Нико Вияджаратнам, FT: В София има огромно количество таланти

"Файненшъл таймс" ще отворят свой офис в София, като в него ще работи основният технологичен екип на - FT Core. Той поддържа платформите и системите, които изграждат сайта на компанията, като дигиталните системи за абонамент, разпространението на печатни издания и публикуването на съдържание. По този повод "Дневник" говори с Нико Вияджаратнам, който заема длъжността Head of Product във FT Core и бе лектор на конференцията DigitalK 2018.
- Защо и кога бе взето това решение?
Според нас София има огромно количество таланти, от които да избираме. Във "Файненшъл таймс" инженерният процес се провежда на много различни места и решихме, че искаме той да е събран на едно. По време на търсенето преценихме, че София ще е добро място, така че на практика ще консолидираме съществуващите си офшорни офиси тук.
- Можете ли да обясните простичко какво работите?
Да – аз съм директор по продукцията в FT Core. Имам четири екипа, които работят в основните платформи. Имаме системи за управление на съдържанието, които са отделна част от "Файненшъл таймс" (ФТ), и, когато журналистите създават съдържание, то идва през тях и влиза в FT Core. Там го съхраняваме заедно с метаданните, имаме приложно-програмен интерфейс (API), който хората от FT.com използват, за да показват съдържането на сайта си. В това отношение FT Core е жизненоважно.
Имаме и платформа за данни, корпоративен склад за данни, използваме API, за да имаме бърз достъп до сайтовете в платформата и до членската маса, тъй като сме компания, разчитаща на абонаменти. Всеки път, когато потребител се абонира, запазваме идентичността му, информацията, която се е съгласил да ни даде в съответствие с GDPR, и да му позволим да влезе и да има достъп до съдържанието ни. FT Core е много важно в контекста на платформите за ФТ.
- Кое за вас е по-важно – инфраструктурата, по която разпределяте съдържанието, или създаването на самото съдържание?
Във "Файненшъл таймс" съдържанието е най-важното, това е основата на продукта ни. Журналистите ни създават изумителни текстове, например разкритията за "Клуба на президентите" (бел.ред. Тогава репортер на ФТ влезе под прикритие като хостеса по време на благотворителна вечеря в елитния клуб и стана свидетел на недопустимо отношение от страна на организаторите и гостите спрямо обслужващия персонал. ) Много се гордеем с това.
Искаме да представим това съдържание на публиката по най-добрия начин. Искаме да помогнем и на публиката да работи и да живее по-добре. "Файненшъл таймс" е медия, която да помага на хората в ежедневния им живот.
- Съдържанието на ФТ е сериозно и задълбочено – далеч от типичните кликбейт статии, които могат просто да трупат трафик от социалните мрежи. Колко трудно е да се разпространява то?
Отделът за продукцията на FT.com се оглавява от една моя колега - Гади Лахав. Нейният екип постоянно опитва да свърже страхотното съдържание, което имаме, с чудесната аудитория, която имаме. Те стоят зад проекта "Моят FT", който дава възможност да избираш теми, които те интересуват, да персонализираш съдържанието и да получаваш информация за ново такова. Не е трудно, но трябва да внимателно да обмисляме какво виждат и изпитват потребителите.
- Как получавате обратната си връзка?
Правим редовно тестване на потребителите. С колегите ми Анмари Кидъл – ръководител по потребителския опит, и Гарет Инграм, ръководителят на дизайна, работим в тясно сътрудничество, за да си осигурим чудесна връзка с потребителите.
- Какво очаквате от новия си офис в София?
Да се забавляваме страхотно. Намираме София за чудесно място и се надявам, че като се консолидираме тук ще подобрим качеството си. Тук има високо наличие на таланти и нямаме търпение да работим с местните си колеги.
бел. ред. Интервюто бе коригирано в понеделник, 04.06.2018, за да замести "Надпреварата на талантите наистина е много оспорвана" с "Тук има високо наличие на таланти".