Иван Коларов: Електромобилите носят печалба след поне 7 години експлоатация

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Електромобилите носят моментална екологична, обществена и здравна полза!

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    Интересни тенденции.
    Това с изплащането на ел. автомобили обааче е доста обезкуражаващо, още повече, че след 8-та година те са си почти изцяло аморитизирани. Пример такситата...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3752 Неутрално

    До коментар [#2] от "penetrating":

    Как е достъгнал до тази цифра, сигурно не може да ти обясни. За какъв годишен пробег става дума, какви ще са ед. цени на зарядни станции през тези години и др. условности...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 331 Любопитно

    Ако електомобилите станат по-масови и паднат цените им като нови....ще се изплащата далеч по-бързо!В една електричка няма антифриз,масла(за смяна),ауспуси,инжектори,калпаво гориво,дефектни свещи,турбо,студен старт и амортизации от работа на място.......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    не и ако си го заредил с ток произведен от въглища от Мариците... :)

  6. 6 Профил на Todor Peshin
    Todor Peshin
    Рейтинг: 221 Неутрално

    При условие че електромобилите са доста по прости отколкото класическия автомобил с ДВГ не виждам защо да са толкова скъпи по начало (да да батерия тинитири минитири барабар с батерията ) .
    Пак опирайки се на простотата им не виждам причини да не изкарат доста повече от 8 години.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Любопитно

    До коментар [#4] от "Messerschmitt":

    Много добра идея - няма да има нужда и от магистрали!
    Ще прекараме релсички и всички ще си джиткат в малки електроколички - няма изпреварвания - няма катастрофи.................

    [email protected]
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf1":

    И това е вярно. Сигурно усреднява, но пак е плашещо ...
    След 5 години се надявам да е различно и да стане 3-4 години за физическите лица, не за фирмите

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Ако електомобилите станат по-масови и паднат цените им като нови....ще се изплащата далеч по-бързо!В една електричка няма антифриз,масла(за смяна),ауспуси,инжектори,калпаво гориво,дефектни свещи,турбо,студен старт и амортизации от работа на място.......
    —цитат от коментар 4 на Messerschmitt


    Освен повредени части, няма и много от консумативите - освен масло и антифриз, нямаш накладки, съединител, филтри, ремъци, свещи...

  10. 10 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Нищо им няма на електричките, с времето ще стават по-бързи, по-добриби по-евтини. За жалост много трудно и бавно ще навлизат в България по ред причини, свързани с ниската конкурентоспособност и тромавост и средновековното мислене, като цяло.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  11. 11 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Той говори за момента като продукт...инак ползите са много.то всъщност всеки автомобил е разход...даже обесняваха как с рекламата ти промиват мозъка ,че си свободен и ходиш с него където си искаш,а всъщност се движиш точно по определен път и маршрут.Свободен като птица ,ама друг път.

    Долу рушистите и фашистите
  12. 12 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 747 Неутрално

    При условие че електромобилите са доста по прости отколкото класическия автомобил с ДВГ не виждам защо да са толкова скъпи по начало (да да батерия тинитири минитири барабар с батерията ) . Пак опирайки се на простотата им не виждам причини да не изкарат доста повече от 8 години.
    —цитат от коментар 6 на cqo33546357


    Ми, освен че са по-тежки, което означава повече вложен ватериал, тоя материял е бакър - 20 пъти по-скъп от желязото, калай - 70 пъти, кадмий - 250 пъти, литий - 400 пъти и т.н. А трайността няма нищо общо с това, колко просто ти се вижда нещо.

  13. 13 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Хайде, започвайте серийно производство като в комунизма тогава, може нещо китайско да се вкара

    Руски трол. https://мвд.рф/
  14. 14 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Интервюто зсяг доста теми, но основната, изведена в заглавието, говори следното: икономическата целесъобрзност успешно преборва здравия смисъл.
    Обща диагноза на кпитализма, бил той чстен, бил държавен, бил хибриден.

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  15. 15 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#2] от "penetrating":

    И трябва да смениш основният възел - батерията...

  16. 16 Профил на Todor Peshin
    Todor Peshin
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#12] от "usero":

    Батерия само тя е по скъпа и изисква изброените материали (за двигателя общо взето нямаш чак такава разлика - да има но не е толкова голяма).
    Батериите са единственото което спира в момента електромобилите да станат екологични ( все още не са) и евтини.

