствени компании си имат и лизингово подразделение - само за 'Ситроен' се сещам ; Т.е. инженерите си произвеждат, финансистите си лизинговат, и не си омешват бизнеса;
- И днес производителите 'захранват' транспортните фирми с возила, но въпреки това не съм чул за таксиджийско или тираджийско подразделение на голям производител - поправете ме ако греша;
- Гражданите нямало да искат собственост над возилото? Хмм... Ако регулаторната рамка позволява, бих могъл да пускам колата си да работи като такси през нощта или докато бачкам в офиса - най-вероятно под шапката на таксиметрова компания - тогава колата може да е инвестиция, която искам да направя - т.е. да искам да съм собственик;
musashii
Рейтинг: 960 НеутралноНе знам защо се смесват двете неща-автономни автомобили и споделено пътуване.То и сега много семейства имат по един автомобил на член от семейство-т.е не могат да поделят един автомобил,какво остава за споделяне на автомобил с други хора.Поредната комунистическа идея,поднесена ни в луксозна опаковка.
wanderer
Рейтинг: 2574 ВеселоДо коментар [#16] от "historama":
"а контролиращите ги не са ли и те зоо?"
Не, те са вегани. Затова се крият в храстите, а после по медиите разиграват "кървави сцени". ... за да им вдигне платата.
wanderer
Рейтинг: 2574 ВеселоДо коментар [#17] от "koalarevolution":
"в България всичко е предизвикателство. Да отидеш на работа, да си заведеш детето на градина, да седнеш ма кафе... "
А също да паркираш така, че всеки да забележи личната ти гордост - Голф тройка, AMG 63 или просто Порше. И като се изпреварва, да не остане някой неразбрал в създането задръстване от неправилните действия кой точно е тарикатът.
p_h_v
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно, Гугъл ли ще носи съдебната отговорност, когато такъв автомобил навреди на човек?
xnl19521310
Рейтинг: 221 НеутралноПомисли и колко работни места създават - производство, подръжка, шофьори, и организациите които ги регулират и обслужват.
Автоматизирането на автомобилите, особено тези които зареждат магазини, таксита, тирове, ще създаде огромна безработица.
Трябва да измислим какво да правим с всички тези освободен хора, защото сегашната система не го позволява.
Уж е дар да не се работи, и все по-малко трябва да се занимаваме за да имаме блага и удобства, ама ако ще ползваме маркет система със заплати и пари, трябва нещо да се промени по нея.
subsonic
Рейтинг: 710 НеутралноДо коментар [#24] от "mushashi":
И аз мисля, че повечето идеи на "експерта" лъхат на комунизъм и с епоитва да ни продаде нещо, което не сме съвсем сигурни, че искаме да купим.
Всякакви подобни споделени строеве досега са се проваляли с гръм и трясък защото егоизмът у всеки един индивид надделява и накрая става ясно, че сред равните има по-равни, които имат повече привилегии. И не смао това, ами всеки от равните с радост би станал по-равен ако има възможност.
Съмнявам се, че автомобилът, от символ на статус, ще с епревърне само в средство за придвижване.
Ако таргетират само хората, които гледат на автомобила като на средство за придвижване, то тогава ще трябва да се конкурират с градския транспорт и киско-трафините авиокомпании, а не в класическия автомобилен пазар.
В крайна сметка шофирането не е само неприятно занимание, губещо време - то може да бъде и удоволствие. Както и притежанието на автомобил не е само източник на разходи за застраховки и поддръжка, то е и удоволствие от притежанието на красиво, бързо и мощно.
Сталкер
Рейтинг: 221 НеутралноТой хубаво ни бъзика на тема движението в България така както един българин би го описал (интересно това само от едно кратко посещение ли го разбра), но в интерес на истината има голям прогрес в сравнение от преди години. Само това да вземем, че всички започнаха да спират на пешеходните пътеки е качествена промяна.
Що се отнася до възможностите на автономното управление, колкото повече разбирах същността на проблема, толкова по-далечно приложимо ми изглеждаше, но напоследък се забелязва и една друга тенденция - много технологии някак неочаквано изкочиха от фантастиката (най-после) в реалността и явно когато се натрупа критична маса и достатъчна бизнес/икономическа логика нещата се получават някак изведнъж. А в тази област критичната маса доста стремително расте и вече има внедрени решения в серийни автомобили, които макар и не напълно автономни са много близо до това...
Сталкер
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#24] от "mushashi":
Идеята е, че когато колите са масово автономни, няма да има такава нужда от паркинги, като проблема с паркирането е бич за съвременните градве, особено такива които нямат достатъчно подземни и многоетажни паркинги като София. Когато колата те закара някъде, примерно на работа, може да се върне сама в къщи вместо цял ден да заема едно паркомясто. Но по същата логика може и в къщи да не стои без работа, а да закара още някой някъде
Koba Stalin
Рейтинг: 1341 ВеселоБрад Темпълтън: България ще е предизвикателство заради нарушенията на пътя
/не се чете/Тя България е предизвикателство към цялата световна цивилизация - не само към правилата за движение.
