За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноНеграмотността и неусвояването на основни предмети, както и възрастта на учителите, са следствие, а не самият проблем. Т.е., министъра не знае проблема, но ше го бори. Ще го бори като даде на БАН да пишат доклад, и като увеличи административно броя на.чуждестранните студенти.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕми... Толкова. После не се чудете що е такова нивото на образованието.
atmanpg
Рейтинг: 1004 НеутралноНе, г-н Вълчев!
Не са това проблемите в образованието.
Проблемите са, че структурата на нашето образование е таква, че в него могат да работят само мазохисти.
Проблемът на образователната ни система е, че СЪЗНАТЕЛНО е направена неработеща.
А липсата на кадри е просто следствие.
atmanpg
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#1] от "Darth Plagueis":
И като налеят едни милиони (или милиарди) си мислят, че нещо ще се промени...
selqnin
Рейтинг: 937 НеутралноКонстатаците са ясни!
Отдавна е време образованието да стане не административен, а обществен приоритет, както по време на Възраждането!!!
tokkay
Рейтинг: 543 НеутралноГолемият проблем на образованието ни, г-н министър, са некомпетентните и откровено тъпи чиновници в министерството и регионалните управления. Всичко останало е следствие...
No Pain No Gainvirtual brain
Рейтинг: 671 НеутралноПроблемът в образованието *както е във всички останали сфери) е следствие от това, че държавата е превзета отдавна и се управлява от мафията.
БЕЗполезен идиотNIKE
Рейтинг: 458 РазстроеноГосподин Министър,
ако използвам клишета "рибата се вмирисва от към главата , но:
проблемите са много:
1. Учителите се изживяват на Преподаватели
2. Учебниците приличат на енциклопедии
3. В следствие на учениците не им пука за нищо.
замислете се ...... не участвате ли в съсипването на бъдещето на България.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Fiji
Рейтинг: 120 Неутрално"Красимир Вълчев: Застаряващите учители и неграмотността са големите проблеми в образованието"
Неграмотността не е проблем, неграмотността е следствие от проблемите в образованието, а и в цялата държава.
Alexander97
Рейтинг: 958 НеутралноОт 2007 г , свръх дългата учителска стачка, се повтаря – учителя е поставен на социалното дъно! Дани вълчето и фин. министър просташки "прекратиха седЕнката"!
Днес констатират резултата от надменното отношение на четири, пет правителства! Прости им, Боже, те не знаеха какво вършат.
Г-н министъра успява с добре увъртян канцеларски език да ни поднесе бъдещето развитие на драмата с предстоящата липса на педагози:
"застаряващи учители или по-точно големият брой учители, които предстои да се пенсионират в следващите 10-15 години, и респективно обезпечаването на системата с педагогически специалисти;" !!!
Не високо квалифицирани кадри, никакви кадри няма да останат в образованието, камо ли добри специалисти!
Всъщност необразовани управляващи нямат способност да разберат ролята на учителя в държавното устройство. Необразовани избиратели не могат да изберат НОРМАЛНО НАРОДНО СЪБРАНИЕ, което да схване важността на качественото образование!
Нямало пари?
Милиарди се откраднаха и потънаха в широките джобове на управляващи и съпровождащите ги!
Това, което се подхвърли на учителите е смехория, в сравнение с това, което е действително нужно, за да може наистина качествените педагози да си свършат работата!
султана глаушева
Рейтинг: 346 НеутралноДокторът и даскалът трябва да взимат най-високите заплати, ако искаш здрав и образован народ.
Мърфи е оптимист!grajdanin1
Рейтинг: 1080 НеутралноДотук, като гледам има около десетина човека напълно наясно с проблемите на образованието и готови да седнат в министерското кресло. Нека и аз се присъединя, но само отчасти, защото ще кажа само за висшето образование.
Най-големият проблем във висшето образование е бедността. Много студенти, да не кажа почти всички, са принудени да работят, при това на пълен работен ден. В това отношение се върнахме сто години назад. И ако за някои специалности това все пак може да е поносимо, то за инженерни и природни науки е абсолютно недопустимо. То води след себе си незнание и компромиси.