  17. 17 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 879 Неутрално

    При условие че електромобилите са доста по прости отколкото класическия автомобил с ДВГ не виждам защо да са толкова скъпи
    —цитат от коментар 6 на cqo33546357

    Те ако бяха толкова прости, щеше Гриша Ганчев да ги прави в Ловеч.
    Както виждаш, хиляди топ-инженери в много водещи световни фирми са заети с това да измислят как да ги направят по-евтини, и все още не им се удава.
    Съединител няма, обаче има много електронни елементи и например Теслата като се повреди нещо изписва на таблото "Грешка - стартирането невъзможно - моля посетете най-близкия дилър" който май е някъде в Австрия.


  18. 18 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#4] от "Messerschmitt":

    Остави какво няма в една електричка, а виж какво има - една батерия, която много трудно се рециклира. За разлика ДВГ.

  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Неутрално

    В една електричка няма антифриз,масла(за смяна),ауспуси,инжектори,калпаво гориво,дефектни свещи,турбо,студен старт и амортизации от работа на място.......
    —цитат от коментар 4 на Messerschmitt


    Дори спирачките се използват по-малко (понеже колата може да се забавя като моторите минават в режим на генериране на електроенергия).

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  20. 20 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Неутрално

    за двигателя общо взето нямаш чак такава разлика - да има но не е толкова голяма
    —цитат от коментар 16 на cqo33546357


    Всъщност електромоторите имат на порядък по-малко детайли от ДВГ + скоростните кутии с трансмисиите.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  21. 21 Профил на bbakardjiev СУПЕР
    bbakardjiev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    1. Електромобилите не са по-тежки от конвенционалните автомобили.
    2. Батерията нито е толкова скъпа, нито е толкова проблемна - повечето производители дават 8 години гаранция.
    3. Батерията се рециклира почти на 100%
    4. Технологията влагана в електромобилите се развива много бързо от към ефективност и капацитет на батерия. Технологията на ДВГ от друга страна е достигнала пика си и не може да се очаква някакви съществени подобрения в нея.
    5. Електромобилите са екологично чисти и тихи - няма замърсяване от изгорели газове и шум.
    6. Дори и при сегашните пазарни нива ако електромобила изминава над 60 км на ден е по-рентабилен от конвенционален автомобил.

  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#6] от "cqo33546357":

    1. Защото едното е нова технология, а другото се прави в стотици милиони бройки от 100 тина години.

    2. Защото ако ги направят да живеят колите по 20 години без ядове (могат не е проблем), ще фалират :)

  23. 23 Профил на bbakardjiev СУПЕР
    bbakardjiev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Технологията на електромобилите и на ДВГ се появява почти по едно и също време. Даже в един момент електрическите коли вземат ревес, но в последствие ДВГ се налага масово. Каквото и да си говорим бъдещето е в електромобилите.

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    До коментар [#15] от "ВЕЛКОВ":

    Още по-лошо...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на gmalinov
    gmalinov
    Рейтинг: 708 Любопитно

    Карам електрическо колело, засега, щото за кола още не съм събрал парите. И какво ми прави впечатление? Въпросите на всички, които ме виждат, че го "яздя" всеки ден, ама не вярват, че е възможно, трудно ми е да убедя някой, че имам ползва от това возило. Просто хората "знаят", че батерията е скъпа, трудно се поддържа и т.н., легенди да искаш. А като им направя разбивката кое колко струва и как се поддържа, се появява скептицизмът, че "това не може да бъде"... Е, не мога да убедя някой, който не иска да бъде убеден в нещо, просто сме много консервативни като общество за всичко ново около нас, затова винаги ще сме последни във всички класации...

    GM
  26. 26 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#21] от "bbakardjiev":

    "Батерията нито е толкова скъпа, нито е толкова проблемна - повечето производители дават 8 години гаранция."

