За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
selqnin
Рейтинг: 853 НеутралноЕлектромобилите носят моментална екологична, обществена и здравна полза!
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноИнтересни тенденции.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТова с изплащането на ел. автомобили обааче е доста обезкуражаващо, още повече, че след 8-та година те са си почти изцяло аморитизирани. Пример такситата...
hamiltonf
Рейтинг: 3752 НеутралноДо коментар [#2] от "penetrating":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБКак е достъгнал до тази цифра, сигурно не може да ти обясни. За какъв годишен пробег става дума, какви ще са ед. цени на зарядни станции през тези години и др. условности...
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 331 ЛюбопитноАко електомобилите станат по-масови и паднат цените им като нови....ще се изплащата далеч по-бързо!В една електричка няма антифриз,масла(за смяна),ауспуси,инжектори,калпаво гориво,дефектни свещи,турбо,студен старт и амортизации от работа на място.......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Yomega
Рейтинг: 861 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
не и ако си го заредил с ток произведен от въглища от Мариците... :)
Todor Peshin
Рейтинг: 221 НеутралноПри условие че електромобилите са доста по прости отколкото класическия автомобил с ДВГ не виждам защо да са толкова скъпи по начало (да да батерия тинитири минитири барабар с батерията ) .
Пак опирайки се на простотата им не виждам причини да не изкарат доста повече от 8 години.
karabastun
Рейтинг: 1171 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Messerschmitt":
[email protected]Много добра идея - няма да има нужда и от магистрали!
Ще прекараме релсички и всички ще си джиткат в малки електроколички - няма изпреварвания - няма катастрофи.................
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноДо коментар [#3] от "hamiltonf1":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИ това е вярно. Сигурно усреднява, но пак е плашещо ...
След 5 години се надявам да е различно и да стане 3-4 години за физическите лица, не за фирмите
usero
Рейтинг: 747 НеутралноОсвен повредени части, няма и много от консумативите - освен масло и антифриз, нямаш накладки, съединител, филтри, ремъци, свещи...
Йоаникий
Рейтинг: 1036 НеутралноНищо им няма на електричките, с времето ще стават по-бързи, по-добриби по-евтини. За жалост много трудно и бавно ще навлизат в България по ред причини, свързани с ниската конкурентоспособност и тромавост и средновековното мислене, като цяло.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.marks_nazi
Рейтинг: 8 НеутралноТой говори за момента като продукт...инак ползите са много.то всъщност всеки автомобил е разход...даже обесняваха как с рекламата ти промиват мозъка ,че си свободен и ходиш с него където си искаш,а всъщност се движиш точно по определен път и маршрут.Свободен като птица ,ама друг път.
Долу рушистите и фашиститеusero
Рейтинг: 747 НеутралноМи, освен че са по-тежки, което означава повече вложен ватериал, тоя материял е бакър - 20 пъти по-скъп от желязото, калай - 70 пъти, кадмий - 250 пъти, литий - 400 пъти и т.н. А трайността няма нищо общо с това, колко просто ти се вижда нещо.
dasvidaniya
Рейтинг: 221 НеутралноХайде, започвайте серийно производство като в комунизма тогава, може нещо китайско да се вкара
Руски трол. https://мвд.рф/Николай Теллалов
Рейтинг: 640 НеутралноИнтервюто зсяг доста теми, но основната, изведена в заглавието, говори следното: икономическата целесъобрзност успешно преборва здравия смисъл.
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратОбща диагноза на кпитализма, бил той чстен, бил държавен, бил хибриден.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#2] от "penetrating":
И трябва да смениш основният възел - батерията...
Todor Peshin
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#12] от "usero":
Батерия само тя е по скъпа и изисква изброените материали (за двигателя общо взето нямаш чак такава разлика - да има но не е толкова голяма).
Батериите са единственото което спира в момента електромобилите да станат екологични ( все още не са) и евтини.
Камен
Рейтинг: 879 НеутралноТе ако бяха толкова прости, щеше Гриша Ганчев да ги прави в Ловеч.
Както виждаш, хиляди топ-инженери в много водещи световни фирми са заети с това да измислят как да ги направят по-евтини, и все още не им се удава.
Съединител няма, обаче има много електронни елементи и например Теслата като се повреди нещо изписва на таблото "Грешка - стартирането невъзможно - моля посетете най-близкия дилър" който май е някъде в Австрия.
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноДо коментар [#4] от "Messerschmitt":
Остави какво няма в една електричка, а виж какво има - една батерия, която много трудно се рециклира. За разлика ДВГ.
plamen_b
Рейтинг: 578 НеутралноДори спирачките се използват по-малко (понеже колата може да се забавя като моторите минават в режим на генериране на електроенергия).
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 578 НеутралноВсъщност електромоторите имат на порядък по-малко детайли от ДВГ + скоростните кутии с трансмисиите.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
bbakardjiev
Рейтинг: 221 Неутрално1. Електромобилите не са по-тежки от конвенционалните автомобили.
2. Батерията нито е толкова скъпа, нито е толкова проблемна - повечето производители дават 8 години гаранция.