Няма работеща програма, която да гарантира чрез заеми с поносими условия завършването на студентите с последващо дългосрочно изплащане. Стипендиите са смешни по размер. В резултат - който няма заможни родители да го издържат е обречен.
Patsis
Рейтинг: 1127 ВеселоИмаме специален проект за ограмотяване на възрастни хора.
По този проект 50-годишни циганки ходят веднъж месечно "на училище" и се разписват, че да усвои училището едни пари! И накрая получават диплома за завършен 8-ми клас!
tsvetko_51
Рейтинг: 853 НеутралноСпоред мен, освен заплатите на учителите, нещо безусловно много важно е рязкото повишаване на изискванията към обучението на бъдещите учители, защото неграмотността на децата, в не малко случаи се дължи на неграмотността на техните учители. Само като пример, в документалния филм на Адела Пеева "Да живее България", образите на учителите при това в окръжен град (Стара Загора) е ужасяващ и не говорим за артисти и сценарий, а за реални "образи".
Та нещата са в комбинация, средата в училищата се формира от самите учители, значи освен мотивация е необходимо и ние да изискваме качество.
Другото е в самото семейство, да не разчита някой друг да му възпитава детето, а самите родители да контролират какво учат или не децата и да изискват от тях и да им внушават уважение към инститиуцията училище - без това и Господ да слезе да ги учи, няма да се получи.
tsvetko_51
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#2] от "atmanpg":
"Проблемите са, че структурата на нашето образование е таква, че в него могат да работят само мазохисти.
Проблемът на образователната ни система е, че СЪЗНАТЕЛНО е направена неработеща."
Не познавам и не ме интересува в случая министъра и не съм му адвокат, но няма как да се съглася с вашето мнение.
С нищо особено не се е изменила структурата на образованието, в резултата на която знаем и виждаме много примери на доста добре образовани и културни хора, а се измени, за наше голямо съжаление, нашето отношение към училището като институция - говоря за началното и средно образование, при висшето нещата стоят по много различен начин.
Не знам дали изискването да си мазохост е условието да си учител, но да рабтиш активно и качествено като такъв, за една меко казано никаква заплата е едно от двете - или си някакъв идеалист или живота така те е притиснал, че нямаш друг избор.
Най-често не е нито едно от двете, а тежка посредственост и пускане по течението, нещо което добре се връзва и с голямата средна възраст в тази сфера.
За да дойдат хора с хъс и амбиция, си трябват пари, с трици маймуни не се ловят или най-много да хванеш наистина маймуна, а не качествен учител.
А отношението на родителите въобще към образованието, а не към получаване на необходимата "тапия" е второто изключително важно нещо.
Надежда
Рейтинг: 1625 Неутрално"Расте впечатлението за неграмотност и пропуски в знанията на младите хора."
Именно това е политиката водена от този конкретно министър. Премахнаха общообразователнити предмети в 11 и 12 клас за сметка на бачкаторските умения.
Нарекли са го ранно профилиране, първия набор ще е 2003.Защо?
Това е най-важния въпрос, на който е трябвало да отговори.
"Ако бъде ратифицирана в този й вид, Истанбулската конвенция не налага промени в учебните програми или в други елементи на образователната система. "
Чл. 14 (1) "Страните предприемат, където е подходящо, необходимите стъпки за включване на съобразен с развиващите се възможности на учащите се учебен материал по въпроси като равнопоставеност между жените и мъжете, нестереотипни роли на пола, взаимно уважение, ненасилствено разрешаване на конфликти в междуличностните отношения, насилие над жените, основано на пола, и право на лична неприкосновеност, в официалните учебни програми и на всички образователни равнища."
ТОВА Е ПРАВИТЕЛСТВО СЪСТАВЕНО ОТ ЛЪЖЦИ И ПРОДАЖНИЦИ, А ЖУРНАЛИСТИТЕ ГО ИГРАЯТ ПОДЛОГИ.