    Туй "нито толкова скъпа" е уманитарска фраза и не става за хесап (не могат да се извършват действия с нея)

    Имаме:
    1. Средно 209 $ / квч - https://bloom.bg/2BP67PU
    2. Ако земеме за пример БМВ И3 : 33 квч = 6900 $ струва батерията
    3. За 8 г имаме * 900 $ харч годишно
    4. При среден пробег 12.000 км/год се получава харч на батерии от 7,5 $, или 12 лева на 100 км

  27. 27 Профил на terminal^velocity
    *****
    Неутрално

    Даже 7-8 може да не стигнат при тия цени. За същите пари по хубаво Е-класи на дизеляк :)

  28. 28 Профил на Todor Peshin
    Todor Peshin
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#22] от "niakoi_si":

    Пич ти се шегуваш, кое му е новото ?
    Кое му е сложното ?
    Тесла и подобните за момента са "луксозни изпълнения" това ги прави скъпи и сложни.
    За масова здрава и проста кола се изискват технологии от преди 100 години.
    Единствения проблем е батерията и не,не говоря за стара информация, в момента няма екологична батерия, да може да се рециклират на 100 % и за това се отделят парникови газове повече отколкото би изгорил един бензинов автомобил.
    Да бъдещето е в електромобилите , но не и в сегашния им вариант.
    Технологиите се разработват тепърва, вижте напредъка в разработката на батерии от последните 10 години.
    Но докато няма евтина и екологична батерия - не са нито евтини нито екологични.



  29. 29 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#26] от "dosetliv":

    Не знам от къде взимате цените на батериите. Може на БМВ да са такива. Понеже ме е стегнала шапката за хибрид или електромобил с удължен пробег, та се поинтересувах. Нова батерия за Тойота Приус плъг ин хибрид, в момента струва около 4000лв с 10години гаранция.

  30. 30 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#21] от "bbakardjiev":

    1. Данните показват друго - нормална батерия тежи 300-400 кг, моторите - не знам, двигател + скоростна кутия - около 200.
    5. Това дето не шуми и не цапа тук при теб, не значи, че не шуми и не цапа някъде другаде, щото тоя ток не идва от въздуха.
    6. Мислех тия дни да купувам електричка, за да спирам като пич в зелената и синя зона, ама не ми излезе сметката и без километрите...

  31. 31 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Дори и в коментарите в Дневник виждам охлаждане към "неизбежния" пробив на електромобилите в сегашния им вид. Не съм адвокат на "държавите-бензиностанции", но просто това на Тесла и подобните не е решението, което ще има масовост.

  32. 32 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 117 Неутрално

    като направят свестен дизел хибрид (ама да не е plug-in) може и да се замисля. ма не щат.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  33. 33 Профил на Todor Peshin
    Todor Peshin
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#29] от "sweeper":

    Без да се обиждаш,
    потърси още информация.

  34. 34 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 129 Разстроено

    И какво излиза? Тъъъкмо се докараш на печалба и трябва да инвестираш в батерия? Не, мерси. Сметката нещо крива ми се види...

  35. 35 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "ВЕЛКОВ":

    вие в сесерето, като сте на въглища,сменяте ли, котлето на агрегата???като оня дето си кара мерцедеса на дърва като го пали в багажника..... безаналогови технологии

    Долу рушистите и фашистите
  36. 36 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#6] от "cqo33546357":


    При условие че електромобилите са доста по прости отколкото класическия автомобил с ДВГ не виждам защо да са толкова скъпи по начало (да да батерия тинитири минитири барабар с батерията )
    —цитат от коментар 6 на cqo33546357


    1. Много високи разходи за разработване
    2. Малък брой произведени коли и оттам по-големи единични разходи за производство и маркетинг
    3. Надбавка върху цената за удоволствието да си купиш еко продукт

  37. 37 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 480 Любопитно

    Иван Коларов: Електромобилите носят печалба след поне 7 години експлоатация?!

    До коментар [#16] от "cqo33546357":
    Батерия само тя е "по скъпа" (май че тя е най-скъпия компонент!) и е единственото, което спира в момента електромобилите да станат екологични ( все още не са!) и евтини! А за двигателя общо взето няма чак такава разлика (е да има), но не е толкова голяма.

    А дали електромобилите са бъдещето? Едва ли! Май има много по екологични и разбира се по евтини автомобили изобретени още през далечната 1970г. "автомобилите на Ото" с двигател работещ с вода (да с вода!), ама за корпорациите не са приемливи и естествено са "забравени" с времето!!!! Но в по далечно бъдеще изобщо няма да има автомобили и предвижването ще се осъществява по много по лесни начини, ама това е "друга бира"!!!! Живейте в настоящето, обичайте се и природата пазете!!!

  38. 38 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Което си е вярно, не излиза сметката и не излиза.

    Явно пак ще трябва да се мисли по въпроса за безплатната и свободна енергия. Някой знае ли там докъде стигнаха нещата?

  39. 39 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 890 Любопитно

    като направят свестен дизел хибрид (ама да не е plug-in) може и да се замисля. ма не щат.
    —цитат от коментар 32 на 彼得。斯托亚诺夫


    И защо хибридът да не е plug-in ? Къде реално е ползата (икономията) от това да си зареждаш батерията само от двигателя както е при Тойотите ?
    Всъщност за една кола която се използва редовно за градско шофиране (до 50 км дневно) точно plug-in варианта е по-добрият, стига да имаш гараж с електрическа инсталация разбира се. Зареждаш през нощта и целия ден караш основно на ток. Двигателят ти трябва за извънградско когато километрите са повече.

  40. 40 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#29] от "sweeper":Без да се обиждаш, потърси още информация.
    —цитат от коментар 33 на cqo33546357

    Източник: https://www.greencarreports.com/news/1078138_toyota-hybrid-battery-replacement-cost-guide

    Below is a list of MSRP battery cost details for the various hybrid Toyota models offered since 2001.

    2001-2003 Toyota Prius (1st generation) - $3,649
    2004-2009 Toyota Prius (2nd generation) - $3,939
    2010-2011 Toyota Prius (3rd generation) - $4,080
    2012-2015 Toyota Prius Liftback - $3,939
    2012-2016 Toyota Prius V - $3,939
    2012-2016 Toyota Prius C - $3,807
    2007-2011 Toyota Camry Hybrid - $4,892
    2012-2015 Toyota Camry Hybrid - $4,892
    2013-2015 Toyota Avalon Hybrid - $4,892
    2006-2010 Toyota Highlander Hybrid - $6,198
    2011-2015 Toyota Highlander Hybrid - $6,353

  41. 41 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 890 Любопитно

    За Тесла намирам цени между 25 хил. и 45 хил. долара, по-вероятно към ниската част. Ориентировъчно 300 $ /kWh.

    Това дава по-реална информация за цената на наистина електрическа кола. В хибридите все пак има и ДВГ, който също влиза в цената както на покупката, така и на експлоатацията.

    Електрическите коли имат и един друг недостатък който не се коментира много - батерията губи капацитет при ниски температури. Интересно ми е какво показва експлоатацията им в Норвегия, където ги има относително много. В Калифорния им е лесно...

  42. 42 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#29] от "sweeper":

    "Не знам от къде взимате цените на батериите. ..Нова батерия за Тойота Приус плъг ин хибрид.."

    Цените ги пише горе в линка. Тойота пишат че батериите им са друг чешит и не могат да се сравняват
    https://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-faq/batteries.json

  43. 43 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#42] от "dosetliv":

    "батериите им са друг чешит"

    То не стига че са друг чешит, ами са ги сложили само за гъзария. Сега погледнах че е 9 квч - http://www.plugincars.com/toyota-prius-plugin-hybrid
    Значи ако иде реч за същата, 1 квч ти се връзва на 4.000 / 1,60 / 9 = 280 $

  44. 44 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 890 Неутрално

    На Тойота мисля че са никел-метал-хидридни, на Тесла са литиеви. Наистина не се сравняват директно.

  45. 45 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Сега погледнах -новите на Приус също са литиеви, така че сметката на киловатчас излиза.

  46. 46 Профил на Todor Peshin
    Todor Peshin
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Абе някой от вас направи ли си сметката че на приуса батерията държи 15 мин и е проектирана за да поема само динамичните натоварвания?
    Някой има ли си най малка представа за какво говори ?

    Свикнете с мисълта че намери ли се евтина батерия с бензина е приключено.
    До тогава сме роби на бензина.
    Свикнете с мисълта че в момента смърдящия дизеляк на всеки мангал е по екологичен от електромобилите





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #