Паул Пьортнер, P&C: Пандемията засили интереса към спортните и ежедневните дрехи

Паул Пьортнер, P&C: Пандемията засили интереса към спортните и ежедневните дрехи

Паул Пьортнер, P&C: Пандемията засили интереса към спортните и ежедневните дрехи
Peek & Cloppenburg
Модните брандове бяха сред най-засегнатите от противоепидимечните мерки през миналата година. От една страна, хората не виждаха обичайната "необходимост" да купуват нови дрехи в условията на епидемия и при положение че немалко от тях работят от дома си или пък са загубили работата си. От друга страна, поне в България, намиращите се магазини в моловете бяха буквално затворени. За много от тези проблеми ви разказахме в края на годината. Ситуацията сега не е много по-различна и затова малко изненадващо в началото на март веригата Peek & Cloppenburg отвори третия си за България магазин - в "Ринг мол", а от пандемичната година и в Сърбия.
За бизнеса на компанията във време на пандемия разговаряме с Паул Пьортнер, директор "Ритейл мениджмънт" в компанията, който отговаря освен това и за австрийския и централноизточноевропейския пазар.
Паул Пьортнер е роден в предприемаческо семейство в Билефелд, Германия. След като завършва гимназия, започва професионалното си обучение в Peek & Cloppenburg, където в годините заема различни позиции. На настоящия пост е от 2018 г.
Каква 2020 г. отчита компанията в България и в Европа в сравнение с нормалната 2019 г.?
- Peek & Cloppenburg е модна компания, базирана в Дюселдорф и Виена, но има над 140 магазина в 15 държави в цяла Европа. През 2020 г. компанията отчете около една трета по-нисък оборот, в сравнение с предходната година. Голямото предимство е, че P&C винаги се е справяла успешно по търговски и разумен начин в миналото и така успява да устои на предизвикателствата по настоящем.
Промените, дължащи се на пандемията, се наблюдават в различни бизнес направления. Тенденцията към по-ежедневна и спортна мода се появи още преди COVID-19, но кризата определено повлия на нейното развитие. Ето защо мога да кажа, че този асортимент от продукти отчита сравнително устойчиво търсене.
Поради ограничените присъствени събития купуването на официални облекла като костюми или вечерни рокли намаля значително. Нашият план за 2021 г. е част от дългосрочното планиране на компанията и включва времето, когато ще се върнем към познатата ни реалност. В този контекст P&C се фокусира не само върху развитието на омниченъл стратегията, но и също така върху разширяването и по-нататъшното развитие на стационарната търговия. Като компания с много разклонения по света магазините формират основата на нашия успех, а ние продължаваме да вярваме в това.
Каква е стратегията за тези дрехи, които не се купуват?
- Поради ограничаването на присъствените събития търсенето на официални облекла като костюми или вечерни рокли е намаляло значително. От първото масово затваряне на магазините през изминалата пролет Peek & Cloppenburg усилено се занимава с излишните стоки. Компанията използва различни възможности, за да отговори на това предизвикателство, затова, когато общественият живот отново тръгне постарому, компанията ще разпродава на части своите официални облекла и модели от клас "вечна мода" за разлика от дрехи с краткотрайни тенденции.
Също така компанията разчита на подновените преговори с доставчика за връщанията, анулирането и отлагането на датата на доставка. Компанията се стреми да намери взаимно приемливи решения със своите доставчици, за да осигури бъдещо сътрудничество. Веднага след като всички магазини отворят врати отново, компанията ще предложи на своите клиенти атрактивни промоции.
И не на последно място, част от стоките непрекъснато ще се прехвърлят към онлайн магазините в онези страни, в които има такива. По този начин клиентите ни ще могат лесно и удобно от комфорта на дома си да пазаруват продуктови стоки, които са с особено голямо търсене, въпреки карантината.
Доколко развити са онлайн продажбите ви?
- Онлайн дейностите и омниченъл стратегиите стават все по-важни и, разбира се, са основен въпрос за компанията. В момента имаме онлайн магазини в Германия, Австрия, Полша и Холандия. Компанията се старае да бъде все по-близко до хората, особено в периодите на затваряне на магазините. Мисля, че българският пазар предлага добри възможности за развитие, затова ще се постараем да отговорим на потребителските очаквания.
Как кризата промени плановете за развитие на компанията - отваряне на магазини, обновяване и т. н.?
- Смея да твърдя, че корона кризата е най-голямото предизвикателство в 120-годишната история на компанията след Втората световна война. Въпреки очаквания спад в оборота през изминалата година P&C успя да мобилизира силите си и да премине през бурята сравнително успешно. Засега продължаваме да работим активно по разширяването на магазинната мрежа - планираме да открием нови обекти в Германия и други европейски локации през 2021 г. Следим с голямо внимание и развитието на пазарите в Източна Европа. Мисля, че компанията има голям потенциал и възможности благодарение на своята богата история и качеството на предлаганите продукти.
Наложи ли се да се разделите със служители, какъв процент?
- Кризата пряко или косвено засегна много сектори, включително и нашия. Но ние нямахме съкращения на работни места, по-скоро рационализирахме разходите си по другите направления. Екипите ни са много ценни и винаги се стараем да се грижим за тях така, както и за своите клиенти.
Отваряте ли нови магазини и в други страни?
- Разширяването на компанията започна в края на 90-те години. Днес е представена в 15 държави. В допълнение към новото откриване тук, в София, компанията планира допълнителни открития в Холандия (Лейдшендам), Унгария (Будапеща) и Германия (Берлин), както и реконструкции на три други места до края на годината. Дори в тези предизвикателни времена компанията гледа напред. Ето защо ще продължи да разширява своята мрежа от магазини, развитието на нови пазари, включително и в Източна Европа.
Peek & Cloppenburg е семеен независим моден бранд за търговия на дребно и по данни на компанията е пазарен лидер в сегмента на луксозните облекла. Притежава над 140 магазина в 15 държави в цяла Европа, като от най-новите й локации е Сърбия. Основана е през 1989 г. като предприятие за текстил с централа в Дюселдорф, а днес притежава 19 модни къщи в 15 града и е най-големият доставчик на мъжко облекло в Германия. Част от Peek & Cloppenburg са и търговските обекти за собствената марка REVIEW, както и онлайн магазини. Собствените брандове се произвеждат и продават от International Brands Company. В България Peek & Cloppenburg присъства от 2010 г., когато отваря два магазина в София - през март в "Сердика център" и през април - в The Mall. В началото на март отвори третия си магазин - в "Ринг мол".