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноГлупости. Големите проблеми са в министерството.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноНа детето ми, което учи в елитна езикова столична гимназия, учителя по математика пише "кАде", на 25 години е.
stein
Рейтинг: 281 НеутралноНа мен интервюто ми направи добро впечатление. Министърът е наясно с проблемите и има идея за възможни решения. Няма да стане от днес за утре, но с постоянство и търпение може да има подобрения.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноДруг сериозен проблем, за който журналистите са пропуснали:
деца под 10 годишна възраст масово гледат порно в училище. МОН са наредили да има безплатен интернет в училищата, а всечки ходят със смартфони.
Дори да премахнат безжичния интернет, остават децата с интернет на телефоните си. През всички междучасия са вкупчени пред някакви електронни устройства.
По- добрите държавни и частни училища, взимат смартфоните в 8 и ги връщат в края на учебния ден.
Кога ще вземе мерки този г-н МинистЕр?
NIKE
Рейтинг: 458 ВеселоДо коментар [#18] от "hope":
Ами то затова е учител по математика , а не по български....
Нормално е други учители да им говорят , че 2 + 2 не е 4 .....
но не е съвсем нормално ако учителката им използва мъжката тоалетна......
Малеее докъде я докарахме.....
УЖАС!!!!!!!!!
Николай Теллалов
Рейтинг: 676 НеутралноСлушах господина по радиото, практически същото каза, което го има в това интервю.
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратГлавният му извод накрая може да се обобщи така: до всеки ученик трябва да стои по един полицай, съдия и надзирател. Още по-добре - до всеки гражданин. Идеята, че възпитанието е преди всичко поощряване на будната съвест, изобщо не вирее в главата на господина. Което е обяснимо: сегашният, а и предишният строй преди всичко газеше съвестта, заместваше я със служебни инструкции и законови санкции за неспазване на "гражданските задължения".
Явно мисълта на политици и чиновници плътно е затънала в идеологемите на Томас Хобс, според които човекът, за да е човек, трябва да бъде заплашван с тояга.
Само дето Хобс е 17ти век, а днес, поне формално, е 21-ви...
Николай Теллалов
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#12] от "grajdanin1":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратПроблемът е в съществуването на министерства.
Николай Теллалов
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#6] от "virtual brain":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратДържава и мафия е едно и също
bgq06551177
Рейтинг: 233 НеутралноМного се говори и пише за неграмотността. Някой обаче да е чул или видял някъде дефиниция за грамотност или неграмотност? А това е първото, което трябва да бъде направено при всяко обсъждане или спор – да е ясно, че участниците обсъждат или спорят за едно и също нещо.
olimpipanov
Рейтинг: 324 НеутралноДа не му се сърдим, човекът е чиновник и говори за следствията не за причините, които бяха заложени от подлизурковци като дани бой и серготеп.
Разгромът над средното образование беше предизвестен с поставянето на УЧИТЕЛЯ на дъното на социалната стълбица и сриване на престижа му.
Отделно нарочиха учените, а без добра наука няма как да има приемливо вИшу и от там следва производство на посредствени учители.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 740 Неутрално"Всички монополи са отвратителни, но най-лош е този над образованието."
Фредерик Бастиа
The Grimm Future
Рейтинг: 233 НеутралноНеграмотността и невежеството определено са проблем.
There will be only waratmanpg
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#15] от "tsvetko_51":
И най-качественият учител не може да работи, ако няма дисциплина в час.
Ако нямаш право да изгониш от клас онези, които нарушават дисциплината и нямаш правото да ги наказваш.
И най-качественият учител не може да постигне добри резултати, ако го притискат "отгоре" да завишава оценките и го санкционират, ако пише ниски такива.
Парите не са най-важното. И по 100 000 $ месечна заплата да вземат - резултатът ще е същият - нулев.
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноСлед само 6 г. според мен в България няма да има учители и лекари.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Не говоря вече за всички останали професии, където също се усеща вече липса на кадри.
freedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноДо коментар [#25] от "bgq06551177":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Най-лошо е грамотният неразсъждаващ. По-добре неграмотен, но мислещ човек, отколкото грамотен, с претенции, но безполезен, немислещ.
В България все си мисля, че разсъждаващите хора преди 1944 г. са били повече от сега. Ако и сега да са грамотни, т.е. да знаят да четат и да пишат.
the_flea
Рейтинг: 995 Гневно"От 2007 г , свръх дългата учителска стачка, се повтаря – учителя е поставен на социалното дъно! Дани вълчето и фин. министър просташки "прекратиха седЕнката"!