Frisky
Рейтинг: 655 Неутрално„дали хората, който трябва да ги направят“, “може да си поръчваме споделени автономни автомобили, който да задоволят нуждата“ - това е просто несериозно, поверили сте интервю по такава важна тема на човек, който очевидно не владее правилата за използване на единствено и множоествено число в българския език.
Парите на държавата свършиха: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/11388633Някак ми се развали удоволстивето от четенето.
skeptichen
Рейтинг: 221 НеутралноИнтервюто е с почитател на техноутопиите, за които разбира се най-голямата пречка пред възхода на технологиите е изобщо това че има хора, и че трябва да някакви съображения с това.
Ясно е че никъде по света няма страна само с идеални шофьори - и доказателството е това че има катастрофи по цял свят, и в крайна сметка причината на това да се работи над автономни автомобили.
Който не е пътувал, не е видял как се кара в Истанбул (успех някой да ти даде път да пресечеш пешеходна пътека), или как се кара в Милано (направи си сам ляв завой, и каране в разделителната ивица за разкош), или как се кара в някои квартали на Детройт където ако спреш на червено нощем могат да ти откраднат колата, да не говорим за Латинска Америка. Добре че вече има ЮТюб и може да се гледат такива клипове от цял свят, малко да се отрезвят тези техноутопични визии.
Дълбокото убеждение че все у нас е най-зле е просто неинформираност. Всяка държава има проблеми върху които да работи, но у нас е особено разпространен някакъв травматичен романтизъм че никога няма да се оправим и т.н., а съвсем не е така - това е просто линията на БКП и наследниците и, които искат да ни кажат - абе това е, повече не може, и или приемаш или емигрираш. Но разбира се не са прави, и напредъкът на България последните 10 години на ЕС членство го доказва.
Проблемите са ясни - решенията също, и трябва да има постоянен натиск за реализирането им, а не постоянно отчаяние как ние все сме най-зле.
Разбирам че Дневник го извеждат като заглавие това просто за да се чете статията и да налива вода в мелницата на фаталистите. Все пак и те са просто една медия която трябва да плаща заплати и пътьом пробутва точно този фатализъм срещу който се борим вечно.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноЗначи в България никога няма да бъдат пуснати. Няма никакви изгледи тука да почнат да се спазват превилата.
Петър Т
Рейтинг: 747 НеутралноЗатова България е първата страна, в която ръчното каране трябва ИЗЦЯЛО ДА СЕ ЗАБРАНИ. Роботите са много по-добри от хората в карането на коли, и на несъобразителния български шофьор трябва най-после да се отнеме оръжието, което управлява!!
musashii
Рейтинг: 960 НеутралноДо коментар [#31] от "Сталкер":
И как ще закара някой друг като хората почват работа приблизително по едно и също време?Трябва да живеят близо един до друг и да работят близо един до друг и да почват и свършват работа в едно и също време.Това е в идеалната ситуация.
Дори и две четиричленни семейства няма да могат да поделят един автомобил.От подобни общи неща лъха на комунизъм и нищо друго.Щото при общите неща винаги някои са по-равни от другите.Значи хората ще дават пари за покупка и поддръжка на автомобил и няма до го ползват,когато им е нужен?
Пример за общо ползване-в началото на 90-е години един съсед закупи сателитна антена и свърза няколко семейства.Само дето имаше един приемник и гледаха всичките една и също програма.Тази"иновация"изтрая точно два месеца,щото всеки искаше да гледа различни неща по едно и също време.
Туриста
Рейтинг: 587 НеутралноАйде пак да се изкендзаме на Българията, как било най зле. Абе хора! Българи или по скоро, българомразци!
Вие колко километра (мили) въртите на ден в САЩ? Имате ли опит с изпреварващи през аварийната лента или бибиткащи зад вас въпреки че се движите с 5-10 м/ч над ограничението? Опит с пияни, агресивни или умишлено застрашаващи другите? Дори и да се сблъскате с тая реалност пак ще пеете как само в гадната България го има това и никъде другаде!
Athanatos
Рейтинг: 1648 НеутралноГлупости на търкалета!
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Като се почне от комунистическата идея автомобилите да са общи - как ли пък няма да се кача в кола, в която преди малко е пърдял някой по-тъмно зелен...
И като се свърши с това, че съм шофирал из цяла Европа - в Истанбул, Атина, Лондон, Париж, и къде ли не... навсякъде се нарушават лудо правилата, навсякъде има неправилно изпреварващи, недаващи мигач, и какво ли още не. Между другото - моят опит говори, че най-примерно карат в Унгария. Да, в Унгария.