3. Батерията се рециклира почти на 100%
4. Технологията влагана в електромобилите се развива много бързо от към ефективност и капацитет на батерия. Технологията на ДВГ от друга страна е достигнала пика си и не може да се очаква някакви съществени подобрения в нея.
5. Електромобилите са екологично чисти и тихи - няма замърсяване от изгорели газове и шум.
6. Дори и при сегашните пазарни нива ако електромобила изминава над 60 км на ден е по-рентабилен от конвенционален автомобил.
niakoi_si
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#6] от "cqo33546357":
1. Защото едното е нова технология, а другото се прави в стотици милиони бройки от 100 тина години.
2. Защото ако ги направят да живеят колите по 20 години без ядове (могат не е проблем), ще фалират :)
bbakardjiev
Рейтинг: 221 НеутралноТехнологията на електромобилите и на ДВГ се появява почти по едно и също време. Даже в един момент електрическите коли вземат ревес, но в последствие ДВГ се налага масово. Каквото и да си говорим бъдещето е в електромобилите.
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноДо коментар [#15] от "ВЕЛКОВ":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertОще по-лошо...
gmalinov
Рейтинг: 708 ЛюбопитноКарам електрическо колело, засега, щото за кола още не съм събрал парите. И какво ми прави впечатление? Въпросите на всички, които ме виждат, че го "яздя" всеки ден, ама не вярват, че е възможно, трудно ми е да убедя някой, че имам ползва от това возило. Просто хората "знаят", че батерията е скъпа, трудно се поддържа и т.н., легенди да искаш. А като им направя разбивката кое колко струва и как се поддържа, се появява скептицизмът, че "това не може да бъде"... Е, не мога да убедя някой, който не иска да бъде убеден в нещо, просто сме много консервативни като общество за всичко ново около нас, затова винаги ще сме последни във всички класации...
GMdosetliv
Рейтинг: 1250 НеутралноДо коментар [#21] от "bbakardjiev":
"Батерията нито е толкова скъпа, нито е толкова проблемна - повечето производители дават 8 години гаранция."
Туй "нито толкова скъпа" е уманитарска фраза и не става за хесап (не могат да се извършват действия с нея)
Имаме:
1. Средно 209 $ / квч - https://bloom.bg/2BP67PU
2. Ако земеме за пример БМВ И3 : 33 квч = 6900 $ струва батерията
3. За 8 г имаме * 900 $ харч годишно
4. При среден пробег 12.000 км/год се получава харч на батерии от 7,5 $, или 12 лева на 100 км
*****
НеутралноДаже 7-8 може да не стигнат при тия цени. За същите пари по хубаво Е-класи на дизеляк :)
Todor Peshin
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#22] от "niakoi_si":
Пич ти се шегуваш, кое му е новото ?
Кое му е сложното ?
Тесла и подобните за момента са "луксозни изпълнения" това ги прави скъпи и сложни.
За масова здрава и проста кола се изискват технологии от преди 100 години.
Единствения проблем е батерията и не,не говоря за стара информация, в момента няма екологична батерия, да може да се рециклират на 100 % и за това се отделят парникови газове повече отколкото би изгорил един бензинов автомобил.
Да бъдещето е в електромобилите , но не и в сегашния им вариант.
Технологиите се разработват тепърва, вижте напредъка в разработката на батерии от последните 10 години.
Но докато няма евтина и екологична батерия - не са нито евтини нито екологични.
sweeper
Рейтинг: 385 НеутралноДо коментар [#26] от "dosetliv":
Не знам от къде взимате цените на батериите. Може на БМВ да са такива. Понеже ме е стегнала шапката за хибрид или електромобил с удължен пробег, та се поинтересувах. Нова батерия за Тойота Приус плъг ин хибрид, в момента струва около 4000лв с 10години гаранция.
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноДо коментар [#21] от "bbakardjiev":
1. Данните показват друго - нормална батерия тежи 300-400 кг, моторите - не знам, двигател + скоростна кутия - около 200.
5. Това дето не шуми и не цапа тук при теб, не значи, че не шуми и не цапа някъде другаде, щото тоя ток не идва от въздуха.
6. Мислех тия дни да купувам електричка, за да спирам като пич в зелената и синя зона, ама не ми излезе сметката и без километрите...
Дундурук
Рейтинг: 114 НеутралноДори и в коментарите в Дневник виждам охлаждане към "неизбежния" пробив на електромобилите в сегашния им вид. Не съм адвокат на "държавите-бензиностанции", но просто това на Тесла и подобните не е решението, което ще има масовост.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 117 Неутралнокато направят свестен дизел хибрид (ама да не е plug-in) може и да се замисля. ма не щат.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28Todor Peshin
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#29] от "sweeper":
Без да се обиждаш,
потърси още информация.
puknatastotinka
Рейтинг: 129 РазстроеноИ какво излиза? Тъъъкмо се докараш на печалба и трябва да инвестираш в батерия? Не, мерси. Сметката нещо крива ми се види...
marks_nazi
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#15] от "ВЕЛКОВ":
Долу рушистите и фашиститевие в сесерето, като сте на въглища,сменяте ли, котлето на агрегата???като оня дето си кара мерцедеса на дърва като го пали в багажника..... безаналогови технологии
razor
Рейтинг: 805 НеутралноДо коментар [#6] от "cqo33546357":
1. Много високи разходи за разработване
2. Малък брой произведени коли и оттам по-големи единични разходи за производство и маркетинг
3. Надбавка върху цената за удоволствието да си купиш еко продукт
Emil Dimov
Рейтинг: 480 ЛюбопитноИван Коларов: Електромобилите носят печалба след поне 7 години експлоатация?!
До коментар [#16] от "cqo33546357":
Батерия само тя е "по скъпа" (май че тя е най-скъпия компонент!) и е единственото, което спира в момента електромобилите да станат екологични ( все още не са!) и евтини! А за двигателя общо взето няма чак такава разлика (е да има), но не е толкова голяма.
А дали електромобилите са бъдещето? Едва ли! Май има много по екологични и разбира се по евтини автомобили изобретени още през далечната 1970г. "автомобилите на Ото" с двигател работещ с вода (да с вода!), ама за корпорациите не са приемливи и естествено са "забравени" с времето!!!! Но в по далечно бъдеще изобщо няма да има автомобили и предвижването ще се осъществява по много по лесни начини, ама това е "друга бира"!!!! Живейте в настоящето, обичайте се и природата пазете!!!
razor
Рейтинг: 805 НеутралноКоето си е вярно, не излиза сметката и не излиза.
Явно пак ще трябва да се мисли по въпроса за безплатната и свободна енергия. Някой знае ли там докъде стигнаха нещата?
nigel
Рейтинг: 890 ЛюбопитноИ защо хибридът да не е plug-in ? Къде реално е ползата (икономията) от това да си зареждаш батерията само от двигателя както е при Тойотите ?
Всъщност за една кола която се използва редовно за градско шофиране (до 50 км дневно) точно plug-in варианта е по-добрият, стига да имаш гараж с електрическа инсталация разбира се. Зареждаш през нощта и целия ден караш основно на ток. Двигателят ти трябва за извънградско когато километрите са повече.
nigel
Рейтинг: 890 НеутралноИзточник: https://www.greencarreports.com/news/1078138_toyota-hybrid-battery-replacement-cost-guide
Below is a list of MSRP battery cost details for the various hybrid Toyota models offered since 2001.
2001-2003 Toyota Prius (1st generation) - $3,649
2004-2009 Toyota Prius (2nd generation) - $3,939
2010-2011 Toyota Prius (3rd generation) - $4,080
2012-2015 Toyota Prius Liftback - $3,939
2012-2016 Toyota Prius V - $3,939
2012-2016 Toyota Prius C - $3,807
2007-2011 Toyota Camry Hybrid - $4,892
2012-2015 Toyota Camry Hybrid - $4,892
2013-2015 Toyota Avalon Hybrid - $4,892
2006-2010 Toyota Highlander Hybrid - $6,198
2011-2015 Toyota Highlander Hybrid - $6,353
nigel
Рейтинг: 890 ЛюбопитноЗа Тесла намирам цени между 25 хил. и 45 хил. долара, по-вероятно към ниската част. Ориентировъчно 300 $ /kWh.
Това дава по-реална информация за цената на наистина електрическа кола. В хибридите все пак има и ДВГ, който също влиза в цената както на покупката, така и на експлоатацията.
Електрическите коли имат и един друг недостатък който не се коментира много - батерията губи капацитет при ниски температури. Интересно ми е какво показва експлоатацията им в Норвегия, където ги има относително много. В Калифорния им е лесно...
dosetliv
Рейтинг: 1250 НеутралноДо коментар [#29] от "sweeper":
"Не знам от къде взимате цените на батериите. ..Нова батерия за Тойота Приус плъг ин хибрид.."
Цените ги пише горе в линка. Тойота пишат че батериите им са друг чешит и не могат да се сравняват
https://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-faq/batteries.json
dosetliv
Рейтинг: 1250 НеутралноДо коментар [#42] от "dosetliv":
"батериите им са друг чешит"
То не стига че са друг чешит, ами са ги сложили само за гъзария. Сега погледнах че е 9 квч - http://www.plugincars.com/toyota-prius-plugin-hybrid
Значи ако иде реч за същата, 1 квч ти се връзва на 4.000 / 1,60 / 9 = 280 $
nigel
Рейтинг: 890 НеутралноНа Тойота мисля че са никел-метал-хидридни, на Тесла са литиеви. Наистина не се сравняват директно.
nigel
Рейтинг: 890 НеутралноСега погледнах -новите на Приус също са литиеви, така че сметката на киловатчас излиза.
Todor Peshin
Рейтинг: 221 НеутралноАбе някой от вас направи ли си сметката че на приуса батерията държи 15 мин и е проектирана за да поема само динамичните натоварвания?
Някой има ли си най малка представа за какво говори ?
Свикнете с мисълта че намери ли се евтина батерия с бензина е приключено.
До тогава сме роби на бензина.
Свикнете с мисълта че в момента смърдящия дизеляк на всеки мангал е по екологичен от електромобилите