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Днес констатират резултата от надменното отношение на четири, пет правителства! Прости им, Боже, те не знаеха какво вършат."
До коментар [#10] от "Alexander97":
Знаеха, много добре знаеха какво вършат! И продължават да го вършат под една или друга форма. Изказванията и решенията на същия този фин.мин., но вече като мин. председател бяха в същия коловоз като през 2007. Липсата на пари съчетана с т.н. приобщаване на .... всички ученици, съчетана с недостиг на материална база, съчетана с административното връзване на ръцете на учителите, съчетана с административната ангажираност на учителите унищожава точно децата с възможности.
Учителите сме се превърнали в администратори, а и по-зле ще става....не е важно дали децата са разбрали и научили, важно е маминката и татенцето да са доволни и щастливи, щото са гласоподаватели, детето може и да не е разбрало, но учителите трябва да го поощряват, щото ако детето се премести падат и парите...... Все по-често си задаваме въпроса "Е на този/тази как да му/и пиша 3???", щото ако е 2 започват едни индийски драми....обаждания у дома.....че и директорски уйдурми.....
/Да попитам министъра, какво мисли за мандатност при директорите?/
Духът е изпуснат от бутилката....Да му мислят колегите след 5-10-15 години....
evtimvz
Рейтинг: 733 НеутралноЗастаряващите може да заблуждавате и те да се правят, че ви вярват. Младите и способните не ви чакат, и не ви бакарят и за слива.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 740 Неутрално"...Липсата на пари съчетана с т.н. приобщаване на .... всички ученици, съчетана с недостиг на материална база, съчетана с административното връзване на ръцете на учителите, съчетана с административната ангажираност на учителите унищожава точно децата с възможности.
Учителите сме се превърнали в администратори, а и по-зле ще става..."
=================================================================
+++Абсолютно вярно!
"....не е важно дали децата са разбрали и научили, важно е маминката и татенцето да са доволни и щастливи, щото са гласоподаватели, детето може и да не е разбрало, но учителите трябва да го поощряват, щото ако детето се премести падат и парите...... Все по-често си задаваме въпроса "Е на този/тази как да му/и пиша 3???", щото ако е 2 започват едни индийски драми....обаждания у дома.....че и директорски уйдурми....."
=================================================
+++ Нищо ново под тукашното слънце...:)))
"— Когато бог иска да накаже някого, прави го учител — започна старият преподавател по история. — Това го е казал Сократ. Чуй сега аз пък какво ще ти разправя: виждаш ли го онзи там, с дългия врат, прегърбения, дето стои пред клуба? Виж го добре и слушай! Едно време този човек беше мой ученик. Преподавах му история и понеже часовете ми бяха малко, като допълнителен предмет имах и няколко часа рисувание.
Това момче тогава проявяваше едно изумително невежество въобще и беше една от най-големите ми грижи. Какво не правих, какво не струвах да го събудя — нищо не помагаше. Извадя го някой път на урок и го накарам да ми опише границите на Месопотамия, да речем. Той зашари с пръст около Галиполския полуостров, обиколи из Серското поле, мине Вардара, забучи най-после пръст някъде из долината на Шкумба и мига, мига…
Друг път го питам за историята на евреите:
— Ха сега, Пондьо — думам му, — покажи ми най-напред где се намира град Ерусалим!
Той пак предприеме една кръгосветска обиколка из Алжир, Тунис, Мароко, върне се назад, прескочи няколко морета и планини, спре се сред Източния Сибир, гледа ме като пате и мълчи.
По рисувание проявяваше също незнание. Не стига това, а беше и далтонист! Пълен далтонист. Рисуваме, да речем, стомна. Най-обикновена, проста стомна. Като я захване, обръща я или на бинлик, или на ракиен казан, или на каквото щеш друго. Почнем ли да полагаме бои, хвърлените сенки ги прави с червена боя. Цинобър, чист натурален цинобър! Веднъж им поставих да рисуват препариран гарван и той го боядиса с червена боя. Просто го болшевизира, знаеш! Разбира се, за срока му поставих слаб и по двата предмета. Сложих му двойки, ама си взех беля на главата. Като се заредиха, брате, баща му, майка му, леля му, един адвокат, негов сродник, един училищен настоятел, че и кметът даже ми обърна внимание! Беден бил, при лоши условия живеел, очите му били слаби, но щели да го лекуват — както-както, убедиха ме и на края на годината го пуснах да мине в по-горен клас.