Athanatos
Рейтинг: 1648 НеутралноАбе аз сега се сетих - те тия накъдето са тръгнали - ние от там се връщаме! :)
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Дядо ми, Бог да го прости, като се напиеше в съседното село, приятелите му го качваха на каруцата, и тя сама го докарваше в къщи. Магарето Марко знаеше пътя и винаги безпроблемно го докарваше :)
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноЗащото, автономния автомобил премахва нуждата от шофьорски умения (и физиологичните ограничения зрение, възраст, трезвеност, образование), но ще даде по-голяма безопасност на пътя, което ще позволи колата да се движи и превозва хора, когато не му трябва на собственика. Просто никой няма да подмине такъв източник на странични доходи, а такситата с лицензираните шофьори ще са прекалено скъпи и по-рискови (човешка грешка) от автономните коли. Ще има яка промяна не само в самия автомобил, ами и в достъпа до него и ще отпаднат куп лицензионни ограничения свързани с определени знания и специфични умения. Това променя пазара сериозно.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#39] от "Athanatos":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Щото като се качиш в автобуса, в таксито, във влака или самолета седалката си я носиш от вкъщи... А за нарушенията, не се тревожи, там ще проработи закона за големите числа. АКо автономните автомобили ще са виновни 1:100 за ПТП-тата, то застрахователите ще имат грижата очеизвадно да посочат на стоте виновника точно с каква сума са сбъркали. Много скоро всички ще гледат при ПТП колата да не е била на ръчно управление щото излиза скъпо, а на автономното управление няма дребни нарушения и джигитски тарикатлъци.
Xumpomo name
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#8] от "Cassi":
Birds of a feather flock together.ако някой ми беше казал преди 35 години че ще имам в джоба компютър с няколко процесора и нам си колко гигабайта памет, който е телефон и има интернет, чакай... тогава не бях виждал компютър на живо, а уеба още не е бил измислен
musashii
Рейтинг: 960 НеутралноДо коментар [#41] от "gost22":
Просто таксиметровите компании ще започнат да предлагат автономни автомобили.Която услуга ще е много по-изгодна за всеки човек-ползваш автомобил,когато ти потрябва.Споделеният автомобил си е комунизъм в най-чист вид.Все пак не живеем в кибуц,та да споделяме вещите си с други хора.
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#44] от "mushashi":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...И за къв ми е да плащам наем на рентакар-компания (такситата точно в това ще се превърнат според твоето виждане), вместо аз самия да стана рентиер, и да рентвам колата си (и да печеля) когато не ми трябва. Нищо общо с кибуците, а просто всеки собственик ще може да е и рентиер, което също няма нищо общо със комунизма и соца. Ще е нещо като смесване на Юбер и споделеното пътуване , ама без излишните такси, лицензи и ограничения които правят днешните таксита скъпи. Евентуално и държавата ще печели повече щото е лесно да се измисли една такса-разплащане и да си взема данъка в момента на транзакцията-плащане между клиента и собственика на колата, което е съвсем различно от фирмените тарикатлъци на таксиджиите и таксиметровите фирми. Единствено, конкуренция ще е градския транспорт.
musashii
Рейтинг: 960 НеутралноТова вече е друго.Имаш предвид да отдаваш автомобила си под наем,когато не го ползваш.Нещо много различно от това няколко човека или семейства да ползват общ автомобил.Само че нали се сещаш,че подобни сделки ще ги облагат с данък,щото такситата плащат данъци.Реално ще извършваш таксиметрови услуги.Ако някой намери пазар за подобни услуги,няма лошо.Но така както се представя-няколко семейства да ползват един автомобил просто няма да се получи.
Ел Бала
Рейтинг: 168 НеутралноГлупака нямаше да е глупак, ако разбираше, че е глупак. Как да разбере българина тогава какво му липсва? Или с пръчка или с книга.
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноВсичко е в идеалния случай...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
Chivalry
Рейтинг: 221 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "Athanatos": Абсолютно.
Новият шрифт на "Дневник" е бижу.До коментар [#40] от "Athanatos": :D
До коментар [#34] от "skeptichen": С две ръце подкрепям. А и този човеконсултантехнологуру може да щракне в Ютюб "Road rage USA" за малко примери, ако интервюто е автентично, де.
zyx
Рейтинг: 221 НеутралноПо голям проблем за автономните автомобили в България ще е абсурдната пътна инфраструктура . Автономния автомобил ще е в колапс ако направи един маршрут в София през центъра по малките еднопосочни улички в стремеж да заобиколи гей парада. Електронния " мозък" ще спре автомобила пред някой естествена вдлъбнатина на пътя с денивелация от 30-40см за хоризонтални 100см и ще се самоизпрати по електронната поща на производителя в стремеж да напусне тая клоака.
Athanatos
Рейтинг: 1648 НеутралноКакво ли ще стане, ако автономен автомобил - разбирай отключен и без човек в него - попадне в Столипиново?!? 2 тона джилязу, неохранявано, само ти идва на крака... баси кефа!
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .