Елизабет Барели, Medium: Вече е готино да си умен

Елизабет Барели ръководи дигиталния маркетинг в Medium – онлайн платформата за свободно споделяне на текстове с близо 60 млн. уникални потребители месечно. Наскоро Medium въведе абонаментен план за читателите си, залагайки на качествено и уникално съдържание. Причината – платформата се опитва да открие устойчив модел за финансиране на авторски текстове, като елиминира необходимостта да се разчита на реклами. "Дневник" говори с нея след конференцията DigitalK 2018, където Барели бе лектор.
- В лекцията си споменахте: "Вече е готино да си умен." Когато става въпрос за журналистика, може ли старомодната качествена журналистика да бъде "готина"?
- Да, разбира се. Мисля, че това, което трябва да се ремонтира, не е начинът, по който журналистите работят, а как да се намери система за разпространение на това съдържание. Ето това трябва да направим – да намерим как журналистите да пишат за различни гледни точки.
- Преди десетина години социалните мрежи се смятаха за демократизираща сила в полза за гражданския диалог, а сега – за тъкмо обратното. Имаше ли конкретен момент, в който се "счупиха", или това бе постепенен процес?
- Не знам... изглежда като постепенен процес, но е трудно да се прецени. Мисля, че те все още отчасти са такива, но се случиха и много други неща. Става въпрос да открием правилната информация и правилните хора, които да се следват.
- Казахте и че имейлът е един от най-полезните канали за маркетинга, можете ли да обясните това?
- Това е маркетинг каналът, който работи добре за вдигане на абонаментите. Много медийни публикации залагат на него и искаме да използваме това. Аз наглеждам маркетинга, така че работя много с имейли. Това е нещо, което искаме да правим, потребителите го харесват и помага на работата ми.
- Какво количество идеализъм се изисква, за да се опитваш да върнеш разума и аргументите обратно в обществения дебат?
- Мисля, че се нуждаем от малко идеализъм, за да ремонтираме системата, и трябва да бъдем оптимисти.
- Какви са плановете на Medium за бъдещето?
- Да намерим най-доброто съдържание в платформата и да се уверим, че то се показва пред правилните хора. Опитваме да създадем редакционна стратегия, в която използваме технология и данни, за да гарантираме, че тези две страни са свързани една с друга.