На другата година, за голям мой ужас, Пондьо беше пак мой ученик. Не само това, а и партията на баща му дойде на власт и той зае видна служба в градеца. Пристигна Пондьо мазен, ухилен и със сини очила. И още по-тъп. Мъчих го, въртях го, усуквах го дано изкопча нещо от него — не ще и не ще! Пак му писах слаби бележки за срока. Тогава пък тръгнаха околийският началник, приставът, акцизният, председателят на околийското бюро, депутатът и трима детективи. Изредиха се, знаеш, един след друг и ми дадоха да разбера недвусмислено, че или Пондьо трябва да мине, или пък аз да си замина. Мислих, мислих: четири деца имам, нито къща, нито имот някакъв, а посред зима къде да ходя?! Писах му пак тройките и се отървах временно. За да не се излагам поне пред учениците си, виках го у дома да го занимавам безплатно, та дано каже нещо, кога го вадя на урок. Тъй вървя работата цели три години, защото партията на баща му управлява толкова. Пондьо мънка, аз помагам и се потя, той мънка, аз го подсещам и накрая пиша тройката. Като паднаха от власт, аз се окуражих отново и пак му писах двойките. Че като ме емнаха тогава: бре анонимни писма, бре клюки!… Анархист съм бил, дъновист съм бил, рушвети съм вземал, в разврат съм потънал и какво ли не!
За да не ме изкарат и людоед, писах му пак тройки на края на годината и наш Пондьо завърши училището за голяма радост на майка си, баща си и за чест и слава на леля, свако, адвоката, настоятеля, началника, пристава, председателя на околийското бюро, депутата и тримата детективи и се изгуби от града.
Къде се дяна, какво прави, не знам. След няколко години, като се яви пак, все бърза, все се муши из кантори и клубове, сваля шапка, кланя се, хили се, кокори се, а мене и не поглежда.
— И какво работи сега?
— Не знаеш ли? Учител е. И да е това само — въздъхна старият учител, — само това да е нещастието, иди-дойди, ами учи и двете ми деца!
— Какво преподава?
— Как какво? История, разбира се. На мое място е. Прави-струва, уволниха ме и ми зае мястото. И понеже часовете му по история са малко, като допълнителен предмет води и рисуване!"
До коментар [#32] от "the_flea":
the_flea
Рейтинг: 995 НеутралноДо коментар [#32] от "the_flea":
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Решенията трябва да са в няколко посоки:
1 Обвързване на Образователния закон със Закона за закрила на детето и социалното подпомагане...
2 Завишаване на изискванията за прием в педагогическите специалности комбинирани с нови програми, привличане на нови преподаватели в университетите и предложения за работа на изявените НЕ по шуробаджанашка линия...
3 Промяна на недоносения закон с полустандартите... - мандатност на директорите до 2 мандата - 4 + 4 години...
4 Двойно увеличаване на парите за образование, в т.ч. и за заплати СЕГА, а не след 2-3 години...
....мога да продължавам още......
NIKE
Рейтинг: 458 НеутралноПроблемът е , че този човек се чуди къде са му проблемите!??!??!!??!??
Проблемът му , че не го знае къде е !!!!!!!!!!!!!!!!!
ДЗВЕР
Рейтинг: 845 Неутрално... не е разбрал де са проблемите, министЕра... види последствията, но не мо'е да разбере причините.
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...тракиец
Рейтинг: 11 Разстроено"Красимир Вълчев: Застаряващите учители и неграмотността са големите проблеми в образованието."
Много хора се заблуждават, че България е република и са недоволни от разминаването между форма и съдържание, ако проумеят,че формата на управление в България е неокомунистическа олигархия, всичко си идва на мястото и дисонанс няма! През определен период от време се появява реална маса от интелигентни, нормални хора, които искат да променят системата, но те обикновено не успяват и част от тях напускат държавата, а друга част се примиряват и периодично системата се опреснява. Резултатът е държава и народ без бъдеще, но системата се запазва и съществува до края на държавата. П.с : Вече спрях да обиждам на животни, защото те се оказват по-почтени от повечето българи!Не са проблем застаряващите учители, а подмладяващите се министри!
Когато г-н Вълчев стана министър бях леко учуден, как някои хора са винаги в играта , имам спомен за един младеж, който някога, незнайно как, се намести в голямата далавера наречена "Студентски общежития и столове" и единственото нещо, с което се свързва дейността му там е идеята за подмяната на каймата в кюфтетата със соева смес.
За съжаление в дейността му на министър прозира отново ерзаца.
Много песимистични очаквания имам за образованието в България.
Дано да не съм прав.
А колкото до застаряващите учители, когато обществото не предлага качествена замяна, те могат да работят и до 70 години. За съжаление на много хора, никой не може да отмени някои естествени процеси като търсене и предлагане.
Xumpomo name
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#17] от "Софианец2":
Birds of a feather flock together.най-големите проблеми са в семейството
tokkay
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#18] от "hope":
No Pain No GainНа моето малко дете не зная как пишат учителите по математика в училище №1 за последните години, но са на 50+ години и крадат и лъжат като за световно.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноЩе има неграмотни ученици, защото заплати не се дават за резултати , а на калпак. Така няма да накарат учителите да се стараят.
ИванКар
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#1] от "Darth Plagueis":
Приказки, приказки, приказки! От 1001 нощи - сладки и омайни. Какви реформи, какво чудо?! Бре, другарю министър, това ли е всичката реформа? Къде са новите техники, технологии и методики? Къде са техническите средства и перспективните квалификационни модели? С други думи - къде са парите?
plamen_b
Рейтинг: 608 НеутралноПростотията има тенденция да се възпроизвежда... и обратното.
Конкретният Ви пример с правописа някак мога да го отмина; вече компютрите и телефоните проверяват дали думите са изписани правилно. Същото се отнася и за лошия почерк. Но предполагам, че това е само симптом на по-големи проблеми. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Emil Dimov
Рейтинг: 507 ВеселоКрасимир Вълчев: Застаряващите учители и неграмотността са големите проблеми в образованието?!
До коментар [#17] от "Софианец2":
Глупости. Големите проблеми са в министерството!
Как да се "оправят" нещата? Може би е редно след толкова "опити за реформи" и плачевните резултати най-после на няКОЙ да му дойде идеята да го закрият това министерство, с него и без него "МУНЧОВЦИ" ще продължи да има?!!!!!
''zms15783''
Рейтинг: 222 НеутралноОт българите толкова. Ще си внасяте и учители, като работна ръка.
himler
Рейтинг: 175 НеутралноЗа да привлекат ъчители ли измислийа: нужен е преглед при психиатър - учителят се бръква със 100 лева, трябват нови свидетелства за съдимост - 25 лев, учителите трябва да карат курс за безопасност на движението - 150 лева (изтупване на брашнения учителски чувал). Ани за София е достатъчно едно име: Кастрева, което да накара учителите да напускат! Невъзпитани ученици - наркомани, роми и т.н.т. , които имат само права и арогантни родители! Учители само със задължения...
Във визовете има автономия и ректорските ръководства крадат като за последно!
Fred
Рейтинг: 571 НеутралноИстинският голям проблем е, че натикаха учителите в дъното на социалната стълбица. На времето кмета, попа и даскала на село са били тримата стълба на селото, хората с неоспорим авторитет. Вуйчо ми беше директор на гимназията, като влизаше в кръчмата хора много по-стари от него ставаха на крака в знак на уважение.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.И това срутване започна още при социализма, който не успяваше да влезе да следва за инженер, юрист или икономика записваше нещо педагогическо. Причината е ясна, ниско заплащане, нисък обществен престиж.
Отгоре на това професията силно се феминизира. А е необходимо децата да виждат пред себе си двете социални роли, на мъжа и жената. Включително строгостта на мъжа който да поддържа дисциплината и да ги учи на ред и дисциплина. Знам го защото баща ми е бил учител, още се разправя как като влезе в клас и калпазаните млъкват. Без шамари, само с присъствието си. И защото когато ги докарваха при нас на военно обучение първите дни беше врява и хаос и после да видите как се научават на дисциплина. Самите учителки се учудваха.
Така го разсипаха напълно образованието. И понеже то е страшно инерционна система сега десетилетия ще минат докато/ако си стъпи на краката. Не става така, вдигаме заплатите и хоп старите изнервени учителки повтарящи сляпо спуснати от МОН учебници изведнъж стават съвременни квалифицирани авторитетни специалисти.
Fred
Рейтинг: 571 НеутралноА с този идиотизъм със смесените класове с ученици от малцинствата за да ги интегрирали въобще и не ми се говори.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Моят опит ясно и категорично говори, когато в класът има слаби ученици учителите снижават и критериите за да ги избутат някак си. Което автоматично смъква надолу и силните ученици, защо да се напрягат като шесторката все едно я вземат с лекота.
Колкото и полит-некоректно да звучи, за малцинствата трябва да има специализирани училища. И на учителите в тях трябва да плащат двойна заплата за тормоза който ще изтърпят и нервите които ще изхабят. Ама дискриминация било, в Америка всеки ли може да запише Станфорд? Аман от либерасти и толерасти.
Fred
Рейтинг: 571 НеутралноИ последно, трябва категорично да се забрани на университетски преподаватели да пишат учебници или участват в колективи за учебници за средното образование. Те гледат на учебника като на научна публикация и ги пълнят с високи теории да се изфукат пред колегите колко са умни. Учебниците трябва да се пишат САМО от учители с дългогодишен практически опит.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Fred
Рейтинг: 571 НеутралноНе стана последно както смятах но относно Истанбулската конвенция: голям наивник е министъра или съзнателно ни будалка. Той може и да не смята, че са необходими промени в образованието поради нея но него няма и да го питат. Защото ще има над национална комисия която ще оценява изпълнението на тази конвенция, преценява тя че са необходими промени в учебните програми и никой няма и да го пита. Ще изпълнява иначе има санкции.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.А освен това не е казано, че вечно ще е министър. Идва друг министър който пък смята, че са необходими промени поради тази конвенция и тогава Кво Шъ Прайм?
Така че тази конвенция просто не трябва да се ратифицира, това е единственото чисто решение.-
Emil Dimov
Рейтинг: 507 ЛюбопитноКрасимир Вълчев: Застаряващите учители и неграмотността са големите проблеми в образованието (и не само те!)
До коментар [#49] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":
....трябва категорично да се "забрани" (приятелю, ако нещата ставаха само със забрани ..., ама не стават!) на университетски преподаватели да пишат учебници за средното образование. Те гледат на учебника като на "научна" публикация и ги пълнят с високи теории да се изфукат пред колегите си колко са "умни". Учебниците трябва да се пишат САМО от учители с дългогодишен практически опит!
Съгласен съм! А университетските преподаватели да се ползват като консултанти само при необходимост!
Пламен Данаилов
Рейтинг: 873 НеутралноПомествам два мои по-стари поста, които ще са актуални и след много години:
Ниските заплати, трудната и свързана с голям стрес работа е причина много от младите и кадърни учители да си сменят професията като я превърнаха в дефицитна. Училищата се напълниха с пенсионери, некадърници, които са там от няма и къде, мъжете напуснаха и се получи "новото училище". Намесиха се разни комисии, НПО-та, които вменяваха само права на ученици и родители за сметка на малкото останали добри учители(на другите не им пука). Това удари по дисциплината в училищата. Има и други причини, като мобилните телефони, всеобщата чалгализация, наркотици, алкохол и др. които досъсипаха образованието (особено средното).
Ако има нещо сгрешено, то е в начина по който увеличават заплатите. В момента наистина има некадърни учители (както и навсякъде!) и е необходима стратегия в следния смисъл. Сега увеличението ще го вземат всички, но ако и догодина министърът гарантира същото или по-голямо увеличение нещата ще тръгнат по-добре. Част от напусналите професията ще се замислят и ще се завърнат измествайки част от некадърните. Ако това е една дългогодишна тенденция и педагогическите специалности във ВУЗовете ще се напълнят, ще се получи конкуренция, пенсиониране на навършилите възраст, доста мъже ще се завърнат в училищата (което е много добре) и др. положителни ефекти.
Emil Dimov
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#52] от "pbdan":
Ниските заплати, трудната и свързана с голям стрес работа е причина много от младите и кадърни учители да си сменят професията, което я превърна в дефицитна. Училищата се напълниха с пенсионери и некадърници, които са там от "немай къде". Мъжете напуснаха (или жените директорки не ги искат, за да не им развалят "рахата"?) и се получи едно "новото училище". Намесиха се разни комисии, НПО-та ("заедно" не знам от къде си, които за три месеца "произвеждат" учители!) и вменяват само права на ученици и родители за сметка на малкото останали добри учители. Това удари по дисциплината в училищата. Има и други причини, като мобилните телефони, всеобщата чалгализация, наркотици, алкохол и ...., които досъсипаха образованието.
Ако има нещо сгрешено, то е в начина по който ще се увеличават заплатите на "калпак", а е необходима стратегия за това. Ако и догодина министърът гарантира същото или по-голямо увеличение нещата ще тръгнат към по-добре. Част от напусналите професията ще се замислят и ще се завърнат измествайки част от некадърните. (мислиш ли?) И доста мъже ще се завърнат в училищата (едва ли!), което ще е много добре.
Пламен Данаилов
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#53] от "Emil Dimov":
Не мисля, че жените директорки ще гонят мъжете "да не им развалят рахата", може би е някакъв конкретен случай(или с тебе). Доста директорки предпочитат мъжете в прекия смисъл на думата, а и като да свършат някава мъжка работа в училище или у тях. Трудно е директорът да изгони добър учител (просто не той ги назначава), трябва нещо да е сгазил лука сериозно. Това за повишаването на заплатите и завръщането на по-добрите се наблюдава и в други професии. Например в банките при социализма (конкретно ДСК) беше изцяло феминизирана, но когато вдигнаха сериозно заплатите се появиха и мъже банкери. Същото беше и с аптеките - преди имаше само аптекарки и когато се вдигнаха заплатите се появиха и аптекарите. В пощите същото го имаше, но те сега пак са зле.
lilka
Рейтинг: 5 НеутралноЗащо винаги несведущи се включват да коментират образованието! Работя в тази система вече 40 години, мисля, с отношение и стремеж да дам най-доброто от себе си.
Отблизо и някога не толкова отблизо имах възможност да наблюдавам и преценявам грамотността на министрите през последните 20 години! Повярвайте, Вълчев е на светлиини години по-напред от всички останали - Игнатов, Атанасов, Кунева, хеле пък Тодор Танев, Методиев, изкукалата Клисарова и всички други взети вкупом! Момчето не само знае, но и прави нещата - без шум, без фойерверки. Работи скромно и забележете - има според всички в системата успех! Не съм пристрастна, но не мога да не го призная! Той вече е класа! А що се отнася до т. н. проблеми, те не са от вчера, а от стари времена, когато сметката беше изначално сгрешена! Дано Вълчев се огради с подходящи хора, които да му помагат!
Emil Dimov
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "lilka":
....отблизо и някога не толкова отблизо имах възможност да наблюдавам и преценявам грамотността на министрите през последните 20 години! Повярвайте, Вълчев ( КОЙ? щото преди него имаше и друг Вълчев - известен с разтурване на "седянката"?!) е на светлинни години по-напред от всички останали (не е ли малко пристрастно да си мислите така?!) - Игнатов (боксьора - египтолог), Кунева ("кукувицата" дето трябваше "правилно" да "преразпредели" едни пари), хе ле пък Танев (един "ид*от" на средна възраст?), Методиев, Клисарова и всички други взети вкупом (всеки по своему си е....)!? Момчето (което) не само знае, но и прави нещата - без шум, без фойерверки, работи скромно и забележете има според всички (кои?) в системата успех! Той вече е класа и дано да се "огради" с подходящите хора, които да му помагат!
( хайде стига с толкова "кръгове"!)